[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:08

Texelse had jij een knhs donkerblauwe jas aan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:15

Wat me wel opviel was dat iedereen plankgas ging van 2 naar 3 en vervolgens de bocht binnendoor reed, terugnemen was er vaak ook niet bij. Als ik daar had gezeten met de stijlbeoordeling dan waren er een hoop onvoldoendes geweest :o Meeste paarden kwamen bijna voor de linkerkant uit en moesten daardoor naar rechts wegspringen om erover te komen. Op zo'n kijkerige hindernis niet echt slim. Ik heb er geen een gezien die de rechterkant aanhield en daardoor goed voor de sprong kon komen.
Denk dat ik maar een paar echte stops heb gezien, meeste waren langslopers of op het laatste moment het paard er zo krom voorzetten.

arrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:18

arrie schreef:
Damelza schreef:
een koud biertje?

ik heb ook nog even bij de B paarden gekeken, waren inderdaad veel uitgevallen

Ja waar onder Falery,
Moest na 1ste hindernis stoppen omdat hindernis 5 stuk was ... duurde iets telang volgens onze 4 voeter en dacht doe het zelf maar.
Na een aantal weigeringen (toch doorgereden ) nam hij tussen 8 en 9 een raar huppeltje en boink daar lag ze
Dus weer een finish minder bij de B paarden.

haha, en ik maar wachten bij het water want wilde Fal wel even langs zien komen. Maarja volgende keer blijft ze gewoon lekker zitten en gaat ze super rond

Elvis ♥ ♥ ♥
[SGW-ITP] Elvis op crosstraining in Lelystad & Renswoude

Ja jammer he,nou ja volgende keer beter.
Denk alleen dat je het verkeerde meisje bedoelde bij het ongeluk of er moet er nog een Falery heten??
Wij stonden nl net bij de trailer en moesten hem erin zetten voor de heli.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:19

Gr_Roos dat was idd bij hindernis 2 zelf ook al, ik probeerde die van mij bij beide hindernissen zo rechts mogelijk te rijden maar dan gaat ze ''spoken'' zien en dus door mijn been en teugel heen lopen, daarom was 2 bij mij een noodsprong en 3 een langsloper.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:24

Volgens mij had je bij mij wel gewoon voldoendes. Ik denk dat je paard kilometers moet maken en je echt een trainingstempo moet gaan aanhouden. De tijd gewoon even vergeten, ga het eens als een crosstraining bekijken en niet als een wedstrijd.

Damelza, wil jou nog wel een compliment geven. Als jezelf al door hebt dat de controle er niet is ben je een heel eind op de goede weg en kan ik het alleen maar heel verstandig vinden dat je een volte draait. Volgende keer misschien een volte om je laatst gesprongen hindernis draaien (hoewel ik niet weet of dat nog mag, moet je even in de regelementen kijken) of net na de hindernis, krijg je daar ook geen discussies over.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:24

Margriet_ schreef:
Texelse had jij een knhs donkerblauwe jas aan?

ja, dat had ik! waar heb je me gesignaleerd?
Laatst bijgewerkt door texelse op 05-06-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:28

Roos was je er vandaag ook?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:31

Corien, een ringmeester mag je wel op zoiets aanspreken maar niet verplichten om ze af te doen. Ik heb een keer gezeur over een bit gehad (die wel gewoon mocht) bij een springwedstrijd waar de parcoursbouwer mij vertelde dat als ik zo ging starten hij wel even zou regelen dat ik gediskwalificeerd zou worden. Heb het toen opgezocht en zij mogen het wel zeggen maar verder niet. Jury's & TA mogen je verplichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:32

dankjewel Roos :)

de hindernissen weet ik namelijk wel dat we die kunnen en dat doet hij ook heel makkelijk, maar zo'n cross rijden moeten we beide nog gewoon leren. wel fijn dat hij zo enthousiast is maar dan moet hij wel gewoon luisteren en rustig blijven natuurlijk. Vlietlanden word onze volgende wedstrijd dus ben benieuwd :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:34

Corien, alleen staartje L paarden en L pony's. Kwam langs Alkmaar en daar waren de winkels open. Zou alleen even naar het kruidvat, maar kwam ook nog met een spijkerbroek thuis :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:41

Roos aha vandaar! wat jij zei klopte, ik ben mooi rechts aan gaan houden en hij ging erg netjes :)

Mirthe ja oke maar mijn jury had het dus niet gezegd en alleen met crossen mag het niet :+

Even nog over dat meisje wat gister gevallen was:

Hoorde van de eigenaar van beukers die jonge in het geel rood van beukers zelf.

Dat ze al een hersenschudding had, en dat de pony zijn maatje zag bij de trailer en dus na de aardappels door het draad ging om naar zijn vriendje te willen.
Meisje raakte dus uit balans en viel zadel ondersteboven en meisje oonder pony.

Dat is wat ik gehoort heb, en dat ze nu int ziekenhuis lag met een ingepakt hoofd met ijs om de hersendruk te onder drukken.

Erg vervelend voor der!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:42

meisje heeft al een berichtje geplaatst in het voorbesprekingstopic :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:42

En je was misschien niet zo vroeg op Roos???? :D

Het was jammer dat er vandaag geen stijljuryleden zagen. Er ging een L-pony zo misselijkmakend door de cross, dat ik het niet kon laten om van afstand een grote brul te geven. Wat een misselijk ruiter, sorry amazone. Ga nog eens kijken of ik kan achterhalen wie dat was. Ze bleef maar slaan tussen de hindernissen in, en maar jagen. Een stop op de laatste door eigen schuld moest de pony ook bezuren. Jakkes, wat heb ik daar toch een hekel aan!! ~~}>

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:43

Ga ik dat even lezen :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:47

nummer onthouden Texelse? Lijkt me dat het voor iedereen leuk moet blijven en zulke mensen kunnen wat mij betreft beter thuis blijven en gaan schaken...

balen dat het veld zo nat geworden was, gister was het wel warm maar verder heerlijk te rijden. Beetje harde bodem, maar ja: dat heb je nu vrijwel overal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:48

Was spek glad op somige stuken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:51

texelse schreef:
En je was misschien niet zo vroeg op Roos???? :D

Het was jammer dat er vandaag geen stijljuryleden zagen. Er ging een L-pony zo misselijkmakend door de cross, dat ik het niet kon laten om van afstand een grote brul te geven. Wat een misselijk ruiter, sorry amazone. Ga nog eens kijken of ik kan achterhalen wie dat was. Ze bleef maar slaan tussen de hindernissen in, en maar jagen. Een stop op de laatste door eigen schuld moest de pony ook bezuren. Jakkes, wat heb ik daar toch een hekel aan!! ~~}>

Ik liep om 9.45 met mijn pony, daarvoor al gedouched, gestoft, gezogen en een was gedaan. Daarna nog de bak gesproeid en om 13.00 liep ik in Alkmaar.

Texelse, inderdaad, soms is een stijljury in het L niet verkeerd.

Droge bodem en dan water wat zo snel niet weg kan wordt helaas glad, zeker als het kleigrond is, maar met sproeien liep bij ons het water ook niet eens in het zand.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:57

ach het is nu zo kurkdroog dat trekt de grond nooit in één keer met zo'n dikke bui. absorberend vermogen is echt 0 zo direct na een bui. Kan me voorstellen dat het ontzettend balen is voor iedereen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:58

Ja idd, maar goed we hebben het overleefd, gewoon je verstand gebruiken met rijden :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:00

M_i_R: nummer eerst wel onthouden, maar nu vergeten...., maar ken wel wat L-pony's, kom er wel achter.
De bodem was voor ons peerd echt geen probleem, geen moment aan het glijden geweest.
Maar de bodem kan het echt nog niet aan. Het moet eigenlijk eerst heel zachtjes, heel constant een nachtje doorregenen.
Het heeft hier thuis ook flink geregend. Mm weet ik nog niet, maar de bak is lekker nat (zand) en op het land staan de plassen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:16

Ik heb een hoop mensen al gesproken vandaag :D

Mijn verslagje:
Dressuur ging een stuk beter dan in Vrouwenpolder maar nog steeds aardig wat spanning, 189 punten. Springen 1 balk omdat ik zat te prutsen en cross foutloos met 10 tijdfouten, het was spekglad! Uiteindelijk een 4de plaats. Mooie afsluiter van het L. :)

Het viel mij op dat er best veel mensen erg hard reden terwijl het spekglad was, lekker wijs....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:24

Evony @ jeetje wat een verslag, weet niet wat ik ervan moet zeggen dat je helemaal niet meer wil crossen ?? dat kan toch niet met 1 cross te maken hebben ??
Heleen @ goed gedaan !! top.
Noor @ leuk dat je er weer helemaal bij was om te crossen. ;)
TG @ leuk gedaan heb je nog even snel kunnen zien met springen.

Mijn verslag dan, dressuur middenmoot, de eerste helft veel zevens dan veel 5-en bij de galoponderdelen dus daar moeten we nog meer aan werken. Springen ging heel fijn en foutloos.
De cross :die ging wat minder. Ik was gelijk net als MISTID (wat ik nu net in jou verslag lees) een van de eersten na de plensbui en het regende nog licht. Heel rustig van start gegaan, halverwege 1 en 2 kregen we vreemde Bull capriolen en gingen we linksomkeert.. :( maar toch doorgedrukt, ik zat al op 1 minuut tijd bij 2...rustig trainingsgalopje verder gegaan. De keuken vond ik zelf moeilijk..maar goed, met 4 galopsprongen terug gereden ging het kookeiland goed, daarna de hooiwagen wat twijfel en slingerde hij wat voor weg maar ook goed. Wat een simpel stijltje lijkt kregen we wel gelijk een linksomkeert op 6 daarna toch opnieuw en goed, de tweede vanm die voerzakken heel rustig ook goed. Toen de picknicktafel (helaas was mijn life capcam bij de keuken al uitgegaan..batterij ??) Maar bij de picknicktafel sloegen we ineens achterover en daar lag ik eronder. Het voelde alsof we als een kurketrekker naar beneden gingen. Ik voelde dat ik vast lag en bleef me klein houden en mijn gezicht proberen te beschermen. Ik had een angst moment met het idee dat ik voelde dat ik zo vastlag en was bang dat mijn voet in de beugel vast zat. Bull probeerde op te staan maar die kon niet overeind komen en viel nog een keer bovenop mij net op dat moment dat ik probeerde weg te kruipen. Al met al even veel pijn.

daarna bleef Bull op een enkele meter van mij af staan, verward...ik kwam langzaam overeind en mijn "groom" zie ik van schrik aan komen rennen. Ik dacht een hoop "niet rennen !!!" maar kon het niet op tijd zeggen, want het volgende moment schrok Bull zich een ongeluk en zette het op een lopen.
Jolanda Lozeman die alles had zien gebeuren kwam er ook gelijk aan die zei " elk paard mag loslopen BEHALVE deze !!!! "
Het werd dus even een heel fiasco om Bull te krijgen. Ik schaamde me dood, de cross werd stilgelegd omdat Bull inmiddels het hele veld overging.... :o Uiteindelijk met een hele groep mensen een grote kring kunnen maken en Bull bij het hoge hek kunnen insluiten, waarna ik hem kon halen.... :o
Wat er precies gebeurde in de afzet of wellicht toch een laatste twijfel van Bull geen idee. Ik denk dat ik morgen een uitdaging heb in mijn lijf. Maar dat Airjacket heeft me zeker met het hele gewicht op mijn rug enorm geholpen. Op dit moment zit het probleem voor het grootste deel in bovenbeen en bekken en op mijn achterhoofd, want daar heb ik op mijn hoofd ook een flinke klap gehad hoorde ik van Jolanda.
Helaas........tis niet anders....

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:26

bianca1980 schreef:
Evony @ jeetje wat een verslag, weet niet wat ik ervan moet zeggen dat je helemaal niet meer wil crossen ?? dat kan toch niet met 1 cross te maken hebben ??
Heleen @ goed gedaan !! top.
Noor @ leuk dat je er weer helemaal bij was om te crossen. ;)
TG @ leuk gedaan heb je nog even snel kunnen zien met springen.

Mijn verslag dan, dressuur middenmoot, de eerste helft veel zevens dan veel 5-en bij de galoponderdelen dus daar moeten we nog meer aan werken. Springen ging heel fijn en foutloos.
De cross :die ging wat minder. Ik was gelijk net als MISTID (wat ik nu net in jou verslag lees) een van de eersten na de plensbui en het regende nog licht. Heel rustig van start gegaan, halverwege 1 en 2 kregen we vreemde Bull capriolen en gingen we linksomkeert.. :( maar toch doorgedrukt, ik zat al op 1 minuut tijd bij 2...rustig trainingsgalopje verder gegaan. De keuken vond ik zelf moeilijk..maar goed, met 4 galopsprongen terug gereden ging het kookeiland goed, daarna de hooiwagen wat twijfel en slingerde hij wat voor weg maar ook goed. Wat een simpel stijltje lijkt kregen we wel gelijk een linksomkeert op 6 daarna toch opnieuw en goed, de tweede vanm die voerzakken heel rustig ook goed. Toen de picknicktafel (helaas was mijn life capcam bij de keuken al uitgegaan..batterij ??) Maar bij de picknicktafel sloegen we ineens achterover en daar lag ik eronder. Het voelde alsof we als een kurketrekker naar beneden gingen. Ik voelde dat ik vast lag en bleef me klein houden en mijn gezicht proberen te beschermen. Ik had een angst moment met het idee dat ik voelde dat ik zo vastlag en was bang dat mijn voet in de beugel vast zat. Bull probeerde op te staan maar die kon niet overeind komen en viel nog een keer bovenop mij net op dat moment dat ik probeerde weg te kruipen. Al met al even veel pijn.

daarna bleef Bull op een enkele meter van mij af staan, verward...ik kwam langzaam overeind en mijn "groom" zie ik van schrik aan komen rennen. Ik dacht een hoop "niet rennen !!!" maar kon het niet op tijd zeggen, want het volgende moment schrok Bull zich een ongeluk en zette het op een lopen.
Jolanda Lozeman die alles had zien gebeuren kwam er ook gelijk aan die zei " elk paard mag loslopen BEHALVE deze !!!! "
Het werd dus even een heel fiasco om Bull te krijgen. Ik schaamde me dood, de cross werd stilgelegd omdat Bull inmiddels het hele veld overging.... :o Uiteindelijk met een hele groep mensen een grote kring kunnen maken en Bull bij het hoge hek kunnen insluiten, waarna ik hem kon halen.... :o
Wat er precies gebeurde in de afzet of wellicht toch een laatste twijfel van Bull geen idee. Ik denk dat ik morgen een uitdaging heb in mijn lijf. Maar dat Airjacket heeft me zeker met het hele gewicht op mijn rug enorm geholpen. Op dit moment zit het probleem voor het grootste deel in bovenbeen en bekken en op mijn achterhoofd, want daar heb ik op mijn hoofd ook een flinke klap gehad hoorde ik van Jolanda.
Helaas........tis niet anders....

WOW heftig verhaal, verder alles oke met paard en jezelf?? :(:)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:33

Margriet_ schreef:
Zo ik ben ook weer thuis! Zou eerst vandaag niet, maar een vriendin moest anders alleen. Dat vond ik eigenlijk niet kunnen, mede door het ongeluk van gister gezien te hebben. Wij zijn toch 2 uur onderweg. Dus gegroomd vandaag. Misschien komt ze zelf nog even een verslagje plaatsen! :)

Nu moet ik natuurlijk wel een verslagje plaatsen ;)

Margriet was dus zo lief om mij te vergezellen naar Oudkarspel. :*
Dressuur had ik 209 punten. Springen 1 balkje.
En toen de cross. Nou heeft mijn paard mij al een aantal keer laten zitten. Met als toppunt de laatste keer in Westerbork, toen ik niet eens bij hindernis 2 kwam... Ik ben toen naar de oefencross in Oenkerk geweest waar ik haar even goed heb kunnen aanpakken, dus hoopte dat ze daar wat van geleerd had ~~}>
Hindernis 1 en 2 ging goed. Maar hindernis 3 moest ik wat terugnemen om 4 ook aan te kunnen rijden en dat vond ze een goede reden om er tussenuit te knijpen. Even goed boos geworden en daarna simpel over 3 en 4.
Toen hindernis 5, dacht mijn paard ws ik kan nog wel even vervelender doen, dus die begint onder mij te stuiteren, maar ik was haar net voor waardoor ik haar voorwaarts hield en over 5 kwam. Hindernis 6 nog even een strubbeling waardoor ik de lange route heb genomen. Daarna ging super. Trackener alternatief gereden ivm de eerdere stooringen + dat er geen papieren hingen bij de hindernissen. Ik wist dus niet wat daar ging gebeuren en of die naar beneden ging of wat dan ook (dan zijn papieren wel heel handig, net zoals bij hindernis 6 en 7, want de middelste ging er tussenuit en dat kon je bij het lopen niet weten).
Het water is altijd een probleem geweest en het ging wat te hard op goed voorwaarts te rijden en ik kon ook niet echt terugnemen ivm dat ik weet dat ze dan stopt. Hoe dan ook toch nog een stop. Even weer heel boos geworden en toen zonder staken zo over de boom (en tot mijn verbazing) in galop door het water. Waardoor ik zo blij was dat ik bij de aardappelhindernis niet goed geconcentreerd was en iets te hard ging. Maar verder fijn uit kunnen rijden naar de finish.
Ik was dus superblij dat ik de finish heb gehaald en dat ze niet volledig in de staak ging *\o/*
Ik had verder geen last van de gladheid, dus gewoon fijn tempo aangehouden en alleen sommige bochten wat ruimer gereden.

Iedereen die tevreden en/of prijs hadden gefeliciteerd!
En voor degenen waar het minder ging, gewoon volhouden en volgende keer beter!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:35

Paard lijkt nu oke, heeft wel een schampwond op zijn zijkant buik waar mijn voet heeft gelegen en dus ook de spoor in zijn buik, maar laat dat hopelijk alles zijn. Morgen kijken we hem na of hij verder alsnog stijf of kreupel is.
Ik ben zelf nu al zo stijf als een plank.. :D . Mijn hals nek en schouders vooral.. en de linkerzijde van mijn bovenbeen en bekken(was al paracetamol aan het pakken gelijk uit de cross.. :o maar dan bederft het mijn dag niet) Maar het voelt hetzelfde als twee jaar terug toen ik ben aangereden in mijn auto op de snelweg. Aangezien ik daar een chronische blokkade van in mijn nek en onderrug heb opgelopen zal ik nu wel snel weer naar de kraker gaan, want dit werkt dan niet echt mee.

Van mijn ring hebben overigens van de 19 starts maar 8 de finisch gehaald.... :o ( als ik snel de uitslagen zo kloppend heb gezien) dus ik had wel een afslachtring geloof ik... ;) maar hoop niet allemaal door vallen...