[SGW] Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:48

Mir, over je filmpje: hoe hebben ze dat opgelost bij de waterbak? Kreeg je daar een weigering aangerekent?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:17

Dat blok heb ik inderdaad overgeslagen. Ik vond eigenlijk ook (het enige wat ik miste) dat ze daar wel even een pijltje hadden kunnen zetten met rechtdoor.

Als ik volgend jaar nog in de B zit tegen deze tijd ga ik ook zeker weer starten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:49

@Rox. is idd gerekend als weigering. Wist zo niet meer of het een A-B hindernis was of twee afzonderlijke en of net dus werkelijk een weigering was maar ik vond het mooi geweest gister en had ook geen puf meer om het uit te gaan zoeken :)

Volgend jaar wil ik denk ik de andere sgw van markelo eens gaan starten, vond het een prachtige cross maar heb nu wel een waterbalk trauma bij de snorrewind :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:00

Ik had bij de ene jury nog een 6 voor stijl (in Castenray nog terecht een 4 :o ). Ferrose pakte dat stuk ook aan dus er is hoop voor ons

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:43

Gewoon kilometers maken Joki! Castenray was je eerste toch, dus zo erg is dat niet :)

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:08

<3

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 07:58

Zit er een logica bij die foto's op wm-fotografie? :?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:04

Volgens mij niet Heleen! :P
Die van mij is een beetje apart :+ Draakje kijkt echt zo van: ik vertrouw er niets van :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:04

ziet er goed uit Sanne! maareh, wel wat beter voor je kijken ;)

mijn foto is wel mooi :)) kan er maar één vinden, kan dat kloppen?
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 22-05-12 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:07

Ik sta er helaas niet op. Toen stond ze waarschijnlijk net op het veld bij de punt etc.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:17

Heleen volgens mij niet :')
Heb rox en watapatja namelijk op (ik dacht) 13/51 gespot terwijl die bijna op het eind waren haha :P

Heb trouwens een filmpje van jou gemaakt op 6 en 7.
Joki heb ik op hindernis 1
:)
Als jullie whatsapp hebben is het makkelijk om even je nummer te pben, dan stuur ik het zo door.

Rox jaa ik heb de cupcake gemist maar heb je wel gefeliciteerd! Wel lief dat je er eentje voor me had meegenomen <3
Zag je idd alleen als ik op het paard zat of andersom ;) Nog gefeliciteerd met je 2e prijs!

Watapatja ook gefeliciteerd met de 3e plek! L debuut komt vast goed, als ik je filmpje zo bekijk :D

MIR ik was degene die naar de hindernis jury was geweest, had namelijk mooie afstanden, vond niet dat ik me paard hinderde en kreeg een 4 voor mijn beugels terwijl ik die toch al weg echt kort heb, hij gaf aan dat ik de balans wat anders moest verdelen, ik zat nu teveel met mijn kont boven mijn benen, terwijl je wat meer naar achter moet zitten met je kont, dan dus daar maar op oefenen.. Baalde er wel van hoor, vorige keer in markelo ook al net geen voldoende voor stijl terwijl ik niet als een kamikaze piloot rond ga :n
4 winstpunten dus verloren :(:)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:18

Valyra: Echt balen dus! Gelukkig weet je nu wel waar je aan moet werken :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:20

Zo, ik leef ook weer! Wat een dag met mooi weer en wat en fijne verslagen over het algemeen!
Mijn dag begon erg vroeg, ondanks dat ik oas om kwart voor 2 hoefde te starten. Omhalf 9 al van stal vertrokken omdat stalgenootje wel wat eerder moest dressuren en ik nog even rustig de cross en het springparvours wilde lopen.

Met lopen alleen wat twijfels over 5 & 10, en besloten om op beide het alternatief te rijden. Greppel op 11 zou ik wel gewoon voor gaan. 13 stond goed aan de maat, maar eenmaal in het ritme voorzag ik niet veel problemen...

Toen eerst maar dressuren. Met losrijden was ze heerlijk, maar eenmaal in de ring was het een drama... Of hetnou kwam door de crossende ponies of het verkeer, geen idee, maar ik heb 3 keer opnhet punt gestaan om af te groeten. Ik was in ieder geval erg teleur gesteld in mijn paard. -O- Het is nu de tweede keer dat ze me zo in de steek laat tijdens de dressuur van de cross. En dat terwijl het op gewone wedstrijden steeds beter gaat. De link met de vorige keer (ook Markelo) is dat de dressuur niet afgelegen is. Zou ze het door hebben dat we op sgw zijn?

Lang wahten op de dressuuruitslagen -:(- Toen ze er met anderhalf uur nóg niet waren, maar gewoon besloten te gaan zadelen voor het springen. Wou net opstappen toen ik mn punten terug kreeg. 151 Blij dat ik wel mocht springen...

En net als de vorige keer liep ze weer als een zonnetje met losrijden! Springparcours liep ze ook fijn, alleen een beetje te hard op 1 af, wat resulteerde in een balkje.

Voor het eerst niet zenuwachtig voor de crossen lekker van start gegaan op 1 & 2. 3 kwam ik niet eens bij in de buurt. Eerste weigering al op 300,meter voor de sprong te pakken. Riep toen even naar de jury dat ik mniet ging aanrijden, maareven kwam snuffelen. Ook dat ging niet echt van harte, en lag er bijna naast. Toen toch maar aangereden en onder aanmoediging van de hindernisjury tóch aan de andere zijde van de hindernis beland! 148 even voor gekaten en toen door. Maar op 5 had 148 een weigering, dus zat ik er weer voor... 6 & 7 ging lekker soepel, en omdat ze zo fijn aanpakte besloot ik op 10 toch gewoon rechtdoor te gaan. Wat was dat vet! Waterbak ook in zonder weigering. Het wordt nog wel wat met ons! Heggetje rustig aangereden en ook nouwelijks iets van een sprong gemerkt. Verder in een rustig galopje opde finish af en een heerlijke cross gereden :D
Stijl van de eerste jury 11-16 was onvoldoende, ik moest meer voorwaarts rijden(?) terwijl ik maaraan het 'ho-en' was :P haha en natuurlijk weer commentaar op de lengte van de beugels. Tweede jury wel een voldoende. Daar gingen mijn sprongen ook wel erg fijn moet ik zeggen. Als met al een heerlijke dag, maar wel een beetje verbrand :o :o

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:28

@ Valyra van mij een filmpje op 6, 7?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:31

Anthea ja dat klopt, ik hinder mn paard verder niet en het is jammer dat je er dan op trainingen niet op wordt gewezen.. Achja..
Ik vind het gewoon vooral erg balen omdat je voor de overijsselse bij ons 4 wpen moet hebben en ik die gewoon graag wil starten!
Hindernisjury gaf ook aan dat hij het goed vond dat ik langskwam..
Heb nog wel gevraagd of ze wel eens lessen geven voor de houding tijdens de cross. Misschien dat dat een idee is?? Met meerdere stijljury leden?

Anouk jou heb ik gespot bij de waterbak op pagina 14/61.

Heb zelf een foto op 7 het smalletje en in het water.
Vind de foto's niet helemaal top qua kwaliteit en moment, maar dat vond ik vorig jaar ookal niet :+

Jup heleen :j

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:33

Oeps, moet pb zijn :+
Laatst bijgewerkt door Heleen_B op 22-05-12 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:33

Loetie jammer van je stop op 3 maar verder dus lekker foutloos uit kunnen rijden? :)
Had je al gesproken over de dressuur.. Echt heel balen :(:)

Je mag trouwens niet degene weer inhalen die jou heeft ingehaald he..
Ik had mijn voorganger ook ingehaald en nam het alternatief op de trakehner, zij ging rechtdoor dus kwam weer voor me uit. Heb de hele weg geroepen dat ze weg moest gaan, is gewoon rot kon niet lekker blijven galoperen omdat ik er anders te dicht achter zou komen, voor het water ging ze eindelijk aan de kant nadat ik echt hard begon te schreeuwen. Zul je zien dat die van haar stopt bij het water en die van mij dan ook niet meer wil (zoals MIR vorig jaar had) uiteindelijk was mijn voorganger ook bij het water gestrand dus ben blij dat ze stopte.. Toch is het vervelend omdat het ophoud op de een of andere manier..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:34

Heleen ik heb je nummer, dan kun je hem weer uit je berichtje halen ;)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:34

Hahaha had per ongeluk op quote gedaan ipv pb :')

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:35

Loetie: Lekker van je cross! Wel balen van je dressuur
Valyra: Dat is nog best een goed idee :) Het is inderdaad zonde om zo je wp-en mis te lopen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:36

De foto's zijn inderdaad niet echt fantastisch maar zitten wel wat leuke tussen :)
Over die stijlpunten. Ik heb les gehad van B.ert en hij let daar gewoon ontzettend op. Hij liet ons rustig een kwartier in verlichte zit galopperen tot het perfect was. :+ Vergt gewoon veel oefening en je balans vinden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:17

Valyra schreef:
Loetie jammer van je stop op 3 maar verder dus lekker foutloos uit kunnen rijden? :)
Had je al gesproken over de dressuur.. Echt heel balen :(:)

Je mag trouwens niet degene weer inhalen die jou heeft ingehaald he..
Ik had mijn voorganger ook ingehaald en nam het alternatief op de trakehner, zij ging rechtdoor dus kwam weer voor me uit. Heb de hele weg geroepen dat ze weg moest gaan, is gewoon rot kon niet lekker blijven galoperen omdat ik er anders te dicht achter zou komen, voor het water ging ze eindelijk aan de kant nadat ik echt hard begon te schreeuwen. Zul je zien dat die van haar stopt bij het water en die van mij dan ook niet meer wil (zoals MIR vorig jaar had) uiteindelijk was mijn voorganger ook bij het water gestrand dus ben blij dat ze stopte.. Toch is het vervelend omdat het ophoud op de een of andere manier..

Van dat niet opnieuw inhalen wist ik niet... Want dan wat ik nooit aan de kant gegaan voor de achteropkomer! Was namelijk nog niet echt nodig, ik vond het alleen wel netjes. Heb haar op het water om diezelfde reden weer voor laten gaan, maar ook daar was het niet nodig geweest. Zat er telkens ruim voor en heb zelfs echt stil gestaan. Met de gedachte dat mijn tijd toch al naar de ***** was. Heb vanaf 18 tot de finish zelfs in moeten houden omdat ik sneller was :) Volgemde keer dus iets minder social rijden.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:41

Loetie ik weet het niet 100% zeker, maar dacht dat het niet mocht.
Maar zo te horen had de persoon na jou er geen hinder van en ben je uit jezelf gestopt voor het water! :j
Zolang de ruiter achter je niets roept en jij veel sneller bent maakt het natuurlijk niet uit ;)

Maar opzich is de regel wel logisch anders blijf je elkaar inhalen :P

Ik heb echt een paar keer geroepen dat ze me niet mocht inhalen, ze had mazzel dat ik de alternatieven nam anders had ik helemaal in dr kont gezeten.. Maar merkte nu wel aan mezelf dat ik toch wat minder hard ging rijden voor als ze niet stopte voor het water en dat is balen want had erg veel tijdfouten..
Maargoed dat was in mijn geval dan he ;)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:44

M_i_R schreef:
ziet er goed uit Sanne! maareh, wel wat beter voor je kijken ;)

mijn foto is wel mooi :)) kan er maar één vinden, kan dat kloppen?

Als ik de goede combi voor ogen heb, heb ik er wel meer gezien van jou :j
Ik weet niet meer precies welke pagina's, ik was vooral op zoek naar mezelf :')

Ik had trouwens vlak na de wal mijn voorganger al ingehaald :P
Maar zij ging gelukkig wel mooi aan de kant en heb ik haar verder ook niet meer gezien :')
(en ik had haar met het springparcours al 'ingehaald', springen liep in en ik was al wel klaar met losrijden en zij nog niet, dus toen heb ik eerst gesprongen :P )

CarinattL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:21

heeft iemand nog foto's van nr 34 en 60.
Zelf heb ik nog foto van nr 89/90/92/93/94/96.
:)