[SGW] SGW Heino 23 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Never_Mind

Re: SGW Heino 23 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:47

Mijn verslag is bijna hetzelfde als vorig jaar -O-
Dressuur ging op zich wel lekker, alleen iets te lauw. 171 punten (vond ik wel wat ondergewaardeerd, maar ik zal dan wel op heel veel punten verloren hebben door impuls). Springen ging wel heel fijn en foutloos.
De cross was hij ineens wat aan het klieren. Bij de start kwam hij al recht omhoog, heeft hij ook nog nooit gedaan. En daarna heel veel geslinger. Maar wel gewoon aantrekken op de hindernissen. Dus foutloos in de cross, alhoewel ik er nog bijna aflag in de waterbak :P Hij kwam heel erg terug en nam toen een hele grote sprong het water in, waardoor ik m'n balans wat kwijt raakte..
En vervolgens werd hij bij de DA afgekeurd :=
Hartslag was super, voor de cross 40 en na de cross 52, maar hij liep gewoon onregelmatig, niet eens echt kreupel. Na een halfuurtje werd het wel beter, maar gewoon niet goed genoeg om hem goed te keuren.
Hetzelfde als vorig jaar dus, maar gelukkig is het nu minder balen, omdat dit toch al een oefenrondje werd en in principe al niet echt bovenin de ranking stond door de dressuur. Vorig jaar zou ik anders 2e zijn geworden.

Loetie, ik zag je nog bij H16/17 in de bak. Zag er goed uit :j Jammer van je stop op de sloot.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:05

Never_Mind schreef:
Loetie, ik zag je nog bij H16/17 in de bak. Zag er goed uit :j Jammer van je stop op de sloot.

Thanx! Daar ging het ook wel lekker ja. (en deed ik natuurlijk extra mn best voor de foto := ) Haha! Sloot was gewoon echt mijn eigen rijfout. Slootjes op zich zijn namelijk geen probleem.

@Leliaardje: volgens mij mag je idd alleen de B springen in een dubbel. Dan mocht ik in Maarsbergen iig wel, maar daar besloot ik om A en B over te doen. Toen zei iedereen dus dat ik alleen B hoefde te springen. Maar ik vind dat niet altijd fijn, want dan wordt je aanrijd lijn zo raar. Ik kan het overigens niet terugvinden in de reglementen...

Was ik trouwens de enige die de alternatieven zo raar vond dat ze echt niet te doen waren? Ik snap dat een alternatief meer tijd moet kosten, maar deze alternatieven waren zo vreemd... Een alternatief op 13 snapte ik sowieso niet echt, dat was toch helemaal geen rare hindernis?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:45

Het alternatief op 13 was omdat als je daar een weigering had, dan kon je die sprong niet meer maken zonder ook 12 (het greppeltje) nog een keer te springen. Na een weigering op 13 kon je dus linksomkeert maken en het alternatief springen.

Never Mind, wat vervelend dat je paard niet goed was. Ik heb volgens mij rond 14.30 uur een paard onregelmatig zien lopen bij de dierenarts: was benieuwd of die goed gekeurd zou worden of niet. Donkerbruin paard. Was dat die van jou?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:53

Het was wel rond die tijd idd, ik moest net na 2 uur crossen :j
Officieel is hij zwartbruin, maar hij is nu een stuk bruiner dan normaal :P
Dan is de kans wel heel klein dat het een ander was.

Hij liep vanochtend nog steeds niet helemaal lekker, dus toch maar even laten onderzoeken of er niet een spiertje in de schouder niet helemaal lekker zit (wat de DA ook dacht dat het zou kunnen zijn)...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:15

Never_Mind schreef:
Het was wel rond die tijd idd, ik moest net na 2 uur crossen :j
Officieel is hij zwartbruin, maar hij is nu een stuk bruiner dan normaal :P
Dan is de kans wel heel klein dat het een ander was.

Hij liep vanochtend nog steeds niet helemaal lekker, dus toch maar even laten onderzoeken of er niet een spiertje in de schouder niet helemaal lekker zit (wat de DA ook dacht dat het zou kunnen zijn)...

Is dan vast dezelfde geweest (ben blij dat ik er nog beetje oog voor heb). Hopelijk valt het mee!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:31

Verschillende verhalen, succes en pech liggen toch dicht bij elkaar. Wat balen Rosa dat je je zo beroerd voelde en niet hebt kunnen crossen. En Never_mind, hopelijk is je paard vlot weer helemaal zuiver. Lijkt me trouwens best balen om op dat allerlaatste moment te worden uitgeschakeld.

We hebben het wel getroffen met een prachtige crossdag zeg! *kijkend naar het stormachtige weer buiten*

Ik vond het een ontzettend mooi parcours, met uitdagende sprongen. Best pittig zelfs. De tijd was ook nog best een uitdaging op die smalle heuvelachtige en bochtige paden.

Mijn paard heeft zijn wedstrijdcarrière super afgesloten gisteren! We hebben een mooie 3e prijs in de wacht gesleept. Dressuur ging erg goed, 202 punten. Leuke start. Springen maar matig, geen lekker ritme en 2 balken. Cross ging ongelooflijk fijn! Oudje was niet te stuiten. Eigenlijk bleek tussen de dressuur en het springen dat hij er zin in had, volgens mij dacht hij "Trailer weer op? Daar is de start toch?!" Vervolgens werd hij door de speakers al aangekondigd: paard los... :o Een ouwe vos verleert zijn streken niet zullen we maar zeggen ;) Veterinaire check ook prima. Al met al een heerlijke dag!!!

Nu al heimwee naar SGW wedstrijden... Maar in 4 wedstrijden volop ervaring opgedaan, 7 winstpunten gescoord en helemaal verslaafd geraakt aan de super sfeer en uitdaging van het SGW rijden. Op naar een nieuw wedstrijdjaar, met een nieuw paard en nieuwe sportieve doelen. Ook heel veel zin in!!!

Heeft iemand trouwens nog het www adres van de fotograaf? Ik ben vergeten het kaartje mee te nemen van dat standje... Er waren wel leuke foto's gemaakt maar ik wou niet ter plekke beslissen en bestellen. Heb ik altijd wat tijd voor nodig ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:06

TessaB, dan stond jij denk ik aan de andere kant van onze trailer :D . Dat loslopende paard heb ik weg zien sjesen :+ .
Fijn dat het zo goed ging! Gefeliciteerd met je prijs.

Weet iemand of de uitslag nog ergens komt? Ik keek net op wedstrijdplatform en daar komt Heino niet meer in de lijst voor -O- .

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:09

Haha, best herkenbaar zo'n eigenwijs dier :D Dank je Leliaardje!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:10

Lelie, denk dat uitslag gewoon op wedstrijdplatform komt. Meestal gaat startlijst eraf en komt de uitslag er later weer op.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 07:02

Bij iedereen waar het goed ging *\o/* en voor de andere waar het iets minder ging. :(:)
Bij mij ging het ook iets minder.
Dressuur 181, springen 1 balk en tijdsoverschijding.
Cross ging goed maar bij de greppel helaas de cross moeten verlaten. Hij heeft nooit last van greppels ,maar helaas gisteren wel.
Volgende keer beter. En op naar Diepenheim!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:42

Jammer Liez! De greppel was natuurlijk niet echt heel makkelijk daar, zo uit de bocht enzo.
Ik hoop ook nog even op de uitslag op internet. Ben namelijk niet gebleven, omdat ik naast mijn weigering ook flink wat tijdfouten had.

lisannee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:48

De meensten hadden wel tijdfouten. Het was niet echt een cross waar je voluit kon gaan, doordat je niet echt mooie lange vlakke paden had. En ook zoals ook bij 7ab en 8 en 9..die afstanden waren voor de paarden vrij krap, en moest je daar toch iets terug rijden.
Ik had met de dress 198..spr foutloos en cross ook foutloos met 3,2 voor tijdfouten.
Ik heb zondag heerlijk gereden en ben weer trots op mijn topper!
Het resultaat was ook een 1e prijs! :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:01

Gefeliciteerd!!
Ik heb niet van die ruime gangen (en moet normaal dus altijd flink doorrijden op dubbels) maar deze afstanden waren echt perfect voor ons! Maar echt doorrijden vond ik ook niet kunnen hoor! Toch zag ik voordat ik weg ging veel mensen redelijk dicht bij de ideale tijd zitten. Ikzelf had naast het feit dat ik niet overal door kon galopperen, ook nog een uitstapje gemaakt door de verkeerde afslag te nemen :o? Ik zag het bordje, maar voor mijn gevoel was die bocht met lopen anders, haha! Kost allemaal extra tijd, he :=

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:23

Volgens mijn horloge was ik ongeveer een minuut te laat. Terwijl ik alleen maar t/m H2 een beetje gas gegeven heb, daarna heb ik hem gewoon op eigen tempo laten lopen of terug gereden.
De dubbels stonden voor mij bijna te krap, terwijl ik toch echt een pony rijd tussen de paarden :P

Ik hoop ook nog op uitslagen. Ik wil graag nog m'n stijl van bij het voetbalveld weten. De andere weet ik inmiddels wel (met mooie cijfers, 2x 7,5 en een 8 :) ).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:01

Bij het voetbalveld? Dat was de afsprong, opsprong toch (5 en 6ab?) Want daar heeft die jury echt met zn ogen dicht naar mij gekeken hoor :o Ik had daar echt nooit een voldoende mogen krijgen en al zeker geen 7,2 gemiddeld :=

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:04

Ja, daar zo :j
Ik had daar vorig jaar ook hoog (8 gemiddeld), terwijl het toen niet zo netjes ging. Dit jaar zat hij te kijken naar dat boomstammetje dat alternatief was, dus ben benieuwd wat ik dit jaar heb :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:22

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:02

Leuk verslag Leliaardje! Ik heb beide schimmel-ponies gezien, ik startte namelijk direct na jullie ;)

Leuk dat je ook alle hindernissen op de foto hebt, nu weet ik ook waar de 1e stijljury zat, nummer 10 is de heg-sprong. Daar had ik maar liefst een 8 gekregen! Tof :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:22

Leuk verslag weer Leli!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:26

Tessa, zag je die jury dan op mijn foto? Op die hindernis heeft Giga haar peesbeschermer kapot geknald. Ons stijlcijfer zal dan wel niet zo hoog zijn :-(.
Bvw, txs :-).

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:36

Ohhh, dat was net jullie pech hindernis... Omdat ik in de prijzen zat ben ik tot het einde gebleven, en heb ik mijn stijlbriefjes direct opgehaald. De ene jury zat bij '10' de andere bij 'bak'. Ik kon mij niet meer herinneren welke sprong 10 was, maar door jouw fotoverslag kreeg ik er weer beeld bij. De jury die in de bak zat had trouwens op mijn briefje gezet 'beugels langer'. Ik had ze niet eens op cross maat zitten, slechts 1 gaatje korter dan bij dressuur... Best gek.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:24

Dat was vast een foutje dan. Ik had nog ff met die jury gepraat, en die zei dat hij bijna standaard erop zette dat de beugels korter moesten :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:31

Dat is wel apart inderdaad.
Nou, wij hadden van de 1e jury een 7,3 en van de jury in de bak een 6. Die 7 is dan wel lekker voor zo'n sprong......... Misschien vonden ze het knap dat ze er nog overheen kwamen := .
Het was in ieder geval een beste knal, want de peesbeschermer is gebroken en dat is best een stevig ding. Ben ik blij dat we crossbeschermers hebben tegenwoordig. Moet er niet aan denken hoe dat was geweest met alleen een kogelbeschermer.........

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:58

Ik denk inderdaad dat het een foutje was Never_Mind! Ik zag deze opmerking namelijk op meerdere briefjes staan...

Dat is zeker een mooi cijfer Leliaardje! Maar het cijfer is natuurlijk opgebouwd uit meerdere onderdelen, daarmee heb je het blijkbaar goed gecompenseerd. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met die crossbeschermers. Mijn paard had ook een schaafplek aan de voorkant van zijn voorbeen. Daar zit bij de gewone peesbeschermers alleen maar elastiek. Doet mij ook overwegen om volgend jaar, als ik met het jonge paard van start ga, extra goede bescherming aan te schaffen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:21

Zijn er al fotos gespot van Heino eigenlijk? Ik ben toch wel benieuwd!