[SGW] wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:46

Sonja schreef:
Agossie arme Bon, wordt zomaar z'n arme ruggetje opgeofferd :))

Parcours wordt niet moeilijk, maar wel beetje sturen. Wie niet gehoord heeft over met buitenteugel sturen en wie keihard zonder controle door het parcours wil raggen, zal net als vorige jaren genadeloos op z'n *** gaan.
Binnen wordt netjes gereden en gesprongen, met controle, op normaal tempo. Anders rij je gegarandeerd strafpunten.

:+ .. Klinkt gezellig.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:20

Hihi wat een strafpunten waren er idd vorig jaar in het parcours! :P
Moeilijk om zowel hetzelfde parcour met zowel een c pony als een paard te moeten springen....

(dan moeten we nog maar eens wat aan het respect voor het binnenbeen gaan oefenen :+ )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:24

Sonja schreef:
Ik heb het parcours nog niet getekend, maar ik hou wel van muren :=
:D Goeie oefening, sta met 1 been over de streep om me op te geven...

Sonja schreef:
Parcours wordt niet moeilijk, maar wel beetje sturen. Wie niet gehoord heeft over met buitenteugel sturen en wie keihard zonder controle door het parcours wil raggen, zal net als vorige jaren genadeloos op z'n *** gaan.
Binnen wordt netjes gereden en gesprongen, met controle, op normaal tempo. Anders rij je gegarandeerd strafpunten.
:D Dat andere been staat ook bijna over de streep!

Het klinkt toch wel een stuk uitdagender dan ik in eerste instantie verwacht had ... Ik twijfel dus nog steeds :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:05

O:)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:33

Misschien dat ik me ook nog opgeef voor de lange cross.. Ben ook sinds kort begonnen met crosslessen en dat pakt ze super op.. Mooie oefening dus.
Maar met springen normaal spring ik B.. Dus dat is 1m. Moet ik dit ook in het parcour of is het handiger om lager te springen ofzo? haha.. Aangezien ik hier ook veel mensen zie reageren die lager springen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:32

Hoger dan 70 gaan we niet ;)

Even voor de duidelijkheid om verwachtingen helder te houden: het niveau ligt echt lager dan B-niveau, zowel voor de cross als het binnenparcours.
Het is een van oorsprong onderling wedstrijdje voor onze eigen manege- en pensionruiters, wat op verzoek opengesteld is voor ruiters van buiten, waardoor de gezelligheid en feestvreugde alleen nog maar bleken te vergroten *\o/*
Dat wil niet zeggen dat iemand die "echt" op B-niveau SGW'tjes rijdt er geen leuke training aan kan hebben, maar verwacht geen piano's, echte smalletjes, waterbakken etc.
(en het zou de eerste keer niet zijn dat fanatieke en geoefende crossers de droge sloot bv niet doorkomen terwijl de manegepaarden zonder verblikken of verblozen doortanken :D )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:41

Jahaaaa Sonja, je had me al overtuigd... Ik ga me opgeven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:45

*\o/*

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:46

Sonja schreef:
Hoger dan 70 gaan we niet ;)

Even voor de duidelijkheid om verwachtingen helder te houden: het niveau ligt echt lager dan B-niveau, zowel voor de cross als het binnenparcours.
Het is een van oorsprong onderling wedstrijdje voor onze eigen manege- en pensionruiters, wat op verzoek opengesteld is voor ruiters van buiten, waardoor de gezelligheid en feestvreugde alleen nog maar bleken te vergroten *\o/*
Dat wil niet zeggen dat iemand die "echt" op B-niveau SGW'tjes rijdt er geen leuke training aan kan hebben, maar verwacht geen piano's, echte smalletjes, waterbakken etc.
(en het zou de eerste keer niet zijn dat fanatieke en geoefende crossers de droge sloot bv niet doorkomen terwijl de manegepaarden zonder verblikken of verblozen doortanken :D )

Hahaha ik rij ook echt nog niet op B niveau SGW hoor ;) Maar spring wel vandaar mijn vraag.. Maar hoogte maakt me niet uit.. Het gaat om de oefening van het paard met natuurlijke hindernissen :D Bedankt voor de info in ieder geval.. Denk dat ik me wel opgeef!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:47

Sonja schreef:
*\o/*

Haha! Waar iemand al niet blij mee kan zijn :oo hihi!
Wel leuk Sonja, zo krijg ik er alleen maar meer zin in... Ik heb me inmiddels opgegeven voor de lange cross, springen 70 cm. Gaat vast gezellig worden als het weer een beeeeetje meewerkt.

shirleyp
Blogger

Re: wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:20

Whaah! Muur, zeil, sturen, binnen springen... Ik flip even!

...

Oke, het gaat weer een beetje... :+ Lieve leenmerrie Zjorz springt vlug of niet, maar gelukkig hebben we het buitenteugelstuurprincipe onder de knie, hihi! We zullen het zien ;) maar het springen is dus in een (dichte?) binnenbak?

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

Dan moet we wel traditioneel gewijs een patatje eten he met de bokkers!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:06

Mariska_D schreef:
Dan moet we wel traditioneel gewijs een patatje eten he met de bokkers!

:)) gezelli!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:44

Roep mij dit jaar dan ook ff!

Ik plaag je maar Shirleyp, 't komt vast goed ;)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:17

Wij doen ook mee! Net betaald, dus het is een feit. We hebben ingeschreven voor de lange cross en parcoursje 50 cm. Ik kom met mijn 21 jarige held die een nieuwe roeping heeft gevonden. CROSSEN. Afgelopen zondag zijn we in Broekelo rond gegaan. Hoe gaaf was dat! We hebben de smaak goed te pakken. Dus Holten: HERE WE COME!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:19

+:)+

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:22

Sonja schreef:
+:)+

Begreep dat jij verantwoordelijk bent voor het parcours? Kom maar op met die muur *\o/* Hihi! Vindt Shirleyp erg leuk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:23

Hahahahahahaja sorry Shirleyp, nu MOET ik wel.... :P

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:29

@illusion1990, hou jij even snel op? Anders ruilen we gewoon van paard! Ik op de oude schimmel, jij op de XXL-vos! :Y)

@Sonja, als er om het parcours muren staan vind ik alles goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Het is in een afgesloten binnenbak :j en de deur is veeeeuuuuul hoger dan de muur :D

Hartstikke leuk dat jullie allemaal meedoen meiden!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:35

shirleyp schreef:
@illusion1990, hou jij even snel op? Anders ruilen we gewoon van paard! Ik op de oude schimmel, jij op de XXL-vos! :Y)

@Sonja, als er om het parcours muren staan vind ik alles goed ;)

@shirleyp: Veiligheid boven alles:

Afbeelding

Oooooops! Wist niet dat die foto zoooo groot is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:38

_O-

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:41

Sonja schreef:
Hartstikke leuk dat jullie allemaal meedoen meiden!

Als het goed is komen we met 5 combinaties vanuit Hengelo. Van die dressuurprikkers :j die ineens het licht :)* hebben gezien *\o/* We hebben er echt enorm veel zin in. Zo te lezen hier is het een gezellige boel daar bij jullie +:)+

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:45

@Illusion1990, haha! Dat is inderdaad wel nodig met Zjorz! Ik bedenk me net, (Z)chaise longue was ook een leuke naam voor haar geweest!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:24

@ Illusion1990 : Dat shirt wil ik ook! :D:D Die kon ik wel gebruiken toen ik nog regelmatig met de 2 grootten aan het werk was :D(rijdt nu 1 van 165 en 155)