[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:29

Door toch weer een te krappe planning, de lange afstanden naar het terrein en 10 minuten schuilen tijdens die plensbui die over ons heenkwam tijdens het verkennen van de cross, is er van mijn voornemen om voor de dressuur eens goed los te rijden niets terecht gekomen. Het losrijden bestond uit naar het terrein draven en stappen. In de ring was degene voor mij al halverwege. Even galop gedaan, beide kanten en daarna draf en een middendrafje (nog mislukt ook) en toen moest ik de ring in. Mijn "groom" (vriend) kan niet voorlezen (wil ie ook niet) en mijn voorlezer was er nog niet, dus ook nog snel een voorlezer regelen. De lezer van degene voor mij moest snel weg, zei ze. Toen naar een groepje mensen gereden en om een lezer gesmeekt. Gelukkig was er een vriendelijke meid die mij wel wou voorlezen, helemaal super! En ze deed het nog goed ook! Net proefje gereden, maar niet super. Zat ook nog helemaal in de stress van al dat haasten. Had 189 punten en was wel 4e.

Springen ging lekker, lekker tempo, wel 1 balk, maar dat vond ik niet zo erg, daarmee was ik 8e van mijn ring. Ze pakte fijn aan.

De cross begon al moeizaam, bij 1 tm 3 ging al steeds de rem erop, ze sprong dan nog wel. Maar bij 4 liep ze erlangs ondanks dat ik nog bijtikte op haar schouder, bij 7 nog eens, toen wel een goede tik gegeven, toen sprong ze wel. Water ging ok, maar ik vond de rem er weer veel te veel op gaan en toen ik op 9 afging dus nog even een flinke tik gegeven en toen kwam er ook wat meer ritme in. Ging verder lekker. Sjoelbak (13) leek te gaan lukken, maar op het laatste moment toch nog een langsloper. Ik vond deze zelf ook erg eng, dus dat helpt ook niet echt. Verder goed door kunnen rijden. Ervan uitgaande dat elke weigering iets meer dan 15 sec heeft gekost hadden we de tijd misschien wel gehaald als we foutloos waren geweest. Ik vond het dus wel jammer, maar uiteindelijk was ik toch blij met het halen van de finish. Ik was gewoon verwend met mijn foutloze debuut afgelopen zondag!
Dat mensen zeggen dat dit de mooiste cross is, dat geloof ik nu helemaal! Super mooi, ook aardige vrijwilligers en behulpzame mensen.

Ik ga nog een oefencross inschrijven voordat ik naar Ermelo ga denk ik. Ze moet meer kilometers maken, en ik ook!

Mireile:super leuk man, gefeliciteerd!!!
Jaq: gaaf dat je het gehaald heb!!
en de rest: wie fijn heeft gereden gefeliciteerd en wie minder fijn heeft gereden: een volgende keer beter en hopelijk was het toch een leuke dag voor jullie :)
Verders gaat bokt veelstesnel voor mij dus sorry dat ik niet op iedereen reageer...(ben ook een beetje moe, zo maar eens slapen denk ik!)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:30

mooie foto's hoor.! de volgende keer moet je een hindernis uitzoeken vóór de waterbak. dan maak ik ook nog kans :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:32

marielle123 schreef:
mooie foto's hoor.! de volgende keer moet je een hindernis uitzoeken vóór de waterbak. dan maak ik ook nog kans :D

hahahaha, volgende keer moet jij maar weer naast ons gaan staan, het is wel lachen met jou!!! :')

leuke foto's in dat topic!!!
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 24-06-11 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:33

Iedereen pagina 1 tot en met 4 snel bijgelezen, kon het niet laten jullie verhalen ff snel te lezen ...... :o terwijl mijn wekker nu wel 5 uur staat... oeps..... :D Voor diegene die het goed ging pluimpje en knuffel voor de pechgevallen.

Wielspoor mag NIET in de springen en cross, dressuur weet ik niet ?? daarmee rijd ik altijd met een klein wieltje .....aangezien ik een vorig verslag dit ook al hoorde terug komen moet ik dat ook maar eens nagaan wat nou niet mag met dressuur. Met springen en cross wist ik het wel.

Ga nu snel slapen heb er zin in !!!! ;)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:41

fatal-flower: die langsloper foto van jou dat is pas lachen :D ahaha grapje.! maar je hoofd is wel grappig.!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:44

marielle123 schreef:
fatal-flower: die langsloper foto van jou dat is pas lachen :D ahaha grapje.! maar je hoofd is wel grappig.!

hehe ik moest er net ook wel om lachen ja, maar ik vond het toen niet zo grappig. Ik vond 'm doodeng, maar het aanrijden leek goed te gaan, ze kwam niet erg veel terug, maar ze besloot op het laatste moment om er toch langs te lopen...
Bij de waterbak stonden ook 2 fotografen, dus jij kunt als die geplaatst worden ook weer lachen (hoop ik?)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:47

ahahah ja nou hoop ik dat ik in mijn: handstand, overslag, ninja, actie tog echt een keer op de gevoellige plaat sta.! kan ik een collectie maken van de afgelopen 3 jaar.. kijken of mijn techniek al verbeter
Laatst bijgewerkt door marielle123 op 24-06-11 22:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:51

MelanieB schreef:
Haha dacht al dat ik erop stond _O- kleinigheidje, ik ben iig de linker _O-

Deze?

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:55

-O- Not charming.. Had teenslippers aan, mn broek was doorweekt en mn vest ook :') (ja, heel handig zulke schoenen maar ach, zou anders ook wel doorweekt zijn)

Ik kan er niks over vinden eigs, dacht dat glad wielspoor wel mocht..

*Bezig met foto's*

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:10

Heb je al die afstanden met teenslippers gelopen? Brrrr.
Ik had mijn charmante rubber laarzen aan :P . Zag er vast schattig uit, maar hield wel droge voeten.

Ik ga nu pitten. Morgen aan de slag met de foto's die ik verder gemaakt heb. Fotoverslag van Giga en Laurie heb ik in het foto-hoekje geplaatst.

MelanieB

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:11

Haha nee heb niet ver gelopen hoor, klein stukje maar :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:12

Zat ook al te kijken met je teenslippers haha, ik liep met van die dikke bergschoenen rond :P.
Ik heb zo'n 200 foto's, moet even zien hoe ik die gemakkelijk op mijn site geplaatst krijg hihi.
Hoop morgenavond alles toch wel online te hebben staan.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:18

En ik ga nu even in bad, morgen weer om half 6 eruit.

Even over de kleine ventjes in de golf karretjes, dat zijn "ventjes" die opgegroeid zijn met deze karretjes. Zij wonen hun hele leven al tussen de paarden en zijn mij zeer behulpzaam geweest met het tussen door ophalen van coupons, wat zorgde voor een snelle en duidelijke uitslag. Ik ben ze zeer dankbaar. Ik had vandaag het wat minder druk omdat KarinL het secretariaat geweldig bevrouwt heeft. Morgen drukker, omdat zij haar L debuut heeft met haar haf. Wens haar succes ;-) Als iemand nog een uurtje over heeft om mij even bij te staan, heel graag.

Voor de rest was het een geweldige dag (jammer van die storbui), met heel veel geweldige ruiters. Dank jullie wel voor de mooie en leuke feedback. Wij zijn er erg blij mee.

Tot morgen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 07:20

Margriet_ schreef:
Wel nog even met Evony gekletst. W en B lijken trouwens qua uiterlijk niet echt op elkaar :Y)

hihihi niet echt nee :+ We startte ook echt iets met 3 corlands naar elkaar! De omroeper bij het springen steeds; en dit is uuuh eveneens een nakomeling van corland, en nu hebben we weer een nakomeling van corland hahaha was wel grappig!

Nou even mijn verslagje;

Dressuur ging aardig, mocht iets beter in de aanleuning maar was goed voor 183 punten en dat klopte wel met mijn gevoel!
Bij het inspringen werd Beat al gek van alle cross geluiden en had ik er ook even een lastige aan, gelukkig viel het in het parcours mee werd ze alleen wat sterk maar verder wel fijn te rijden; foutloos :D

Cross ging goed van start, tot de bocht na hindernis 5, ofnouja welke bocht want die wou ze niet nemen door het enge hert wat daar stond. Dus we gingen vol in de vooruit. Heb daar ongeveer 2 minuten staan pielen tot ze er eidenlijk langs wou! Rest ging gewoon super, oortjes er op bij het water, smalletjes goed, sjoelbak super. Alleen de ene laatste hindernis raakte ze goed met de benen. Maar al met al dus lekker gereden, foutloos *\o/*
Wel alleen heel veel tijdsoverschrijding, ik rij al niet hard en als je dan ook nog een hert tegen komt :z
Maar ben echt super tevreden, ze pakte zo lekker aan vandaag, geen gesodemieter (ja toen ze de trailer opmoest maar oke je kan niet alles hebben!)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:17

Mijn verslagje.... :D

Dressuur ging toppie wel in de zeikregen, 187 punten!

Springen ging top! Foutloos binnen de tijd!

Cross ging top! Galoppeerde fijn door en aarzelde nergens! Terwijl ik zelf ze zig zag wel opvallend vond! Maar bij de bocht van 12 naar 13 ging het fout ;(
Daar gleed Max bijna uit, kon nog net opkrabbelen en galoppeerde door!
Hindernis 13 weigerde hij 3x, dus gediskwalificeerd! Ik natuurlijk kwaad in eerste instantie!
Dacht dat hij net als Vlietlanden ongehoorzaam was...

Bij de keuring van de veearts wilde ik z'n beschermers afdoen om af te spuiten!
Wat zag ik... Overal bloed! Ijzer eraf rechtsvoor en gat in z'n hoefwand! Kreupel en wilde er niet op staan! Kon wel janken!!!!!

Ingetapet en morge weer de veearts erbij :-(

Toch MEGA trots op m'n kanjer! Hij wilde indenkt de pijn toch proberen door te gaan!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:30

Ach wat sneu Henny, en dan kun je je zelf wel voor je kop slaan..... maar ja, dat helpt niets. Trots kun je zijn op die kanjer van je. Hopelijk is hij snel weer helemaal okeee

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:45

Oh, dat is balen Henny :(:) . Wat sneu. Hopelijk knapt hij snel op!

Evony: bij dat hert heb ik ook nog gedacht: als ze daar maar niet van schrikt. Giga keek niet op of om, maar mijn gedachte is dus blijkbaar niet zo heel gek geweest. Fijn dat je verder zo lekker gecrosst hebt!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:57

hmm kan geen pb's meer versturen.
henny wilde je gister al laten weten dat je houding tov je mederuiters me zo positief opvalt. Veel beterschap voor je paard!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:27

Zit je PB box te vol, Pol?

Echt heel erg balen, Henny. Beterschap met je kanjer!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:18

ik heb alle verslagen gelezen, las veel positieve verhalen en tevreden mensen! Super :D
Helaas ook een paar minder gelukkige, henny helemaal! Hopelijk gaat het weer beter met je paard!

Nu mijn verslagje.
Was gisterochtend om 5 uur vertrokken en gisteravond om kwart voor 9 thuis... Gelukkig wel een genoten van de dag en niet nat geworden van de regen! :D
Wiso liep dressuur voor haar doen wel heel fijn, had 186 punten en was daar wel tevreden mee. Springen schatte ze een oxer in als stijl en klapte dus vol op de tweede balk (lang leve de veiligheidslepel) maar verder netjes foutloos. Ze had zin in de cross en starte ook weer als een speer! Heeft de hele cross lekker doorgelopen en alleen even getwijfeld op het water. De sprong erna ook uit draf gereden want in galop het water uit is nog te spannend. Uiteindelijk een foutloos rondje en heerlijk gereden! Had alleen mijn klokje vergeten en was dus ook 36 sec te snel... Uiteindelijk nog wel een 6e prijs mee naar huis genomen :D

's middags was het Frits zijn buurt. Met de dressuur was hij al gespannen maar toch wel netjes gereden (vond ik). Jury gaf helaas maar 180 punten... Springen tikte hij heel zachtjes de eerste balk eraf maar verder netjes foutloos. In de cross zat hij eerst te miepen bij alle plasjes die hij tegenkwam maar liep verder wel lekker. Water was ook voor frits spannend en ging er heel twijfelend in maar hij ging er wel in een (sukkelig) galopje uit. Uiteindelijk met frits foutloos gefinisht en 8 sec onder optimaal en we mochten de 4e prijs in ontvangst nemen :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:19

Mooi gedaan bvw!!
Wat een lange dag zo!! Je zult wel lekker geslapen hebben :z .

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:20

@ venga, als je een lichtbruine ruin hebt gevangen voor bij het secretariaat: dat was idd die van mij ;-) hij weet op de een of andere manier altijd de weg naar de uitgang te vinden....

@ lelieaardje: was idd nr 80. zal dan dus ook wel mijn paard geweest zijn die je los hebt zien lopen. Thanx voor de foto's!!

@ Jobke: het was echt een super dag, heb genoten van de mooie cross en de goede organisatie!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:15

@ Danique en de rest; wat betreft de sporen had die vervelende mevrouw met haar reglementen gelijk:

Artikel 311 - Kleding en harnachement
a. Kleding en harnachement algemeen
1. In alle wedstrijdonderdelen is het dragen van een goedgekeurde veiligheidshelm,
die voldoet aan de Europese norm EN1384, verplicht.
2. In alle wedstrijdonderdelen moeten de sporen aan volgende voorwaarden voldoen:
De sporen moeten uit glad metaal vervaardigd zijn. De lengte van de spoor vanaf
de laars mag niet langer dan 3,5 cm (1,5 cm maximaal voor pony's) zijn, zonder
wieltjes en naar achteren gericht. Het uiteinde moet afgerond zijn. Indien de knop
gebogen is moeten de sporen zodanig gedragen worden, dat de knop naar beneden is gericht.
Uit het Wedstrijdregelement Eventing, blz 7 http://knhs.nl/objects/00012631.pdf

Verder veel goede en wat minder goede verslagen. Gefeliciteerd *\o/* en :(:) hopelijk volgende keer beter!
@ Henny; hopelijk hersteld je paard snel!
@ Marielle: balen dat je er weer aflag bij de waterbak. Wel super dat je erna nog wel door de waterbak bent gegaan. Hopelijk heeft hij er iets van geleerd voor volgend jaar.
De cross klinkt super, vind het jammer dat ik hier niet kon starten. Maar helaas is voor ons de vrijdag geen optie.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:17

Ik lees veel goeie verslagen, ook wat mindere :(:)
Henny heel veel sterkte met je paardje, hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik had een enerverend dagje zullen we maar zeggen :+ 's morgens om 8.30 thuis weg gegaan en om 14.00 was ik uiteindelijk in MB :+ Had autopech en uiteindelijk heel erg geluk met hele behulpzame mensen van de ANWB en bij de garage +:)+ En natuurlijk een hele behulpzame organisatie die me aan alle kanten heeft willen helpen zodat ik toch nog kon starten +:)+ Toppie Jobke, Karin en alle andere vrijwilligers!

Wel 5 min losgereden voor de dressuur en dat was dus ook alles behalve een technisch hoogstandje :o 176 punten. Daarna heel snel de cross gefietst en toen Noesje maar weer opgezadeld. Losspringen ging prima met behulp van San (thanks ;) ) maar eenmaal in de ring ging ik weer eens compleet in de prutsmodus en verknooide ik de boel weer flink -:(- Stomme is dat ik merk dat ik het doe, maar het op dat moment niet kan veranderen. Kan zo een paar keer goed gaan met springen en dan ineens is het weer foute boel.... Mezelf kon ik wel voor mijn kop slaan en Anoesje de hemel in prijzen :o
Besloten maar weer gewoon lekker te gaan genieten van de cross en dat is gelukt :D Niks geen gepruts of gedoe, alles mooi voorwaarts en heel brutaal aanpakken die Noes :D Echt superfijn gereden en ze dacht echt heel fijn mee en liep eigenlijk overal heel fijn naar toe :)) Kortom weer echt genieten! Kwam zelfs 17 seconden te vroeg binnen, ik had zonder klok gereden en helemaal niet het idee dat we zo 'hard' gingen :o
Uiteindelijk dus toch nog heel fijn kunnen rijden met dank aan heel veel mensen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:41

Dat klinkt als een spannende dag Jipje-niekje! Wat fijn dat je nog mocht starten!! Jammer van je spring-gepruts :(:) , maar lekker dat je het dan met een fijne cross kon afsluiten!