[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:02

ja sim, dat heb je goed dat ben ik ;)

ja ik ben al 4 jaar bezig.
eerst ging ze heel hard draven en uiteindelijk viel ze in galop. ze kon nog niks.
nu kan ik haar vanuit stilstaan aanspringen, en schakelen in de galop.
ik heb 1x per week springles 1.10m en 1x dressuur les L1 nivo ik rij veel in het bos en train de galop veel.
maar dat bergop zal er nooit inkomen, dat kan zo'n paardje echt niet.
En ik ga ook niet naar het L cross dat wordt me te gevaarlijk.
volgendjaar gaan we eerst trouwen en daarna kijken m'n vriend en ik verder naar een ander paard. een mooi springpaard ;)
maar deze is eigenlijk zo lief ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen om dr weg te doen. :o

Sim

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:04

Verstandig dat je dan geen L gaat marielle. En goed dat je de grenzen van het kunnen van je paard goed kent! Kun je Vlinder niet voor erbij houden en een leuke bijrijder/leaser zoeken?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:05

rowo schreef:
Overingens vond ik het wel vreemd dat je zelfs na een val door mocht rijden. Zag ook nog een man die een weigering op de 2e punt had en toen de punt van de pony's sprong en gewoon 1 weigering aan gerekend kreeg :?

Ze hadden een erg coulante insteek wat dat betreft.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:12

ja ik kan d'r houden maar dat kost me op pension met twee paarden 2x stalgeld. En dat kan prima maar ik wil nog zoveel, vakantie, trouwen, huiskopen, op stap gaan, enz enz ;) maar idd goeie tip.! wie weet kan ik dr zo lang verhuren voor een kleine vergoeding voor het stalgeld of iets. kan ze mooi blijven en dan mag die persoon er lekker mee rond rijden zonder het leed van een eigenpaard.

vlinder heeft echt een hart van goud die vind je niet snel ergens. buiten de wedstrijden om kan ik met dr lezen en schrijven en we kennen elkaar door en door. Ik kan meestal altijd voorspellen hoe ze ergens op reageerd. En ze gaat voor me door het vuur! en dat klinkt misschien overdreven maar ze is echt m'n maatje. /3 ( wat emotioneel weer haahah :+ )

En dat zijn de mindere dressuur en stijlpunten wel waard.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:14

Ik lees morgen de verslagen!

B paarden t/m rugnummer 110 staat online op mn site. Rest volgt morgen!!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:18

vivaldi: ik heb je zien zitten met je camera.! en je hebt mij wel voorbij horen komen hihi :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:20

muts_marijke schreef:
@ Sanurie; Ik rij al 1.5 jaar wedstrijden in de B, Rij nooit op tijd maar ga wel bijna altijd met een fijn gevoel naar huis. Vind ik vele malen belangrijker dan dat (domme) gejakker om maar op tijd binnen te zijn maar eigenlijk niet fijn te hebben gereden :)
Gewoon eerst een fijn gevoel kweken en ritme en ervaring opdoen de tijd komt echt wel!!! :j :D

(ik bedoel het zeker niet persoonlijk op jou hoor!!!! )

Ja, volgende cross wordt ook zeker mij doel. Me dressuur voldoende, dus thuis ring uitzetten en heel veel trainen. Want de spanning moet er gewoon uit! En dan springen netjes zoals normaal. En me cross op totale controle. Want dit heeft ook geen zin.

Ik ben ook vliegend door het parcour gegaan en geen lekkere afstanden. En dat is zeker niet mijn bedoeling.

Sannn: egt leuk paardje is What!!! Ik zag inderdaad dat hij steigerde voor de start, balen dat hij tegen je hoofd kwam.
lrm: Ik heb jou ook gezien maar niet gesproken, zag dat je eerste was!! Gefeliciteerd!!:D
bar: Ik heb jullie ook gezien, leuke pony. En mooi debuut dan!!!
Marreile: Vet balen dat je stijl ov was!!!

Er stond zo'n stand van foto's maar wie waren dat ookal weer??? ben het even vergeten???

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:23

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:34

muts_marijke schreef:
Toen wij de cross liepen kwam nr 106 langs. (een bokker???) Wat een onwijs leuk paard! Werd super netjes gereden en paardje keek sprong en ging zo leuk door. Vind het zo leuk om te zien dat mensen hun paard ''op leiden'' en wat leren :D

haha dankjewel dat was ik :D het was onze eerste cross en witje vond het onwijs spannend!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:39

Danique jou heb ik ook nog gezien lopen en rijden!!!
Dankje NOa!!!
AnkeVivaldi: Mooie foto's maak je!!!! Ben benieuwd naar mijn foto!!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:42

Danique1990 schreef:
muts_marijke schreef:
Toen wij de cross liepen kwam nr 106 langs. (een bokker???) Wat een onwijs leuk paard! Werd super netjes gereden en paardje keek sprong en ging zo leuk door. Vind het zo leuk om te zien dat mensen hun paard ''op leiden'' en wat leren :D

haha dankjewel dat was ik :D het was onze eerste cross en witje vond het onwijs spannend!

Hey, wij stonden naast jullie met de trailer. Wat leuk dat het zo goed ging! Gefeliciteerd!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:42

@ Danique ik vond jullie onwijs leuk! Jij reed hem zo netjes en gaf hem de kans het rustig te bekijken. Erg leuk om te zien! Als jullie zo door gaan komt het helemaal goed!!!!!!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:53

marielle123 schreef:
Dressuur ging heel netjes, mooi in de houding, mooi op de bordjes en geen stap verkeerd maar blijkbaar hebben steeds meer jury's een hekel aan dravers of een ander ras of iets wat afwijkt van KWPN ( ik wordt steeds elke keer toevallig lager gepunt )
170 punten en dan wens ik de jury nog een fijne dag en bedankt voor het jureren krijg ik een shagarijnig antwoord: Geen commentaar.!

Ik welke ring reed jij? Ik reed naar de jury en zeg bedankt voor het jureren, ze keek me aan en zegt helemaal niks terug, vond ik wel raar.. Ik had 170, mijn proef was niet foutloos, het begin was hij heel gespannen, maar ook toen hij meer ging ontspannen kreeg ik nog veel vijven, die vond ik niet verdiend.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:56

muts_marijke schreef:
@ Danique ik vond jullie onwijs leuk! Jij reed hem zo netjes en gaf hem de kans het rustig te bekijken. Erg leuk om te zien! Als jullie zo door gaan komt het helemaal goed!!!!!!

Oh dankjewel :o

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:57

Ik reed trouwens in het bos, na het puntje op naar het open veld. waar die smalletje stond. En toen riep iemand ook iets van gaan ofzo naar mij!! Was dat iemand van bokt????

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:01

marijkii: ring 2

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:26

Ook ik ben weer terug uit Markelo :D
Dressuur ging vooral erg slingerend, 181 punten. Daarna begon het lange wachten, Anoesje stond heerlijk relaxed op stal in ieder geval.
Ik vond er een leuke cross staan met wat technische dingetjes erin, maar niet overdreven in hoogte/breedte. Puntjes vond ik nog wel even spannend, die had ik nog nooit gedaan met haar :o
Het springen begon goed, maar op hindernis 3 raakte ze de balk, raakte van slag en begon te bokken na de sprong :o Daar had ik niet op gerekend, dus lag ik achter haar oren..... me met pijn en moeite weer overeind proberen te helpen en dat lukte gelukkig. Bedacht dat ik zou kijken hoe ze het verder zou aanpakken in het parcours om te kijken of ik verder zou gaan. De dubbel ging dus nog erg beroerd, maar daarna ging het weer wat beter. Met 3 balken en tijdstrafpunten mochten we toch de cross in. En die ging weer heerlijk :D Anoesje liep fijn rond, was goed te rijden en krijgt het spelletje steeds beter door :D . Alleen op het veld bij de coffin, puntje, oxer liep er een paard los van de combinatie voor mij. Was niet zo handig, maar moest gewoon doorrijden van de organisatie, dus maar gedaan. Uiteindelijk overal gewoon recht door gegaan zonder alternatieven en foutloos gefinished, wel wat tijdfouten, maar dat vind ik nog niet zo erg.
Helaas bij Anoes haar bokactie wel mijn hand weer zeer gedaan. Pink stond ook weer erg raar naar buiten, dus vanavond nog naar de EHBO geweest. Pink was uit de kom en hand is op dezelfde plaats weer kapot, of nog steeds eigenlijk.... want geheeld was hij nog steeds niet.... Pink zit met tape aan mijn ringvinger vast, dus ben een beetje onthand nu, maar ok....

San heeft het weer super gedaan met haar topper ;)
Mandy had een stoute Zetje in de cross.....
Evony haar Beat was ook flink baldadig!
LRM heeft het goed gedaan!
Marielle kwam nu wel door het water gelukkig *\o/*
Zusje van Tientjeh heeft het weer goed gedaan met Uk *\o/* '
En zo zijn er nog meer die een fijn gereden hebben of wat minder....

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:31

jeetje benthe, beterschap met je pink.! :(:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 05:23

_Sim_ schreef:
rowo schreef:
Overigens verbaasde mij het ook enorm dan mensen vielen in de cross en gewoon door mochten rijden. Niemand werd eruit gehaald of wat dan ook. Best bijzonder. Ik had ook 4 weigeringen, maar op het moment in de cross totaal niet bij na gedacht en dus verder gegaan. Is me nl nog nooit gebeurd dat ik uitgesloten ben. :o

Dat vind ik toch geen excuus om maar door te rijden hoor Mandy. Je hoort gewoon de regels te kennen.
En als je " in het vuur van de strijd" 'vergeet' dat je met 4 weigeringen er uit ligt vind ik dat wel een teken van niet geconcentreerd bezig zijn met wat je doet.

gister ook wezen kijken...., heel aantal bokkers gezien en hoorde een hinderniscontroleur zeggen: "van de organisatie mochten we iedereen door laten rijden als er geen letsel bij paard/ruiter was, omdat ze daar het meest van leren". Benieuwd hoe die coupons/uitslagen geregistreerd worden. Dus eigenlijk of de KNHS weer druk wordt met waarschuwingen en boetes uitdelen.....

Gemiddelde niveau(rijstijl) was maar matig... boel vol gas en weinig controle...

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:31

Gisteren met beide paarden een lekkere cross gereden. Complimenten voor de organsatie dat ze in staat waren om een cross neer te zetten, waar alles in zat!

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:44

Gisteren heeft onze dochter met 1 van haar pony's ook de cross gereden en inderdaad complimenten aan de organisatie voor de veelzijdigheid van de cross.

Onze dochter startte in dezelfde ring als lrm (ring 3) en ze had startnummer 68. Meteen na lrm gestart dus die heb ik ook gezien (je kwam heel verbaasd het secretariaat binnen dat je gewonnen had). Dressuur ging met 193 redelijk goed, springen foutloos en 2 stops in de cross. Wel goede stijlpunten in de cross!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:47

Ik heb je zien rijden Benthe. Anoes was idd weer wat van slag na, maar je loste het mooi op. De cross zag er iig heel fijn uit! Wat rot van je hand! Beterschap er mee.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:49

alles bij gelezen maar een beetje te veel om overal op te reageren!
Heb wel heel veel bokkers gemeet en te veel gekletst. Kwam er later achter dat we samen met Sannn en haar supporters op de "vip" bij de start zaten ;)

Nu mijn verslagen
Frits liep dressuur heel fijn en was ook heel tevreden. Jury zei ook nog mooi gereden dus extra blij! Punten 198 en tweede plek met maar 1 punt achter nummer 1. Springen een balk waar ik vreselijk van baalde. Cross kon ik niet echt lekker in mijn ritme galopperen. Kreeg van stijljury ook het commentaar op tempo en ritme "zwaar moedig" en op balans en zit "zit wat zwaar" en bij de andere jury "ritme houden". Dat kwam dus wel met mijn gevoel overeen. Had een hele domme weigering op de boom voor de coffin en vervolgens galoppeerde hij door de coffin heen... Verder deed hij alles heel braaf, wat twijfel bij het water instappen maar er wel super uit via de boom. Trakhener was wel heel spannend hij sprong ineens extra hoog met de kop tussen de voorbenen! Mijn tijd was nog redelijk ik heb mezelf geklokt op 5.03 en stijlpunten vielen mij ook nog heel erg mee, had nog een 6,3

Wiso's verslagje, dressuur was weer op z'n wiso's. Net niks dus en had 170 punten en stond daarmee bijna onderaan. Springen was ze al hyperdepiep! Ze was wel wat druk en sprong overdreven hoog maar was wel foutloos. Helaas overleed tijdens het springen mijn ene achterbeschermer. Bij de da was wiso natuurlijk ook heel vervelend en voor de start van de cross express de rust opgezocht in de bak. In het starthok wou ze al te vroeg vertrekken. De startman zei "nog 10 seconden" en wiso dacht gaan! Toen ze wel echt weg mocht deed ze dat dus lekker fanatiek. Ze liep lekker en sprong ook in de cross een beetje overdreven hoog. Helaas op het puntje in het bos niet goed aangereden waardoor ze er langs sprong. Op de coffin ging ik niet vlekkeloos maar wiso gelukkig wel. Mijn teugels vlogen door mijn handen maar wiso liep heel netjes door. Water hebben we de iniemini insprong(stap) gedaan en dat deed ze heel goed. Eruit ging iets minder en knalde erg hard met haar benen tegen de boom aan. De bloembakken onder het dakje deed ze nog een beetje apart maar verder netjes gefinisht. Stijlpunten met wiso waren 6,4 wat ik in vergelijking met frits wat vond tegenvallen. Kreeg ook commentaar "goed ritme" maar vervolgens wel een 6.

Ik kan nog veel meer vertellen maar mijn verslag is nu al te lang ;)

edit: beetje aangepast

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:56

@ bianca: we zagen je met Frits in de cross. Het leek alsof je enorm moest duwen om hem aan het galopperen te houden. Maar ondanks dat sprong ie alles eigenlijk super simpel. Aan je springrondje kon je goed zien dat je meer springt dan B, dat ging super simpel met mooie afstanden!
En balen van je aanvaring met de boom bij Wiso. Geen last meer van?

@ Marielle; ondanks dat je paardje misschien niet het talent heeft, gaat ie wel voor je door het vuur. Hij doet alles voor je en dat is ook erg veel waard. Genoeg paarden met talent doen dat niet. Je mag trots op haar wezen. Super van het water overigens :D

@ Benthe: Jammer van je springen. K vond het mega knap dat je bleef zitten na 3 en menig persoon om mij heen ook :+ Het had niet de stijlprijs miss, maar je kwam rond. Je cross zag er wel simpel uit :j

Overigens ben ik benieuwd naar mijn stijlcijfers. Dat zal wel niet super zijn geweest :+

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:58

@Sanurie: Ik heb jou ijzer gevonden in de cross, bij de coffin. Zag er erg naar uit met dat stuk hoef eraan, maar iig prettig dat het toch goed is gekomen.

Mijn dag was ook heerlijk. Had 173 in de dressuur, wat ik niet helemaal terecht vond, want hij liep een nette proef vond ik maar goed. Springen ging heerlijk. Was lekker voorwaarts en foutloos.
Cross ging ook goed. Hij wilde stoppen op het water, maar ik was hem lekker voor :P
Had uiteindelijk een tijd van 4.45 dus was erg tevreden. En op stijl gem een 6.7 :D
Op naar de volgende :D