[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:27

@ licorne, we zijn indd veel te ongeduldig want het is mega veel werk al dat uitzoeken, bewerken, online zetten! Maar heb het gevoel dat de sloot en het schavot zo gaaf zijn geworden dat ik niet kan wachten :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:30

haha, ongeduldige mensen hier. Kan best een weekje duren hoor...in ieder geval wel die van eventingfoto.

Ik ga komend weekend weer een dressuurwedstrijdje rijden, het is tenslotte een dressuurpaard he!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:32

Ik heb helemaal geen fotograaf gezien, liepen er fotografen in de BB? Geen idee eigenlijk :o . Van vorig jaar heb ik superleuke foto's met mijn turboschimmel-op-leeftijd in de BB, dus een toevoeging dit jaar met m'n blije bruintje zou wel leuk zijn :j Schimmel had de fotograaf vorig jaar eerder gezien dan ik, keek met de oren erop vol in de camera, je ziet mij op die foto er achteraan kijken, huh, wat ziet ze nou? Maar dit jaar zo bezig geweest met paard veilig rondsturen dat ik totáál niks anders gezien heb. Als er een hoempaband langs de route had gestaan had ik dat beslist gemist :')

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:33

helaas voor mij geen goed nieuws.! dressuur stond ik 3e van onderen ik had een net proefje gereden, maar blijkbaar vond de jury mijn paard niet leuk. :+ 50,55% of zoiets?

springen foutloos met een paar tijdfoutjes. ;) vlinder ging lekker.

Cross goed tot 1e waterbak, daar ging vlinder op de rem. Even omdraaien en toen ging ze er door. toen naar waterbak 2 weer op de rem. maar even weer opnieuw aangereden en toen pakte ze fijn aan. en sprong fijn door naar de volgende hindernis.

maar nu komt het:
Toen ik het zandpad op gallopeerde naar het witte hekje toe hindernis 14? ging vlinder ineens vol op zij en schrok zich wild van de hindernis rechter, die daar ineens ging staan en een grote hark in zijn hand had..

Ik ben er keihard afgevallen, want we gingen in volle galop. Mijn heup en rug doet erg pijn.!! Ik vind het erg jammer dat de hindernisrechters met felle gele jasjes aan zo verstopt zitten in de struiken. mijn paard schrok zich wild.
Als de hindernis rechters gewoon goed in het zicht bij de hindernissen zitten dan kunnen de paarden ze goed zien en schrikken ze er ook niet van.! misschien een tip voor de volgende keer om ongelukken te voorkomen.
Zet de hindernisrechters goed in het zicht en niet in de struiken. Het spijt me maar ik vind het echt naar om zo mijn seizoen af te sluiten.
Maar ik heb geluk dat ik er zo vanaf kom.
Het was zo mooie cross.!

Ik had mijn camera op en zal mijn filmpje plaatsen tot mijn val.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:39

he gadver marielle, das nix idd :n

mooi dat je de rest wel fijn hebt gereden, is iig wat!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:40

marielle123 schreef:
helaas voor mij geen goed nieuws.! dressuur stond ik 3e van onderen ik had een net proefje gereden, maar blijkbaar vond de jury mijn paard niet leuk. :+ 50,55% of zoiets?

springen foutloos met een paar tijdfoutjes. ;) vlinder ging lekker.

Cross goed tot 1e waterbak, daar ging vlinder op de rem. Even omdraaien en toen ging ze er door. toen naar waterbak 2 weer op de rem. maar even weer opnieuw aangereden en toen pakte ze fijn aan. en sprong fijn door naar de volgende hindernis.

maar nu komt het:
Toen ik het zandpad op gallopeerde naar het witte hekje toe hindernis 14? ging vlinder ineens vol op zij en schrok zich wild van de hindernis rechter, die daar ineens ging staan en een grote hark in zijn hand had..

Ik ben er keihard afgevallen, want we gingen in volle galop. Mijn heup en rug doet erg pijn.!! Ik vind het erg jammer dat de hindernisrechters met felle gele jasjes aan zo verstopt zitten in de struiken. mijn paard schrok zich wild.
Als de hindernis rechters gewoon goed in het zicht bij de hindernissen zitten dan kunnen de paarden ze goed zien en schrikken ze er ook niet van.! misschien een tip voor de volgende keer om ongelukken te voorkomen.
Zet de hindernisrechters goed in het zicht en niet in de struiken. Het spijt me maar ik vind het echt naar om zo mijn seizoen af te sluiten.
Maar ik heb geluk dat ik er zo vanaf kom.
Het was zo mooie cross.!

Ik had mijn camera op en zal mijn filmpje plaatsen tot mijn val.

We hebben je paard zien gaan, die vloog rakelings over het touw, pal naast mijn nichtje. :oo
Gelukkig dat die het touw zag trouwens, anders had het voor paardje nog wel rotter afgelopen vrees ik.
Misschien een idee voor de volgende keer om de cross op zulke punten af te zetten met lint ipv touw.
Zodat als er een paard doorheen zou gaa, het breekt ipv dat het paard wat breekt.
Niets ten nadele van de organisatie trouwens hoor, die vond ik echt top! *\o/*
'T is meer dat dit in mij opkwam doordat ik het bijna fout zag gaan.
Anders denk je daar tenslotte ook niet bij na.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:44

hennydehart schreef:
@ licorne, we zijn indd veel te ongeduldig want het is mega veel werk al dat uitzoeken, bewerken, online zetten! Maar heb het gevoel dat de sloot en het schavot zo gaaf zijn geworden dat ik niet kan wachten :D

Ik weet er alles van (hoeveel werk dat is) Ben 800 foto's van vandaag (NSK Wielrennen) aan het uitzoeken. Maar toch hoopte ik al op foto's :))

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:54

even snel een reactie en dan ga ik mijn bedje in!
We hebben 2 topdagen gehad! Er werd veel beter gereden dan vorig jaar! Minder roekeloze kamikaze piloten en veel enthousiaste ruiters die hun paarden heel lief en bemoedigend hebben aangemoedigd onderweg (zo schattig altijd, hahaha). Er werd goed geluisterd naar de posten als er wat was en dat is erg prettig kan ik je vertellen!

even 2 reacties op eerdere opmerkingen:
Als we lint spannen zijn er altijd klachten dat het zo wappert en dat het paard er zo van schrikt (vandaar dat we zoveel mogelijk op touw overgegaan zijn). Dus er is wel over nagedacht, maar zo zie je maar dat in sommige gevallen het één op dat moment beter is dan het ander....is altijd lastig. Gelukkig is het goed afgelopen.

Wat betreft de hinderniscontroleur op het pad. Daar is weinig plaats om uit te wijken als er een paard opzij springt. Alleen er naast (waar het zo mooi gemaaid was :D ) richting de maïs akker. De post moet de afzet én landing van a en b goed kunnen zien. Dat kan niet als ie voor a staat en ook niet als ie na b staat én hij moet de pad in kunnen kijken of de baan vrij is. Als je aan kwam rijden zag je de post heel laat, dus het paard ziet dat ook laat en dan is het balen dat je paard daar zo van onder de indruk is.
(ps, die hark was niet heel groot hoor... gewoon een ordinaire van de gemeente ;) ). Maar goed, ik kan me de frustratie goed voorstellen als dat op dat moment fout gaat. Er waren trouwens zaterdag meer paarden en pony's die precies daar om wilde draaien (toen het nog geen hindernis was en er dus ook geen posten stonden) en waar de deelnemer zandhapte. Gelukkig verder geen gewonden ofzo, maar wel typisch dat er op de zandpad altijd een paar paarden halverwege inneens om willen draaien??!! (vorig jaar was dat trouwens ook al bij een paar deelnemers)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:58

even 2 reacties op eerdere opmerkingen:
Als we lint spannen zijn er altijd klachten dat het zo wappert en dat het paard er zo van schrikt (vandaar dat we zoveel mogelijk op touw overgegaan zijn). Dus er is wel over nagedacht, maar zo zie je maar dat in sommige gevallen het één op dat moment beter is dan het ander....is altijd lastig. Gelukkig is het goed afgelopen.

Tja, inderdaad. Dat gewapper is een nadeel van linten.
Gelukkig had het paard het touw wel gezien.

Mamabird, nogmaals bedankt voor alle duidelijke uitleg te afgelopen weken en zeker tot volgend jaar!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:00

Citaat:
veel enthousiaste ruiters die hun paarden heel lief en bemoedigend hebben aangemoedigd onderweg (zo schattig altijd, hahaha)

Hahahahahaha jaaaaaaaaa ik was er daar zéér nadrukkkelijk één van :o Heb de hele weg tegen Joy lopen roepen, ja, kom op, dat kunnen wij, toe maar, hup, dat kunnen wij :D (Ik weet niet wie ik het meest probeerde te overtuigen trouwens _O- )

Fijn dat het voor de organisatie ook een topweekeind geweest is, zéér verdiend, dank voor een prachtig evenement +:)+

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:00

ohneeeeee marielle! :(:)
Ben je de waterbak (veilig) doorgekomen, gebeurt dit :( wat ongelooflijk balen zeg!!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:01

Ik hoorde het later dat mijn paard over het touw was gesprongen. Echt gevaarlijk. Misschien ook beter om lint te gebruiken.
Maar de cross was verrder wel heel mooi, ik wil de organisatie ook niet aanvallen hoor.! ;)
En de EHBO was er ook snel en was heel vriendelijk.

Een stalgenootje van mij ging voor de eerste keer een cross starten.
Zei had een gevaarlijke situatie, haar bit brak dwars door midden bij hindernis 2. Ze viel er boven de sprong achterover af. Haar paard bleef mooi staan en wonder boven wonder heeft ze na spierpijn en een lichte hersenschudding niks ernstigs. ze had mijn camera ook op, die dus op 1 dag twee vallen heeft gefilmd. :+
Bij haar was de EHBO ook super snel en erg aardige mensen.
Het was gewoon een goed bit met een goed merk. Maar dwars door midden, we staan er versteld van hoe dat kan gebeuren.!
We gaan er maar niet aan denken wat er allemaal mis kon gaan.. Gelukkig was hindernis 2 flexibel.

Mamabirt: mijn paard heeft zich nog nooit in een cros omgedraaid, altijd oortjes naar voren en gaan.. Maar ze is wel eens vaker geschrokken van een hindernisrechter.. waarschijnlijk schrikt het tog af.
Laatst bijgewerkt door marielle123 op 16-10-11 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:05

Mijn paard heeft tot voor kort ook regelmatig omgedraaid voor hinderniscontroleurs. Ik vond ze juist fijn zitten bij het pad. Volgens mij zaten ze bij mij meer op het veld. Ik had het vervelender gevonden als ze op het pad stonden, dan zou die van mij eerder omdraaien. Daarnaast is er dan een risico dat een paard ze omver loopt of een los beentje heeft.
Maar het is zeer zeker vervelend als het fout gaat, ik spreek helaas ook uit ervaring.
Hopelijk valt het mee met je rug en heup en heb je er snel geen last meer van.

Dat is ook flink schrikken dat dat bit zomaar doormidden brak. Super braaf dat het paard bleef staan! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

@ hennydehart; aha liep jij met een vrij groot groepje zaterdag en kwamen we jullie tegen op de akker? Ik liep met mijn pa. Dan heb ik nu een gezicht bij de naam!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:06

Wat een verhalen allemaal.

Ik was benieuwd of de uitslagen al ergens op internet stonden
Want ik kan ze nergens vinden.

Jullie enig idee?

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:09

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:32

De uitslagen van gisteren staan al op wedstrijdplatform.nl en die van vandaag volgen vast snel :)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:49

wat een verhalen,
gelukkig dat de ongelukken goed afgelopen zijn

dressuur was bij mij redelijk gegaan, had 187, stond wel ergens onderaan
springen ging fijn 1 balk op 4b
cross ging niet zo fijn,
een weigering op 2, hij schoot naar rechts het asfalt op, samen bijna onderuit maar hij kon zich op de been houden, op de parkeerplaats van de vrachtwagens tot stilstand stappend terug en toen uit draf gesprongen, toen tot het water ging goed lekker ritme ook:)
bij de verplichte doorgang van het water een stop daarna door draf erheen, op het water ook een stop, hij wou niet eens naar beneden richting het water uiteindelijk wel er door.
en ook bij de kuil moest hij een keer goed kijken, daarna wel weer fijn de cross af kunnen rijden

hopelijk in bathmen een goede laatste cross

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:06

@marielle123: komt ook niet over als 'aanvallen' hoor :D , maar dan heb je een beetje een idee wat de afweging is om op een bepaalde plaats een post weg te zetten. En zo is het ook met touw en lint (of hekken of wat voor afscheiding dan ook) het heeft allemaal voor en nadelen en het pakt voor iedereen anders uit. Wel handig dat je op zo'n forum als dit daar van de deelnemers zelf ook wat van mee krijgt!

Dat gebroken bit was idd erg akelig. Je schrikt je als ruiter toch echt te pletter! Ik heb haar ook nog even gesproken nadat mijn man bij haar was geweest en gelukkig vallen de verwondingen mee.

Ik ga lekker mijn bedje in (na 2 stevige borrels en een voldaan gevoel!). Morgen weer opruimen (en de rest van de week.) Ik ben benieuwd naar de foto's!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:12

haahaah ja we kunnen er inderdaad beter over praten dan kun je elkaar nog voort helpen.
Ik snap de keuze van de post. Is veiliger voor de controleurs. Maar mijn paard snapt het nog niet denk ik.
En het touw snap ik ook, al mag ik van geluk spreken dat mijn paard nu nog heel is.. Misschien heb ik tog beter klapperend lint om ongelukken te voorkomen, maar dat is mijn mening.

Ja dat gebroken bit was echt heftig. Wij snappen ook echt niet hoe dit kon gebeuren.
Gelukkig is alles goed afgelopen.

Verder was het een super mooi cross.! Op naar volgend jaar.! :D

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:21

Ik vond het een super geslaagde cross! Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij :)

Dressuur ging voor m'n gevoel best goed, al vond de jury dit niet... 170 punten :( Ach ja, heb me er nu wel bij neer gelegd dat ik geen dressuur paard heb en zal ook nooit een SGW winnen ;)
Springen ging ok, 1 balk en wat tijdfouten (wat ik erg raar vond aangezien ik wel een goed tempo had). Cross ging lekker, het enige kleine nadeel dat ik heb ondervonden, maar dat heeft niets met de organisatie te maken, is dat het bos erg slecht werd in de loop van de dag. Vooral 8-9-10 (L paarden) waren lastig aan te rijden en kon geen vaart houden.
Waterbak kwam hij erg op terug, rustig in laten zakken en dacht toen dat we maar het eiland op moesten om de M hindernis te nemen :o, met veel moeite paard kunnen laten inzien dat we dit keer niet rechtuit moeten maar terug en zo, gelukkig, een foutloze cross kunnen rijden. Wel met een aantal tijdfouten door het waterbak incident maar dat mag de pret niet drukken.
Uitslag hebben we niet afgewacht dus ben erg benieuwd, ook naar de foto's trouwens :)

Ik heb tijdens het verkennen nog een aantal foto's gemaakt van de B, die zet ik zo in het fotograventopic ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:27

Ik ben volgend jaar ook weer van de partij :j complimenten aan de organisatie!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 07:32

@ Vivre, klopt waren met z'n 4'en! Ik liep zo te l*llen dat ik vergat de bordje te lezen :P
Gelukkig liep jij naast ons ;)
De dubbel ging bij mij toch ook in 1 galopsprong!
Hij had er zin in :D
Jammer vind ik het nog steeds van de val.... Kwam in galop aan en had hem beter terug in draf kunnen nemen! Volgend jaar beter!
Mijn seizoen niet afgesloten met prijs of winst maar toch een hele overwinning al die nieuwe dingen weer!!!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:50

Mijn verslagje van gisteren. :)

Na ongeveer 3 maanden geen L-cross gereden te hebben ben ik weer van start gegaan met m'n little pony tussen de paarden in de klasse L. We waren ruim op tijd dus zowel voor de dressuur als na de dressuur mooi de cross kunnen lopen. Van 2 hindernissen had ik even een ojee gevoel, namelijk hindernis 2 de haag en nummer 5 de trakhener. Maar goed eerst maar eens dat dressuurproefje rijden aangezien ik totaal geen proefjesrijder ben. Losrijden en dergelijke ging allemaal erg lekker dus ik dacht kom laat ik eens zonder zweep de proef rijden. Had beter wel met zweep kunnen rijden want op de een of andere manier (zal ook wel door mij komen) haakt ie altijd een beetje af in de proef. Maar goed, nog wel 182 punten bij elkaar kunnen dus ik was tevreden.
Daarna het springen, vond de losrijbak wel erg zwaar op sommige plekken maar goed het ging wel fijn het losspringen. In het parcours ging ie ook best lekker maar had wel 2 palen. Bij de eerste paal die naar beneden ging schrok de pony er zelf ook een beetje van dus bij de hindernis die er daarna kwam (Blom oxer) lapte ie er flink over heen. :D Laatste paal was eigen stuurfout want ik wist even niet meer waar hindernis 9 was. :P
Toen de cross. Pony pakte alles zeer goed aan en voor die 2 ojee sprongen ging het ook super. Hindernis 10 (opsprong/afsprong) in draf aangereden want vind het nog lastig om dan een goede afstand te krijgen en dan door te drukken naar de afsprong. Tijdens het lopen van de cross vond ik de afsprong in het water erg gaaf. Ook die aangereden in draf en pony deed hem ook gewoon. :D We gingen alleen wel bijna het eiland van het M op haha. :P Verder ging de cross erg fijn en ook foutloos uitgereden! *\o/*
Zowel voor als na de cross een hartslag van 64 dus dat is ook netjes.

Heb alle verslagen bijgelezen.
Voor iedereen bij wie het goed ging, super! +:)+
Bij wie het wat minder ging, kop op volgende keer beter :(:)

Foto van de afsprong in het water. 8-) *D (made by bontkwagga hier op bokt)
Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:54

Wat knap zo met je pony tussen die grote paarden!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:00

@manic: In feite is het eigenlijk hetzelfde niveau als M-pony's maar mensen willen je nog weleens raar aankijken wanneer jij met een pony meedoet met de paarden. Ik ben er gelukkig nog nooit op benadeeld dus we gaan gewoon lekker verder. :D