[SGW] Verslagen topic Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:47

Tessabo schreef:
See you in Holten! Daar doet Illusion ook wel mee toch?

Gezellig! Er is al een topic! Illusion doet helaas niet mee deze keer. Te lange trailerrit na de cross.

Amber_

Re: Verslagen topic Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:51

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:02

@shirley: Leuk, zal ik even checken dat topic. Ach jammer voor Sandra!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:27

Vandaag heerlijk gereden, te snelle tijd. Mijn paard wilde zelf graag galoperen omdat ze dan beter door de zware bodem kwam dan draven. Voor het 1st bitloos gecrossed wat super beviel. uiteindelijk 5de geworden. een geweldige foto nog gekocht. organisatie was super, hindernissen prachtig. Alleen de bodem.. Hopen op betere weersomstandigheden volgend jaar!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:35

Te snel?! ...

FotoWvD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:40

Hallo Allen,

De foto's van afgelopen weekend zullen zeker eind komende week online staan. Houdt onze site goed in de gaten!!!
Bedankt voor alle complimenten over de foto's!!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:04

Ik ben heel benieuwd naar de fotos. Deze hier in het topic zien er veelbelovend uit! Wij zijn vandaag 2e geworden.
Supertrots :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:37

Hier ook een 2e prijs.
We hebben echt niet hard gereden zelfs even stuk gestapt na de tractor banden want ik had me voet gestoten.
Toch maar 4 min buiten de tijd.
Dit komt denk ik ook omdat we normaal een hoger tempo hebben in de officiele sgw. En dan lijkt dit nog sloom

Alles hoog en foutloos gesprongen.
Zeer benieuwd na fotos

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:10

Orchidee21 schreef:
Vandaag heerlijk gereden, te snelle tijd. Mijn paard wilde zelf graag galoperen omdat ze dan beter door de zware bodem kwam dan draven. Voor het 1st bitloos gecrossed wat super beviel. uiteindelijk 5de geworden. een geweldige foto nog gekocht. organisatie was super, hindernissen prachtig. Alleen de bodem.. Hopen op betere weersomstandigheden volgend jaar!!!

Hoi, wij hebben elkaar gisteren ontmoet. Zaten samen aan de tafel voor/bij de prijsuitreiking. leuk.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:14

Jacques was 7e vooral door tijdfouten en hij kreeg helaas 10 strafpunten omdat hij een hindernis laag zou hebben gesprongen terwijl hij alles hoog had gedaan. Waren te laat om het aan te kaarten. Hij was precies op de oude ideale tijd binnengekomen . Paard galoppeerde makkelijker door de zware bodem dan dravend. Al met al een prachtige dag.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:22

Broekelo was voor mijn (jonge) paard überhaupt de eerste wedstrijd wat al vroeg goed begon (ahum). Toen ik haar na wat gedram uit de trailer haalde zette ik haar vast aan de trailer om op te zadelen. Ze stond te trillen als een rietje van spanning! Op een gegeven moment zette ik haar op dr plaats omdat ze erg vervelend was. Daar was ze het niet mee eens en trok het halster kapot. Daar ging ze over het parkeerterrein zonder halster, met zadel! Gelukkig was ze doodsbang voor de klapperende linten zodat ze niet ver ging. Uiteindelijk heeft de buurman die ook een paard (die van Anja_Joost?) vast had haar te pakken gekregen en heb ik snel het hoofdstel omgedaan.
Daarna moesten we de weg over naar het inrijterrein. Daar wijkte ze van links naar rechts; springschoen kwijt (ze stond erop). Door de spanning van haar heb ik die maar niet weer omgedaan.
Op het inrijterrein zat ze vol spanning maar ze was goed te rijden. Eerste sprongetje ging goed, daarna de hoge ook. Omdat mijn paard nog geen ervaring had heb ik een stalgenoot voorop laten rijden. Op hindernis 1 had mijn voorganger een weigering dus spring ik laag. Na de eerste hindernis was er rook! Mijn voorganger stopte direct en wilde niet verder. Wij kwamen aandraven, gingen erlangs en hebben de hele cross voorop gereden! Ze ging er 100 procent voor! We hebben uiteindelijk maar 4 laag gesprongen en geen weigeringen.
Wat was ik trots op Streep (en ook een beetje op mezelf!). Ik vind het een overwinning, vooral omdat dit paard wat moeilijk op de leiden was en na een relatief korte periode toch dit heb kunnen doen. Ze wordt steeds vertrouwder.
Organisatie bedankt!
Dit is een foto van ons:
Afbeelding

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:51

Ja, LadyF, wij waren inderdaad je 'buren'.
Nooit prettig om met knikkende knieën op te stappen :(:)
Fijn dat je na alle escapades toch nog een fijn rondje hebt gemaakt.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:13

sassies84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:17

Wij hebben gisteren gestart en inderdaad ook alles in stap en draf gedaan!
Ik vond het, ondanks de slechte bodem, echt mega leuk!!
En Nelis was ook happy, die ging als een speer!

Staan de foto's van het landhek ook ergens online?

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:18

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:51

Anja_Joost schreef:
Ja, LadyF, wij waren inderdaad je 'buren'.
Nooit prettig om met knikkende knieën op te stappen :(:)
Fijn dat je na alle escapades toch nog een fijn rondje hebt gemaakt.

Dank je! Ik kwam misschien ook niet zo aardig/spontaan over maar ik zat zelf ook een beetje vol spanning omdat het paard zo raar deed...

Reen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:42

Weet iemand toevallig of er ook een fotograaf bij de brug zat?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:40

Reen_ schreef:

op zaterdag toen ik er langs kwam wel

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:46

Oh echt? Ben benieuwd wie..

Reen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:11

askazita schreef:
Reen_ schreef:

op zaterdag toen ik er langs kwam wel

Haha, wij reden zondag :+ Even afwachten of iemand die op zondag reed, het weet... Bedankt!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:25

LadyF schreef:
Broekelo was voor mijn (jonge) paard überhaupt de eerste wedstrijd wat al vroeg goed begon (ahum). Toen ik haar na wat gedram uit de trailer haalde zette ik haar vast aan de trailer om op te zadelen. Ze stond te trillen als een rietje van spanning! Op een gegeven moment zette ik haar op dr plaats omdat ze erg vervelend was. Daar was ze het niet mee eens en trok het halster kapot. Daar ging ze over het parkeerterrein zonder halster, met zadel! Gelukkig was ze doodsbang voor de klapperende linten zodat ze niet ver ging. Uiteindelijk heeft de buurman die ook een paard (die van Anja_Joost?) vast had haar te pakken gekregen en heb ik snel het hoofdstel omgedaan.
Daarna moesten we de weg over naar het inrijterrein. Daar wijkte ze van links naar rechts; springschoen kwijt (ze stond erop). Door de spanning van haar heb ik die maar niet weer omgedaan.
Op het inrijterrein zat ze vol spanning maar ze was goed te rijden. Eerste sprongetje ging goed, daarna de hoge ook. Omdat mijn paard nog geen ervaring had heb ik een stalgenoot voorop laten rijden. Op hindernis 1 had mijn voorganger een weigering dus spring ik laag. Na de eerste hindernis was er rook! Mijn voorganger stopte direct en wilde niet verder. Wij kwamen aandraven, gingen erlangs en hebben de hele cross voorop gereden! Ze ging er 100 procent voor! We hebben uiteindelijk maar 4 laag gesprongen en geen weigeringen.
Wat was ik trots op Streep (en ook een beetje op mezelf!). Ik vind het een overwinning, vooral omdat dit paard wat moeilijk op de leiden was en na een relatief korte periode toch dit heb kunnen doen. Ze wordt steeds vertrouwder.
Organisatie bedankt!
Dit is een foto van ons:
http://www.freebits.nl/images/317IMG_1583.jpg

Hi! Super om te lezen dat ze het uiteindelijk zo goed deed! :) En een stoere foto! Erg gaaf!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:38

hoihoi allemaal leuke verslagen hier :) ,

ik heb op zondag met Trevje gereden en ohh wat deed hij het goed, op de eerste 2 hindernissen weigeringen en daarna achteraan ons groepje gereden. Daarna ging het super echt heel trots op hem :+:

Strafpunten
Tijd: 256.4
Hindernissen: 160
Totaal: 416.4

ik heb hindernis: 1,2,9,10,13,15,16, 17, 18 hoog genomen en dus ook de brug wat voor mij echt een overwinning was (vind afsprongen best eng want daar val ik altijd), ik vond het heel leuk en we gaan dit zeker vaker doen.

wat wel weer jammer was was dat Tamaar (tammy_) is opgeschreven als eerder binnen terwijl dat niet zo was :\ maarja!

als mensen foto's hebben ik wil ze graaaaaag zien!! ik was nummer 164 en reed op een zwarte (tinker) Irish Cob :D

sassies84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:19

Wow wat knap zeg dat je zoveel hoog hebt gedaan!
Ik starte vlak voor jullie met een fjord, jullie hebben ons nog ingehaald!
Kwam er net ook achter dat wij de verkorte route hebben gedaan, fout gereden dus!
Haha mutsen :?

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:19

ooh dat waren jullie wat leuk :)
ja we dachten al zoiets want we hebben jullie 2x ingehaalt haha :')

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:23

de foto's staan op de site van fotowvd.nl