[SGW] SGW Alphen-Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:18

Hie ook heel fijn gereden!

In de dressuur een heel fijn gevoel. Halverwege de proef kwamen er 2 polities met sirenes langs maar zelfs daar reageerde ze niet op. De 185 punten en 16de plaats waren een beetje teleurstellend.
Op mn gemak de cross gelopen en toen gaan opzadelen. Bij het springen liep iets uit maar ze voelde erg fijn met losrijden. Ook in het parcours voelde ze heel fijn. Ze werd wat heet maar bleef goed te rijden. Foutloos en binnen de tijd.
2 sprongetjes gemaakt en richting de cross. Net de na start begon ze vrolijk te springen :)) maar ook op de hindernissen sprong ze goed. Op de surfplank kwam ze erg terug en wilde er langs maar met wat kunst en vliegwerk er toch over. Langs de starter voor mij in draf het water in en als een speer richting de finish nze voelde zo fijn dat ik haar gewoon over de coffin heb gestuurd en ook dat ging goed. Bij de af/opsprong bijna de tweede afsprong gemist, was een stuurfoutje van mij.
Heel blij over de finish gekomen!!! En we bleken 4.02 gereden te hebben (4.03)

Voooral heel blij over het goede gevoel in alle drie de onderdelen en het blij paard onder me. Nu staat ze nog lekker in de paddock maar we gaan zo maar een naar voren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:04

Sannn, Nee mobiel internet, en zusje van Joyce he :)

Anouk, de politie etc heb ik wel gehoord maar was bij Joyce foto's maken! Wel netjes gereden hoor!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:01

Wij zijn uiteindelijk 6de geworden in ring 7 :D

Organisatie super bedankt. Alles liep gesmeerd en wij hebben een top dag gehad!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:03

Ik ben ook weer thuis :D

Dressuur ging goed voor een paard die nog nooit een proef had gelopen, 198 punten. Springen 1 paal, hij was aan het kloten en probeerde er 3 keer langs te lopen, helaas voor hem was ik hem steeds te snel af. :))
In de cross was hij heel erg onder de indruk en het eerste gedeelte ging niet, hindernis 6 en surfplank gingen goed, water in ook maar kreeg hem niet vooruit voor de water-uitsprong dus daar ook een stop. Heksenoog ging prima, terwijl hij nog nooit zo'n hindernis had gesprongen. Hindernissen daarna gingen prima maar wel met een hoop druk erachter haha! Ik ben wel tevreden, hij heeft de cross uitgelopen en heeft weer heel veel geleerd. Op naar volgende week, een rondje in de A-reeks in België.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:06

super evelien :D

splashislief gefeliciteerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:07

Gaaf Eef :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:22

Hier ook een tevreden persoon.
Dressuur netjes maar beetje suf. Stond 10e. Springparcours 1 balkje. Wel flink gepeperd parcoursje. Ik moest hem bij het begin even op zijn plek zetten maar en groeten heb ik maar al dravend gedaan.
Na dat parcours vol goede moed de cross is. Paar seconden verprutst met een geblokkeerd paard in de startbox. Hij wilde té graag en begon achteruit te rennen. Daarna lekker van start en nergens gedoe. Bij het water werd hij wat terug houdend. In het water trok hij meteen weer aan maar ik remde te veel in de aanloop naar het heksenoog. En toen stonden we stil, zat ik op zijn hals en had ik alleen nog houvast aan zijn oren }:0 }:0 gelukkig werkte hij mee dus na wat gewriemel kon ik weer in het zadel komen tot grote hilariteit van de omstanders. Daarna goed naar de finish.
Heel blij met de eerste cross van het seizoen.
en wat een weer!!! Heerlijk.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:31

Gefeliciteerd Joyce! Knap hoor!!
Splash: ook netjes!
Evelien lekker gereden 8-) .
En Polo: dat is ook lekkere stunt :D . Goed dat je bent blijven hangen :j .
Vond dat ook best een spannende hindernis om te zien. Ben benieuwd hoe Giga daar op zou reageren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:45

Evelien altijd fijn lekker gereden!

Polo dan heb ik jou nog zien vertrekken, en altijd fijn een stel oren ind e buurt :))

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:57

Fijne verslagen hierboven! Fijn!

Dressuur ging lekker simpel, niks aparts. 198 punten en we dacht energens middenmoot. Springen 2 balkjes, en die zijn eigenlijk niet nodig. Maar ach, ik had het erg druk met mezelf en de cross die ik nog te gaan had. Die ging beter dan ik vooraf had gedacht. Op hindernis 12a (de coffin) had ik 2 weigeringen, en toen zeiden de mensen daar dat ik daar langs mocht, en de boom mocht springen. Vanaf daar gewoon heel erg fijn op weg naar de finish.
Ik dacht toch echt dat dat nare gat ook gesprongen moest worden...
Anyway, doel is weer gehaald, we zijn netjes gefinisht en voor een volgende x nog beter opletten wat eventueel niet hoeft :) zodat we een wp mee naar huis kunnen nemen.
Er was nog wat commotie omdat op de uitslag stond dat ik een disc had omdat we niet voor de 2e keuring bij de DA zouden zijn geweest, waar we wel zeker waren geweest. Er stonden nog een aantal ruiters meer met hetzelfde, en gelukkig bleek dat er bij het noteren een en ander fout was gegaan. Het zou worden aangepast op de uitslagen :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:04

pol013 schreef:
Dressuur netjes maar beetje suf. Stond 10e. Springparcours 1 balkje. Wel flink gepeperd parcoursje. Ik moest hem bij het begin even op zijn plek zetten maar en groeten heb ik maar al dravend gedaan.
Na dat parcours vol goede moed de cross is. Paar seconden verprutst met een geblokkeerd paard in de startbox. Hij wilde té graag en begon achteruit te rennen. Daarna lekker van start en nergens gedoe. Bij het water werd hij wat terug houdend. In het water trok hij meteen weer aan maar ik remde te veel in de aanloop naar het heksenoog. En toen stonden we stil, zat ik op zijn hals en had ik alleen nog houvast aan zijn oren }:0 }:0 gelukkig werkte hij mee dus na wat gewriemel kon ik weer in het zadel komen tot grote hilariteit van de omstanders. Daarna goed naar de finish.

haha dat was jij dus die er bijan af lag haha!
je zei ook; niet vallen niet vallen ..pfoeee *D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:09

casperzazoe schreef:
pol013 schreef:

haha dat was jij dus die er bijan af lag haha!
je zei ook; niet vallen niet vallen ..pfoeee *D

Jup, mijn mantra. Was toch nog even kantje boord. Vooral omdat owen dacht, hou op met de trekken/duwen aan mijn oren. Die zal daar morgen wel spierpijn hebben :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:12

hahah vonden het wel knap dat je bleef zitten hoor!

wat me ook op viel was dat de jongere ruiters veel bozer werden als een pony weigerde of stil stond bij de waterbak. schreeuwen zweep erop..
bij de b paarden; gewoon rustig been geven laten kijken en dan weer rustig opnieuw aanrijden. geen geschreeuw ofzo

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:17

Fijne dag gehad, slechte wedstrijd gereden, dat is zo ongeveer mijn samenvatting. Met Rosé een dressuurproef met echt goede èn echt mindere stukken, foutloos springen, en de weg kwijt (letterlijk) in de cross: stom stom driewerf stom. Costa was te veel bezig met zijn omgeving dus terecht 167 punten, een balk op 1 in het springen en een cross die pas na het water vloeiend ging lopen (weigering op de plank, tijd nodig om hem het water in te krijgen). Ook terecht: slechte stijlpunten.

Verder heb ik weer veel gekletst met bekenden en onbekenden; soms realiseerde ik me achteraf pas (Eef!) "o ja dat is die of die!". Ach, ik schrijf dit maar toe aan het mooie weer 8-) .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:20

Nou ja Paul, gelukkig dat de weg kwijt alleen te wijten is aan je zelf, en heeft dat niets met je rijden of je paard te maken. Dat moet een opsteker zijn!!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:21

Ik ben ook erg tevreden.
Dressuur ging voor mijn gevoel wel oke, nette proef maar te braaf. Jury vond het blijkbaar erg goed want ik was 3e met 210 punten.
Springen had ik 1 balk door mijn eigen fout. Drukte te veel door tussen 3 en 4.
Cross ging ook lekker, hij wou alleen het bos moeilijk in na de start. Toen wat twijfelend over 1 en 2 maar daarna pakte hij aan. Surfplank zonder twijfel, wel helaas in draf door het water. Heksenoog en coffin sprong hij ook super. Had wel wat tijdfouten.
Daarom niet op de uitslag gewacht dus heb geen idee hoeveelste ik nu uiteindelijk was. Maar dat zien we vanzelf wel als het online staat.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:33

Hmm er klopt alleen helemaal niets van de uitslagen op de site. Heb ineens allemaal andere scores (incl uitsluiting) te pakken. ;(
Heb al een mail gestuurd.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:35

Wat ik op de site bij uitslagen vind is van vorig jaar?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:36

Marjan1984 schreef:
Wat ik op de site bij uitslagen vind is van vorig jaar?

inderdaad :j :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:50

oh, duh :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:11

ik snapte er ook al niets van, tot ik ineens mijn eigen naam ertussen zag :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:19

Nu staan de uitslagen wel online :))

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:46

SplashIsLief schreef:
Nu staan de uitslagen wel online :))

Klopt, alleen de M pony's klopt niet helemaal. De strafpunten voor tijdsoverschrijding zijn fout berekend.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:09

Weet iemand toevallig waar de controleposten bij de B paarden zaten? Ik was nogal verrast over mijn stijlpunten want ik vond mezelf niet heel sterk rijden in de cross :o

Venga doel gehaald!
Paul, toch fijn dat je een fijne dag hebt gehad!
Marjan, tevreden, altijd fijn!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:15

Niet toevallig ;) : ze zaten bij hindernis 4 (smalle steil naast de punt) en op het rijtje bank - zaag - halve coffin.