[SGW] Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:19

Die willen we misschien op canvas :j . Die eerst vind ik ook erg mooi, maar die is wel ver weg helaas.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:23

Die eerste is ook erg mooi maar die laatste is duidelijker. Hij is het zeker waard om op canvas te laten maken :D :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:25

Wat een leuke verslagen en foto's. De meeste heb ik wel gezien alleen geen tijd gehad voor een praatje.
Voor iedereen waar het minder bij ging een dikke :(:)

Rayo, hoe is het nu met Ventje?
Nog even over het springen, ik weet dat Ronald contact heeft gehad met de jury om de aanvang van het springen wat langer uit te stellen. (heb het hem zelf horen zeggen, stapte ernaast)

Ik ben wel geschrokken van een aantal B ruiters. Sommige mensen heb ik nu in Oudkarspel, W'werf en zaterdag gezien en ik heb niet het idee dat er wat met het commentaar wordt gedaan. De beugels blijven gewoon veel te lang, het aanrijden rommelig en daardoor toch weer onvoldoende. Persoonlijk snap ik dat niet, als je iedere keer geen winst haalt door een onvoldoende stijl cijfer haal je toch een keer het briefje op.

Dan nog even een kort verslag van mij.

Merrie was na bijna 3 jaar weer mee en ik kan/mag en ben alleen maar super tevreden over haar. Dressuur was braaf, maar volgens Margreet goed voor een 4de plek. Springen foutloos en in de cross verkeek ze zich op de coffin. 2,5 been over de balk en toen toch maar terug, baas er bijna naast en dat was waarschijnlijk het engst :D 2e keer stond ze weer, even klap(je) met de zweep en toen simpel naar de overkant. De 2e greppel voor de zekerheid tikje bij, maar daar keek ze niet naar. Persoonlijk had ik liever de trakhener gesprongen, het was nu best zo'n open gat voor het L.
Merrie op eigen tempo naar de finisch laten lopen en was iets van 40 sec. buiten de tijd. Belangrijker was dat der been niet gereageerd heeft op de best wel zware bodem.
Afbeelding
Paard is duidelijk blij dat ze weer mee mag :j
Heb de cross gereden op laarzen die ik alleen gepast heb met ophalen en er voor de rest geen pas op heb gelopen, lang leve Lipica :D

Afbeelding

Ik zag alleen dat ik over 2 tijdvakken was verdeeld op de website.

Mooie foto's Margreet en Noor
Het was een geweldig weekend, ik heb helaas niet met iedereen een praatje kunnen maken aangezien ik na mijn cross ook nog de B moest jureren (rijstijl) en mijn paard eerst even naar der logeeradres wilde hebben.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 17:29

Ik heb jou wel gezien! Had er verder alleen niet bij nagedacht. Super dat haar been niet heeft gereageerd en ook erg netjes na 3 jaar weer!

Rayo klopt dat waren wij! :)

En ik bedacht mij net dat wij het witte bordje van h3 hebben gemold. Als 1 hindernis weer, ging die niet echt zoals het hoort. :o

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:53

Super mooie foto's voorbij zien komen.
Jammer van de bodem, maar top om te lezen dat het verder een prima cross was.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:00

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:31

_Noor schreef:
Bianca, weer een beetje bijgekomen? :(:) Was geen leuke dag begreep ik.

ja hoor...heb wel associaal lang uitgeslapen de zondag (11.15... :o ) maar nu lekker op de kazerne, tis druk met de storm. :roll:
Verder staat de domper met de TA los van een leuke gezellige SGW.

Ik krijg je filmpje niet open ??

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:08

texelse: dat is inderdaad een heel goede reden om vooral niet meer met de trekkers de cross in te gaan. Ik dacht al zoiets toen ik ze zo hard zag rennen met de kettingzaag (?) van de ene hindernis naar de andere. Maar communicatie naar de ruiters toe zou het op het moment zelf ook makkelijker maken. Onzekerheid doet nare dingen met de spanning die we vaak toch al hebben voor een cross... :+

bianca: ik snap je helemaal wat de TA betreft. Heb nog ruim voor de cross uitleg gevraagd over de coffin-met-indentiteitscrisis, maar zelfs toen schoot hij helaas al behoorlijk in het verweer. Dat zal ook vast zo komen door eerdere ervaringen, maar was op het moment zelf absoluut minder prettig en niet nodig. Balen dat je zo'n moeite had het terrein weer af te komen! Maar overnachten is echt aan te raden! :D

En als iedereen mag spammen, doe ik lekker mee. Ook om Esmee te bedanken voor deze foto. Ik heb hem op de wedstrijd gelijk al gekocht, maar ook de andere die gemaakt zijn vind ik erg mooi. +:)+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tody op 12-09-11 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:12

Tody: jouw opmerking hierover neem ik zeker mee in de evaluatie volgende week!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:20

Wat een gave foto's van iedereen zeg!
En dat paard op de picknicktafel :wow: .

Ik spam dan ook maar even een foto, jammer dat niet heel de hindernis er op staat:

Afbeelding

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:23

Mooie foto Evie!!!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:31

Mooie foto's van iedereen. Complimenten Merel!

Je filmpje is af en toe wel een zoekplaatje Noor :D , maar het geeft een leuk beeld! Hij ging makkelijk rind, zo te zien.

Vreemd dat dat ijzer weg was, Texelse. Olivier is ook een ijzer verloren met kalkoenen, onderweg, die mogen jullie wel houden, ter compensatie ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:34

Er is 1 "wokkel" gebracht, compleet met 2 kalkoenen, maar er kwam iemand langs die zeker wist dat het van zijn paard was, dus maar weer mee gegeven. Dat ijzer kan ook meegenomen zijn door iemand die ook een ijzer kwijt was, en dacht dat dit een gevonden ijzer was dat daar opgehangen was in de hoop dat de rechtmatige eigenaar langs zou komen.
Er waren meerdere ijzers verloren, maar dat is niet verwonderlijk met de bodem die we dit weekend hadden.

Het was trouwens wel leuk dat ik allemaal mensen gezien heb die gewoon even kwamen kijken, die nooit iets met paarden te doen hebben. Een buurman van mijn ouders uit het verzorgingshuis heb ik het hele weekend heen een weer zien crossen in zijn scootmobiel, die was echt bang dat hij wat zou missen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:37

Ja, inderdaad Texelse! Ik heb ook nog iemand uitleg gegeven bij de DA :)
Heleen, en je had niet eens door dat Ol een ijzer miste :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:40

Het ijzer van mijn paard zit een leren zooltje onder. Morgen vroeg komt de hoefsmid weer, gelukkig hadden we toch al afgesproken. Dezelfde hoefsmid die bij jullie zat trouwens :)
Ik had ook wat kijkers geronseld, was laatst nog op Texel om paarden te behandelen en heb natuurlijk over de wedstrijd verteld. Dus ik was verrast onderweg wat aanmoedigingen te horen van paardeneigenaren.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:55

Leuk Heleen!! Laatst hoorde ik al dat je bij onze buren geweest was.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 07:21

Ah die man met de scootmobiel heb ik idd ook gezien. Mooi is dat! :)
Heleen dat is ook leuk!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:28

Achteraf hoorde ik dat hij voor het halve verzorgingshuis gabakken visjes haalde :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:48

Die meneer heb ik ook nog wel gezien!

Noor, hele mooie foto op de picknickbank. Ook een leuk filmpje!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:03

Thanks :) Hij voelde ook zó safe aan, was helemaal in de 7e hemel :D

Toen ik over de coffin/afsprong/whatever it was-combinatie ging, kregen we ook groot applaus :o Leuk hoor :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:28

Hier ook nog een klein verslagje. Dressuur ging wel aardig. Ik heb bijna m'n hele proef op de binnenhoefslag gereden :) Inspringen ging best lekker... paardlief sprong alleen wel errug voorzichtig. Parcours kwam ik al binnen met een paard die erg onder de indruk was van niks. Uiteindelijk 1 weigering en een balkje. Inspringsprongetje voor de cross ging wel best lekker. Ging vlot van start, trok aan op 1 dus daar was ik al heel blij mee. Vervolgens na het dammetje naar H2 had paardje al de neiging om om te keren en terug te gaan. Niet heel verwonderlijk dan ook een weigering op 2. Daarna had ik alleen nog maar het gevoel om zo ver mogelijk te komen in de cross maar hij kwam zo gigantisch terug door de modder, ben uiteindelijk er maar doorheen gaan draven dan kwam hij iets meer voor uit. Bij de plek waar je weg over moest steken raakte hij weer zo onder de indruk van de mensen waardoor hij weer het liefst wilde omkeren. Helaas stond daar net een jury :D dus zal er niet al te florisant uitgezien hebben, vandaar ook m'n onvoldoende :). Daarna een weigering op de malle jan, en een weigering op de viskisten. Had heel veel tijd verloren dus de volgende kwam er aan. Heb toen nog even gewacht en ben ik er achter aan gegaan. En toen hoorde ik 2 hindernissen later dat ik 4 weigeringen had.... terwijl ik er naar mijn weten 3 had. ;( Rugnummer afgegeven en de cross verlaten. Daarna eigenlijk met een teleurgesteld gevoel naar huis gegaan. Al met al voor mij dus geen succes! Maar dat had niks met de organisatie te maken want die was echt top!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:52

Wat leuk om nog zoveel verslagen, blije mensen maar ook minder blije mensen die toch een positief gevoel overgehouden hebben, terug te lezen. Voorpret, de SGW zelf en dan ook nog eens napret. Ontdek nu echt de voordelen van Bokt. Lees wel wat topics mee en ben nog niet zo gewend om te reageren op de mensen die voor mij gepost hebben, sorry daarvoor!
Noor, jou (en Mootje) heb ik nog gezien en even gesproken toen jullie auto vastgelopen was. Schitterend filmpje hoor! Ik ga hard trainen en mezelf flink onder handen nemen om ook zo netjes mijn paard rond te sturen.
H2 was dus voor meer mensen een probleem, dus mijn weigering lag wrs niet alleen aan het paard dat uitgesloten was en er nog stond. Bij de oversteek trok mijn paard juist heel erg aan op het walletje wat hij juist niet mocht springen. Heb daar flink bij moeten sturen om m gewoon de doorgang te laten nemen. Nou ja, daar zal mijn gemiddelde van 5,8 op stijl niet (alleen) aan te wijten zijn :o

Texelse, de visjes vonden gretig aftrek. De gemiddelde leeftijd van de mensen op de bankjes om de frituur gaf ook wel aan dat het niet alleen paardenmensen betrof ;) Ze hebben er wel van genoten. Dat was overduidelijk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:39

@ Mireille, ik begreep later pas van Mootje dat jij zo ijverig tegen onze trailer had staan duwen ;) Bedankt voor je complimentje :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:14

Ik had de bus mee van mijn werk en die kwam heel soepel met paard en trailer door de prut. Wat ik wel behoorlijk egoïstisch vond waren een aantal bezoekers op zondag. Die parkeerde vlak langs de rijplaten en daardoor werd je gedwongen om door diepe prut sporen te rijden. Als iedereen nu een breed stuk had vrijgelaten en de auto niet op het laatste goede stukje parkeert kan dat een hoop problemen voorkomen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:18

Dat is waar men verteld werd personenautos te parkeren...