[SGW] SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:26

M_i_R schreef:
@N0a: nu we je toch aan het uithoren zijn :+ blijft de combi boom, kuil, coffin(tje), kuil uit boom er dit jaar nog in? Vond ik echt een ontzettend leuk lijntje!

Als het goed is wel, ligt nog in de weilanden achterin (die bedoel je toch? rechts achterin als je het bos uitkomt vanuit heksenoog?) Neem aan dat ze die dus wel weer gebruiken :-)

M_i_R

Re: SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:28

jup die, na de paddestoelen :)) owwww, zin zin zin! Ben benieuwd naar nieuw beeldmateriaal!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:31

Mir, heb je nog de link van het filmpje van vorig jaar? Ben eigs wel benieuwd!

Of kan ik ergens zien wat de hindernissen waren vorig jaar?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:41

never mind al mijn commentaar ed :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:48

Ik heb nog wel wat foto's van vorig jaar! Zal eens kijken of ik ze kan vinden!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:50

Wat een gekronkel in dat bosje >;)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:52

leuk filmpje! volgens mij is het wel een geslinger af en toe door het bos! moet ik nog even oefenen op mijn stuur ;-)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:52

tja, was toch echt de route :) maar wel een plaats waar je tijd verloor. Gelukkig kon je op een aantal recte stukken wel wat tempo maken ter compensatie!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:53

Leuk filmpje hierboven! Geeft een goed beeld van hoe de hindernissen zijn. Ik ben ook van de partij, met 2 paarden. Eentje maakt haar debuut in de SGW (en eigenlijk zelfs in de wedstrijdsport := ) en die ander loopt een rondje B HC om er weer even in te komen! Heb er suuuuuperveel zin in!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:54

Gelukkig is mijn paard zelf haar eigen stuur en rem in dat soort gevallen, maar weet niet of ik echt vrolijk wordt van deze cross. Heb sowieso al niet zo'n goed gevoel bij deze wedstrijd. En misschien dat ik dan ook niet ga...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:56

hoezo niet Loetie?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

Krijg gewoon geen warm gevoel bij deze wedstrijd. Hoe mailcontacten verlopen bv en andere verhalen die ik hoor... Ben er nog nooit geweest, maar krijg gewoon het idee dat dit een vrij chaotische dag gaat worden en ik hou daar niet zo van. Er staat bv in het VP "overzichtelijke cross", maar dat haal ik dus niet uit dat filmpje van net (ja op de rechte stukken op het gras, haha!)
Als ik toch niet achter mijn deelname sta, kan ik beter iemand op de wachtlijst gelukkig maken met dat plekkie toch? Ik slaap er nog een nachtje over, maar mn gevoel zegt dat ik niet moet gaan -O- Tis dat ik samen met een stalgenootje zou gaan en ze met mij mee rijdt. Anders had ik al afgezegd.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 24-04-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:02

Dat is waar :) Vond het vorig jaar een prettige wedstrijd om te rijden, vanalles wat. Open/bos/heuveltje maar goed, je moet uiteraard wel een goed gevoel hebben. Crossen terwijl je het eigenlijk niet ziet gebeuren/zin hebt is denk ik ook niet verstandig.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:03

Jammer Loetie! Maar je moet inderdaad niet iets tegen je zin in doen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:03

Vind de cross an sich wel lekker veelzijdig :j niet alleen maar bos, maar ook een aantal lange recht stukken. Wel veel tricky hindernissen en ik zei het je toen ook al, wat een stront mong*l bij de waterbak zeg.... Denk dat je mij in een dwangbuis moet afvoeren als mij dit zou gebeuren.
In Maarsbergen stonden er 2 op mij te wachten bij de waterbak, gelukkig heeft die van mij alleen oog naar voren, dus die loopt wel door, maar kan me heel goed voorstellen dat er dan paarden in de ankers gaan daardoor...

Her overzichtelijke is voornamelijk voor de toeschouwers. Niet voor de ruiters inderdaad..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:10

Roxxiejj schreef:
Her overzichtelijke is voornamelijk voor de toeschouwers. Niet voor de ruiters inderdaad..

Haha, maar als dat in een VP staat, verwacht ik dat het overzichtelijk is voor de ruiter ;)
Heb ook bij geen van de hindernissen uit het filmpje dat ik denk dat we dat niet kunnen en in Holten moet je ook zo slingeren door het bos (vet leuk!) Maar gewoon de hele informatievoorziening er om heen. Gewoon geen warm gevoel... Kan het niet goed plaatsen. Misschien moet ik gewoon gaan en daar oordelen. Zucht... Ik weet t gewoon niet...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:15

je eigen gevoel is wel heel belangrijk maar ik zou de cross wel als overzichtelijk omschrijven. Het kronkel stukje is echt maar een heel klein stukje van de cross en misschien is de route nu wel iets anders zodat er minder kronkels in dat bosje worden gereden

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:17

Ik zit meer met de organisatie dan met de route hoor :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:18

Leuk dat filmpje. Met mijn tank (die in training nog wel eens een rem mist) zal ik wel wat moeite met het gekronkel hebben. Maar het ziet er lekker uitdagend uit dus ik heb er zin in

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:19

Ik ga het filmpje vanavond kijken, wil hier namelijk niet.
Maar kronkelige paden zijn voor mijn paardje geen probleem, die is klein en zeer wendbaar :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:23

Overigens zijn dat dezelfde paddestoelen als in Potdijk :P grappig...

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:30

Zie hier veel ergernissen over mensen die stilstaan voor de waterbak. Nu ben ik even benieuwd, als je paard niet in 1x de waterbak in wilt, en je ziet dat er een andere deelnemer al aan komt, wat kun je dan het beste doen om degene niet te hinderen? Heb namelijk binnenkort m'n 1e SGW, en dan zijn dit soort dingen wel handig!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:39

Ik zou de waterbak volledig links laten liggen, wellicht vragen of je aan het einde van de cross of tijdens het ombouwen nog eens mag proberen en niet proberen achter een ander aan te haken. Doorrijden mag je toch niet meer. Thuis meer oefenen op water :)

Dit was voor mij de eerste keer dat ik een poging deed het water in de springen ipv te lopen. De eerste weigering had ik mijns inziens aan mezelf te wijten, maar doordat hij zo vreselijk in de weg liep/boven op de kont van mijn paard zit (wat je dan niet ziet) kreeg ik in eerste instantie ook een tweede weigering aangerekend. Geen WP dus... na en klacht hierover heeft de vertegenwoordiger (die gelukkig op dat moment bij de waterbak stond) de tweede weigering gecorrigeerd.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:48

Ik bedoelde eigenlijk meer als je nog maar 1 stop hebt, maar vervolgens ziet dat de volgende er al aan komt (doordat je bijv. gewoon niet snel genoeg hebt gereden in de rest van de cross) dus dat je eigenlijk nog wel door de waterbak zou moeten. Geld trouwens niet alleen voor de waterbak, maar voor elke willekeurige hindernis.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:04

Je mag nooit de ruiter na je hinderen, dus dan zou ik wachten totdat die persoon of zelf ook (volledig) gestrand is in de waterbak of weg is. Kan je dan tussen de ruiter na je en die daarna nog even proberen. gaat ie, kan je door, gaat ie niet dan lig je er waarschijnlijk inmiddels wel uit :)