Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Van vorig jaar heb ik superleuke foto's met mijn turboschimmel-op-leeftijd in de BB, dus een toevoeging dit jaar met m'n blije bruintje zou wel leuk zijn
Schimmel had de fotograaf vorig jaar eerder gezien dan ik, keek met de oren erop vol in de camera, je ziet mij op die foto er achteraan kijken, huh, wat ziet ze nou? Maar dit jaar zo bezig geweest met paard veilig rondsturen dat ik totáál niks anders gezien heb. Als er een hoempaband langs de route had gestaan had ik dat beslist gemist
50,55% of zoiets?
vlinder ging lekker.
marielle123 schreef:helaas voor mij geen goed nieuws.! dressuur stond ik 3e van onderen ik had een net proefje gereden, maar blijkbaar vond de jury mijn paard niet leuk.50,55% of zoiets?
springen foutloos met een paar tijdfoutjes.vlinder ging lekker.
Cross goed tot 1e waterbak, daar ging vlinder op de rem. Even omdraaien en toen ging ze er door. toen naar waterbak 2 weer op de rem. maar even weer opnieuw aangereden en toen pakte ze fijn aan. en sprong fijn door naar de volgende hindernis.
maar nu komt het:
Toen ik het zandpad op gallopeerde naar het witte hekje toe hindernis 14? ging vlinder ineens vol op zij en schrok zich wild van de hindernis rechter, die daar ineens ging staan en een grote hark in zijn hand had..
Ik ben er keihard afgevallen, want we gingen in volle galop. Mijn heup en rug doet erg pijn.!! Ik vind het erg jammer dat de hindernisrechters met felle gele jasjes aan zo verstopt zitten in de struiken. mijn paard schrok zich wild.
Als de hindernis rechters gewoon goed in het zicht bij de hindernissen zitten dan kunnen de paarden ze goed zien en schrikken ze er ook niet van.! misschien een tip voor de volgende keer om ongelukken te voorkomen.
Zet de hindernisrechters goed in het zicht en niet in de struiken. Het spijt me maar ik vind het echt naar om zo mijn seizoen af te sluiten.
Maar ik heb geluk dat ik er zo vanaf kom.
Het was zo mooie cross.!
Ik had mijn camera op en zal mijn filmpje plaatsen tot mijn val.
hennydehart schreef:@ licorne, we zijn indd veel te ongeduldig want het is mega veel werk al dat uitzoeken, bewerken, online zetten! Maar heb het gevoel dat de sloot en het schavot zo gaaf zijn geworden dat ik niet kan wachten
) richting de maïs akker. De post moet de afzet én landing van a en b goed kunnen zien. Dat kan niet als ie voor a staat en ook niet als ie na b staat én hij moet de pad in kunnen kijken of de baan vrij is. Als je aan kwam rijden zag je de post heel laat, dus het paard ziet dat ook laat en dan is het balen dat je paard daar zo van onder de indruk is.
). Maar goed, ik kan me de frustratie goed voorstellen als dat op dat moment fout gaat. Er waren trouwens zaterdag meer paarden en pony's die precies daar om wilde draaien (toen het nog geen hindernis was en er dus ook geen posten stonden) en waar de deelnemer zandhapte. Gelukkig verder geen gewonden ofzo, maar wel typisch dat er op de zandpad altijd een paar paarden halverwege inneens om willen draaien??!! (vorig jaar was dat trouwens ook al bij een paar deelnemers) Citaat:veel enthousiaste ruiters die hun paarden heel lief en bemoedigend hebben aangemoedigd onderweg (zo schattig altijd, hahaha)
Heb de hele weg tegen Joy lopen roepen, ja, kom op, dat kunnen wij, toe maar, hup, dat kunnen wij
(Ik weet niet wie ik het meest probeerde te overtuigen trouwens
)
, maar dan heb je een beetje een idee wat de afweging is om op een bepaalde plaats een post weg te zetten. En zo is het ook met touw en lint (of hekken of wat voor afscheiding dan ook) het heeft allemaal voor en nadelen en het pakt voor iedereen anders uit. Wel handig dat je op zo'n forum als dit daar van de deelnemers zelf ook wat van mee krijgt!

Ach ja, heb me er nu wel bij neer gelegd dat ik geen dressuur paard heb en zal ook nooit een SGW winnen 
, met veel moeite paard kunnen laten inzien dat we dit keer niet rechtuit moeten maar terug en zo, gelukkig, een foutloze cross kunnen rijden. Wel met een aantal tijdfouten door het waterbak incident maar dat mag de pret niet drukken.
complimenten aan de organisatie!

Laatste paal was eigen stuurfout want ik wist even niet meer waar hindernis 9 was. 
We gingen alleen wel bijna het eiland van het M op haha.
Verder ging de cross erg fijn en ook foutloos uitgereden!
(made by bontkwagga hier op bokt)