[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:15

bianca1980 schreef:
mar_fay schreef:
met zelfs een TIEN! jawel, mijn eerste ;) en nog wel op nmr 28 ook (rijvaardigheid en effect van de hulpen, 2x!! :D) maar aan de andere kant vind ik dat ook weer niet helemaal rijmen met mijn ''te weinig voorwaarts''''meer impuls''''geen verruiming''....

dat betekent dus dat je een VIJF had, dat onderdeel telt namelijk MAAL 2, dus idd 10, maar gedeeld door 2 dus een 5, dat onderdeel telt zwaarder, dus jou 5 telt dan nu tweemaal.

ohhhhh hahaha :') ik vond het ook al zo bizar met dat commentaar erbij :+
hm. dat is wel raar, daar heb ik nog nooit onvoldoende op gescoord.. en hij kwam wel meteen op mijn hulpen :o
bedankt dat je me er even op wijst ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:18

Hoi hoi

Wij zijn ook weer terug, niet helemaal zo als we gehoopt hadden wel een beetje waar we bang voor waren... dressuur ging redelijk, ze was wel heeel heet en daardoor wat spanning. Springen stond technisch maar niet hoog. Daar waren wij wel blij om omdat voor Ula het springen het moeilijkste is... dat bleek dus ook. Met losspringen zei Geert al dat ze niet fijn aanvoelde. In de ring was ze wat mat en dan komen de balken. Ze gaat zich dan vasthouden en Geert gaat pushen om een stop te voorkomen. Resultaat 6 balken. En dan mag je niet meer crossen. Hebben nog even een paar los spring hindernisjes van de cross gesprongen en toen naar huis gegaan. Wel balen want we hebben express zo lang L gereden om dit te voorkomen. Juist zo gepland dat zij het vertrouwen had zodat het goed zou gaan. Vind vooral sneu voor ula want ze vind het nog steeds moeilijk en dan springt ze niet door de rug en komen de balken vanzelf.
Helaas helaas... op naar Maarsbergen. Het is toch km maken en zelfvertrouwen kweken voor Ul.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:19

Voor iedereen die fijn ging,super!
Voor iedereen die minder gingen,balen,volgende keer beter! :)

Ik stond naast _Vitalis met de trailer! :)
Madelene,was jij diegene die terugstapte en toen stond ik er met een wielletje en mijn moeder zat op een stoeltje naast 1 hinderniscontroleur en een andere bokker (?) riep je terug
annikavolder,hbe jou nog wel ziuen springen!
suuszoey,Mijn moeder stond bij h. 1 en toen sprong ik er dus over en toen zei er een hinderniscontroleur (?) wat een gave pony en nog meer van die dingen,was jij dat?

Nou Zaterdag had ik de pony van mijn zusje mee,zijn allereerste cross en ik heb hem direct in het L gestart.
Vond het voor een C'tje best pittige hindernissen afentoe!

De dressuur ging fijn,maar toen we moesten aandraven gingen we 5x steil omhoog :+
toch nog 194 punten en stond achter Rianne,5e plaats nl :)
Springen helemaal foutloos!
En de cross was hij zo onder de indruk :=
We hadden 2 stops op 4!
Niet erg,gewoon weer rustig verder.
na elke hindernis belonen en weer klopje geven.
Bij de spoorwegovergang nog 1 stop,even laten snuffelen en toen sprong hij de dubbel goed!
Verder de cross gewoon netjes uitgereden! :D

Zeer teveden!

Zondag,
dit keer de M SGW
de dressuur ging zwaar K*T! :(
Thuis gaat de dressuur al stukken beter en oefenen we zelfs afentoe al Z proefjes maar nu,draf was galop en stap was halt! ;(
toch nog 178 en verbaasde me over de punten!
springen had ik 1 balkje maar met fijn gevoel de cross in.
Cross helemaal foutloos en 11 sec. binnen de tijd!
Super tevreden! :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:20

Ik ben ook weer terug uit Castenray en ben opzich wel tevreden.
Dressuur ging erg goed, hij was rustig, heeft niet gedribbelt en ik kon verruimen in de galop en draf zonder dat hij begon te rennen. En mijn punten waren..... 180 -O- Viel wel een beetje tegen aangezien hij vorig seizoen, toen de dressuur een stuk slechter ging zo rond de 190 liep.
Balen, maar goed. Springen 1 balk doordat ik dom op 1 aan reed, voor de rest prima. Cross foutloos met een paar tijdfouten, heb niet op tijd gereden. Hard kan hij wel, controle is wat moeilijker. Cross ging heel fijn tot de laatste 2 hindernissen, op het water vond meneer het nodig om op de aanrijdlijn vol in de ankers te gaan maar kon hem wel doordrukken. Voor de laatste hindernis kreeg ik hem niet meer bij elkaar dus daar hadden we echt een k u t afstand.

Ik vond het een mooie cross, heel goed te doen.

TheHorseInn

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:22

jammer van je dressuur maar fijn van de cross!
volgensmij heb ik jou nog zien rijden!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:37

TheHorseInn schreef:
toch nog 194 punten en stond achter Rianne,5e plaats nl :)

Achter m'n zusje :)) Komt jouw filmpje ook op youtube?
En ik ben erg benieuwd naar die van Bianca!

Ik las ook ergens dat je bij 12 strafpunten in het springen geen wp hebt, naar mijn weten is het toch MAX. 12 strafpunten voor een wp?

Zal zo even reageren :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:46

Mindere en goede resultaten onder de bokkers!

@ThehorseInn, jou pony is echt heel leuk! Komt wel goed met die dressuur want de kwaliteiten bezit hij wel..

En mijn Pown is op dreef, wanroij gewonnen, chaam 2e en etten helaas een stop op het water maar ook goed. Hier was de waterbak wederom moeilijk we zouden zien.

Dressuur ontspannen en fijn 3e met 198 wat is het toch een schitterend terrein, springen stond laag maar foutloos.

En de cross was laag en dan wordt hij wat sjaggie van dus 1 t/m 7 sprong hij tegenaan, wel goed verder. Er zat voor hem niet echt een uitdaging in waardoor hij de hele cross naar links trok, geen sprongen waarbij hij echt attent werd. 9 en 10 11 12 was wel gewoon op hoogte en dat ging dan ook super en huisje was weer lastig maar ook goed toen een tik verkocht omdat hij wel op moest gaan letten, wijntonnetjes goed en voor zijn doen heel soepel het water in.

Iets wat tijd maar wel goed genoeg om te winnen!

Goed dagje dus....

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:58

Venthe: ik was die haflinger met witte mutsje, waarschijnlijk ook weer de enige :)
Maar ja ik hou zeker moed voor de volgende x, de eerste x in het seizoen zal wel minder blijven denk ik...

Wat leuk al die verhalen, zeker leuk om te zien iedereen het wel mee vond vallen!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:10

Karin, had jou haf ook vlechtjes in.
Echt vlechtjes en geen vlechten? :P

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:25

Wat een leuke haflinger heb je dan! Lekker attent koppie :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:32

Ahww, wat onwijs jammer MM!
Netjes hoor Thehorseinn
Mooi resultaat toch Eef zo voor je eerste cross weer!
Goed gedaan Vera_pino!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:41

Leuke verslagen om te lezen. Gefeliciteerd met de goede resultaten.
Mijn merrie moet bijna bevallen. Hoop er volgend jaar weer bij te zijn!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:18

Leuk om al die verslagen te lezen. Ik ben vanmiddag ook in Castenray geweest als toeschouwer/fotograaf. Ik vond het erg leuk! De dressuurbaan was leger dan ik had verwacht en het parcours (zowel springen als cross) zag er veel makkelijker uit dan ik had gedacht.
Ik heb ook veel fijne combinaties gezien en maar een paar die ik niet zo kon waarderen. Ik vond vooral de trakhener mooi om te zien en de berg/afdaling. Jammer dat ik daar de Z-combinaties niet meer gezien heb. Die champignons vond ik echt gaaf! Ik had graag willen zien hoe de ruiters daar overheen gingen, maar helaas. Ik heb maar 1 bokker herkent vandaag en dat was Jetske (ik heb je maar niet aangesproken :(:) ) verder vast wel bokkers gezien, maar niet geweten wie ze waren.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:33

hier ook mijn verslagje..

vandaag Mponys de eerste keer ;)
dresuur ging super 199
springen foutloos :D
cross super fijn foutloos
2de plaats *\o/* :D

en ook nog voor de eerste keer Zponys, ging ook super!
dresuur 154&150 ( 144 is een winstpunt ;) )
springen 1 balkje
cross super foutloos ( was de enige foutloze Zpony combinatie :D )
1ste *\o/*

mijn dag was helemaal goed :o :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:44

bianca1980 schreef:
ARIELLE SIM @ ik denk dat ik weet welke zwarte jij bedoelt, maar dat was volgens mij geen jong paard, dat kan ik me haast niet voorstellen ?? dat was nummer 87 en geen onbekende.

Dan heb jij iemand anders voor je want dit was echt een jong paard (5 jaar).

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:46

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:47

Als deze 5 jaar was vind ik het knap, wat een mooi dressuurpaard, maar het was nummer 87 die ik bedoel ?? weet niet of je dat dan nog kunt herinneren, die reed namelijk 4 combi's voor mij....zij kwam precies op 4.08 binnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:58

bianca1980 schreef:
Als deze 5 jaar was vind ik het knap, wat een mooi dressuurpaard, maar het was nummer 87 die ik bedoel ?? weet niet of je dat dan nog kunt herinneren, die reed namelijk 4 combi's voor mij....zij kwam precies op 4.08 binnen.

Nee, toevallig weet ik het heel zeker dat het niet 87 was (ken Pien wel ;) ) Het was toevallig de combi na jou.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:01

OOhh hahaha kon het me daarom ook al niet voorstellen, vond dat paard van haar echt om te kwijlen....en volgens mij kan zij ook heeeeel netjes rijden.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:03

Super leuke filmpjes Bianca, vooral je commentaar als je verdwaald bent :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:05

Venthe schreef:
Super leuke filmpjes Bianca, vooral je commentaar als je verdwaald bent :+

Tja......dat was wel heel knullig HE.... :o? ...... maar daarom ook wel zo leuk om het er niet uit te halen. :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 20:07

Inderdaad heel stoer die filmpjes!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:13

Geweldige filmpjes Bianca, vooral de eerste. :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:23

Geweldig filmpje die 1e Bianca! Grappig om jou zo rechtdoor te zien rijden. Zei namelijk met crosslopen toevallig nog tegen Sim dat het zo poedersuiker was dat je rechts af moest hier, dat ik mezelf zo rechtdoor zag rijden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-05-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:25

Echt zonde Bianca! Ging je niet al een lichtje branden toen je langs hindernis het Landhek reed? Want daar was je met crosslopen niet langsgekomen. Nou ja, we hebben allemaal wel eens een stommiteit (of 2). :D