[SGW] Oefencross/crossles Oenkerk 25 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:13

marije1987 schreef:
Ik ben ook net terug, vond het gezellig en er werd voglens mij goed gereden. Volina stopte binnen 1x op de sloot en vond hindernis 1 toch ook wel heel eng (maar daar heb ik haar gewoon doorgedrukt vanuit draf :+). Buiten ging ze fijn, alleen de banden waren heeeel eng.. muts haha.

Hihi wat grappig.. Op de "simpelste" hindernissen vond ze het eng.. Ik dacht trouwens dat die van mij binnen ook hindernis 6 (sloot) niet zou doen maar daar keek ze niet eens naar.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:02

Wat een heerlijke dag zeg! Eerst met poown les gehad van half elf tot half twaalf, hij vond toch heel veel wel erg spannend (en ik ook, ben niet meer zo'n held :+ ) maar uiteindelijk toch alles wel gesprongen. Rond twaalf uur heb ik de oefencross gereden, ging boven verwachting goed! Ben gezellig samen met clubgenootje gaan crossen, beide pony's vonden het spannend en zo hadden ze mooi steun aan elkaar :D Ging dan ook wel fijn, dan zijn ze opeens een stuk stoerder haha!
Alleen heeft achter elkaar aan rijden ook een nadeel: Als de een plotseling op de rem gaat dan gaat de volgende ook, dus toen lagen we allebei in het zand :P Staat nog op film ook, helemaal leuk... gelukkig goed afgelopen en daarna fijn verder gereden!
Was voor Geryon zijn eerste crosservaring en ik had al een poos niet meer gecrosst, dus moest er weer even in komen, maar was voor herhaling vatbaar!

Vond het zoals altijd weer erg leuk en goed georganiseerd, mooie hindernissen en super weer! :D

22marf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:24

@Elbrich: dat zag er er leuk uit :D

Blitzje ging als een speer over alle hindernissen.. +:)+
hij had alleen psychische contact met big bro want hij had bij de les dezelfde weigeringen als hem :roll:

het weer was ook super, ben zelfs verbrand :D

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:32

Vandaag ok een erg leuke dag gehad in Oenkerk. en natuurlijk een groete pluim voor de organisatie voor het opzetten van de lessen en de mooie oefencross +:)+

@Danielle, super dat je haf het zonder oefenen weer zo simpel oppakt +:)+ haha, de vliegende haflinger :D
@Goldith, jou paardje heeft vandaag ook ontzettend veel geleerd. volgende keer wel blijven zitten hoor!
@Elbrich, op die manier krijgt het woord dubbelspong in eens eenhele andere betekenis :D
@Marije, hindernis 1 was ook wel heeeeul eng. Dat ingegraven nivo snapt jou paard gewoon niet :P

Ook wij reden in de half 11 groep. Was leuk groepje.
Heb ook heerlijk gecrossd met puppypaard. Is onderhand al wel 7 jaar maar nog niet zo veel van de "polle" gweest. Dit was haar 3e crosstraining. Het bleek dat ze in de vorige 2 trainingen toch wel veel had geleerd, en dat wilde ze vandaag vast laten zien :P Ze was zowat de stoerste van het groepje :P En pakte alles erg goed aan.
In de les maar even rustig aan gedaan, zodat ze ook nog wat puf over had om de oefencross te lopen.

Hierbij ons filmpje van onze oefencross:
hier en daar wat hebben we zelf de parcourslijnen wat aan gepast in het kader van opleiden van je paard :D
http://www.youtube.com/watch?v=BuSBn1dnx2Y

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:38

DanielleB schreef:
Ah dus wel ;) Dat dacht ik inderdaad al.

Nou super Frank! Mooie ervaring zo :) Vond hij ook dingen eng?

Ja, viel ik op? :D
Het viel wel mee wat hij eng vond! Volgens ben ik overal waar geen water aan te pas kwam wel overheen gegaan.
Ook zonder weigeren het meeste. Volgens mij heeft hij 1 keer geweigerd.
Water moet ik nog oefenen, maar dat doe ik niet bij een gelegenheid als vandaag!

22marf

Re: Oefencross/crossles Oenkerk 25 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:49

@reeskees: ziet er goed uit! jij kan volgende keer wel met de 80 cm mee doen :)

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:56

@ reeskees: Het was ook niet echt mijn bedoeling om het zand van zo dicht bij te bekijken haha :P Maar kan gebeuren :D
Erg gaaf en stoer paard dat van jou trouwens, super! Ga je em ook starten? :)

Frank, volgens mij heb ik jou ook gezien! Reed je samen met een meisje op een bruine en beide gestreepte dekjes? Volgens mij reed ik tegelijk met jullie in de buitenbaan, stapte wat rond :P

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:58

reeskees schreef:
Vandaag ok een erg leuke dag gehad in Oenkerk. en natuurlijk een groete pluim voor de organisatie voor het opzetten van de lessen en de mooie oefencross +:)+

@Danielle, super dat je haf het zonder oefenen weer zo simpel oppakt +:)+ haha, de vliegende haflinger :D
@Goldith, jou paardje heeft vandaag ook ontzettend veel geleerd. volgende keer wel blijven zitten hoor!
@Elbrich, op die manier krijgt het woord dubbelspong in eens eenhele andere betekenis :D
@Marije, hindernis 1 was ook wel heeeeul eng. Dat ingegraven nivo snapt jou paard gewoon niet :P

Heb ook heerlijk gecrossd met puppypaard. Is onderhand al wel 7 jaar maar nog niet zo veel van de "polle" gweest. Dit was haar 3e crosstraining. Het bleek dat ze in de vorige 2 trainingen toch wel veel had geleerd, en dat wilde ze vandaag vast laten zien :P Ze was zowat de stoerste van het groepje :P En pakte alles erg goed aan.
In de les maar even rustig aan gedaan, zodat ze ook nog wat puf over had om de oefencross te lopen.

hier en daar wat hebben we zelf de parcourslijnen wat aan gepast in het kader van opleiden van je paard :D

Haha, idd! :')
Leuk filmpje van de oefencross! 8-) Ziet er goed uit, leuk paard! :D

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:05

Even een heel kort berichtje vanaf mijn telefoon.
Wegens een bak zand in mijn ogen en achter mijn lenzen heb ik de laatste combinatie's helaas niet gefotografeerd.
Inmiddels is het er niet beter op geworden. Foto's moeten daarom zeker wachten tot morgen.
Sorry daarvoor, maar ik zie echt vrijwel niets meer.

Vond het wel enorm leuk overigens.
Foto's komen inderdaad te staan op www.ikzaghet.nl

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:09

@HB, volgende keer naast een petje ook nog maar een brilletje? :P

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:36

Die heb ik. Mijn enige bril. Gebouwd in het jaar 1989. Meerdere malen gelijmd met secondelijm, een dik blauw kunstof montuur. No way dat ik die op ga zetten onder de mensen. Lol.
Maar vandaag geen last van de zon gehad. Ik had zonnebrand mee. Lol

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:38

Een hele mooie dag gehad! Prachtig weer, leuke mensen, goede sfeer.....
Kortom, genoten!
Ik heb geprobeerd de laatste combi's van Honeybee over te nemen. De kwaliteit zal natuurlijk niet hetzelfde zijn, maar goed, iets is beter dan niets toch? Van de les van Reeskees (waar mijn dochter 'goldith' ook in zat) heb ik ook een serie foto's gemaakt. Als de computer en de verbinding met internet het toelaat, dan staan ze morgen online (onbewerkt, want daar heb ik geen puf meer voor). Zodra het allemaal gelukt is plaats ik wel even een linkje.

@ Honeybee: ik had echt medelijden met je! Wat zullen je ogen pijn hebben gedaan! Petje af dat je het nog zo lang volgehouden hebt!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 06:59

[quote="goldith"Frank, volgens mij heb ik jou ook gezien! Reed je samen met een meisje op een bruine en beide gestreepte dekjes? Volgens mij reed ik tegelijk met jullie in de buitenbaan, stapte wat rond :P[/quote]

Dat van die dekjes, dat klopt wel :D

Annelies_vd @ [EA-CO] Nieuwe dekjes incl bijpassend halster en halstertouw!

Dus Sandra, nu heb ik je ook (onbewust) in het echt gezien!
Sterkte met je lenzen..

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:34

Ondertussen staan de eerste foto's op 'het net': http://oypo.nl/CF331B100F2C764F
Er komen er nog meer bij, maar de pc is vannacht blijven hangen.
@ Honeybee: heb je de zandbak al uit de ogen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:44

Ik heb niet eens de oefencross uit kunnen rijden... mijn paard vond dat ze nog nooit crosshindernissen had gezien. 8)7 Vrijwel iedere hindernis 2 keer aan moeten rijden voordat ze sprong... snapte er niks van. -O-
Ben na H6 buiten gestopt, ik kon niet meer. :\

Dus, komende week krijgt ze strafkamp met de training. }>

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:50

Puera schreef:
Ik heb niet eens de oefencross uit kunnen rijden... mijn paard vond dat ze nog nooit crosshindernissen had gezien. 8)7 Vrijwel iedere hindernis 2 keer aan moeten rijden voordat ze sprong... snapte er niks van. -O-

Jammer! Ik zag het gebeuren.. je was aan het rijden toen ik aan het los rijden was. Je kunt eventueel deze week nog 's komen? De hindernissen blijven namelijk buiten tot begin mei staan.. :)

Fijn dat de rest lekker heeft gereden! Wat mij betreft was het ook zeker voor herhaling vatbaar!

@Honeybee: Sterkte met je ogen! Kan me voorstellen dat je er last van kreeg.. het was ook best stoffig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:54

Bedankt voor het aanbod, Marije1987 maar als 't goed is rij ik volgende week de training van de Noordelijk SGW mee. En die is bij jullie in Oenkerk. :j

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:56

En speciaal voor die training blijven de extra hindernissen buiten nog even staan.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:05

Ik vond het ontzettend gaaf :D

Filmpje komt nog!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:09

Ik hoorde van (ben even zijn naam kwijt, maar de team-leider van het PTC-paardegedeelte) dat er in juni of juli weer een oefencross wordt georganiseerd door de studenten..
Is daar al een datum van?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:26

@Frank: Datum is mij nog onbekend..

@Puera: Dat kan ook :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:30

Ik vond het een superleuke oefencross. Er stonden weer genoeg dingen tussen die een mooie uitdaging waren en paardlief heeft het super gedaan. heb binnen geloof ik de snelste tijd gezet ;) maar ze deed het super. baalde wel een beetje: had een cameratje op mijn helm, maar doordat het iets uitliep was de accu leeg op het moment dat ik de cross reed dus Alles staat erop: behalve dat :+
ben benieuwd naar de foto's!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:05

Puera schreef:

Ah dat meen je niet!!!!! We hadden er nog over; je bent dus wel blijven zitten.. maar veel meer dan dat is het dus niet geworden.. Grrr Porsche heeft het nu te bont gemaakt }>

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:15

Yep... ik ben in ieder geval blijven zitten. :Y)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:16

reeskees schreef:

Hahah ja de vliegende haflinger _O-
Ze deed echt goed haar best, had het niet verwacht maar blijkbaar is ze toch ontzettend stoer van binnen :D

Heel mooi filmpje! Hihi dat Flem niet over de 1e hindernis buiten wou. Goed opgelost steeds! Leuke andere lijntjes heb je bedacht trouwens :)