Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Meeste paarden kwamen bijna voor de linkerkant uit en moesten daardoor naar rechts wegspringen om erover te komen. Op zo'n kijkerige hindernis niet echt slim. Ik heb er geen een gezien die de rechterkant aanhield en daardoor goed voor de sprong kon komen.

texelse schreef:En je was misschien niet zo vroeg op Roos????![]()
Het was jammer dat er vandaag geen stijljuryleden zagen. Er ging een L-pony zo misselijkmakend door de cross, dat ik het niet kon laten om van afstand een grote brul te geven. Wat een misselijk ruiter, sorry amazone. Ga nog eens kijken of ik kan achterhalen wie dat was. Ze bleef maar slaan tussen de hindernissen in, en maar jagen. Een stop op de laatste door eigen schuld moest de pony ook bezuren. Jakkes, wat heb ik daar toch een hekel aan!!

maar toch doorgedrukt, ik zat al op 1 minuut tijd bij 2...rustig trainingsgalopje verder gegaan. De keuken vond ik zelf moeilijk..maar goed, met 4 galopsprongen terug gereden ging het kookeiland goed, daarna de hooiwagen wat twijfel en slingerde hij wat voor weg maar ook goed. Wat een simpel stijltje lijkt kregen we wel gelijk een linksomkeert op 6 daarna toch opnieuw en goed, de tweede vanm die voerzakken heel rustig ook goed. Toen de picknicktafel (helaas was mijn life capcam bij de keuken al uitgegaan..batterij ??) Maar bij de picknicktafel sloegen we ineens achterover en daar lag ik eronder. Het voelde alsof we als een kurketrekker naar beneden gingen. Ik voelde dat ik vast lag en bleef me klein houden en mijn gezicht proberen te beschermen. Ik had een angst moment met het idee dat ik voelde dat ik zo vastlag en was bang dat mijn voet in de beugel vast zat. Bull probeerde op te staan maar die kon niet overeind komen en viel nog een keer bovenop mij net op dat moment dat ik probeerde weg te kruipen. Al met al even veel pijn.
Uiteindelijk met een hele groep mensen een grote kring kunnen maken en Bull bij het hoge hek kunnen insluiten, waarna ik hem kon halen....
bianca1980 schreef:Evony @ jeetje wat een verslag, weet niet wat ik ervan moet zeggen dat je helemaal niet meer wil crossen ?? dat kan toch niet met 1 cross te maken hebben ??
Heleen @ goed gedaan !! top.
Noor @ leuk dat je er weer helemaal bij was om te crossen.![]()
TG @ leuk gedaan heb je nog even snel kunnen zien met springen.
Mijn verslag dan, dressuur middenmoot, de eerste helft veel zevens dan veel 5-en bij de galoponderdelen dus daar moeten we nog meer aan werken. Springen ging heel fijn en foutloos.
De cross :die ging wat minder. Ik was gelijk net als MISTID (wat ik nu net in jou verslag lees) een van de eersten na de plensbui en het regende nog licht. Heel rustig van start gegaan, halverwege 1 en 2 kregen we vreemde Bull capriolen en gingen we linksomkeert..maar toch doorgedrukt, ik zat al op 1 minuut tijd bij 2...rustig trainingsgalopje verder gegaan. De keuken vond ik zelf moeilijk..maar goed, met 4 galopsprongen terug gereden ging het kookeiland goed, daarna de hooiwagen wat twijfel en slingerde hij wat voor weg maar ook goed. Wat een simpel stijltje lijkt kregen we wel gelijk een linksomkeert op 6 daarna toch opnieuw en goed, de tweede vanm die voerzakken heel rustig ook goed. Toen de picknicktafel (helaas was mijn life capcam bij de keuken al uitgegaan..batterij ??) Maar bij de picknicktafel sloegen we ineens achterover en daar lag ik eronder. Het voelde alsof we als een kurketrekker naar beneden gingen. Ik voelde dat ik vast lag en bleef me klein houden en mijn gezicht proberen te beschermen. Ik had een angst moment met het idee dat ik voelde dat ik zo vastlag en was bang dat mijn voet in de beugel vast zat. Bull probeerde op te staan maar die kon niet overeind komen en viel nog een keer bovenop mij net op dat moment dat ik probeerde weg te kruipen. Al met al even veel pijn.
daarna bleef Bull op een enkele meter van mij af staan, verward...ik kwam langzaam overeind en mijn "groom" zie ik van schrik aan komen rennen. Ik dacht een hoop "niet rennen !!!" maar kon het niet op tijd zeggen, want het volgende moment schrok Bull zich een ongeluk en zette het op een lopen.
Jolanda Lozeman die alles had zien gebeuren kwam er ook gelijk aan die zei " elk paard mag loslopen BEHALVE deze !!!! "
Het werd dus even een heel fiasco om Bull te krijgen. Ik schaamde me dood, de cross werd stilgelegd omdat Bull inmiddels het hele veld overging....Uiteindelijk met een hele groep mensen een grote kring kunnen maken en Bull bij het hoge hek kunnen insluiten, waarna ik hem kon halen....
![]()
Wat er precies gebeurde in de afzet of wellicht toch een laatste twijfel van Bull geen idee. Ik denk dat ik morgen een uitdaging heb in mijn lijf. Maar dat Airjacket heeft me zeker met het hele gewicht op mijn rug enorm geholpen. Op dit moment zit het probleem voor het grootste deel in bovenbeen en bekken en op mijn achterhoofd, want daar heb ik op mijn hoofd ook een flinke klap gehad hoorde ik van Jolanda.
Helaas........tis niet anders....
Margriet_ schreef:Zo ik ben ook weer thuis! Zou eerst vandaag niet, maar een vriendin moest anders alleen. Dat vond ik eigenlijk niet kunnen, mede door het ongeluk van gister gezien te hebben. Wij zijn toch 2 uur onderweg. Dus gegroomd vandaag. Misschien komt ze zelf nog even een verslagje plaatsen!

. Mijn hals nek en schouders vooral.. en de linkerzijde van mijn bovenbeen en bekken(was al paracetamol aan het pakken gelijk uit de cross..
maar dan bederft het mijn dag niet) Maar het voelt hetzelfde als twee jaar terug toen ik ben aangereden in mijn auto op de snelweg. Aangezien ik daar een chronische blokkade van in mijn nek en onderrug heb opgelopen zal ik nu wel snel weer naar de kraker gaan, want dit werkt dan niet echt mee.
( als ik snel de uitslagen zo kloppend heb gezien) dus ik had wel een afslachtring geloof ik...
maar hoop niet allemaal door vallen...