[SGW] Verslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:02

bonte is echt cool Bianca, en echt klaar voor het M :D leuke foto's prive fotograaf?

wat leuk die eventingcup, had er nooit van gehoord, even op gezocht en sta nu ergens halverwege haha wel jammer dat alle klasses bij elkaar in zijn ;) maar dan hou jij je "punten toch gewoon" of begrijp ik het verkeerd :P?

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:06

ook wij zijn weer heel thuis! had al in het andere topic gereageerd maar hier ook nog maar ff!
Dressuur ging wel redelijk voor zo ver dat kan gezien de conditie van de baan. Springen was ze erg kijkerig wat resulteerde in een domme balk! Daarna de cross in. Het was voor ons op een x een oefencross in oudkarspel na de eerste x! Paard vond het allemaal super spannend sprong niet naar voren maar alleen omhoog landde dus boven op de hindernissen een paar keer de rechte witte hekken zijn een groot probleem en moeten echt nog geoefend worden! Tijd was veel te langzaam stijl slecht maar we hebben het gered. Heb helaas niet op mijn protocol kunnen wachten dochter moest echt naar huis! Dat vind ik wel jammer wilde graag zien hoe dat er uit zag! maar wat was het goed georganiseerd! complimenten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:31

Watapatja schreef:
bonte is echt cool Bianca, en echt klaar voor het M :D leuke foto's prive fotograaf?

wat leuk die eventingcup, had er nooit van gehoord, even op gezocht en sta nu ergens halverwege haha wel jammer dat alle klasses bij elkaar in zijn ;) maar dan hou jij je "punten toch gewoon" of begrijp ik het verkeerd :P?

Fotograaf is een vriendin van mij, alleen haar lens is wat stuk dus seconde fotoos konden nu niet, vlak om mij heen heeft ze ook wat mensen op de foto gezet maar ben haar al ff mailen of ze me die wil toesturen, kan ik nog wat mensen blij maken, foto van de waterbak vond ik echt niet leuk dus wij besloten dat zij daar heen ging. ;)

Die Cup is voor amateurs, daarom vind ik hem zo leuk, voor bijna alle klasses L/M en Z, maar iemand met een aantal hoge plaatsen in het M heeft wel meer punten dan iemand in het L, je kan even die reglementen lezen, is wel heel leuk. Dit was vroeger ook zo en ik vond het jammer dat een tijd geleden alleen de echte die hard profs hun hand ophielden op het eventing feest. Zo voor ons is het ook een leuk aardigheidje. :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:31

Leuke verslagen lees ik hier.

Ik heb vandaag mn debuut gehad met de vos! Dressuur in ring 1 om half 1 kon je meer een modderbad noemen dan een ring maar goed. Evengoed fijn gereden voor zo ver het ging en 190 punten. Mag ik niet mee klagen. Daarna paard weer op de trailer voor een half uur, nog even bij het springen kijken en omkleden en weer terug.

Losspringen ging fijn, heb elke week springles en dan springen we ook wel parcourtjes maar nog nooit op concours met haar gesprongen dus was benieuwd. Fijn aantrekken, helaas wel 3 balkjes waarvan 1 zeker door een fout van mij. Verder niet kijkerig, iets wat met dressuur wel anders kan zijn.. We mochten in elk geval crossen.. Dat was mijn doel... Daarna werd het doel de cross uitrijden.

De losspring hindernis voor de cross was weer eng, net als met de oefencross, maar na achter een ander aan te zijn geweest ging het super! Eenmaal weg in de cross ging ze fijn, makkelijk uit het starthok weg en zo over 1. Toen op 2 iets twijfelend van mij en een stop. Opnieuw stom aangereden en nog een stop. Hierna even flink been en toen erover :) Volgende hindernissen gingen fijn, picknicktafel, stijltje, piano op en af over de boom ging ook super, tot bij de witte pallisade. Op de 1e raakte ik mn beugel kwijt wat resulteerde in een langsloper op de 2e. Opnieuw de 2e en toen goed... Rest ging allemaal super, waterbak zo en de laatste ook. Na 5 minuten aangeboden om te keuren en met een hartslag van 60 helemaal goed.

Ondanks de stops en balken evengoed een super fijn gevoel over gehouden aan onze 1e cross.. Op naar Lisse

Bonny_CT

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:41

ik heb foto's van nr 152 tot en met 175 in de cross van vandaag. Bij interesse even pb'tje zal ik de link zo snel mogelijk sturen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:27

Bianca, gave foto`s!!
Ik heb voor wel ijzers, achter niet. Maar die komen er nu zeer zeker wel voor de volgende wedstrijd.

Verder allen gefeliciteerd met mooie verslagen en fijn gereden wedstrijden.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:32

bianca1980 schreef:
Watapatja schreef:

Fotograaf is een vriendin van mij, alleen haar lens is wat stuk dus seconde fotoos konden nu niet, vlak om mij heen heeft ze ook wat mensen op de foto gezet maar ben haar al ff mailen of ze me die wil toesturen, kan ik nog wat mensen blij maken, foto van de waterbak vond ik echt niet leuk dus wij besloten dat zij daar heen ging. ;)

Die Cup is voor amateurs, daarom vind ik hem zo leuk, voor bijna alle klasses L/M en Z, maar iemand met een aantal hoge plaatsen in het M heeft wel meer punten dan iemand in het L, je kan even die reglementen lezen, is wel heel leuk. Dit was vroeger ook zo en ik vond het jammer dat een tijd geleden alleen de echte die hard profs hun hand ophielden op het eventing feest. Zo voor ons is het ook een leuk aardigheidje. :D

idd erg leuk idee, wel jammer dat idd m en z hoger plaatstings punten krijgen, maar toch :)
oeeeh zou leuk zijn als ze meer foto's heeft, misschien ook nog wel van mij O:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:33

Ik heb overigens een paar fotoos van bokkers ?? van nummer 96 tot aan 110 een enkeling, maar ik herken er uit sets zo geen bokker uit.

paul @ van jou heb ik een foto op de tafel.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:38

jammer was 91 |(

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:42

bianca1980 schreef:
Ik heb overigens een paar fotoos van bokkers ?? van nummer 96 tot aan 110 een enkeling, maar ik herken er uit sets zo geen bokker uit.

Ja Rose herken je uit duizenden :j :j .

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:19

bianca1980 schreef:

Ik was nummer 98, heb je wat (leuks)?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:32

Wat een leuke verslagen allemaal!

Wij zijn helemaal in jubelstemming nog.
Dit was onze tweede officiële cross. Vlietlanden hebben we mee gedaan, maar niet rond gekomen.
En dan vandaag eerste geworden.

Pony liep ook erg fijn.
Bij de dressuur liep ze lekker, was goed voorwaarts en zelfs de middendraf kwam er lekker uit.
Dit resulteerde in 190 punten.
Omdat het springen erg inliep hebben we niet lang kunnen inspringen, maar ook het parcours ging gelukkig top. Roos sprong heel gecontroleerd het parcours door.
Ze waren foutloos en binnen de tijd.
Toen de cross in. Roos trok goed aan naar de hindernissen en waar ze in de les nog wel eens wil twijfelen sprong ze nu alles zonder twijfel.
Wederom foutloos en net iets buiten de tijd (4.45 waar 4.37 de ideale tijd was).

Ze werden eerste bij de B pony's categorie A/B/C
Super blij natuurlijk!

Afbeelding

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:51

Alweer bijgelezen! Allemaal gefeliciteerd, en natuurlijk ook Rosalinde! Rosalinde ging met de eerste prijs naar huis, maar onze Edison met de 2e! Beide de NH kampioen verslagen.... Mijn dochter had 200 pt in de dressuur en een balkje bij het springen. In de cross geen hindernisfouten, maar even te vroeg de afslag naar de waterbak ingereden, en toen snel weer terug; 40 sec. ongeveer over de tijd, dat bij deze bodem was ik dik tevreden mee!
En, mijn complimenten voor het springterrein, en het bijwerken van de bodem in de cross in de loop van de middag, maar wat een beetje vergeten is is denk ik de dressuurring. Verbaasde mij dat de jury daar wilde jureren, was bar slecht! Toen ring 5 klaar was is ze verhuisd, daar werd het iets beter van. Tussen de rubrieken in had er misschien beter een andere ring gemaakt kunnen worden, maar goed, prioriteit ligt waarschijnlijk toch bij de cross.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:57

Cillusion, gefeliciteerd met jullie knappe Edison!
Ze liep lekker! Jammer van hat balkje bij het springen.

Van mijn kant uiteraard ook complimenten aan de organisatie. Het verliep allemaal soepel en zag er verzorgd uit.
Fijn dat voor de pony's de inspringring nog even verplaatst werd.
De dressuurring was inderdaad niet geweldig, maar de pony's hebben zich er door heen gered.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:01

Hier ook superblij na een dagje WW!
Eerste in de B paarden. *\%/* *\%/*
Bianca, ik was 99, heb je wat leuks van mij geschoten?

vond het ondanks de blubber echt zo top geregeld allemaal! springlosrijterrein was echt niet te doen, dus netjes verzet voor de pony's. uit veiligheid een hinderins uit de cross gehaadl. Er is echt goed rekening gehouden met de bodem, top! dressuur jury kwam nog even melden dat ik de hoeken maar moest vermijden. Er werd aan alle kanten rekening gehouden met de omstandigheden. Sfeer was ook top ondanks de buien. En dan met 2 dikke winstpunten en een eerste prijs thuiskomen, mijn dag ksn niet meer stuk!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:58

Hallo,

Hier ook even een verslag!
Het was onze vierde cross dit jaar, na vrouwenpolder (5e), vinkega(5e) en vlietland(1e). Dus we gingen er weer tegenaan!
Dressuur hebben we gelukkig.tussen de buien door gereden en we hadden 207. Daarna het springen.....foei wat was het inspringterrein slecht! We hebben twee keer gesprongen en zijn toen snel eruit gegaan. Hij was zoog helemaal vast! Het parcours ging god en foutloos, maar het stond wel erg laag.
Toen de cross, die ging lekker , wel zwaar, dus heb er niet heel erg aan gereden en heb lekker laten galopperen mmet als resultaat 18 sec over de ideale tijd

We hebben een mooie 2e plek gehaalt!
Wij zijn weer blij naar huis gegaan!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:13

Zoals het los spring terrein was om kwart voor 2 zo zag mijn dressuur ring eruit om half 1

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:22

FE gefeliciteerd!!!

Andere prijswinnaars natuurlijk ook!!

Lielle, hoe kan je nou 3 keer min 2 hebben? Volgens mij is het -2, -4 en de derde vergissing is uitsluiting?
Ik heb je nog gedag gezegd maar volgens mij had je niet in de gaten dat in het was? Nette pakkie op losrijterrein dressuur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:16

jawel, ik wist wel dat jij het was, al duurde het wel even. Ik zat op Ukkie toen :j

Citaat:
(even los van allerlei misverstanden met mijn voorlezer :D, die in drie 2-en resulteerden :oo )

Ik kreeg drie tweeen voor niet getoonde oefeningen (1 * middendraf gereden ipv overgang draf-stap-draf, en de laatste diagonaal middendraf gewoon overgeslagen : oo) Dat klopt niet, maar anders was ik uitgesloten dus ik vond het wel prima.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-08-12 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:18

Ja ik heb ook wel eens zo iemand gematst bij een SGW, vond het zo zonde. Ukkie is trouwens wel lekker gespierd geworden zeg!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:19

heb het nog even toegelicht.

Leuk om te horen! Ze is ook echt geen Ukkie meer, en ze bleef er prima aan trekken in de ring, ondanks de diverse keren wachten om eea weer uit te zoeken :D

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:32

Hier nog een tevreden crosser! Zat ook in Ring 4 van de L op zaterdag - bij watapatja en bianca1980. Had net zoveel dressuurpunten als Watapatja, en ook foutloos in het springen en de cross, maar wij waren in de cross 10 seconden sneller... Was bijna te snel binnen, en heb ingehouden laatste stuk. Kwam exact op 20 seconden voor de optimale tijd binnen. Dus inderdaad Bianca - het loont toch wel om die tijd in de gaten te houden! Ik werd uiteindelijk 2e, en daar was ik heel erg blij mee! Het gaat echt super dit jaar! Vier crossen gereden en alle vier foutloos. Knap paard. Ook wij gaan dus vol goede moed naar Gorssel en het NK in Hattem! Hopelijk wordt het nog een gezellig Bokt onderonsje daar... :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:55

FE @ ik reed L paarden dus heb geen fotoos van jou.
Astrid @ welk startnummer had jij??

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:24

Nickeltje en Noor, :(:) wat balen van jullie vallen
Verder overwegend goede verslagen, veel prijzen voorbij zien komen!

Beau liep een foutloze cross, met een kleine aarzeling bij de witte hekken omdat ik daar een stel mensen uit de weg moest schreeuwen. Hoe bedenk je het om met 6 man breed de cross te gaan verkennen wanneer de cross al bezig is := . Beau dacht volgens mij dat ik kwaad op haar was, dus twijfelde heel erg. Sprong gelukkig nog wel, en toen konden we weer verder. Fijn gereden, niet op de tijd gelet. Volgende keer (in Norg) gaan we L, daar is ze nu wel klaar voor.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:43

bianca1980 schreef:
Astrid @ welk startnummer had jij??

Ik had startnummer 111.