Heerlijk om al die over het algemeen tevreden verslagen te lezen!
Ik ben ook nog steeds aan het nagenieten van ons crossdebuut van gisteren. Wat een toffe dag!
Eerst volledig natgeregend bij de dressuur. Ik kwam er met een tevreden gevoel uit, maar achteraf was dat een niet helemaal terecht gevoel... Geen goede score. Mijn rijbroek en chaps heb ik vervolgens aangelaten omdat ik het niet zag zitten dat allemaal af te stropen en er weer wat over te krijgen, de bovenkant wel droge kleren aangetrokken. Bij het springen hadden we een communicatiefoutje op hindernis 8. Mijn oudje trekt als een magneet op hindernissen aan, en ik trok daar teveel terug. Gevolg: te dicht en een stop. De cross was heerlijk!!! Een slingerend, heuvelachtig bospad, heerlijk voorwaarts, constant tempo, paard met de oortjes naar voren en gaan. Tussen 1 en 2 kwam paard wat terug, maar liep ook direct weer door. Voor de waterbak combinatie sloeg ik een verkeerd bospad in (stonden twee pijlen, ik nam de eerste...) en over de boomstam voor de waterbak haalde ik de wending niet. Dus heb ik even stilgestaan voor de bosjes, bijgestuurd en weer door. Helaas toch een weigering daarvoor. Paard ging met een hartslag van 67 de cross in, en kwam er met 60 weer uit. Rustgevend rondje Mijn paard bewijst maar weer eens dat je nooit te oud bent om iets te leren, vorig zomer liep hij zijn eerste crossles, twee weken voor zijn 20e jaar haalt hij de eerste SGW winstpunt binnen. Dat smaakt naar meer
Wat ontzettend leuk, dat het zo goed ging op je eerste cross! En jouw paard wordt fit oud dus! Ik zocht even in je profiel naar foto´s en zag dat jouw paard dezelfde vader heeft als mijn oude merrie! Alleen die van mij is helaas al noodgedwongen met pensioen en springtalent heeft ze nooit gehad.
Ik heb nog een dochter van haar, die is nu 5 en kan gelukkig aardig springen!
Ik heb gisteren vaak aan alle ruiters gedacht , vanwege het slechte weer ! Ik woon in de buurt, kwam gisteren tijdens mijn ochtendrit al vele trailers tegen , leuk om even wat verslagen te lezen. Hopenlijk heeft iedereen een leuke dag gehad in tevredenheid gereden ...
Die oortjes Riannuh, geweldig!!! spoor bijster voor de waterbak?
ItsMeGaby
Geplaatst: 22-04-12 10:12
Westerbork was de eerste SGW van victory en mij(: we hadden ooit 1x een oefencross gedaan dus was heel benieuwd wat hij zal doen. we waren een beetje telaat voor de dressuur, dus met 2 rondjes draven en 2 rondjes galoperen gewoon de ring in en alsnog 199 punten(: daarna 4 uur gewacht. tijdens het inspringen nog een hagelbui over ons heengehad, maar daarna wel foutloos gesprongen(: en ook de cross ging super!:D foutloos maar helaas wel wat te sloom): maar ach dat maakt helemaal niks uit! uiteindelijk nog een mooie 7e plaats gehaald
TessaB
Geplaatst: 22-04-12 10:17
Die filmpjes zijn erg leuk om te zien! Die paardenoortjes vind ik ook het mooiste van de hele cross...
Mijn oudje wordt inderdaad fit oud Bar! Wat leuk dat jij ook een Bernstein hebt, daar ken ik er niet veel van. Jammer dat ze niet meer sport. Die van mij is ook geen springtopper, maar hij heeft er wel veel plezier in. Net als ik
M_i_R
Geplaatst: 22-04-12 10:17
Ook een leuk fimpje Rianne! Jammer bij de waterbak, maar volgens mij ben je niet de enige die de bocht voor de waterbak verkeerd heeft ingeschat Ik ben nog steeds aan het nagenieten, zet om de zoveel tijd het filmpje nog weer even aan. Dat vind ik nog het leukste aan zo'n filmpje
Mooi 'debuut' itsmegaby!
saffierah
Geplaatst: 22-04-12 10:20
Voor mij was het gister de eerste SGW met Happy. Bij de dressuur had ik 183 punten, wat wat tegenviel. Het springen foutloos. De cross ook. 2x een 7 voor op de stijl. Ook nog een 6e plaats behaald. Super tevreden voor de eerste keer. Meteen de eerste winstpunten binnen. (:
Pitt25
Geplaatst: 22-04-12 10:58
Wij kijken ook tevreden terug op de tweede SGW. Dressuur ging goed maar de jury dacht er blijkbaar nog positiever over en waardeerde de proef met 234 punten, haha. Gelukkig droog kunnen rijden en de bodem viel me alles mee bij de dressuur. Daarna de cross gelopen en springen gekeken. Het losrijterrein van het springen was helemaal kapot gelopen dus kreeg je de mogelijkheid om in een zandbak los te springen. Wat een waardeloos zware bodem zeg! Dus maar een paar sprongetjes gemaakt en op hoop van zegen het springparcours in. Ook daar werd gewaarschuwd voor de gladde bodem dus rustig aan gedaan en foutloos gereden. De cross begon erg lekker, hij voelde veel fijner aan dan in Chaam. Op hindernis 7, de spoorboom, een weigering maar er daarna goed overheen. Verder foutloos tot aan de waterbak...het hekelpunt van de poown... Helaas 3 weigeringen aangerekend gekregen hoewel ik vond dat ze deze conclusie wel erg snel getrokken was helaas... In Chaam was de heldere waterbak geen probleem maar zo'n troebele krokodillenpoel is ie echt niet happig op. Dus de titel kwijtgeraakt in de cross helaas. In Castenray hopen we weer aan de start te verschijnen. De cross opzich vond ik wel mooi. Idd de hoogteverschillen en mooie kronkelige bospaadjes. Ik hoop dat het terrein voor de starters van vandaag nog begaanbaar is (gemaakt).
viefdepief
Geplaatst: 22-04-12 11:47
Wat gaaf die filmpjes! Is zo'n helmcamera nou duur?
M_i_R
Geplaatst: 22-04-12 11:52
@Vief: hangt er heel erg vanaf wat je wil je kan ze van 25 tot 600 vinden. Die van Rianne heeft een veel groter bereik, maar is zelf ook veel groter. Die van mij heeft niet zo'n groot bereik, maar is nog kleiner dan mijn duim. Ik vind die van mij prima, niet heel duur (+/- 100,-), niet groot en redelijk goed beeld Grotere hoek zou wel leuk zijn, maar dat wil niet met mijn ienieminiecameraatje
kristianneb
Geplaatst: 22-04-12 12:31
Caro 23: Goed van haar viefdepief: Wat jammer, heeft ze dat nooit eerder gedaan? Wel super leuke foto Mistid: haha wat had ik dan gezegd? volgens mij heb ik daar alleen iemand gevraagd of ik er langs mocht (paard stond in de weg) en dat was jij niet geloof ik . Netjes debuut van je paard Saden: toch netjes van het crossen, wel jammer van de laast hindernis Margriet: welk startnummer had je, ik geloof dat jij namelijk voor mij croste Rosa: super goed, gefeliciteerd riannhuh: haha okal moeite met dat lijntje? wel netjes verder foutloos rondgekomen AntheaV: jammer van hindernis 1, ik geloof dat uiteindelijk weinig weigeringen, terwijl ik van veel hoorde dat ze die wel eng vonden birte: jammer van de weigeringen, is ook een wat raar lijnje zo opeens scherp de bocht door na de hindernis _E_: netjes voor jullie 2de cross en gefeliciteerd met je prijs Watapatja: jij rfeed geloof ik naast mij dressuur, zag idd dat hij een beetje raar deed. Jammer van de bosjes Bar: mooi L debuut van mark en leuke foto DyonS: goed gedaan, zo van de achterkant lijkt hindernis 1 maar een klein sprongetje marije1987: gefeliciteerd met je prijs, is dat niet heel lastig om midden in de cross stil te staan? Laura878: Netjes gefeliciteerd met je 2de prijs M_i_R: Super, welk nummer moest jij starten, ik vond de cross eigenlijk heel erg mee vallen, meeste sprongen stonden net een beetje op een heuvel. Springen was wel echt heel nat en glad XNonnetje: ow wat jammer..... vooral al zo vroeg in de cross, idd toch maar achter even op ijzers volgende keer helpt vast wel cillusion: Jammer dat er een foutje is gemaakt, maar alsnog super van je dochter TessaB: Wat goed van je oudje, ik haalde die wending ook niet en heb daar ook helaas een weigering voor gerekend gekregen ItsMeGaby: Netjes Gaby, ik hoorde ze jou nog omroepen met dressuur, gelukkig toch nog optijd riannhuh: echt rotbocht naar de waterbak, had dat met lopen helemaal niet gezien en dacht echt ..... toen ik opeens in de bosjes stond. SSuper leuk zo'n filmpje Pitt25: wat jammer, maar had je dan niet beter het alternatief kunnen nemen?
Ja, voor de prijzen misschien wel maar hadden goede hoop dat ie zou gaan aangezien Chaam ook vrijwel vanzelf ging. Werden ook erg snel 3 weigeringen aangerekend vond ik zonder tussendoor in te lichten. Ik heb in Maarsbergen bij de waterbak staan kijken en de hindernis jury die daar stond, riep wanneer je je eerste weigering, tweede weigering had zodat je nog keuze had om in te grijpen. Nu was dat helaas niet zo.
Dan zou het ook gewoon proberen om eerst door het water te gaan, maar inderdaad jammer dat ze niet even aangeven wanneer je een weigering hebt. Had je naar een weigering nog mooi alternatief kunnen nemen
kristianneb
Geplaatst: 22-04-12 14:15
M_i_R schreef:
@kristianneb: nr 17 Hoezo? Foto's ?
Nee sorry geen foto's, alleen omdat je zei dat je de cross slechte bodem vond. Ik moest ergens in het midden dus dacht dat ie bij jou dan misschien heel erg verslechterd was maar jij moest voor mij... Maar ik vond het echt heel erg mee vallen eigenlijk (de bodem)
M_i_R
Geplaatst: 22-04-12 14:19
ik vond een aantal stukken, en dan vooral bochten behoorlijk aan gort gereden. Gladde boomstronken door het pad heen van de regen en 'putten' achter de hindernis. Dat vind ik slecht genoeg om mijn paard niet over haar grenzen te pushen Ben trouwens qua staat van de ondergrond blij dat ik geen L start, want daar stond de prut je her en der tot aan de enkels over vrijwel de hele breedte van het pad.
Aantal bochten waren wel erg glad inderdaad, was blij dat ik niet als een van de laatsten moest
Roxxiejj
Geplaatst: 22-04-12 14:36
Ik ben ondertussen ook weer bijgekomen van gisteren Dressuur liep een half uur uit en opeens gingen er mensen die na mij moesten voor mij, onder het mom we moeten de cross nog verkennen. Ja euh.... Nja, lekker geirriteerd de dressuur gereden en lekker veel spanning. 191 en 6de. Kon er ook niet aan rijden, wat een bagger bodem. Springen lekker foutloos, vond het zelf een mooi rondje. Vond de bodem hier ook heel erg meevallen. Had startnummer 76, dus verwachtte al geen mooie bodem meer in het cross parcours. We ging mooi en simpel van start, maar had al ingesteld op een langzaam rondje. Uiteindelijk was de bodem zelfs erger dan verwacht, dus ik heb maar gewoon een handgalopje aangehouden. De houtstapel vond ik niet fijn om te rijden, de bocht erna hing ik bijna in de takken en de bodem was echt mega diep daar in dat bochtje. Slagboom viel me 100% mee, hoewel ik die helemaal niet gezien had met verkennen, aangezien die toen nog niet eens gebouwd was. Daarna ff spoor kwijt, dacht direct naar links te moeten, maar moest langs de L hindernissen. Was ik ff kwijt. Hoefsporen van de 75 starters voor me aangehouden en toen weer door. De boom en de dubbel erna gingen redelijk hard, kwam ook niet lekker uit. Bordje 1 km zat ik precies op de helft van de ideale tijd, dus heb wat gas teruggenomen. Tot waterbak weer simpel, waterbak leek te paard zelfs nog kleiner dan tijdens het verkennen haha. Laatste 2 ook simpel, maar in een laag tempo gesprongen. Was 26 seconden te laat binnen, dus veeeeeel tijdfouten. Vond het onverantwoord om in deze cross vol tempo te rijden Uiteindelijk en 6 en een 7 voor stijl en een 6de prijs. 10 seconden sneller in de cross en ik was 1ste, maar ben heel blij dat ik rustig aan heb gedaan heb het paard nog heel en geheel zonder spierpijn. Meneer stond op parkeerterrein alweer te springen voor een 2de rondje..
Ik zag je gisteren nog Rox, gefeliciteerd met je prijs. Leuke sporenriempjes
Heb tijdens het springen van de pony's smiddags meerdere keren mijn hart vastgehouden. Zo hard als sommige kinderen door de prut heen gingen, zelfs met dikke stoten onder glibberden sommige combi's alle kanten op. Hoop dan altijd maar dat zulke combinaties in de cross wel rekening houden met de omstandigheden. De hele bovenlaag lag op de route 'los' op het veld...
Mir, ik zag jou filmpje van je helmcamera. Ziet er goed uit, maar volgens mij heb jij redelk op tijd gecrosst? Bij jou is de bodem nog enigszins goed te doen
Had 17 sec. tijdsoverschreiding, maar heb niet op tijd gereden. Heb ook geen horloge of wat dan ook bij me en een waardeloos tijdsbesef. Ze had uit zichzelf een mooi tempo en dat heb ik haar lekker laten lopen, beetje geprobeerd naast de sporen te rijden. Vorig jaar met dezelfde instelling dik 50 sec. tijdsoverschreiding dus ik durf wel te stellen dat ze 'wat' geleerd heeft het afgelopen jaar!
Ben erg benieuwd hoe de bodem vandaag eraan toe is! Roxxiej, ik heb volgens mij nog met jou losgereden voor de cross! De dressuur liep voor mij (69) ook dramatisch uit en rare volgordes.. Heel vervelend.
Ik heb vanochtend alweer een uur priveles gehad, ze liep super. Moet voortaan voor elke dressuurwedstrijd maar een cross rijden haha