Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, dus ook 0,5 seconden stilstaan en dan springen is gewoon een weigering, zo'n korte tijd is natuurlijk wel heel kort door de bocht, maar jou 2 seconden zijn dus wel een weigering. Daar hebben ze niks verkeerd mee gedaan. 

lruiter schreef:Ja dat is wel vaker het probleem met verkennen dat er niet goed gekeken wordt en zo de fout in gaat. Jammer. Dit geld ook voor de aanrijroute van hindernissen en met name 6ab b paarden en 7ab l paarden hier in vasse. was volgens mij erg goed te doen en voor de b paarden was het een steil oxer. Wat mij vooral verbaaste was het tempo waarmee het overgrote deel van de b en l ruiters naar de coffin reed en de overbouwde sloot. Gewoon levensgevaarlijk om je paard zo te overbluffen met de kans dat je zelf iets kan breken of zelf erger. Sprak meneer Tepperik en de ta Denneboom en die vonden het niveau van veel ruiters erbarmelijk slecht. Dit zijn toch niet de minste dacht ik zo. zij vonden de cross best pittig voor de b maar wel zeer leerzaam. Ik hoop dat diegene die, misschien wel uit onervarenheid of onkunde, dit aangaat zich realiseren waar ze mee bezig zijn en op zoek moeten naar goede begeleiding. Het zijn misschien harde woorden maar ik denk dat het maar eens gezegt moet worden. we willen tenslotte wedstrijden rijden waar we wat van kunnen leren maar dan moet men meer aan voorbereiding en instructie doen is mijn mening.
De meesten die ik ken en op de startlijst stonden (in de B) zijn wel degelijk goed voorbereid de cross in gegaan.

Mijn problemen lagen niet op de hindernissen waar ik moeite mee had met lopen. Ik had problemen op een sprong waar ik het niet had verwacht