[SGW] Verslagen SGW de Bollert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:04

Ik zie een hoop goede resultaten langs komen! Leuk!!

Dan ook maar mijn verslagje!

Dressuur ging voor mijn idee niet echt fijn.. Maar de jury vond het goed genoeg, ik had 208 en 192 en stond daarmee 2e :)
Springen foutloos!
Losrijden van de cross voelde ze echt super, in het starthok was ze ook braaf maar eenmaal van start werd ze echt ontzettend stout, ze wilde absoluut niet van de groep weg!
Tien meter voor hindernis 1 steigeren en draaien en proberen uit te breken.. Ik natuurlijk boos geworden maar dat schoot niet veel op, voor mijn idee ging ze alleen maar hoger. Even tot tien getelt, aangedraaf en naar hindernis 1 gereden en ze sprong er zo over heen en voor de rest geen problemen!.. Stom beest :p dus ik was de hele cross nog wel een beetje kwaad op haar, vandaar dat ik ook iets te fanatiek haar het water in schreeuwde! :o maar ze ging wel in 1x uiteindelijk foutloos met maar een paar seconde buiten de tijd.. Baal nog steeds zo van dat incident bij het starthok, dat heeft me toch een weigering opgeleverd terwijl dat de hindernis zelf geen enkel probleem was!! En dat kostte mij ook mn eerste plaats :( het is zuur, maar niet anders.. We blijven oefenen!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:08

MEL @ ik bedoelde ook niet jou dressuurpunten hoor !! maar wat je schreef dat anderen dat hadden.. ;)

AnkeVivaldi

Re: Verslagen SGW de Bollert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:14

Ik sta als fotograaf bij de waterbak en ze hebben de sprong ervoor een fout gemaakt en te hoog gebouwd. Op dit moment voor de d en e ponys schandalig iedereen wordt hier bijna uitgebeld. Hier gaan ze veel gezeur om krijgen.. ze geven al toe een fout te hebben gemaakt maar wat voor een pff

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:19

Dat dacht ik eerlijk gezegt ook al Anke, op het blaadje staat dat de 2 balken eraf gingen? Hij stond nog net zo als gisteren bij de B paarden.
Of bedoel je wat anders?

Stond je er toevallig om half 10 ook al? :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:22

@Anke, ik zag het idd... veel stops op die hindernis.. :j
De laatste hindernis was ook even hoog als de B paarden... :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:38

Beetje vreemd dan dat een crossbouwer te hoog bouwt en vervolgens de TA het ook zo goedkeurt ?? tweemaal fout dus.... :n TA moet het toch controleren is toch niet voor niks ??

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:52

Wel enorm sneu zeg: voor de deelnemers maar ook voor de organisatie. Zoiets doe je tenslotte niet met opzet. Wat een toestand zal dat weer opleveren -O- .

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:17

Ik ben er ook weer van de oefencross, begon lekker maar op gegeven moment had ik een stop op de houtstapel en begon die hele tijd te zeuren, middenstuk dus met wat weigeringen gereden en niet echt fijn gevoel over. Laatste stuk ging wel fijner, maar mij viel het dus ook die sprong voor het water, wonder boven wonder sprong die 'm in 1 keer, was bang dat ie overdonderd zou worden door het water, wat uiteindelijk alsnog wel gebeurde. Hij durfde er gewoon niet in.. heb er een behoorlijk tijdje gestaan paar keer achter ander aan geprobeerd, later er nog af gegaan kijken of die aan de hand mee durfde te lopen maar ook dat mocht niet baten helaas :( Dus er langs gegaan en de laatste sprong die weer heel simpel. Beetje dubbel gevoel dus.

Daarna nog wat gekletst en bekenden gekeken en toen maar naar huis, pony vond het genoeg geweest.

Voor de goeie resulaten +:)+ Voor de wat mindere volgende keer beter.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:32

Was dan wel een leerzaam ritje denk ik. :)
Jammer zeg van het water, heb je wel wat om thuis mee te oefenen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:45

Normaal gesproken loopt die er zo in, hebben thuis een waterbak en in het bos een vennetje gaat ie ook zo door en met crosstrainingen ook altijd. Maar op de 1 of andere manier durfde die er gewoon echt niet in en aangezien slaan bij hem niet helpt ben ik maar gewoon zo rustig mogelijk gebleven, sommige paarden vertrouwen het wel als je er mee in loopt maar ook dat durfde die niet. Helaas pindakaas :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:24

Ook ik heb gisteren een lekker dagje in Neede gehad :D
Veel mensen weer gezien/gesproken en veel positieve verhalen gelezen :)

Ik had slecht dressuur gereden, daar moet flink aan gewerkt worden de komende tijd :o Springen ging foutloos, maar mag ik nog wel wat meer basistempo gaan maken, leek op de video wel een beetje slowmotion :+ En de cross ging weer super fijn met Noes, foutloos en binnen de tijd en nergens twijfel <3 Ik weet nu dus ook wie bij hindernis 4 zat om aan te moedigen ;) Marijke. Als je er vandaag nog bent Marijke, zou je dan mijn stijlprotocollen mee willen nemen van gisteren???
Het was weer erg gezellig en ik vond dat ze het goed voor elkaar hadden op het nieuwe terrein. Hier en daar wel wat geslinger en de knietjes goed bij elkaar houden, maar het was een mooie afwisseling van het terrein zo :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:13

Ik ben ook weer terug, had Liever een ander verhaal hier willeb typen, maar goed..

Dressuur was koe hangerig en ronduit irritant. Hij snapte er heeeeleemaaal nix van dat ie opeens een B proef moest lopen. Had een hangerig, verveeld en stijf lopend paard.
Punten waren er ook naar, 188. Mag ik me volgens mij, als Z dressuur ruiter, flink mee schamen :')
Springen simpel foutloos, hoewel ik nergens echt fijne afstanden kon rijden.

Inspringen cross was echt vreemd, hij sprong alsof ie het nooit gedaan had.
Normaal van start gegaan, met nodige stemhulp.
Lijntje in bos, met de dubbel, stonden heel veel mensen op pad, vond ik persoonlijk niet erg, maar werd sleht gekeken en gefloten.

Marijke flink hard horen schreeuwen op veld bij de picknicktafels!!! :D
Verder alles probleemloos. Tot aan de waterbak. Vermoeidheid sloeg toe en dan stroomt echt alle kracht eruit. Water in prima, maar toen zag ie de boot, week uit naar rechts en ik kon niet meer sturen. Trok rechts langs het bordje, door de M/Z passage. Water uit, volte gedraaid, water weer in en poortje doorgereden. Uiteindelijk volgens mij 15 seconden te laat binnen, met OF een diskwalificatie of een weigering..

Heb geen idee, was te pissig om het af te wachten..

Zucht..
Nu op zoek naar andere bitten voor zowel dressuur als cross..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:33

even snel mijn bericht van mij, zal later even bijlezen
Dressuur minder stress maar nog steeds niet geweldig en had 180 punten
Springen ging erg fijn foutloos
Cross pakte hij heerlijk aan, helaas vertrouwde hij deze waterbak niet en liep er eerst bij weg. Daarna ging hij er gelukkig wel in maar twijfelde nog wel heel erg
Wel beetje rare afsluiter voor de B maar heb toch wel heel veel vertrouwen in de L.

Verder te veel lol gehad en te veel lawaai gemaakt :o

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:34

Ik lees best veel goede resulaten :D Top hoor! Zou als ik tijd heb even persoonlijk op iedereen reageren :)

Wij deden vandaag mee in de B paarden.
Paard had zn neus ergens langs gehaald voor de dressuur en had daar een mooie glip inzitten... Was ook laat voor de dressuur en naar 8 min werd ik al geroepen dat ik moest, ze was ontzettend druk best jammer want ze kan zo fijn dressuren..
Eeenmaal in de ring liep ze een stuk fijner maar alsnog niet zoals het hoort. Had wel 201 punten maar er werd ook niet laag gepunt :+ Stond geloofik 7e ongeveer!

Toen naar het springen, laatste tijd gaat een B pacour niet echt lekker maar toen ze de hindernissen zag was ze al niet meer te stoppen, ze had er zn zin in :+ en dat was wel te merken, door de fluitjes die ze hoorde was ze al helemaal opgefokt en hebben we een lekker gretig pacour gereden, was mooi foutloos :)

Daarna de cross in, 52 hartslag. Paard ging na het starthok naar links maar kon dat redelijk gauw corrigeren en ging vervolgens fijn naar 1! Ik had 1 stop op de dubbel (picknick) en verder was ze soms wat twijfelend maar ging wel :j Ben erg tevreden en heb mn eerste winstpunt in de cross bij de paarden te pakken :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:38

Balen Rox... als de Hindernisjury aardig was is het een weigering, anders een diskwalificatie ivm verkeerd parcour/verkeerde hindernis springen..

BVW, mooi dat je goed ging, L komt vast wel goed :D

Valyra, jammer van je stop maar mooi dat je tevreden bent!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:42

Zo ben ook weer terug, paardje staat nog even weer in de wei.

Ik had bij een stijljury ook commentaar dat mijn beugels te lang waren, maar net als sanurie en MelanieB kom ik echt heel erg met mijn knieën over het zweetblad bij nog korter. Kan wel dat ik op dat moment net niet helemaal goed zat hoor. Bij de andere jury had ik wel 3 7ens. Weet niet of er vandaag dezelfde stijljury was al gisteren?

Voor ons was Neede ons SGW debuut, dus was erg benieuwd hoe ze het in een echte cross zou doen.
Dressuur ging voor mijn gevoel echt mwoa, echt heel erg net niet. Alleen bleek toch nog 207 punten te hebben. Coupons lagen er nog niet, maar dacht echt dat het een foutje was totdat ik mijn coupon zag. :’)

Toen springen, met inspringen was ze nog heel erg traag en niet echt aan het opletten. Ze had daarvoor ook naast de trailer helemaal staan dutten. Gelukkig werd ze zodra we de springring inkwamen wel lekker scherp en reden we een mooi foutloos rondje. Voor mijn idee doet ze er altijd even over om op adem te komen, dus dacht dat haar hartslag misschien ook wat hoog zou zijn na het springen, maar was gewoon 60 gelukkig.

Daarna crossen. Ze vond het na hindernis 1 spannend om het bos in te gaan. :+ Bij 2 en 3 kwam ze lekker op dreef. De bochten in de bossen gingen sowieso niet allemaal even soepel ze dacht vaak precies de andere kant op dan waar we heen moesten. Op dat pad bij 4 en 5 stonden allemaal mensen langs de kant en daardoor remde ze bij 4 nogal af, want dat vond ze eng. Was niet zo’n heel soepele sprong. Hetzelfde gebeurde bij 5. Dat was ook echt bijna uit stilstand, vond het echt super dat ze alsnog sprong ! :j Vanaf toen ging het allemaal wel lekker vlot, de bocht naar de opsprong in het bos ging wel goed, was bang dat we die hele afslag daar zouden missen. Bij de sprong bij de waterbak zat ik zelf niet genoeg terug, maar ze draafde zonder enige twijfel het water in. Toen lekker rustig door de finish. Uiteindelijk precies de optimale tijd gereden. :D

Het wachten op de prijsuitreiking duurde nogal lang, er was protest gemaakt? Ik weet nog steeds niet waarvoor eigenlijk. Wist toen al dat ik als eerste geëindigd was, echt super, dat had ik niet verwacht. Ik moest na het in ontvangst nemen van mijn 1e prijs al gelijk weer weg :o , want moest nog iemand op de trein zetten.

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:53

Prijswinnaars gefeliciteerd! En van iedereen super die de finish heeft gehaald :)

muts_marijke schreef:
Waarom en door wie werd je uitgelachen Aerizz??? En hoezo voor je wilde verkennen?

Ja ik kwam bij 18/19 Annemarie tegen, terwijl ik net langs 3 liep. En toen vroeg ik even wat over het alternatief en vertelde over mijn debuut. De medeloper van haar werd aangekeken en ze begonnen met grote ogen spontaan te giebelen, Nou dan weet je wel genoeg. Toen zat de trakhener er nog in, dus ik vermoed dat, dat de reden was. Maar wat Bianca1980 al zei; ik had wel vertrouwen in mijn beestje. En aangezien de trakhener er toch uitgehaald werd. Misschien kunnen ze volgend jaar het gat van de trakhener wel wat minder breed maken zodat het landingsgevaar verholpen wordt en het een relatief goed te rijden , uitdagende hindernis wordt.

Ik vond het in ieder geval een mooie sgw weekend , met een aantal verbeteringen mogelijk voor volgend jaar, maar dat is vrij logisch als het voor het eerst op een nieuw terrein wordt gehouden.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:27

Hier een heel geslaagd L debuut *\o/*
Dressur was hard werken, voor mij, Bo had vrij veel spanning en erg veel tempo, maar voor zijn doen een redelijke proef. Punten hoorde ik pas na de cross; 173 , mijn doel was min 165, dat is iig gelukt :D

Springen ging foutloos, evenals de cross. Deed hij echt heel goed; water, de sloot de puntjes allemaal goed :D
Onderweg heb ik nog wel een boom een knietje gegeven ... Dat was niet zo handig, ik gok dat ik morgen een beetje moeizaam loop :+

Een heel fijn debuut gemaakt zo, ben heel blij :)

Nieuwe terrein was trouwens erg mooi, nog complimenten voor de organisatie!

Thuis zal ik even netjes nog reageren op de voorgaande verslagen, zo vanuit de auto gaat dat beetje lastig

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:33

EB super dat je zo fijn hebt gereden wel jammer van de tegenvallende dressuur punten
Sannn heeft de punten voor het NK binnen!
Bianca was verdwaald in het bos, balen zeg! Gelukkig wel fijn gereden
joyce gefeliciteerd met je kampioenstitel!
Evelien kl*te dat caap niet helemaal fit voelde, kan me voorstellen dat het je niet lekker zit
sanurie wat vreselijk balen van je dressuur! Gelukkig ging de rest wel fijn
Melanie wat super dat ie het water zo goed deed
bontkwagga had last van te veel geslinger en een te groot paard
aerizz je mag inderdaad trots zijn op je M debuut :D
lelieaardje heeft weer een super leuk foto verslag en een net resultaat
Amber netjes voor je debuut bij de paarden
danielle heeft ook al een net debuut gereden!
Danique wat zuur dat je paard voor h1 uitbrak
rianne heeft een dubbel gevoel over gehouden
JN moet nog even wat meet power in de dressuur hebben maar had verder netjes gereden
Rox wat balen van je foute passage, volgens mij betekend het diskwalificatie
valyra had helaas een weigering maar is verder tevreden
skygirl netjes! Gefeliciteerd
Jetske ook al een geslaagd debuut! Volgende keer wel de boom ontwijken :+

volgens mij ben ik nu bijgelezen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:40

uitslagen staan ook online!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:41

Super gedaan Jetske!
Jammer van het water Bianca, maar L in Hattem komt helemaal goed.
Gefeliciteerd met je super debuut Skygirl.

http://www.achterhoekfoto.nl/ Staan nog wat foto's van vandaag en gisteren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:44

Hoi hoi

@ Benthe dat was ikke inderdaad :) Ik lees je berichtje nu pas en heb dus ook je stijlprotocollen niet mee kunnen nemen. Sorrie!
@ Rox wat balen dat je niet echt lekker hebt gereden! De dubbel ging goed!
@ Valyra die stop was erg jammer bij de dubbel!
@ Skygirl mooie dressuurpunten zeg! En gefeliciteerd met je prijs! Knap hoor!
@ Iris wel lu-llig dan! Maar die persoon bij Annemarie ken je wel toch???

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:45

Rox, ze hebben het aangerekend als een weigering, da's wel fijn :D

Zie dat er eigs zga geen onvoldoendes zijn nu bij de B paarden cross, is van zaterdag wel anders... :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:51

ik heb ook geen weigering gekregen op het water!
Nou als het publiek al moet vluchten omdat er een paard tussen staat is het toch wel een weigering :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:52

Haha nou is iig in je voordeel :D
Gisteren hoorde ik van sommige dat de waterbak hindernisrechter vrij streng was met twijfelstapje/weigeringen aanrekenen, gelukkig bleef mijn paard lopen dus had ik daar geen last van :P