[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:01

Zou idd geen brief naar de KNHS sturen dat je doorgereden bent omdat de jury het zei. Je weet als ruiter zelf dondersgoed dat een val uitsluiting betekent. Vooral een ervaren ruiter weet dat. Verbaasde me eerlijk gezegd ook heel erg dat jij doorreed Simone, je bent juist altijd iemand van de regeltjes.

Ahhh nee Bianca, dat is poedersuiker! Je ging zo lekker, zonde. :( Schiet zo idd niet op met de winstpunten. Hopelijk kan je Hattem dan nog rijden!

Jammer Geert, Evelien en Evie, hoorde al veel meer over die lage dressuurpunten in het M. Clubgenootje van mij rijdt in het M1 altijd dikke punten en vorige week Gelders kampioen geworden op de dressuurpunten en had nu ook lage punten voor haar doen.
Stond jij trouwens bij hindernis 9 bij mij in de cross Evie? Dacht je in vlaag gezien te hebben.

Wat ging er bij jou fout dan suikermuisje bij hindernis 5 gisteren? Ik was daar gisteren samen met Sim hindernisjury.

Hier tevreden. Dressuur ging niet heel fijn, 185 punten. Gaan we van de winter aan werken, moet gewoon nog veel beter. Springen ging wel lekker, foutloos met paar enorme wappers. De dierenarts twijfelde echter nog of ze ons wel wou laten starten in de cross. Dus nam ze What’s tempratuur op. Die was echter prima en we mochten alsnog starten. Cross ging heerlijk! Zo’n fijn gevoel, veel beter als in Neede. :D Doel was niet meer dan 10 seconden over de tijd heen te rijden en dat is behaald! Was 1 seconde te laat binnen, terwijl ik 2 keer naar draf gegaan ben. Dus ben goed tevreden! Ook veel fijner gevoel tijdens de cross dan vorige week.
Dierenarts daarna was helemaal prima, hartslag stuk lager dan voor de cross. Wat ik wel verwacht had omdat hij altijd hogere hartslag heeft voor de cross dan na.
Starthok ging trouwens ook goed! We (ik) leren het wel. ;) Uiteindelijk 9e geworden, waren 8 prijzen. Maar dik tevreden!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:02

Wat een geweldig leuk filmpje Marielle, zo leuk om te horen wat je onderweg allemaal zegt. Die oren van Vlinder (toch) hebben maar 1 stand

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:05

Sannnn schreef:
Ahhh nee Bianca, dat is poedersuiker! Je ging zo lekker, zonde. :( Schiet zo idd niet op met de winstpunten. Hopelijk kan je Hattem dan nog rijden!

je moet er 6 BEHAALD hebben dit jaar en dat heb ik .. ;) dat ik er door Oudkarspel en nu ook weer 4 kwijt ben moet dan niet uitmaken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:09

Sannnn schreef:
Zou idd geen brief naar de KNHS sturen dat je doorgereden bent omdat de jury het zei. Je weet als ruiter zelf dondersgoed dat een val uitsluiting betekent. Vooral een ervaren ruiter weet dat. Verbaasde me eerlijk gezegd ook heel erg dat jij doorreed Simone, je bent juist altijd iemand van de regeltjes!

Dat klopt, inderdaad dat ik van de regeltjes ben en me daar aan houdt normaliter. Maar nu een keer niet. Bewuste keuze zoals eerder aagegeven.
Zal je zeker verbaast hebben maar kun je het, als je een beetje nadenkt, het misschien wel een beetje begrijpelijk vinden. ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:09

marielle123 schreef:
hier is de link naar mijn film van de cross.! ik had de camera op mijn schouder op m'n boddyprotector. :D
af en toe nog wel wiebelig maar ik vind het al wel aardig gelukt.

http://youtu.be/s6iz17_34nI

Erg leuk!

fatal_flower

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:11

Leuk Marielle! Super gedaan dus en toch maar langs de afsprong zie ik...
Het water ging ook goed he? ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:19

_Sim_ schreef:
Dat klopt, inderdaad dat ik van de regeltjes ben en me daar aan houdt normaliter. Maar nu een keer niet. Bewuste keuze zoals eerder aagegeven.
Zal je zeker verbaast hebben maar kun je het, als je een beetje nadenkt, het misschien wel een beetje begrijpelijk vinden. ;)

Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, zeg alleen dat het me verbaasd. Vooral omdat je bij anderen vaak je oordeel klaar hebt terwijl daar ook achterliggende gedachten kunnen zijn.
Ik zeg het alleen maar, hoef je niet gelijk zo aanvallend te reageren. Jij bent zelf ook altijd direct. :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:20

@Sann Ik hoorde iemand zeggen: fout parcours.. omdat ik A opnieuw deed toen die langs B ging, ik deed het automatisch, geen idee of dat eigenlijk moet... dus gelijk hier maar de vraag, moet je A opnieuw nemen in een dubbel als hij op B geweigerd heeft
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 02-10-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:20

ahah ja, ik vlinder op de rem en die rende zo door langs de afsprong. toen sprong ze via de kant het gat in en zo verder over de boom ahahah maf paard. Het water heb ik daar een keer geoefend en dan gaat ze er wel in.. maar als het vreemd is dan lig ik er nog wel eens naast.
En ja die grote oren hebben maar 1 stand, en met cross is die omhoog! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:22

Suikermeisje, als je een weigering op B hebt, mag je kiezen : A+B of alleen B.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:23

Het was niet aanvallend bedoeld, Sannn alleen even ter verduidelijking. Y;(
En je hebt idd gelijk dat er bij de handelwijze van mensen een andere gedachte achter kan zitten. Dat heb ik nu zelf ervaren. Zelf ben ik va mening dat ik geen oordeel vel, maar een sterke mening heb en die uit ik, net als jij nu en dat is ook helemaal geen probleem! Liever dat je het zegt dan alleen maar denkt. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:24

Sim: als de jury het had gezegd had ik het ook gedaan hoor ;)

marielle123: leuk filmpje! wil ook nog een keer zoiets, ook leuk om terug te zien.

Aaah okee. nou ik deed A ook maar opnieuw, maar dankje. Maar iemand die aan de rechterkant stond die zei best hard, fout parcours. Dus ik zei zo A moet toch ook opnieuw en scheurde lekker door. Ging extra hard omdat ik dacht toch al verprutst te hebben maar het valt me nog mee, voor mn 2e crossje, 1e ging alleen wel beter xD

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:26

suikermeisje schreef:
@Sann Ik hoorde iemand zeggen: fout parcours.. omdat ik A opnieuw deed toen die langs B ging, ik deed het automatisch, geen idee of dat eigenlijk moet... dus gelijk hier maar de vraag, moet je A opnieuw nemen in een dubbel als hij op B geweigerd heeft

Oh, was jij dat. Da weet ik wel wie je was.
Was een fout van mij omdat ik dacht dat als je genoeg ruimte had om een element te springen je niet het andere element ook mocht springen. Ik was helemaal abuis. Na overleg met Sannn en nakijken van het regelement hebben we je dus alleen de weigerig aangerekend en geen fout parcours want dat was het niet. Goed dat jij zelf zo helder was! ;)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:35

Ah Bianca jij was dat dus die langs hindernis 10 reed. Ik was daar hinderniscontroleur.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:39

Aha vandaar, nu snap ik het. Dacht tot 's avonds nogsteeds dat ik een dis zou hebben, maar viel me dus mee. Thanks voor de uitleg =D hier heb ik natuurlijk wel weer van geleerd.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:44

Ik heb heerlijk gereden. Dressuur 184 maar was erg nerveus.
Niet voor de dressur maar voor het springparcours.
Ben eerde al 2x uitgebeld en mocht toen niet crossen.
Ben onwijs onzeker hierdoor geworden.
Gelukkig has ik 2 goede vrienden bij me Lianne Chardon en Edwin de wit.
Lianne heeft me voorgelezen en Edwin heeft me goed gesteund bij springen en cross lopen.
Ook mijn trailer buurvrouw en groom waren super leuk.
Saskia en Doris. Springparcours had ik een stop door slecht aanrijden op nr 5.
Daarna alles goed gesprongen.
Mijn geluk kon en kan niet op.
Helaas viel ik eraf bij hindernis 4.
En ging mijn lieve merrie ervandoor wat resulteerde in een klopjacht.
Ik heb uit verhalen gehoord dat ze bijna door de tent ging.
Ze is gevangen bij de dressuurring na een flinke galop sessie.
Alle dank voor de meneer die haar ving.
Ze is compleet nagekeken en veeartsen konden niets vinden.
Ze had hartslag 56 ik was totaal verbaasd. Veearts ook wel na verhaal.

Vandaag was ze vrolijk en gezond.
En ik ben erg trots op haar en ons.

IK KWAM DOOR HET SPRINGPARCOURS whoehoeeeee.

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:49

Noureyev, was jouw paard in het geel?
Ik heb met verbazing zitten kijken... Ze ging tussen de tent en springring door en sprong daar nog over een stoeltje en langs mensen die weg sprongen, even verderop sprong ze half over een meneer met fiets en toen ik er met Nuut voor reed om haar te stoppen sprong ze zo langs ons heen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:49

Noureyev dan heb ik jouw paard gezien. Die was idd goed aan de haal

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:51

Wie weet wie de fotografen waren op deze wedstrijd?
Heb namelijk foto's van losspringen en los springen cross.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:53

ik heb een kaartje van prokoni.de die heeft mij er op gezet ahah

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:54

Prokoni maakt mooie foto's!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:54

SplashIsLief schreef:
Noureyev, was jouw paard in het geel?
Ik heb met verbazing zitten kijken... Ze ging tussen de tent en springring door en sprong daar nog over een stoeltje en langs mensen die weg sprongen, even verderop sprong ze half over een meneer met fiets en toen ik er met Nuut voor reed om haar te stoppen sprong ze zo langs ons heen.

Die kwam idd errug hard voorbij ja. Zag ook dat iemand hem te paard wou tegenhouden, maar daar was ie niet van onder de indruk, ging gewoon net zo hard door...
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 02-10-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:55

Ja dat was mijn knappe meid.
Voor het eerst dat ze bij me weg liep.
Val wel vaker maar ze blijft altijd bij me.

Ben zo blij dat zij en mensen niets is overkomen.
Jammer dat er geen hekken waren om paarden zoals dd mijne tegen te houden.
Maakte me onwijs zorgen.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:56

Kan ik me voorstellen ja! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En je hebt een fit paard :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:57

Een heel crossterrein met hekken afsluiten lijkt mij niet te doen. Er valt wel eens vaker iemand, maar uit jouw berichten begrijp ik dat je er wel vaker afduikelt......