[SGW] Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:39

Kris: IK zag idd dat jij 1 na laatste stond met 192 punten, vond dat onze ring belachelijk hoge dressuur punten had. Ik stond laatste met 168 ;(
SM: ik moedigde je nog aan bij de start ;)
Danique: Hoezo??? Bevalt het vosje toch niet zo of zijn 2 te veel?
Manon: Balen dat vito je in de steek liet, maar goed geluisterd, RIJDEN }>
EB: Balen dat van je eigen fout!
Leliaard: Balen dat Giga niet wou, goed trainen en dan moet goed komen!

Nou mijn eigen verslagje:

Daar zat ik dan al om 08.30 op me paard en om 09.24 waren we aan de beurt.
Eerste 30 minuten op het eerste stuk gras liep hij als een sul, ontspannen niks aan de hand.
Dus me vader zegt, kom tussen de ringen want hij gaat vast weer vervelend doen.
En ja hoor, loop tussen de ringen en knopje gaat om ofzo en ik heb een bijna onberijdbaar paard.
Even goed aangepakt dus nog de laatste 30 minuten. Uiteindelijk weer aardig voor elkaar.
Maar in de ring maakte hij zich weer zo kort dat ik niks kon. Resultaat 168 punten.En op mijn protocol stond: Wat heb jij een engelen geduld :')

Springen beetje laat dus galopje, kruisje, stijltje, 2x oxertje. Daarna heerlijk uit de ontspanning gesprongen en dus foutloos. Naar de DA, hartslag van 48 :)
Voor de cross al lekker wat laten galopperen en paar x boompje gedaan en toen van start.

En de cross ging super. Voor H3 nog even gezwaaid naar de hindernis controleurs, dat hadden ze me gevraagd toen ik de cross had verkend :+
Van H4 naar H5 wat rustiger gereden want meneer had het grote veld al weer gezien en wou meteen gaan. Na H5 kon ik weer zelf gas geven. Voor H9 weer wat rustiger en netjes naar beneden. Bij H11 sprong meneer gigantisch hoog, bang zijn voeten te stoten. En bij H13 had meneer ogen voor de omgeving waardoor we ook weer een gigantische sprong kregen(geen crosssprong) meneer sprong alsof er 1.50 stond ofzo en dat is me dus zwaar afgestraft...... Best jammer, eigenlijk doet hij alleen maar braaf. Water geen enkel probleem en over de laatste en met een mooie tijd van 4.43 gefinisht :D

Gauw naar de trailer, alles er af. Naar de DA en weer hartslag van 48 en ademhaling van 12 :) Conditie is wel erg goed :o

Maar ik heb bij de ene jury 3x 7 gereden en de anders zo laag dat ik op 5,75 ben uitgekomen..... Weer me winstpunten door me neus geboord -O-
Zulke lage stijl heb ik ook nog nooit gehad en zo slecht ging H13 ook weer niet, dus aardig een baal moment......

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:46

Jammer dat hij zo kliert bij de dressuur Sanurie: en helemaal jammer van de stijlpunten -O- . Zonde!

sanurie

Re: Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:49

Ja, ik was helemaal blij met me dressuur punten, gelukkig voldoende voor me winstpunten. Omdat ik steeds 7 rijd had ik me er ook echt op verheugd. En dan krijg je zo iets zuur. Hopelijk gaat 20 mei in Markelo net zo, dressuur nog wat beter en word onze stijl wel gewaardeerd.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:07

Aha jij was dat dus Sanne :D haha!

Erg balen van je stijl zeg :(:) werd hij dit keer niet zo sterk in de cross?
hoop voor je dat Markelo ook lekker gaan en dan komt het vast allemaal goed!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Mijn verslag:

SGW Castenray begon voor mij eigenlijk heel goed. Stond 4e in ring 8 (volgens mij jureerde Ibonn daar ;) ) met 197 punten. Krijg weer helemaal hoop met de dressuur. :) Toen een lange tijd wachten en 2x zowel de cross als het springparcours verkend.
Springen ging wel redelijk, vond alleen het losrijterrein erg krap dus ben eerst even naar het losrijterrein van de cross gegaan om daar fijn los te rijden. Springen ging eigenlijk wel, kon niet overal m'n ritme vinden wat resulteerde in 1 balk.
Toen de cross. Pony pakte overal fijn aan en had het tempo er goed in zitten. Tot... hindernis 13 (volgens mij), in ieder geval het was de trakehner die schuin op de helling stond. Tempo was te hoog en pony kon recht het gat in kijken. Resultaat: ik ging rechtdoor en de pony ging naar links. Wat heb ik staan vloeken op mezelf zeg! Was geheel m'n eigen fout en daar had ik flink de balen in. |o Maar goed, helaas pindakaas. Volgende keer beter.

Vond het wel een zeer leuke cross en er hing een gezellige sfeer vond. Volgend jaar kom ik hier ondanks de verre afstand zeker weer terug.

Voor iedereen die fijn gereden had: +:)+
Voor bij wie het wat minder ging: :(:) Kop op, volgende keer beter.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:13

Marloes jammer van je val

Losrijdterrein voor het springen was inderdaad erg krap

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:15

Ik dacht al dat het Ibonn was. Het was in ieder geval iemand die mijn geklaag over onze starttijden had gelezen :o :D .
Balen van je val Marloes :(:) . Ben je wel heel gebleven?
Zo zijn # 4 en 5 uit onze ring mooi geëlimineerd :Y) :( .

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:20

@Leliaardje: ja gelukkig wel, alleen een hele vieze rijbroek. :P Inderdaad nummer 4 en 5 uit de ring weg. Zag al een bekende naam onder mij staan. ;-)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:31

Dressuur was een ramp hij was zo sterk maar had 189 punten (zaten wel goede stukken ik maar het voelde
Spr 1 weig, moet dat probleem maar eens op zien te lossen, dit doe ik en ol niet.
Cross wilde meneer weer steigerend het starthok uit gelukkig binnen kunnen houde was10sec te.vroeg.
Bij trakehner heel dom alternatief gesprongen dacht oliebol nu b ook nog. en daar kwam me een wapper hij sprong zo hoog maar die landing is ook nog een stuk lager. Rest weer super. Na 10a struikelde ol omdat hij rechtdoor wilde en ik rechts dus weig. En waterbak een domme weig. 2ex aanrijden sprong hij zo hoog en ver dat we in het water lande ipv op het zand. Maar wel super tevreden. Hij wordt steeds fanatieker. ondanks dat hij al zo lang mee loopt

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:34

Zijn er gister ook nog fotografen actief geweest?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:38

Er staan foto's van de L pony's op eventingphoto.com.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:40

Dan ook mijn verslag maar.

Vanmorgen eerst een vieze schimmel aangetroffen op stal, dus nog wat extra waswerk verricht. Daarna nog lekker even thuis met mijn kleine ventje knuffelen, want die zou ik verder niet meer zien.
Weer terug naar mijn paardje, als ingeladen en gaan. Kom ik op het wedstrijdterrein er achter dat ik mijn rijjasje vergeten ben (stom, stom, stom). Gelukkig mogen lenen van Sfranken, dank je wel Sabine!
Een redelijk lekkere dressuurproef gereden, eigenaar vond het iets te gehaast, maar ik vond hem op punten zelfs wat te veel terug. Toch een goed resultaat, 48,50 strafpunt en een 4e plaats (2e voor de rk). Toen we voor het cross lopen nog even iets waren drinken kwam mijn lieve man nog even met mijn zoontje kijken. Ik moest te laat crossen om daarna te komen kijken (net rond zijn etenstijd), maar super dat ze er nog even waren.
Daarna heerlijk de tijd gehad om de cross te lopen. Nog enkele CIC* combinaties gekeken. Toen weer wachten. Opzadelen voor het springen en meneertje wist al wat er komen ging. Met losspringen ging al de crossmodus aan, te veel voorwaarst en vooral niet te veel moeite doen op de sprong. Parcour rond met wat weinig ritme en door een glij in de bocht naar 3a kwamen we te groot en hadden we op b een balk.
Daarna de cross in. Een wapper op 4, waardoor ik in z'n nek belandde, gelukkig snel terug kunnen kruipen en weer door (met een geschaafde lip). Verder netjes gesprongen alleen op 13 (overbouwde sloot) weer een rot sprong. Ik keek goed omhoog, paard ver naar beneden, toch weer verder en op het water schrok hij een beetje over de boom heen, het was dat ie in de lucht was, anders was hij volgens mij terug gegaan. Rustig door het water gedraafd, had tijd genoeg. Voor de laatste hindernis nog een klein galopje gepakt en in een rustig handgalopje over de finish, binnen in 5.21. Zeer netjes dus.
Uiteindelijk zijn we toch ook nog Regiokampioen geworden. Ben helemaal blij met mijn crossmonster!

Voor iedereen die goed gereden heeft: *\o/* *\o/* *\o/*

Voor iedereen waarbij het minder ging: :(:) :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door Sabertje op 06-05-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:43

Gefeliciteerd!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:44

wie was de fotograaf bij het springen dan vandaag? is dat prokoni.be?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:50

Joki schreef:
Wat ik trouwens wel vreemd vond was dat pas toen ik de hindernisjury vroeg na 3 weigeringen ben ik toch uitgesloten, dat ik daarop een antwoord kreeg van o ja. Voor mijn gevoel (maar misschien ligt dat aan mij) moeten zij toch gewoon zeggen van je bent nu uitgesloten, stap nu maar terug naar het hoofdterrein en ga naar de DA-keuring

Daar heb ik vandaag een hele discussie over gevoerd en het is dus de verantwoording van de deelnemer !!!! en niet de controleurs, daarna krijgen deelnemers een brief van de KNHS. De controluers mogen jou er niet uithalen omdat ze dat recht dus niet hebben ..... Ik ben het er niet mee eens maar dat is mijn mening.

Mijn dag was super, echter moet iemand mijn abonnement op het verkeerd rijden in de cross even stopzetten geloof ik.... :( ik begin er echt zolangzamerhand een sport van te maken lijkt wel...ik rijd vaker verkeerd dan goed... :P maar na een eerste plek na dressuur en 1 balk met springen maakte ik een verkeerde passage op 4 ab en 5 ....had van tevoren ecxact bepaald wat ik zou doen en tijdens de sprong dacht ik : volgens mij zit ik teveel op rechts en ja hoor dat bleek 4 A te zijn dus 1 rechte lijn naar 5 en daarna viel het kwartje dat ik niet 4 A/B had gedaan , maar daar het eerste deel van het alternatief pakte en dat was juist niet de bedoeling ( het iets rechts houden nam ik iets te letterlijk.... :D ) dus verkeerd door de vlaggen. Ben gestopt, maar heb wel besloten dat ik een volgende keer gewoon een cross uitrijd en ook net doe alsof ik niets weet of hoor. Heb even een en ander gezien dat ik denk Yeah Right....vind het dan wel even gezegend met de regeltjes van de KNHS.

Nu even de pagina's terug lezen.... :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:59

Sabertje: gefeliciteerd! *\o/* Knap hoor!
Ik heb jou denk ik nog gesproken toen je aan het uitstappen was achter de finish: Schimmel, 5.21 crosstijd: vond ik nog zo knap!! Je vroeg toen hoe laat het was: 17.50 uur :+ .

En Bianca: dat is ook wat }:0 -O- . Ik had nog aan je gedacht vandaag: oh ja, Bianca reed hier vorig jaar fout. Heb het verhaal nog aan Laurie verteld bij het verkennen! Tssss.

Eventingphoto stond bij H6 in de L. Maar volgens mij stond er bij H1 ook een prof. Ik hoop het, want ik heb nu niet eens een crossfoto van Giga -O- .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:05

Leliaardje schreef:
En Bianca: dat is ook wat }:0 -O- . Ik had nog aan je gedacht vandaag: oh ja, Bianca reed hier vorig jaar fout. Heb het verhaal nog aan Laurie verteld bij het verkennen!

ik heb het pad van de B idd ook gezien, waar ik vorig jaa niet inging idd.... :D en nu zeg ik nog heel droog tegen mijn groom : nou die L cross is veel gemakkelijker......veel meer rechtuit en kan ik in ieder geval niet verkeerd rijden..... :x
Ik begin er zolangzamerhand echt een abbonement op te hebben. Vorige crossen met Bull heb ik ook al een hoop verkeerd gedaan of vast gestaan in de bosjes ed......lekker lomp dus.....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:05

:')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:07

Sabertje super gefeliciteerd
Bianca jammer van het verkeerd rijden.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:09

gaat helemaal goed zo Sabertje, de pauze heeft jullie geen kwaad gedaan :D

ik zat idd in ring 8 te jureren en het viel me vandaag niet zo mee met het niveau :n geen echte uitschieters naar boven en onder maar een aantal die toch netjes reden. Heb ook echt een 2 en een 9 gegeven maar niet aan dezelfde ruiter:D Baalde een beetje dat alles zo dicht op elkaar geeindigd is maar meer zat er echt niet in.

Leli: Giga liep er idd net tegenaan, alles was netjes uitgevoerd maar gewoon te braaf. Het straalde niks uit als je snapt wat ik bedoel. Niet echt van achter naar voren en dan krijg je het net niet voor elkaar... Niet als kritiek bedoeld maar meer als uitleg :o

Marloes: reed je met een donkere pony/klein paardje? jij was een van de eersten die opviel met een lekkere proef ipv te braaf en te netjes.

Bianca: toen ik je sprak wist ik nog niet dat je als 1e geeindigd was, gefeliciteerd! jullie zaten met enkelen dicht bij elkaar in de buurt qua niveau. de een net wat nageeflijker en de ander een wat betere afwerking. Nu nog die aanleuning iets beter voor elkaar en de weg vinden tijdens de cross ... Misschien geen camera op je cap maar een TomTom }>

Renske zat ook in mijn ring, zal nu alle Bokkers maar even wat wijze woorden toevoegen :D Leuk beestje voor de toekomst is dat vosje maar had nu wel erg veel last van de zuigende leembodem. Als de aanleuning nog wat constanter wordt, komen er nog heel wat punten bij :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:18

Ik snap heel goed wat je bedoelt Ibonn!
Giga is een echt zesjes-paard. Wel aardig, maar niets spannends.
Ik heb ook het idee dat het sinds we crossen nog moeilijker is geworden om haar wat bij elkaar te rijden, maar kan dat ook mis hebben. Laurie vind het vooral heel erg jammer dat ze moet lichtrijden, daardoor kan ze haar nog minder opsluiten.
En ik baal er nog het meest van dat ze thuis vaak stukken lekkerder loopt. Misschien thuis vaker proeven rijden, zodat we haar daar dan wel op kunnen sluiten.
Maar ja: het is ook belangrijk dat we daarna de cross uitrijden :Y) .

We zullen doorgaan......................

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:25

Leli: toen ik die foto in het andere topic zag, dacht ik meteen " had ze zo maar gelopen in de proef" Koppie d'rop ipv zo'n lange hals... Is het ook niet een kwestie van teveel haar best doen op de uitvoering dat ze vergeet te rijden zoals thuis?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:29

Die opmerking komt me bekend voor Ibonn: toen we na de dressuur naar de trailer gingen en Giga aan de trailer vast stond: fanatiek te wachten op wat brokjes zei Laurie tegen haar: zo moet je lopen in de proef: met je koppie d'r op!!!

Maar thuis loopt ze ook niet echt met haar koppie d'r op, maar dan loopt ze wel meer te veren en te sjouwen.

En dat of het door anders rijden komt, ik weet het niet goed. Denk dat het een combi is.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:36

Ik knal eerst even mijn verslagje erop, daarna ga ik bijlezen. Van de vorige cross (Maarsbergen) wilde ik eerst bijlezen, maar er kwam geen eind aan en uiteindelijk vond ik het al te lang geleden om nog een verslagje te plaatsen. :+

We hebben een heel goede dag gehad. We zijn voor het eerst sinds lange tijd weer L gestart. (Voor degenen die ons niet kennen: we hebben in de M gereden maar door problemen in het springparcours weer een stapje terug gedaan.)
De dressuur ging niet zo goed. Het springen, waar ik het meest tegenop zag, daarentegen wel! We kwamen zonder weigeringen rond en werden enthousiast toegejuicht door Canter. ;) Opgelucht gingen we door naar de cross en die ging nog beter. *\o/* Ik heb heel rustig gereden. In de B reed ik vaak hard om te zien wat voor tijd we zouden halen (of we nog meekomen met het gevraagde tempo in de M) en om het nog een beetje interessant te houden. :D Ik vond het niveau van deze L-cross trouwens erg leuk. Afwisselende hindernissen en een leuke keuze ertussen. Het liep allemaal zo lekker en we kwamen heerlijk foutloos rond. Trakhener (4) sprong hij zonder problemen en de driesprong met de palissade kwam heel mooi uit op drie galopsprongen. Zo ook de lange boomstam gevolgd door rotsblokken-in-kooi-hindernis. En drie seconden binnen de tijd dus dat rustig rijden kwam prima uit.
Ook nog gezellig gekletst met verschillende mensen, en met zo’n fijn resultaat was het een heerlijke dag.

Ik hoop straks nog meer positieve verhalen te lezen. +:)+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 06:31

Hoor veel positieve verhalen, super! :)

Je hebt mij ook gejureerd Ibonn. Verbaasde me heel erg over de punten, 201, want ik vond het echt slechte proef haha. :o Was een beetje op het eind, bruin/ zwart paard met bruin setje. Kreeg hem er niet fijn door en elke keer was ik hem achterin weer kwijt, hij kan niet lekker lopen op glibberige bodem. Maar vond het super dat je me een 9 gaf voor het wijken, daar hebben we echt aan gewerkt namelijk. :D