Wat een interessant topic!
Ik heb niet echt een vast weekschema. altijd beetje afhankelijk van mijn werk en gezin. Ik rij meestal 5 a 6 dagen in de week. En 1 dag longe of losspringen en soms een vrije dag.
Buitenrijden gaat helaas niet met Edge, moet dan met de trailer naar het bos en daar heb ik niet iedere week tijd voor. Van mei t/m sept rij ik 1x per week een lichte crosstraining. Ik spring meestal 1x per week. En rij meestal 3 per week dressuurmatig, vaak met een balkje of caveletti in de bak. Verder probeer ik 1x per week galoptraining te doen, maar dat kan niet altijd. Ik mag over de boer zijn akkers rijden, op de paden tussen de aardappelplanten door en over de trekkerpaden. Kan daar heerlijk galopperen. Maar dan moet de bodem niet te nat zijn. En Edge niet te dwars zijn die dag, want dwars door de planten kan de boer niet zo waarderen.
Vaak doe ik na de dressuur ook nog even 2 a 3 km galop mee pakken en lekker lang uitstappen op het harde. Edge heeft dat ook nodig om een beetje braaf te blijven. Dat fietsen over het harde vind ik een goed idee, wil ook gaan inlassen. Naast de fiets kan ik namelijk wel de weg op, maar op zijn rug ho maar.