[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:51

@ xhipper .... tijdfouten kosten meestal erg veel plaatsen :o
Soms zie je ook wel combinaties die niet zo sterk in de dressuur zijn, wel bovenaan in de prijzen komen :j

@ Margriet ... ohhh, de gebroken lijn. Die ging wel aardig, verkeek me wel wat op het bochtje in combinatie met de snelheid die hij daar plotseling had.
Veel meer die daar voor de waterbak de fout in gingen, vandaar dat daar zo veel sporen heen liepen :+ Volgende keer volg ik m'n gevoel weer ipv m'n waarneming.

@ TheHorseInn ... mooi debuut met de hengst!
Jammer van je zusje, H7 heeft ook een niet allendaags bord/hek qua kleuren :P

@ Mirthe ... start je Ul eigenlijk ook?

edit:
@ Benthe ... vond het springen ook niet zo tof, cross ging nog wel gewoon op tijd.
Wel een minder relaxed begin v/d dag, door tijd te verliezen met die brug := Kramp in de kuiten?

Never_Mind

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:56

Volgens mij hadden ze wel meer 'commentaar' gekregen over de hoogte van het springparcours..
Tussen de B paarden en L pony's deden ze het ineens 10 cm omhoog (terwijl dat toch dezelfde hoogte zou moeten zijn?)

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:59

huh?
echt?
L-E en B paarden is idd zelfde
ik vond het alsnog laag :P

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:06

Ja, maar daarvoor stond het echt heel laag, dan stond het voor mij in Markelo nog hoger :=

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:07

ach, beter dit dan dat de b paarden over 1.10 moeten ofzo :P

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:09

Ja, das ook weer waar..
Dan zullen ze wss nog meer commentaar erover hebben gekregen :')

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:10

Na een lange reis ook weer terug uit Westerbork. :) Heb weer een heerlijk dagje concours gehad.
Dressuur ging wel fijn met losrijden maar in de proef kakte ze een beetje in, moet leren er iets meer aan te rijden.
Met springen had ik voor het eerst een ander bitje in en dat ging super, had eindelijk weer het gevoel van een soort stuur in het parcours. Was overigens foutloos binnen de tijd.
Cross ging ook goed, was foutloos maar wel buiten de tijd. Blijft toch lastig om met een D-pony die paarden bij te houden. Had nergens echt problemen en pony keek ook nergens naar. We ging de cross in met een hartslag van 60 en na de cross had de pony een hartslag van 48 :wow: Terwijl we toch goed hebben doorgereden, naja blijkt weer dat de pony een goede conditie heeft. :)
Ik vond het een erg mooie cross en de bodem vond ik overal goed behalve bij het inspringen van zowel het springen als de cross, die vond ik zwaar. Maar al met al heel tevreden op m'n pony, stand is nu 9 winstpunten in de B tussen de paarden :D

@Puera: Dat is wel erg balen!
@never_mind: Welke takken eigenlijk? :o
@Kim: Mooi resultaat :)
@Magriet: Volgens mij heb ik jou nog zien rijden, vind dat je een leuk paard hebt :)
@Kristianneb: Goed gereden!
@Ai_luf_u: Oeps, maar gelukkig dat ze hem gevonden hebben
@Kylyco: Gefeliciteerd!
@Lappie_Lap: Jij reed voor mij of niet?
@Xhipper: Beste punten hoor! Netjes!
@Jipje_niekje: Mooi dat je ondanks het geen ritme krijgen toch een foutloze cross hebt gereden. :)

Waren trouwens wel veel fotografen of niet tijdens in de cross? Heb diverse fototoestellen voorbij zien komen. :)

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

super dagje gehad vandaag, ging al weer veel beter dan in markelo! :D
dressuur 213 ging ook super fijn (:
springen makkelijk foutloos en cross liep ze ook super makkelijk foutloos uit, alleen paar seconden buiten de tijd. was goed voor een eerste plaats en noord nederlands kampioen :D :D
super tevreden over deze dag en trots op mijn paardje! :D

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:20

super gedaan jullie :D

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:23

Never_Mind: Volgens mij moet het inderdaad voor de L-e 10 cm. omhoog. Heel krom maar dat heb ik destijds ook gehad bij de pony's. Dat is jaren geleden dus misschien is het alweer aangepast, maar ik vond dat toen ook erg raar.
Jipje_niekje: Raar van dat springen. Zo is het springparcours niet echt meer een warming-up als er zoveel tijd tussen zit.Mooi cross resultaat!
Marloesjuh: Fijn dat het bitje wat stuur geeft. En toch netjes tussen de paarden.
ilovejamia: Wat een super resultaat, gefeliciteerd!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:31

Evony schreef:
hello :D

heel wat bokkers gesproken (was hindernis jury bij de waterbak) en over het algemeen mogen we geloof ik niet ontevreden zijn.
Al hebben behoorlijk veel mensen zich verkeken op de cross en waren er nog behoorlijk wat weigeringen en val partijen maar over het algemeen niks ernstigs.
Heb van zo veel mogelijk bokkers foto's proberen te maken en die zet ik maandag denk ik online! Dus ze komen er aan ;)
Tientje: heeft je zusje weer netjes gedaan :D
Margriet: zag er goed uit met W hoor!
Kim: heb jou niet bewust mee gekregen helaas, maar miss wel op de foto hihi dat weet ik eigenlijk niet!

Dank je wel voor het maken van foto's van mijn dochter, 190; we zijn benieuwd!

Ze was na de dressuur geloof ik 3e; foutloos parcoursje gesprongen, en een foutloze cross,.... *\o/* of te wel, alle doelen gehaald; en zo goed gegaan dat ze nu volgende keer toch met een horloge wil starten,... 35 tijdfouten heeft haar wel een leuke prijs gekost! Maar toch 5e van het noorden, en 7e in totaal. Ach, ze mag niet zeuren; voor de eerste keer vond ik het belangrijker dat ze in haar eigen tempo de cross reed, de veterinaire controle goed doorstond, en we weer veilig thuis zijn! Pony is ook al weer 16 en heeft geen ervaring, en mijn dochter rijd nu nog net geen jaar officieel wedstrijden, dus we zijn dik tevreden!

Vond de cross anders nog niet zo simpel voor die kinderen; dat gebroken lijntje met boom erachter,... en de dubbel; met de heuvel erna en dan nog een hindernisje, blij dat ze weer heelhuids terug was!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:36

KIM @ goed gedaan !!
MARGRIET @ mooi lage hartslag, ik had bij Etten Leur 48 na de cross.....dat was echt bizar laag, met een paar minuten stappen.
PUERA @ ja helaas, zag het gebeuren....
XHIPPER @ je kunt jou punten dan toch vergelijken met de anderen ?? dan zie je zo hoe het komt dat anderen jou inhalen. Iemand met 180 punten voor dressuur kan nl best wel boven jou komen. Als je veel tijdfouten rijd kan dat behoorlijk hoog oplopen. Je bent nooit verzekerd van een prijs tot het einde dat je weet wat anderen ook gedaan hebben.
LAPPIE LAP @ dan heb ik jou denk ik door het lint zien gaan,toen stond ik bij de waterbak te kijken. Iedereen ging daar zowat verkeerd.....dus de sporen volgen was helemaal niet zo dom gedacht...
BENTHE @ heb je helaas alleen in vlagen even gezien jammer.....maar wel fijn gereden zo te horen.

Hindernisjury's stonden bij 10 en 11 en bij 5 a b.

Mijn dag ging super, (dressuur 3e, springen foutloos cross foutloos en 6 tijdstrafpunten) Stijlpunt bij 1 zelfs 3 maal een 8 dus daar hecht ik ook geen waarde meer aan. We hadden een eerste plek.. :P , ware het niet dat we gediskwalificeerd zijn (terecht) voor het rijden van een Z paarden hindernis.... :o oeps foutje.....maar de situatie was voor mij op dat moment dusdanig dat ik niet Bull meer plots op de rem kon trekken en heb afgewacht wat hij deed, maar wij sprongen dus de A element van de driesprong van het Z paarden (wat daarna ook M paarden 10 cm lager word.... :D ) Ach ja.....kan de beste overkomen..... Paard liep super en blikte of bloosde niet toen ik hem recht op de 3 sprong afreed door even in een verkeerde bocht terecht te komen. Tussen A en B element weg gedraaid en de A en B van mijn klasse gereden. Daarna onduidelijk dat er werd omgeroepen "goed over 6 en 7" dus ik heb doorgereden. Voor mij de eerste keer dat ik dat zo fout doe dus ook een les voor mij. :D (want heb inmiddels gelezen dat ook na het springen van een verkeerd element je nu de cross zou moet stoppen)

Morgen kijken bij de M cross, die staat heel mooi.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:40

De palisade 3 sprong Bianca? Die stond voor ons ook wel aardig verstopt om de boom qua aanrijden :P

Je stond in de 1e rij trailers zeker, een landje naast de toettoetcombinatie waar Bull lekker in stond?

Ik zag al in de uitslagen dat je mega punten in de dressuur had :D Jammer dat je gedisq. bent

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:41

Iedereen gefeliciteerd met mooie resultaten! Mensen bij wie het niet zo goed ging, volgende keer beter!
Wij zijn ook alweer een tijdje terug... Met dressuur 197 punten, ging redelijk. Springen ging nogal hard, ze vond het wat laag denk ik := laatste balk viel, maar schijnt dat die niet meegerekend is, maar dat weet ik niet.
Cross ging heerlijk, stukken beter dan Wieringerwerf, veel beter ritme :j paar vage kronkellijntjes vond ik wel. Kwam ook heel dom over de hindernis voor de waterbak heen, schoten er bijna langs, uiteindelijk er wel doorheen maar geloof dat ik daar een weigering op had. Mijn tijd en alles weet ik niet, we zijn vrij snel weer naar huis gegaan, naar optreden van m'n oom :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:46

Lappie_Lap schreef:
@ Mirthe ... start je Ul eigenlijk ook?

Jazeker :D .

Netjes Benthe! Wel balen dat het springen zo inliep. Een vriendin van mij moest ook al erg lang wachten, die was om half 2 al gesprongen, gekeurd en ingesmeerd met eventingcream, terwijl ze toen eigenlijk het springparcours in moest...

Goed gedaan Marloes!
SUPER NICOLE :D :D
Wat zuur Bianca! Wij (Jets en ik) liepen volgens mij met de lus voor het M paarden/Z pony's tegelijk met jou op :j .
Lien, nog een beetje een onduidelijke uitslag voor jou dus, haha!

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:57

@mistid danku! succes morgen! ik zit morgen bij de hindernissen hihih

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:00

cillusion, hahahaha mijn moeder zei precies het zelfde! hahaha moest echt hard lachen om je berichtje, als of mijn moeder het had getypt xD

bianca, ik had dat gezien! ik dacht nog, wow die kan gelijk naar het Z :P
die hindernis meneer zei ook door die walkie talkie dat je der goed over heen was gegaan. en toen vroeg ik of dat mocht, zei die geen idee, maar heb wel een aantekening gemaakt. heb je wel geluk gehad da je mocht doorrijden! :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:05

Wij zijn ook terug van een leuke dag! Was Romy haar eerste cross. Dressuur ging niet zo goed, springen foutloos en cross een weigering en net buiten de tijd. Pascalle deed het erg goed en werd uiteindelijk 6de.

Heb hier en daar nog even wat foto's gemaakt, maar daar komt denk ik nog wel een topicje van. Ga zo eerst lekker slapen!

Klein voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

http://img854.imageshack.us/img854/7506/img7235z.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 17-04-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:13

haha Poeltje ik las je verhaaltje bij de foto's en zag de eerste foto en las ....het was romy haar eerste cross enz. en ik dacht huh... maar toen bedacht ik dat het meisje waar je mee mee was ook romy heette.
maar mooie springfoto, bedankt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:16

Haha, klopt! Heb nog meer foto's van jullie Romy, maar die zal ik wel even in een topic zetten.
Mochten er mensen zijn die benieuwd zijn naar foto's kunnen ze even een PB'tje sturen met nummer, tenue en paard/pony.
Dat is misschien net zo makkelijk!

Nu ben ik wel heel benieuwd wie de andere bokster was met camera en rode kingsland jas. :D
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 16-04-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:19

@ Ilovejamai volgens mij zitten wij dan bij dezelfde club. Geen idee wie je bent maar zag dat er iemand van mijn club kampioen was geworden. B pa geloof ik. HCE

Zijn de provincies samengevoegd dit jaar?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:37

Lappie_Lap schreef:
De palisade 3 sprong Bianca? Die stond voor ons ook wel aardig verstopt om de boom qua aanrijden :P

Je stond in de 1e rij trailers zeker, een landje naast de toettoetcombinatie waar Bull lekker in stond?

Ik zag al in de uitslagen dat je mega punten in de dressuur had :D Jammer dat je gedisq. bent

Nee niet in de hindernis 3 !!!! daar was lint gespannen. Ik bedoel NA 5 dat was een dubbel, daarna volgde ik het pad en kwam ik links van het pad terecht en ben daardoor recht op de Z 3 sprong gekomen. Ik moest zo snel beslissen en Bull liep zo'n fantastisch ritme. Ik zat er al zo kort op dat ik bang was dat als ik hem vol in de bek had gepakt dat hij alsnog niet voldoende afgeremd zou zijn en zou springen dus ik heb mijn hand eraan gehouden en hem laten beslissen wat hij deed. Had hij volgestopt dan was het oke geweest, maar hij sprong.. <3 Als ik hem had getrokken om weg te krijgen en we hadden evengoed een sprong gekregen dan was ik er misschien niet goed overheen gekomen. Gelukkig stonden precies op die lijn van 6 en 7 twee koppels vrienden van mij, die zagen het gebeuren en zeiden ook. Dit was de beste beslissing. Jammer van de prijs achteraf, maar zei twijfelden of ik doormocht en hebben dat gevraagd en mij dus ook niet tegen gehouden. Nu weet mijn paard niet dat er fout gesprongen is en zijn gevoel in de cross goed bewaard gebleven.
Ik had inderdaad met twee anderen uit mijn ring een top 3 score uit onze ring, de rest was allemaal een stuk lager.

Bull heeft inderdaad een heelrijk weidje voor zich gehad naast de combi, asl een koning heeft hij de hele dag heerlijk gestaan. Toen ik terug kwam riep ik hem en werd ik luidkeels begroet... <3 met asl gevolg ALLE andere paarden in de trailers begonnen ook te gillen.... :D

AI-LUF-U @ heb je daar staan kijken ?? das ook toevallig... :D maar dit paard kan echt nog niet naar het Z hoor.....We hebben vorig jaar 3 crossen gereden en nu is WB ook de 3e van dit jaar.

Bokker pollemaster stond bij H12 en heeft veel mooie foto's. ;)

MISTID @ ooh dat weet ik niet ?? ik liep met 1 ander meisje. Had een trainingspak aan en lichtblauw fleecejackje. Heb jou dan zo zonder knol niet herkend... :o

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:41

Die bedoelde ik ook Bianca, daar achterin het bos naast de hei. H3 voor het Z is volgens mij met die bielzen :)

Hij stond zo mooi rustig te eten in z'n weitje :D

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:42

gehhe, was ook grapje.
je sprong er over heen en zei, oh nee!(of zo iets) en toen reed je gewoon door alsof het zo hoorde xD

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:44

Lappie_Lap schreef:
Die bedoelde ik ook Bianca, daar achterin het bos naast de hei. H3 voor het Z is volgens mij met die bielzen :)

Hij stond zo mooi rustig te eten in z'n weitje :D

ooohh ja moet pallisade en de nummer 3 apart lezen zie ik nu... :o maar het was idd de pallisade driesprong, daar heb ik A element aan mijn "drie"sprong toegevoegd... :D :D
Bull vind het heerlijk in zijn weitje dus ik laat hem idd lekker...scheelt dat hij wel veel ontzag voor draad heeft natuurlijk.