[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:04

Goedemiddag.

De eindsprint heb ik helaas gemist, was van de week echt even goed ziek, dacht eerst dat ik weer een bijholteontsteking had maar het was een verkoudheid met hoofdpijn en buikgriep, ben 4kg kwijt geraakt in 4 dagen :oo ! Het gaat nu wel een stuk beter gelukkig :) , ben alleen snel moe en kan nog niet zoveel eten.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:11

Oh, afvallen is misschien wel lekker (of ben je al heel dun?), maar het ziek zijn er bij minder. Beterschap.

Qira was helemaal in orde. Rug en bekken waren mooi soepel. Ze kan wel aan halster meelopen, maar voornamelijk op 2 benen _O- . We hadden Dolly en haar uit de kudde gehaald en naar huis gehaald, in plaats van de hele groep mee te nemen. Wat een heksenketel werd het meteen 8)7 .
Daarna nog even geoefend met beentjes optillen en dat deed ze nu braaf. En even wat lange haren met klitjes uit haar oren geknipt. Is de daar ook meteen aan gewend. Terug naar de kudde ging goed.

Ook Giga meteen na laten kijken en die was soepeler dan ooit *\o/* . Die zit zo lekker in d'r vel. Heerlijk.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:12

volgens mij is iedereen goed bezig geweest vandaag!! _/-\o_ ik hoor auto weer schoon, boxen en land weer schoon, gestreken :o goed man ik heb weinig gedaan behalve geshopt en gekeken bij de survivalrun, daar waren een ongelukken gebeurd... :n we kwamen bij een hindernis lag daar al iemand in de stabiele zijligging, even later was de ambu er en toen klapte er nog iemand uit (denk ongeveer een hoogte van 8 meter) toen ie viel hoorde je echt gewoon krak... :\ dus ambu 2 kon ook komen... en bij de finish lag er al nog een klaar om opgehaald te worden.... dus ging wel lekker in boerakker zeg maar... :x

heb weer lekker geshopt vanmorgen bij de divoza *D
ging aleen heen om een shirt voor mijn sgw set, maar heb ook nog een bijpassende zweep gekocht :') en een borsttuig/martigaal ding (dat noem je toch gewoon een borsttuig? :7
dus ik mag daar voorlopig niet meer komen :P
en nu zo maar even wantie trainen (maar wacht tot het ietsjes koeler word O:) )

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:39

Okay leuk :D
Nou hier komt hij dan!

Mijn naam is Henny de Hart, ben 25 en woon in Den Haag!
Ik rij al sinds mijn 8ste op een manege in Den Haag, manege Berestein!

Sinds 2 jaar heb ik een eigen paardje genaamd Maximiliano <3
Het is een 14 jarige hannoveraan afstamming Westminster x Weltmeyer!
Hij was met zijn vorige eigenaar Z dressuur klaar maar M² gestart!
Ik zelf heb niet heel veel met dressuur dus dat doen wij dan ook weinig starten!
Springen gaat super! Dat is wat wij ook het leukste vinden :)

Sinds dit jaar zijn wij begonnen met SGW starten! Dit gaat super!!!
Hebben nu 4x officieel gestart! De eerste x Etten Leur ging de dressuur totaal niet dus geen winst, de tweede x Vlietlanden ging alles perfect alleen in de cross stopte hij 4x! We reden in zware zeikregen dus wie weet was dat de rede.... De derde keer Maarsbergen ging alles super! Totdat hij 3x stopte op de sjoelbak.... Bleek dat hij z'n hoefbal had vertrapt!
De laatste x was Lisse! Dit ging helemaal top we waren door een fout van mij in het springparcour dus een balk 5de!!

Nu hebben wij 15-10 de laatste van dit jaar, Princenhage en hopen natuurlijk op weer zo'n goed resultaat

daNiielle_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:48

Welkom Henny :)
Sanne klinkt niet best van die survival zeg.
Leilaardje, leerzaam dagje voor Qira. Gelukkig was alles soepel!
Evie hopelijk knap je snel weer helemaal op. :(:)

Had nog een vraagje. :)
Als je bijvoorbeeld een hindernis 'eng' vind en hem liever overslaat, tellen ze dat dan als weigering/langsloper, of mag je dan niet verder?

Niet dat ik dat van plan ben, vroeg het me gewoon af.
Dubbels gaan bij mij niet altijd even soepel, dus hoe gaat dat bijv. als ze langs de tweede schiet??

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:51

Leliaardje: Dat gewicht is nou niet iets wat ik graag kwijt wil, ben al dun zat vind ik zelf.
Wtp: Dat klinkt als een behoorlijk slagveld.
Henny: Welkom, ik ken jullie al van wat vorbesprekingstopic's, leuk paard! (en leuk ras ;) )
Berestein ken ik wel van jumping Berestein, leuk concours! (maar wat een ongeluk heb ik daar live meegemaakt in 2009 zeg, zie het nu nog voor me :\ ).
Danielle: je moet altijd alle hindernissen doen, anders is het fout parcours, als je lang een hindenris van een combinatie schiet mag je kiezen of je de hele combinatie opnieuw doet of alleen de hindernis(sen) die je nog moet, iets wat veel mensen vaak niet weten.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:07

Dan is het wel balen dat je afgevallen bent. Hopelijk zit er snel weer wat aan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:59

Even snel tussendoor: hoeveel dubbelsprongen/driesprongen mogen er in een L paarden cross staan? Vasse heeft 3 dubbelsprongen en 1 driesprong erin staan. Mag dit wel? En weet iemand dat? Voor mijn paard geen probleem maar ben even benieuwd..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:59

Evie, jij 4 kg afgevallen :oo en je bent al zo slank!
Noor, strijkt je moeder niet voor je ;)
Dsnielle, wat Evie zegt klopt, maar dit geldt dus alleen bij a/b/c... Sommige combi's worden ook gewoon 1/2/3 genummerd....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:16

Lielle had het goed gedaan vandaag las ik!! :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:43

Lielle: gefeliciteerd met Uk!
Mootje: Ik ga de komende tijd maar flink mijn best doen om het er weer aan te eten want ik heb een hoop in te halen :+ , ik was echt beroerd en kreeg gewoon geen hap door mijn keel heen, ik was gelukkig niet misselijk ofzo, maar ik kreeg gewoon echt geen hap door mijn keel heen en had ook geen "honger" ook al zag ik onwijs lekker dingen voor me, hele rare beleving.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:52

Jee... 4 blz al.... gaat hard!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:14

Mootje, nee Rem heeft vanacht niet gewerkt, was moe :+ :+
Marijke, ja bij schoonmams en bij Rem. Maar ik heb geen standaardschoonmams. Toch Mootje? :D

Schimpie heeft me helemaal verrast in Ede vanmiddag, hij ging als een trein! <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:17

Jouw schoonmams is cool :D schimpie trouwens ook!
Springles ging trouwens goed. Was er nog wel bijna afgevallen door een miscommunicatie :+ pinkje zit nu ingetaped, want anders staat hij 30 graden uit het lood!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:20

Auw arme pink!
Zo drakig schimpie de laatste 2 weken was zo meewerkend was ie vandaag. Echt heel lekker gereden, volgens mij had ik hem overal wel op af kunnen sturen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 20:22

pff gaan al weer hard.

nou met ol ook wedstrijd gehad maar die had er zin in. beetje te druk en dus ook lage punten. komt jury in haar pauze naar mij toe..jij hebt toch een zwart paard, wat een gaaf beest is dat.. heeft ze ook helemaal uitgelegt wat ik moet gaan doen met ol in z'n situatie dus wel leuk.

hennie welkom
eef_bam balen dat je ziek bent en ook nog eens zoveel kg kwijt bent
caro geen idee hoeveel combi's er in de cross mogen staan, dit klinkt wel als veel
Watapatja heeft te veel gekocht bij divoza

Ol staat al weer helemaal klaar voor morgen. auto+ trailer ingepakt. half 6 vertrekken eerst vriendin ophalen met paard en dan door naar ysselsteyn

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:22

Gaaf Ka!
Je onderschrift is wel een beetje pocherig hoor ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:24

Haha ik heb "maar" 2 hele :P
Zal Austin er even uit halen, die hoort er niet meer bij :+ :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:26

Is hij goedgekeurd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:27

Mendy, wel leuk dat de jury nog naar je toe kwam in de pauze :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:28

Ja was helemaal goed, heb hem nog wel op stal want de mensen willen hem pas hebben in de herfstvakantie.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:29

Mendy, denk dat Ol ook wat tekort komt kwa gangenwerk, net als Uk. Dan kom je op een gegeven moment gewoon niet meer mee met een simpel dier. Dan moet je nogal, om wat punten te scoren!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 20:54

ja denk het ook wel hoor jantine, maar wil graag 1 puntje in de M1 en dan vind ik het prima.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:55

Zo dacht ik er ook over Mendy :D Toen kon ik de jurycursus doen. Uk is ook gewoon te simpel kwa gangen, voor het hogere werk. En wat ik zo van Ol heb gezien, heeft hij dat ''simpele'' ook over zich. ( niet negatief bedoeld hoor :D )

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 20:57

heb je groot gelijk in.. al dacht deze jury er anders over (ze zei dat ol wel verder kwam) maar wil M1+1 zijn en dan houd het voor mij op met de dressuur haha. wil inderdaad ook jurycursus doen