[SGW] SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:26

Vandaag ook weer een heerlijk dagje gehad :)
Lekker weer, bodem viel ook alles mee en veel mensen zien rijden!
Nog even een vriendin aangemoedigd, en die ging goed :D!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:35

Zijn er nog mensen aanwezig? Om de vestje te kunnen pAssen enzo

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:37

Ik ben inmiddels weg. Heb er de hele middag rondgelopen, maar was 't zat.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:02

Hoe is het weer vandaag geweest?

Hier dan nog m'n verslag van gister. Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat ookal heb ik bij de coffin vrijwillig het parcours verlaten. Veel beter gevoel als in Oudkarspel. Vooral gezien het begin en het verloop van de cross. Had 2 stomme langslopers eerder in het parcours en een 3e stop bij de coffin. Die 2 langslopers reed ik zelf verkeerd en bij de coffin weet ik nog niet echt wat er gebeurde. Daar sloeg ie af en ging die naar rechts ipv rechtdoor... Voor mijn gevoel wel zo'n stomme omdraaiactie maar m'n instructeur stond erbij en zag het. Dat is dus wel fijn, weet ik ook gelijk wat ik fout deed. Nog even over na gepraat en denk dat het echt van spanning van mijn kant komt... Op training gaat alles echt super en vorig jaar ook, maar ik legde mezelf dit jaar een doel op en toen kwam er ook spanning bij. Sindsdien gaat het minder... Denk dat ik ga kijken of ik in Hoogenweg L HC kan starten. Kijken hoe het dan gaat.. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:07

Mireille ik kan begrijpen dat je gestopt bent ring 1 was gewoon drama
Amber netjes van je cross
Joyce gefeliciteerd met het winnen van het nk

Dan mijn verslag
Losrijden voor de dressuur daar werd ze niet happy van. Toen ze haar kans schoon zag, schrok ze ergens van en stond ik bijna tegen de juryauto aan. Daarna in mijn eigen ring heeft ze wel braaf doorgeploegd en dat resulteerde in 199 punten.

Met losrijden voor het springen werd ze echt lastig (op en top hengstig en sjaggi) wat resulteerde in een heftig gevecht over de vraag of oxers wel of niet gesprongen dienden te worden, waarbij ze al hoog steigerend een pirouette heeft lopen draaien, maar ik heb dat gevecht gewonnen. In de springring zelf, had Ferrose erg weinig vertrouwen in de bodem en werd erg onzeker, wat resulteerde in 3 balken maar geen stops ondanks dat ze wel zin had om er mee op te houden.

Voor de cross zag ik het niet bepaald zitten maar met loscrossen werd ze vrolijk. Bij het starten nog even een waarschuwende tik meegegeven (ik had geen zin in gedonder voor hindernis 1) en na hindernis 3 was de twijfel bij Ferrose weg en kon ik haar nog wel heel hard aanmoedigend gewoon rondrijden. Zowel bij het water als de trakhener het alternatief genomen, maar achteraf gezien meer voor mezelf dan Ferrose want die vond het maar vreemd die extra rondjes. En we zijn foutloos gefinished met een voldoende voor stijl *\o/* Wel heel veel tijdfouten maar ik rijd voorlopig nog lang niet voor de tijd. Dus ik ben supertrots op Ferrose

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:09

Amber: Super hoor! Je was vast blij dat je weer ging crossen :D
Noor en Sandra: Jammer :(:) Stomme coffin ook! :P
Marleen: Wat balen! :(:) Wat doet ie dan met opstijgen?

Ik heb er ook de hele tijd over na zitten denken, wat er nu zo spannend was aan die coffin. Voor mijn gevoel was die in Westerbork 10 keer zo spannend, veel smaller, bredere/diepere/donkerde sloot. Maar daar keek ze totaal niet naar, ook andere coffins In Chaam, Minderhout en Lelystad, ze kijkt NOOIT naar greppels, sloten, het maakt haar allemaal niks uit. In Vlietlanden de eerste keer had ik waarschijnlijk te weinig been omdat ik geen problemen verwachtte. Maar waarom ze er nadat ze het uitgebreid had kunnen bekijken nog steeds als een hert overheen ging? Geen flauw idee!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:12

Ik heb ook een paard wat iedere coffin springt maar in vlietlanden komt hij niet in de buurt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:13

Ik snap ook nog steeds niet wat er zo spannend is aan die coffin in Vlietland. Blijkbaar wel wat aangezien er zoveel uitgesloten of gestopt zijn daar. Vorig jaar in het L hebben we wel de rechterkant gesprongen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:15

_lautje_ schreef:
Ik heb ook een paard wat iedere coffin springt maar in vlietlanden komt hij niet in de buurt.

Dan ligt het dus niet aan mijn paard gelukkig :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:15

Lau, Jij bent toen toch nog een keer wezen oefenen op de coffin samen met Snoek, of was dat iemand anders?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:18

Ik ben wel een keer wezen oefenen maar niet
Met Shanouk. Na een half uur deed hij hem, maar een jaar later weer niet. En beide keren foutloos tot die hindernis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:21

Ik heb nooit last gehad met de coffin, maar dat paard keek echt nergens naar :+
Toch vreemd dat er zoveel verschillende combi's moeite hebben met die coffin!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:24

Maar lag het dan echt aan de linkerkant? Want bij M pony's was het geen probleem, bij de L paarden ook niet?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:29

riannhuh schreef:
Maar lag het dan echt aan de linkerkant? Want bij M pony's was het geen probleem, bij de L paarden ook niet?

Denk het wel, het waren 3 bakken zegmaar, en alleen in de linker zat water. Mijn paard sprong steeds scheef, helemaal naar rechts, maarja toen kreeg ik hem niet meer over de laatste boom.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:50

Moderatoropmerking:
Fotografen, willen jullie je link in het fotografentopic plaatsen! En niet de foto's hier in dit topic plaatsen! BVD

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:53

Ik heb vandaag morgen starten in de B! Dressuur was zwaar maar toch goed gereden, we hadden 209 punten! Springen mooi foutloos gereden en toen de cross in! Het was pas zijn derde cross dus eigenlijk best spannend! Maar hij deed het super! We waren alleen wat te snel en omdat ik dat wist probeerde il heel rustig naar de naar de finish rijden en toen viel hij in draf! Dus vier strafpunten daarvoor en 1,5 voor de te snelle tijd.

En toen kwam de uitslag en toen hadden we gewonnen! Heel trots op mijn wicked! We hadden nr 56 trouwens! Hopenlijk heeft er iemand nog foto's gemaakt!?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:57

Gefeliciteerd Eef met het reservekampioenschap!
Balen Sim! sterkte met je hersenschudding
fijn gereden dus Astrid!
Gefeliciteerd Vera & Bar!
top zeg Joyce, gefeliciteerd!
Balen Mireille! maar inderdaad liever een heel paard
Balen Noor!
Top Joki!
Gefeliciteerd Wicked!

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:02

Ik ben ook weer terug! (zit op me telefoon dus hoop dat het lukt)
Lees veel wisselende berichten..
Ik heb vandaag de BB paarden gestart.
En we mochten na het springen de cross in! :D (vorig jaar niet)
Cross rond gekomen, bij de waterbak wel het alternatief gekozen gelijk, en met wat weigeringen maar ik ben zeer te vrede omdat het pas onze 2e echte bb cross was!
De foto's die ik gisteren heb gemaakt moet ik alleen nog steeds op de computer zetteb :o dus nog even geduld

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:06

Ik heb een heerlijk dagje erop zitten. Waren wat eerder dan verwacht dus toen al de cross en het springen gelopen. Dressuur inrijden was drama maar paard leek er weinig last van te hebben. Mijn ring was helemaal top (ring 5) toen ik mocht. Laatste tijd hebben we hard aan de dressuur gewerkt en met resultaat, 199 punten en daarmee stond ik 3e in mijn ring. Springen inrijden superfijn, springring zelf was erg ongelijk. Zelf iets te fanatiek gereden. In de lessen gaat hij nu zo fijn en relaxed maar nu ging ik er gewoon te veel aan rijden. Een pechbalkje in het springen. Daarna de cross. Paard heeft het spelletje ondertussen al door en wilde erg graag van start. Hij was heel enthousiast en fanatiek in de cross, mag zelf nog meer in de verlichte zit zitten dus daar gaan we hard mee aan het werk. Voor het water wilde ik hem terugnemen naar draf waardoor ik een beetje naar voren ging zitten, paard sprong een klein beetje opzij, been schoot uit de beugel en daar ging ik bijna. Linkerenkel heb ik laatst gebroken en daar mis ik gewoon nog wat kracht om dat op te vangen. Op de volte gestuurd om weer in het zadel te komen en toen zo hup het water in. Eigen schuld dikke buld. Uiteindelijk als 9e geëindigd. Al met al een heerlijk dagje en zeer blij met paardlief, heerlijk dat hij zo enthousiast zelf is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:19

Ik begrijp ook niet wat het is met de coffin in de Vlietlanden. Ik dacht eerst altijd dat de paarden keken op de andere kleur bodem, maar dit jaar was er daar gewoon gras.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:21

Jeetje Sim, gaat 't goed?
Gefeliciteerd Wicked, en natuurlijk ook de andere blije ruiters :D
<3 Jeey wat ben ik blij met m'n paard!

Vandaag hadden we ons debuut in de B. Gisteren al de cross gelopen, en omdat we vanochtend lekker op tijd waren nog een aantal hindernissen bekeken. Besloten alleen het alternatief op de trakehner te nemen, we zijn nog niet zo constant met gaten in de grond. :Y)

Eerst dressuur, de nog niet zo omgeploegde stukjes opgezocht en net proefje gereden. Ik vergeet alleen nooit weer dat er geen middengalop in een B-proef zit. Oeps... Toch 201 punten.

Daarna springen. Losspringen ging soepel, in de ring had hij echt moeite met de bodem. Kon zijn balans lastig houden. Jammer, drie balken en een weigering.

Gelukkig toch nog de cross in. En wat deed íe dat super. We hadden een weigering, een hele suffe. Ging namelijk helemaal niet om de sprong, maar omdat hij voor de vierde hindernis besefte dat hij helemaal alleen was en er tussenuit naar de rest wilde piepen. Opnieuw aangereden en verder als een zonnetje. Terug naar draf en stap het water in, en daarna lekker weer verder. Ben zo trots op hem!

Volgende is Gorssel, kijken of we daar een winstpunt kunen halen :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:59

Flink slagveld in de hogere klasses inderdaad. Ook onder de bokkers dus: :(:)
Voor Sim nog een extra :(:) , beterschap!
Verder ook wat goede resultaten en vrolijke verslagen langs zien komen hier gelukkig *\o/*
Vera, Joyce, Mark, Wicked; Gefeliciteerd met de overwinningen/prijzen!

Ik heb 2 leuke dagen Vlietland achter de rug. Gister Simone geholpen, dressuurproefjes voorgelezen en cross gelopen.

Vandaag zelf een rondje B HC gestart, even een stapje terug.

Losrijden voor dressuren ging fijn (kunnen losrijden in en rond de ringen die 's ochtends nog niet gebruikt werden), proefje was niet veel soeps helaas.
Springen ging foutloos. En geen rare wappers dit keer :D .
Crossje liep ie super fijn en simpel door.

Dus hartstikke blij :D :D

Afbeelding

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:12

Super Jetske! Weer op de goede weg dus. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:12

Fijn Jetske! Nu nog even bootcamp in de dressuur (vooral voor jou, volgens mij) :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:19

Lekker Jetske!!! :D

Fjord en ik!
Afbeelding