[SGW] Verslagen SGW Vasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:03

De logica bij die overbouwde sloot met dat kruis ontbrak bij mij ook een beetje. Het alternatief was vele malen moeilijker dan de sprong zelf :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:28

Klopt wat je zegt Tien, over hindernis 4/alternatief. Heb er daar heel wat over beide hindernissen zien gaan..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:35

Misschien stonden de bordjes verkeerd om :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:46

Nope, heb het nog even extra van dichtbij bekeken. :+

Was trouwens ook een man bij de waterbak, die ging erdoor, en toen direct die hindernis van de B-pony's erachter aan en toen de laatste. :Y)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:56

Ik stond bij die picknickbank ook ff te kijken hoe dat nou zat, ook al hoefde ik die combinatie niet eens te springen :+
Dacht nl eerst ook dat je picknickbank-puntje-H5 moest doen :P
Maar achteraf gezien stond het wel goed, alleen (in mijn ogen) een beetje onlogisch en niet heel duidelijk aangegeven. Ik zou juist denken dat de 1e hindernis die je tegen komt de 'echte' hindernis is en niet dat je om het alternatief heen moet rijden voor de 'echte' sprong :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:20

Stilstaan voor de sprong gevolgd door direct springen is een weigering staat in de reglementen.. ;) , dus ook 0,5 seconden stilstaan en dan springen is gewoon een weigering, zo'n korte tijd is natuurlijk wel heel kort door de bocht, maar jou 2 seconden zijn dus wel een weigering. Daar hebben ze niks verkeerd mee gedaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:23

MarrieLeen schreef:
Was trouwens ook een man bij de waterbak, die ging erdoor, en toen direct die hindernis van de B-pony's erachter aan en toen de laatste. :Y)

Das gewoon een kwestie van niet goed verkennen :+

Overigens heb ik nog ff bij H4/5 van het L gekeken en ik vond hem eigenlijk vrij duidelijk...

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:37

Was ook zo Rowo, je moest gewoon even goed kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:08

Als je zo aan kwam lopen dacht ik idd ook van: picknick-punt-oog. Maar er stond duidelijk 4ab bij de punt en 4a bij de tafel en 4b bij de stijl achter de punt.

Ach ja... voortaan lopen die L'ers wat beter hun cross.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:32

Ik had ook al gehoord dat er een boel verkeerd hadden gereden. Dat was echt een kwestie van niet goed lezen

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:53

Ja dat is wel vaker het probleem met verkennen dat er niet goed gekeken wordt en zo de fout in gaat. Jammer. Dit geld ook voor de aanrijroute van hindernissen en met name 6ab b paarden en 7ab l paarden hier in vasse. was volgens mij erg goed te doen en voor de b paarden was het een steil oxer. Wat mij vooral verbaaste was het tempo waarmee het overgrote deel van de b en l ruiters naar de coffin reed en de overbouwde sloot. Gewoon levensgevaarlijk om je paard zo te overbluffen met de kans dat je zelf iets kan breken of zelf erger. Sprak meneer Tepperik en de ta Denneboom en die vonden het niveau van veel ruiters erbarmelijk slecht. Dit zijn toch niet de minste dacht ik zo. zij vonden de cross best pittig voor de b maar wel zeer leerzaam. Ik hoop dat diegene die, misschien wel uit onervarenheid of onkunde, dit aangaat zich realiseren waar ze mee bezig zijn en op zoek moeten naar goede begeleiding. Het zijn misschien harde woorden maar ik denk dat het maar eens gezegt moet worden. we willen tenslotte wedstrijden rijden waar we wat van kunnen leren maar dan moet men meer aan voorbereiding en instructie doen is mijn mening.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:59

Voor mij is alles helaas nog een leerproces, dit was pas mijn 6e cross en ook voor de pony, heel veel zijn we niet gewend. Om hier direct ook maar weer van te leren, hoe zou ik die hindernissen aan moeten rijden volgens jou? Die greppel na de afsprong schoten we eerst langs en die heb ik daarna vrij kort en rustig aangereden en die ging toen wel goed. Overbouwde sloot zijn wij niet overheen gekomen, dus ik ben benieuwd. :)

Verkeerd rijden in de zin van de verkeerde hindernissen nemen vind ik heel zonde maar echt een leesfout idd. Is mij tot nu toe nog nooit overkomen *klopt af*

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:06

@lruiter: vooropgesteld dat ik niet in Vasse geweest ben, de cross ook niet gezien heb, daar ook geen oordeel over heb, wil ik wel even iets opmerken over jouw laatste zin in de post hierboven.
Wie zegt jou hoeveel tijd deelnemers aan training en instructie besteed hebben? Niemand, dus hier kun jij niet over oordelen, net zo min dat ik een oordeel kan vellen over een sgw waar ik niets van gezien heb,
Wat ik wel weet is dat heel veel, zo niet de meeste, sgw-ruiters, goed voorbereid op wedstrijd gaan. In de B heb je wel eens wat mensen die minder goed voorbereid zijn, maar dat zijn maar uitzonderingen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:25

lruiter schreef:
Ja dat is wel vaker het probleem met verkennen dat er niet goed gekeken wordt en zo de fout in gaat. Jammer. Dit geld ook voor de aanrijroute van hindernissen en met name 6ab b paarden en 7ab l paarden hier in vasse. was volgens mij erg goed te doen en voor de b paarden was het een steil oxer. Wat mij vooral verbaaste was het tempo waarmee het overgrote deel van de b en l ruiters naar de coffin reed en de overbouwde sloot. Gewoon levensgevaarlijk om je paard zo te overbluffen met de kans dat je zelf iets kan breken of zelf erger. Sprak meneer Tepperik en de ta Denneboom en die vonden het niveau van veel ruiters erbarmelijk slecht. Dit zijn toch niet de minste dacht ik zo. zij vonden de cross best pittig voor de b maar wel zeer leerzaam. Ik hoop dat diegene die, misschien wel uit onervarenheid of onkunde, dit aangaat zich realiseren waar ze mee bezig zijn en op zoek moeten naar goede begeleiding. Het zijn misschien harde woorden maar ik denk dat het maar eens gezegt moet worden. we willen tenslotte wedstrijden rijden waar we wat van kunnen leren maar dan moet men meer aan voorbereiding en instructie doen is mijn mening.

Hoe kun jij beoordelen hoe (on)voorbereid mensen de cross in gaan :x De meesten die ik ken en op de startlijst stonden (in de B) zijn wel degelijk goed voorbereid de cross in gegaan.

Ik weet niet hoeveel crossen jij verder gezien en gereden hebt, maar H6 was echt NIET aan te rijden. Snap echt niet hoe jij kan zeggen dat zoiets wel te rijden was. Misschien zegt dat meer over jou verstand van het crossen??

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:39

Ik heb hem gereden hoor dames. Voor de b misschien wat lastig om schuin te springen, maar in de l mag dat zeker geen probleem hebben. Ik zeg gewoon wat ik zie en zei duidelijk dat diegene die zich aangesproken voelt, dus ruiters die veel te hard op een hindernis af reden beter voorbereid moeten zijn en betere begeleiding moeten krijgen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:40

@Rowo: adem in...... adem uit...... adem in.... adem uit..... ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:47

Sorry Texelse, ik kan daar gewoon niet zo goed tegen.

Als die geul/greppel er naast H6 niet was geweest, was het een heel ander verhaal. Maar die greppel was diep en later vol gegooid met grond waardoor die geul lood- en loodzwaar was geworden. Daar was gewoon niet over nagedacht.
Overigens kwam ik gewoon foutloos over H6, maar wel vanuit draf en dat is dus niet de manier.

@ lruiter: ik ben het wel met je eens dat er genoeg mensen zijn die roekeloos rondjakkeren, maar dat heeft niets met deze cross op zich te maken.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:51

Lien de coffin moest je je paard rustig laten kijken dan zakt hij zo het boompje over naar beneden met lichte voorwaardse druk. zo ziet hij het greppeltje en zullen de meeste paarden er gewoon over heen springen. Ik heb denk ik wel 30 ruiters gezien die als een gek naar beneden schoten waarvan er 4 lelijk afschoten. de overbouwde sloot ook rustig aanrijden maar wel voorwaards houden. paarden willen graag goed kunnen taxeren voor de sprong. ga je ze dwingen of overbluffen dan worden ze bang en willen niets meer.

Rowo jammer dat je me niet begrijpt. ik wil niemand afzeiken maar merk dat je je behoorlijk aangevallen voelt. Jammer

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:54

Ik voel me niet aangesproken hoor :n Mijn problemen lagen niet op de hindernissen waar ik moeite mee had met lopen. Ik had problemen op een sprong waar ik het niet had verwacht :+

Ik vind het gewoon zonde dat over bepaalde hindernissen niet na was gedacht. Je kunt er zo'n mooie cross van maken, het terrein is gewoon super geschikt voor. 2 jaar geleden stond er een super leuke cross.
K heb gewoon het idee dat ze niet luisteren naar anderen. Vorig jaar stond er op de plek van 6ab blijkbaar een in-uit op 4meter en dit jaar weer zo'n onmogelijke dubbel. Dan heb je het niet goed begrepen.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:09

Wij verschillen erg van mening. ik vond dat er wel over na was gedacht. 6ab op het pad blijven, dus niet in het mulle rowo, beetje schuin aanrijden op de oxer, was in draf nog te doen, hoog en breed was het niet en dan b mee pakken. Volgens mij niet erg moeilijk hoor. lijkt wel of je je verkeerde aanrijroute niet wil toegeven. heb er daar 10 gezien die wel op het pad bleven rowo echt waar. Die in uit van vorig jaar was er toch uit gehaald? Eerst goedgekeurd 2 jaar geleden en vorig jaar er op het laatste moment uitgehaald.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:12

Dat je zegt dat ie uit draf nog te doen is zegt er al genoeg over... :n een goede hindernis moet gewoon uit galop normaal genomen kunnen worden, en zo vaag dan aan moeten rijden hoort imo helemaal al niet thuis in de B.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:23

Dat kon deze ook makkelijk. ik zei dat hij in draf ook nog te doen was dat wil dus niet zeggen dat dat de bedoeling was van deze hindernis melanie

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:39

Ik constateer dat het wel erg moeilijk is om commentaar op een hindernis te kunnen accepteren.
Als meerdere mensen over dezelfde hindernis hun bezorgdheid uiten dan zal daar toch echt wel iets van waarheid in zitten.
Tijdens het verkennen, een dag van te voren, maar ook tijdens de wedstrijddag heb ik er meerdere mensen over gehoord.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:46

gadverdarrie, alweer een hindernisjury/organisatie die niet op de hoogte zijn van de reglementen.
Ik heb het parcours vrijwillig verlaten en er staat gewoon uitsluiting achter mijn naam, tweede keer in 2 wedstrijden dat dit me gebeurd met als het gevolg -2.
Hier gaat zowel een mailtje naar de organisatie als de KNHS er uit.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:47

balen evony!