[SGW] Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:17

iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen,opmerkelijk vond ik wel dat de eerste 6 plaatsen in het Z bezet werden door new forest pony's <3 helemaal TOP!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:18

Camera in een hindernis?
Caro ik ook idd! Kwam Jordy nog tegen in een te grote jas haha, echt een gevalletje van jas waar ga je met die jongen naar toe. Hij zal het wel flink koud gehad hebben.

Overigens beide heren bedankt voor de mooie foto's :D

Quinn

Re: Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:19

Zelfs als ik ga crosstrainen heb ik kleding mee hahaha

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:23

Ja, ik heb ook altijd droge kleding bij me. Heb ik af en toe na watertraining ook wel nodig. :))
Ik heb ook een gave foto gevonden bij Bar's hubbie, bedankt!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:14

Het was vandaag echt duidelijk frisser dan de voorgaande dagen! :j

Kan oprecht zeggen dat ik fijn gereden heb, en dat zeg ik niet zo gauw :o
Twijfelde of het qua conditie wel kon, met maar een maand echt wat voorzichtig opbouwwerk ivm blessure ... maar is erg goed gegaan.
Dressuur kwam ik een beetje laat, niet veel ingereden .. paard liep op zich wel soepel, maar niet met erg veel pit .. vroeg me af hoe dat moest komen met het springen en de cross in het verschiet := Proefje ging aardig, wel paar rare momenten van kop in de lucht en rug wegdrukken erbij .. raar, doet ie eigenlijk bijna nooit :? ... in het hoofd wat te veel daarmee bezig, dus 't doorzitten op sommige stukken wat vergeten .. wat wat -1'en opleverde :o Had 190 punten.
Inspringen kwam ik ook laat, begint een gewoonte te worden volgens mij ... ben op een cross echt helemaal niet vooruit te porren, wil alles op 't dooie gemakje doen :+ Paard werd enthousiast, jolig en trok op de hindernis aan .. en de baas werd er ook weer enthousiast en blij van :D Parcourtje ging lekker en foutloos. Vet.controle voor de cross een hartslag van 48, nieuw record ... en dat terwijl die zich ineens heel groot moest maken voor iets spannends in de verte :P Cross zelf trok die op de meeste hindernissen nu ook wat aan, man ... dat rijd heel wat makkelijker. Kan ik ook eens wat meer me bezig houden met de verlichte zit :j H2 de hoge genomen, H3 ging bij mij super ... H5 schuin gesprongen, hij trok mooi door en wilde 't eens proberen ging lekker :D Had een weigering op H7, hij stond er ook nog half op :o Was een beetje m'n eigen schuld, en paard kwam er ook beetje op terug. Bij de minihooiberg daarna maar de kleine genomen, waterbak rustig de inloop ... enalaatste hindernis trok die ook lekker op aan. Voelde voor m'n gevoel beslist niet trager dan anders, maar was nog wel dikke minuut buiten de tijd. Viel me wat tegen. Vet. controle 60 ... is normaal voor hem, had alleen deze keer wat lager verwacht. Stijljury's stonden bij beide dubbelsprongen, had op 't veld een 6,8 en bij die hekken een 5,7 .... qua waardering had het beter andersom gekund. Anywho, ging hartstikke best ... zo zonder ritme en niet volledige conditietraining nog. Maar wel fijn gereden, kan ik rustig de winter in :P

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:42

nu mijn verslag :D

In eerste instantie zou ik helemaal niet kunnen starten, maar gister avond toch nog even een keer gebeld of ik als nog kon starten en dan kon omdat er net een uitvaller was <<)

dus vanmorgen om half 5 naar stal paard klaarmaken etc. om een uur of half 9 waren we in Bathmen, dus mooi op tijd en voor de dressuur de cross nog kunnen lopen.

Dressuur was hij weer een beetje aan het etteren... :o hij vind zn B proefje echt geen hol aan... is ook wel logies als je normaal Z2 start ;)
dus met een redelijk gevoel na de dressuur 202 punten en daarmee voorlopig 6e

springen ging wel fijn, en foutloos :D

de cross ging ook al weer veel fijner dan de vorige x even een beetje extra aangemoedigd op 4 en voor de rest trok hij zelf lekker door :)

toen ik de waterbak in ging ging mijn voorganger er pas uit, al die mensen brullen haal hem in rij hem voorbij _O-

uiteindelijk foutloze cross en een 3 sec sneller dan de ideale tijd! B-)

en een 1e prijs *\o/*
dus meer dan tevreden, en helemaal voor onze 3e cross :7

ooohja misschien ook wel handig is om te vermelden
ring 2
B Paarden
nr 59 *D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:44

Even heel snel tussendoor: wat zonde van sommige valpartijen :(:) , voor anderen: gefeleciteerd!
Ik ga nog wel beter bijlezen, maar ben nu druk bezig met m'n foto's op de site zetten en dat gaat even voor.

Wij hebben zelf een heerlijke dag gehad vandaag. Giga liep eindelijk weer eens lekker in de dressuur: 2e met 207 punten.
Springen ging super en de cross ging ook heerlijk. Ze liep overal zonder twijfelen door, Laurie kwam echt glunderend uit de cross.
Ze waren 13 seconden te langzaam en werden 4e. Ben helemaal blij met m'n toppertjes <3 <3 <3 .
Uitgebreid fotoverslag volgt later.

PS Watapatja: voortaan mag jij niet meer meedoen zo op het laatste moment hoor. Wij zaten ook in ring 2 ~~}> :D .
Gefeliciteerd hoor! Super netjes!

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:50

Leliaardje schreef:
PS Watapatja: voortaan mag jij niet meer meedoen zo op het laatste moment hoor. Wij zaten ook in ring 2 ~~}> :D .
Gefeliciteerd hoor! Super netjes!

hahah als ik de tijd terug kon draaien had ik het anders gedaan :P ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:00

Ben nu wel erg benieuwd welke hindernis nummer 3 was!

Die duikeling in't water is volgens mij Jordy Wilkens ofniet :oo balen!

Ik lees best veel goede verslagen, super! +:)+
Voor de mindere: :(:)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:55

@Watapatja: Gefeliciteerd!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:22

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:24

Ik lees goeie verslagen van mensen die het seizoen fijn hebben kunnen afsluiten +:)+ En wat mindere verhalen van mensen waarbij het niet helemaal ging zoals gehoopt :(:) Met frisse moed volgend jaar weer aan de start en van de winter lekker oefenen :)

Ook ik ben gisteren gezellig in Bathmen geweest met Noes in het L. Dressuur ging beter als de afgelopen keren, maar helaas kwam dat nog niet terug in de punten en mijn plaatsing daarmee..... 172. Daarna de cross verkend en lekker gekletst onderweg :D Ik vond het een mooie cross met wat tricky dingetjes er in. Het springen ging echt heel slecht en schaamde me voor mijn parcours :oo Mocht dus gewoon nog maar net starten in de cross.... Kortom genoeg huiswerk voor van de winter :o In de cross ging Noes als een speer, zonder twijfel overal rechtdoor en de korte route genomen <3 Op de laatste hindernis een wat dichte afstand, maar voor de rest ook nog eens de hele cross mooie afstanden en een super fijn gevoel daarover en met maar 4 seconden buiten de tijd over de finish :D

@Melanie: Hindernis 3 is het bos uit, die zandvlakte op en daarna dat koolzaadveld op ;) Maar voor de B paarden lag die boomstam richting een grote zand bult en voor de L paarden lag die boom mooi richting het open vlak.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:39

Ook ik zal me nog even melden.

Dressuur ging niet zo lekker, toch nog 182 punten en in de middenmoot.

Daarna cross nog een keer gelopen, vooral het stukje even van hindernis en dan dubbele afsprong, die toch redelijk ''tricky'' was. Onderweg nog een paar malloten uit de B langs zien komen. ( wat kunnen mensen toch onbenullig rijden). En vervolgens een totaal niet passende lijn voor de hindernis uitzoeken, paard weigert en omgeving krijgt de schuld. Ja, ja....

Springen ging heerlijk. Uk was iets loerderig in de ring, waardoor hij eigenlijk veel beter te rijden was dan normaal. Resultaat dan ook foutloos.

Daarna richting de cross. Hij was al aan de stuiter in het starthok. Eindelijk mochten we weg. H1 en H2 simpel. Hindernis 3 was voor de L toch nog wat lastig, aangezien je met aanrijden eerst alleen de B hindernis ziet. Dus daar trok meneer op aan. Pas toen ik stuurde zag hij dat hij toch de andere hindernis moest hebben. Verder heel simpel verder. Dakje was iets wat spannend, tikte hij ook wat aan. ( Jammer voor de foto's van Arie Evenementenfoto). Verder echt uit het boekje sprongetje en dubbele afsprong. Daarna ging eigenlijk alles super simpel en foutloos over de finish. Wel net 1 sec buiten de tijd.

Uiteindelijk door het springen en crossen uit de middenmoot opgeklommen naar een mooie 7e prijs :D ( die dressuur moet gewoon echt beter, zo zonde om het daarop te laten liggen)

Verder nog wat M combinaties voorbij zien komen. Zo ook Evie, maar dat ging verre van soepel door het water. En doordat jullie zo langszaam gingen na het sprongetje, maakte je het Bam wel heel erg moeilijk. Die stond al met zijn voorbenen in het water en met achter nog op de kant. Zo ook de sprong in het water..

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:03

Gefeliciteerd Watapatja!
Hé Tientjeh, goed gereden dus! Jammer van je dressuur, maar met 182 punten wel nog goed genoeg voor de middenmoot. Je kunt lekker doortrainen komende winter met die dresuur ;-) Gefeliciteerd met je 7e prijs.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:15

Watapatja schreef:
ring 2
B Paarden
nr 59 *D

Haha dan reed jij voor mij :D Nog gefeliciteerd. ;)

@Melanie, ja was inderdaad Jordy die in het water viel. Ik heb het zelf niet gezien, maar hoorde het van anderen.

Mijn verslagje van gisteren. Dressuur ging goed, alleen kwam het niet echt terug in mijn punten. De jury gaf mij 185 terwijl het stukken beter ging dan mijn vorige sgwdressuurproefje. Toen had ik nog een uurtje voor het springen, dus tinkerlief omgezadeld en zelf omkleden, alleen toen ging de rits van mijn laars kapot. ;( Zal je net zien. Onze laatste officiele SGW, kan ik misschien niet starten vanwege mijn laars. Gelukkig was mijn vader zo handig om de rits zo te krijgen dat hij half dicht zat en de rest stevig dicht getaped.
De bodem bij het inspringen was erg zwaar. Meerdere zullen er vast last van hebben gehad.
In het parcour had hij een lekker tempo en ging stukken beter dan het parcour in princenhage. helaas gleed hij met zijn been weg in de bocht naar hindernis 8a. en raakte daardoor overkruisd. Hij stopte en tikte mooi een balke af van de hindernis. Dus moest even wachten en toen ging hij goed door de dubbel. Helaas reed ik hem niet genoeg voor hindernis 9 waardoor hij mij moest redden en de halve hindernis afbrak. Ik heb helaas geen foto''s van het parcour want van mijn vaders camera was de batterij leeg. :+
De cross ging lekker. Het ene stuk trok hij beter door en had hij een mooi voorwaarts tempo. Helaas op hindernis 10 (? het hek dat je scheef aanrijd) sprong hij te vlak waardoor hij hem flink aanstootte, maar hij reageerde goed en galoppeerde mooi door. Bij dan hindernis 11 (oxertje heuvel op) was hij veel tempo kwijt door een zware bocht ervoor, maar redde zich nog goed op de sprong. En toen bij hindernis 12a (gebrokenlijn dubbeltje in het bos) dacht hij van, nu ben ik klaar je te redden. Je zorgt maar dat we hem beter aanrijden, dus stond hij stil. Verder goed doorgereden zonder problemen. In galop door het water! *\o/*
Beetje veel tijdfouten aan het einde (tijd was: 4.44 ik had 5.32). Hartslag was goed 60 ervoor, 68 erna. We hadden wel geen prijs en een aantal foutjes van mij, maar we hadden lekker gereden en hebben zo onze officiele B paarden crosscarriere fijn afgesloten vind ik. :D
Wie weet gaat hij over een paar jaar weer crossen als mijn bijrijdster van 8 groot genoeg is om te crossen met hem. :o

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:30

AmberB_ schreef:
Watapatja schreef:
ring 2
B Paarden
nr 59 *D

Haha dan reed jij voor mij :D Nog gefeliciteerd. ;)

ooh ik weet al wie jij bent :+
jij reed met je t-shirtje?
toen zij ik nog heb jij het niet koud, zij jij jaaaaaah! :')

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:49

Hoi Amber, wij hebben nog staan te praten bij de trailers: jullie stonden naast ons (tenminste, nadat onze gezamenlijke buren vertrokken waren). Gaaf hoor dat je toch wel lekker door de cross gekomen bent!
Waar je hierboven over hindernis 9, 10 en 11 praat, moet het 8, 9 en 10 zijn. 9 was het schuine hek en 10 was de oxer het bos in. 11 was nog zo'n boompje in het bos.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:28

Ik heb ook een heel gezellig en mooi weekend gehad, foto's van de pony's staan inmiddels online. Paarden ga ik nu mee bezig :).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:33

Leuk Esmee! Waar heb je zondag gezeten? bij de L paarden?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:33

8 en 9! (geloof ik)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:39

Leuk! ik ben benieuwd!

22marf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:46

was mee als groom voor Lappie_Lap.. wat was het koud :brr: heb ook nog staan te fotograferen maar het was wat grauw weer. en op de terug weg bezig met huiswerk -:)

mooie hindernissen en leuke omgeving!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:03

ben niet fit maar even heel snel mijn verslag
in de dressuur was weer wat spanning, had 190 punten
springen was frits al lekker fanatiek en foutloos
Cross pakte hij weer super aan, op h2 hebben we waarschijnlijk heel veel mensen laten schrikken door heel vroeg af te gaan. Het lijntje piano af en daarna strokap gingen niet vlekkeloos. Frits ging iets te enthousiast naar beneden en bij de afzet voor de sprong onder de strokap schrok hij zich dood door een hond oid waardoor hij bijna vergat af te zetten. Waterbak sprong frits ook netjes in maar hij had niet door dat hij de sprong in het water ook moest want hij trok niet meer door en ik kreeg hem niet meer in het ritme. Toen hij er voor stil stond vond frits dat hij nog prima kon springen maar dat moest hij van mij uit zijn hoofd laten! Gewoon opnieuw aangereden en daarna netjes gefinish.
Alweer super trots op frits :D
Helemaal omdat hij vorig jaar er nog van overtuigd was dat hij zou verdrinken in de waterbak en er daarom echt niet in durfde.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:26

Leliaardje schreef:
Hoi Amber, wij hebben nog staan te praten bij de trailers: jullie stonden naast ons (tenminste, nadat onze gezamenlijke buren vertrokken waren). Gaaf hoor dat je toch wel lekker door de cross gekomen bent!
Waar je hierboven over hindernis 9, 10 en 11 praat, moet het 8, 9 en 10 zijn. 9 was het schuine hek en 10 was de oxer het bos in. 11 was nog zo'n boompje in het bos.

Je hebt gelijk ;) Heb net even naar de foto''s van de hindernissen gekeken maar ik bedoelde inderaad hindernis 9 en 10 en 12a. Hindernis 11 was ik vergeten dat die er ook nog zat :o Daar ging hij ook zo makkelijk overheen haha

@Watapatja, haha ja klopt! Ik had het ook koud hoor. Kippenvel op mijn armen :+ Voor mijn volgende crosswedstrijden met mijn andere paardje zal ik standaard een shirtje met langen mouwen meenemen haha

Nishant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:03

Finlandia schreef:
Ik heb bij de waterbak gezeten en zie hier een selectie van de foto's.

Ja, jullie zaten eerst wel mooi voor de hindernis na de waterbak.
Ik was dat meisje met de zwart met witte kruising border collie/schrotse collie hond die later ook foto's ging maken.