[SGW] Verslagen Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RonavhN

Re: Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:47

Ik was er vandaag (net als elk ander jaar) als toeschouwer, ondanks het bagger weer vond ik het een fijne cross, waar door veel combinaties ook erg fijn gereden werd :)

Marloeske, wat super van de hindernisjury dat je mocht oefenen! dat zie je toch niet vaak tijdens de cross zelf!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:10

Ik vond hindernis 6 ook nog erg hoog en breed voor de L pony's.
Maar daar ben ik niet eens gekomen :')
net als Flutterby ben ik al bij hindernis 4 gevallen.
Ik merkte al bij de eerste 3 hindernissen dat ik echt moeite moest doen
om mn pony er over heen te krijgen, en bij 4 maakte die een schijnbeweging ofzo denk ik.
Voor ik het wist lag ik er al naast :o
Gelukkig geen pijn gedaan, maar ik vond het wel erggg balen.
Maar dresuur ging wel redelijk goed, 199 punten. En springen ging ook lekker en foutloos.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:11

Ik heb vandaag de hele dag als hinderniscontroleur bij de veekraal gezeten.
Gelukkig waren er geen paarden bij die bang waren van een paraplu!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:20

H4 is dus toch een geniepig hindernisje. Nonnetje :(:) .

@tanee-blaze: qua paraplu zijn crosspaarden wel wat gewend :D . Petje af dat je de hele dag gevrijwilligd hebt!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:23

Dan is het maar goed dat ik niet heb meegedaan. Mijn crosspaard is absoluut niet paraplu proof. Paard ging in MB nog aan de kletter vanwege een paraplu.

Lees aardig wat wisselvallige verhalen.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:29

we waren goed aan de kant gaan zitten en het wapperde niet.
Help eigenlijk ieder jaar hier en hopelijk kan ik volgend jaar zelf meerijden!
Bij ons waren er totaal geen problemen, alleen iemand nam de hindernis helemaal verkeerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:30

zat je er vorige week ook? Ik had daar een aardige val in het L, en was wel benieuwd hoe het er van de grond uitzag.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:35

Ik heb de hele paraplu gemist _O-

En op 4 keek die van mij zo naar het bord dat tegen de heg aan stond dat ik nog een keer moest roepen dat ze op moest letten anders had ze het hekje niet gezien volgens mij :')

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:40

Wow! Ik ben zo ontzettend trots op Zephyr!!!! We zijn gewoon met 1 balk door het springen gekomen en foutloos door de cross....naja, wel met heeeeeeeeeeel veel tijdfouten, maar dat kwam door het uberlage tempo, want alles was toch wel erg spannend, en 2x stond ik stil door een paraplu, maar dat was op een pad....de sprongen gingen wel redelijk goed. Alleen de eerste drie heel belabberd, maar dat was het onwennige denk ik ook. Voor stijl had ik dus wel onvoldoende, maar dat snap ik geheel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:47

goed gedaan joh, gaaf!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:47

Wat super goed gedaan, Zephyr! Top! *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:48

Super Zephyr!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:49

Ja, ben zoooooooooooo blij! 6 viel me trouwens ook mee....ik had alleen problemen met de plu van de hindernisjury, dus eerst stond ik halverwege dat pad stil en later heb kon ik nog in draf eroverheen.... Zeph heeft aardig wat kracht in zn donder, want dat redde hij prima!
Opsprongen na het water ging ook best goed, misschien een beetje langzaam gereden, maar Zeph wilde alles goed kunnen zien, dus sneller lukte me niet echt....

Zo blij:) <3

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:50

Lielle schreef:
zat je er vorige week ook? Ik had daar een aardige val in het L, en was wel benieuwd hoe het er van de grond uitzag.

Nee vorige week was ik er om te kijken

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:50

Zephyr: Gaaf joh!!! *\o/*

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:06

Goed gedaan meisje! Zie je wel dat jullie het makkelijk kunnen!
Proficiat!!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:10

Bedankt voor jullie leuke reacties! Het grootste probleem waren de paraplu's, dus ik weet wat ik moet gaan oefenen!!!!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:14

Goed gedaan Zeph!
En met paraplu's kun je idd makkelijk oefenen! Komt goed!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:14

Arme Zeph, die wordt nu natuurlijk elke dag buiten en binnen gezet door jou met een paraplu! :D Als je een brokje meeneemt, vind ie het vast niet meer zo eng :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:30

hahaha! Nickeltje heeft hem na de cross in de trailer zelfs even de plu laten zien, dat vond ik wel zielig ja! Maar hij moet dat wel leren hoor, echt lastig als je op weg bent naar de laatste hindernis en je staat opeens weer stil en durft ie de wandelaars niet in te halen....

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 06:22

Venga: Mooie dressuurpunten! Jammer van de stops maar fijn dat je het rondje dit jaar hebt kunnen volbrengen ;). Volgende keer gewoon een stapje erbij en dan wel foutloos ;)
Flutterby; Auwwww, veel succes met de spierpijn vandaag. Volgens mij heb ik je los zien rijden met dressuur (donkere pony met bles en bruin jasje?). Stoere pony heb je!
Splash; Jammer van je stop. Filmje ziet er leuk uit!
Marloes; Fijn dat je jonkie ook weer veel geleerd heeft! Ik zag op de startlijst dat jij ook een Negro hebt. Leuk! Je ziet ze toch niet zo heel vaak buiten de dressuurring ;)
Nonneke; Wat jammer….volgende keer beter!
Zephyr: Super gedaan! Gefeliciteerd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:24

De uitslagen staan online

Ik snap alleen niet waarom me een extra stop aangerekend is en de tijd klopt niet volgens mij.
Nou ja maakt ook niet uit (Eigen schuld als je niet wacht voor de prijsuitreiking)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:33

wsl een stop op de brug gekregen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:49

Man0n89 schreef:
De blok hebben ze nog veranderd net voor de starts. Ze hebben er nog een stuk afgezaagd aan de achterkant en meer grondlijn weggelegd.

Maar dat is dan echt last minute gebeurt. Met lopen was het echt exact dezelfde hindernis als in de L. had ik op zich wel fijn gevonden om te weten voor ik van start ging.

Mijn verslagje dan ook maar:
had weer eens last van een te strakke planning vandaag. Kwam bij de dressuur aan en toen zat mijn voorganger al in de ring. Fijn om een bevestigd paard te hebben want ook zonder veel losrijden kunnen we een nette proef neer zetten. Stond 4e na de dressuur. Springen ging prima. Geen balken. En dat is best heel wat voor owen. Nu alleen 4 strafpunten voor tijd }:0 We hadden wat discussie onderweg. ik wilde via de draf wisselen van galop en owen wilde alleen nog door galopperen. In de cross goed van start. Wel aardig wat aarzelingen in het begin. Naar 3 toe wilde hij ook rechts afdraaien. Alle zeilen bij moeten zetten en toen hij 3 echt in het vizier kreeg ging hij er wel heel fijn overheen. Ik vermoed wel dat deze scene me de lage stijlpunten heeft opgeleverd. Bij 4 moest ik hem ook even doordrukken. Op die (voor zover ik wist nog heeeeel brede houtstapel) moest ik vooral mentaal alle zeilen bij zetten om niet te gaan mutsen. Dat lukte en we gingen er doodsimpel overheen. Bij 8 maakt ik de domme fout om zelf de greppel te gaan zoeken en daar stonden we dus half stil en toen overheen. Dat werd als weigering aangerekend. Had ik zelf maar niet zo stom moeten zijn om in het gat te gaan kijken. 9 alleen even kijken en er op en. Op 10 kreeg ik de schrik van mijn leven omdat ik dacht het linker deel te moeten springen tot ik zag dat daar een kruis voor stond. Iek, dan heb je al galopperend maar heel weinig tijd om uit te vogelen waar je dan wel overheen moet. Met wat tijdfouten veilig over de finish gekomen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:52

Hier ook een verslagje. Ik had mijn jonkie mee en die heeft echt nog heel weinig gezien (2x terrein, 2 springlessen en afgelopen woensdag 1x BB gesprongen). Ging dus echt mee voor de ervaring en was al blij als ik mocht crossen.
Dressuur was nog slingerend, maar niet heel gek. Springen 2 dikke palen omdat meneer gewoon niet wist waar hij moest kijken allemaal en echt iets had van wat gebeurd hier! Gelukkig denkt hij er niet aan om te stoppen <3 Losrijden voor de cross was heel eng voor hem en merkte dat het allemaal wel veel indruk maakte. Op hindernis 1 en 2 had echt zoiets van baas wat wil je nu dit is niet om te springen hoor ;) Daarna kwam hij los en ging heel fijn aanpakken. Behalve hindernis 6. Die was echt to much voor hem. Vond het ook niet echt een B hindernis. Na paar keer proberen maar even stout geweest en er langs gegaan en doorgereden. De rest pakte hij weer heel fijn aan, trakhener zonder kijken terwijl hij dat nog nooit had gedaan. Na de brug gestopt, maar ben heel trots op Belizaar.
Hij is nu sinds van de zomer pas goed onder het zadel en heeft van 't winter nog 3 maanden stil gestaan door een blessure van mij en nu pakt hij het zo aan. Ik ga denk ik veel plezier van dit paard krijgen :D