[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:45

Ha ha, was jij dat? Thanks nog... Wist niet of je het vervelend vond dat ik uiteindelijk voor je zat, dus sorry nog daarvoor... had ook niet verwacht dat ze zo kort achter elkaar zouden starten :)

Maar het Z rondje heeft volgens mij nog een heel extra stuk in het laatste deel (dus zeg maar het bosje voor de boomstam met lagere landing)

Had jij ook nog iets van zijn hartslag bijgehouden?

Voor mijn gevoel ging het trouwens ook veeeel harder dan 6.5 minuut, had echt het idee dat we vlogen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:13

Excuus, het rondje zou ongeveer 3 km moeten zijn (ongeveer gelijk aan de M cross). De lus van de Z is 570 meter. De oefencross is begonnen bij de finish en rijdt dit stuk dus (ik denk zo'n 150 meter tot de Z start) +300 meter voor het verschil tussen de Z en M start. Er zal vast nog wel een aantal meters verschil inzitten maar ik had zoiets bedacht om een idee te krijgen hoe groot zo'n oefenrondje is.

@manic: Dat was ik inderdaad :) Graag gedaan hoor, lijkt me ook best lastig om de weg er te vinden als je er nooit komt. Ik was juist wel heel blij dat je voor me zat! Paard zag je af en toe ergens door de bosjes schieten. We moeten samen nog heel veel leren en door een paard een stuk voor zich uit te zien gaan zonder er vlak achter te zitten had niet beter voor ons kunnen zijn :)

Ik had ook gedacht dat het korter duurder. Daarom was ik ook wel benieuwd hoe lang het rondje was.... Ik heb namelijk geen flauw idee hoe snel een goede snelheid is :)

Zn hartslag was bij dat lange stuk langs de waterbak 112 :) en is daarna nog even uitgeschoten naar 120 maar verder constant rond de 112/115

manic

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:21

Oh mooi... Omdat we bijna gelijk binnen kwamen dacht ik dat ik er mischien net even te dicht voor zat, maar mooi dat het zo uitkwam :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:23

Ohh nee hoor! ik ben niet zo moeilijk. Was alleen even bang dat paardje ook zou stoppen op die laatste hindernis voor t water maar hij sprong gewoon door. Ik vond het dan weer vervelend voor jou dat ik een stop had op die haaientanden en bang was dat ik misschien niet snel genoeg weg kon komen. :Y) Maar volgens mij ging alles precies goed zo. Af en toe zag ik je in het bos ook niet eens meer dus ging wat mij betreft echt perfect zo!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:28

Elke minuut starten geef soms wel wat ophoping van paarden vondt ik.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:35

Ja, paard zat te veel naar het water te kijken, dus deed wat spastisch op het laatste sprongetje... maar was allang blij dat hij er zo simpel inliep.

Ik vond die ene minuut ook wat krapjes... Ik zat in het 2e groepje en dacht hem wel weer even aan te singelen toen de eerste van start ging, maar dat ging zo mega snel dat ik niet eens tijd had om hem behoorlijk op te pakken...

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:11

Ik zat zonadg ochtend in het groepje bij Jan Bakker. We waren voor het eerst en ik vond het erg leuk. Volgens mij heeft m'n paard ook erg genoten. Nu nog steeds beetje spierpijn, paard ook wel denk ik.

Twee uur les en daarna nog een rondje in galop is best wel pittig. Begeleiding was erg goed.

De dikke boomstam niet gespronegn. De haaientanden wel. In het rondje alleen ook de haaientanden over geslagen omdat die met oefenen niet echt lekker ging en er nu ook niemand bij stond.

Ook ik was in het begin verkeerd gereden. Maar wat ik begrijp zijn dat er wel meer van mijn groepje. Onze instruktie wist ook niet helemaal hoe de route liep. Misschien volgend jaar op sommige plekken rood/wit lint ophangen.

Volgend jaar zijn we weer van de partij!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:53

Tis dat ik weet hoe de route bij de wedstrijd loopt, anders zou ik hopeloos verzuipen in dat oefenrondje :o :')

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:47

Dat zijn er dus al 4 van het Jan bakker groepje die verkeerd reden ;) ik ging trouwens na de witte hekken ook nog eens naar links haha dus kwam anders uit voor het kruisje en de wijnvaten dan hoe we reden ;)

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:52

De instructie weet wel hoe de route loopt hoor, maar omdat er met 4 groepen gelijk gestart wordt, kan niet iedereen op de 1e hindernis beginnen want dan krijg je dat je constant moet wachten op elkaar. Daarom begint elke instructeur op een andere hindernis, wat idd wel eens lastig kan zijn voor het rondje alleen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:00

wij reden de route achterste voren :') maar heb aan het eind (dus het begin van de oefencross) gewoon goed gekeken waar ik heen moest en voorderest waren het gewoon de witte paaltjes vooral volgen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:09

Witte paaltjes volgen hadden wij bijv ook niet mee gekregen haha hoorde ik pas achteraf..

Ach ja ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:10

Was het voor het eerst dat je het bos in ging Doom?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:18

@ ilse, Jan bakker wist niet helemaal precies de route, waar we zouden starten bijv was of in het bos of op open land verder was het beetje links, rechts kruising rechtdoor etc etc.
Voor iemand die nooit in dat bos rijd was dat gewoon echt geen doen haha

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:20

ponyparadijs schreef:
Was het voor het eerst dat je het bos in ging Doom?

Klopt :j
Ik heb er 1 keer een bosritje gemaakt met een vriendin.. Kwamen we soms wat hindernissen tegen maar zeker niet de crossroute toen gedaan dat had ik wel herkend.
Wij hebben toen bijv ook 30 min gezocht naar de waterbak haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:26

Toch is het raar dat Jan dat niet wist. Hij doet elk jaar die trainingen. En hij rijdt zelf ook de cross daar in het bos!

Doom 30 min gezocht naar de waterbak terwijl je er vlak bij parkeert?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:29

Haha ja! We gingen er bij de start zeg maar in en toen lekker gewandeld in het bos. Toen aardig verdwaald. En kwamen we bij allemaal linten, wij daar tussen door gereden en daar was een soort van volwassen kamp met allemaal trommels, mensen hadden thee doeken om hun hoofd en rende om het kampvuur heen. Het was echt geen gezicht moesten achteraf er lachen maar vonden het toen best griezelig haha!

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:56

Ik heb ook meegedaan. Mijn merrie was ontzettend druk tijdens de les; niet willen stilstaan, onrustig met het hoofd, etc. Ik voelde mij af en toe wat opgelaten in de groep, want we gaven een hoop onrust... Ondanks dat sprong ze redelijk goed. Ik had 1 stop op de haaientanden.

Tijdens het oefenrondje gingen we erg lekker; een constante gallop tempo en alle hindernissen prima gesprongen.

Over twee weken hebben we ons B-debuut.. :D

@Ilse18: volgens mij heb jij ook les gegeven die dag? Bedankt!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:08

doom schreef:
Hee rianne dan reed je bij mij mee ;)
Zat jij op die bruine? Die moeite had als andere weg gingen?

Ik reed wel op een bruine mee idd, maar hij had er niet zoveel moeite mee als anderen weggingen, vond ik zelf tenminste :+
Je hebt trouwens per ongeluk een pb van me gekregen die ik weer verwijderd heb, ik had namelijk op pb geklikt ipv quote :')

Wat betreft op tijd rijden, ik vind zo'n oefencross juist een mooie gelegenheid om eens te kijken op wat voor tempo je rijdt (alleen een nadeel dat je de afstand niet weet :P). Je paard heeft de hindernissen al eens gesprongen en hij heeft alle paden bekeken. Ik merk aan die van mij dat hij dan precies weet waar de scherpe bochten enzo zitten want hij weet precies waar hij even terug moet komen en waar hij even lekker kan galopperen. Ik heb hem gewoon lekker zelf z'n tempo laten bepalen omdat ik er al veel te lang op zat.

De route had ik geen problemen mee, maar ik ben er ook al vaker geweest. Ik kan me voorstellen dat je eens verkeerd rijdt als je er nog nooit eerder geweest bent, maar ze besteden er al zoveel tijd aan en ik denk ook niet dat ze zomaar wat af mogen zetten omdat het verder nog vrij toegankelijk is. Ik weet niet hoe het op de dag van de crosswedstrijd geregeld is, maar zelfs dan kom je nog wel eens mountainbikers tegen...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:34

Die endurance lintjes zijn op zich best handig... Wit - links, rood - rechts en geel "je gaat goed" als ik het me goed herinner...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:37

Was geel ook niet voor 'rechtdoor'?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:53

Ik kan me herineren dat je tijdens de cross zelf onmogelijk fout kan rijden. Volgens mij hebben ze dan de bochten en zo afgezet!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:24

Nou PP........., er is een punt waar je een breed pad oversteekt en aan de overkant van dat pad kun je 2 paadjes in. 1 daarvan is de juiste, en de andere dus niet. Het jaar dat ik als poster zat zat ik precies bij dit punt, en daar zijn er toen verschillende verkeerd gereden.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:26

Mocht ik het echt niet meer weten dan volg ik de weg met de meeste sporen :P
Hoewel dat in Westerbork dit jaar totaal niet goed uitpakte ... belandde uiteindelijk toch in het afzetlint :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:49

Dan toch de tomtom maar mee Lappie Lap!