[SGW] Indoorcross Oudkarspel 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Indoorcross Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:35

Tja maar als je op een bedrijf als dat gaat staan weet je dat je niet ten alle tijden de accomodatie ter beschikking hebt. Daar kies je dan zelf voor.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:36

Zal er echt een Virus zijn?

Want idd, Lysanne, Ronald zegt niet zomaar dingen af.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:40

Bij een kennis van mij heerste er eerst oook een ziekte op stal,
waaraan 1 veulen is overleden.

Maar ik denk niet dat er een virus is op beukers.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:42

lynnXtubbie schreef:
Bij een kennis van mij heerste er eerst oook een ziekte op stal,
waaraan 1 veulen is overleden.

Maar ik denk niet dat er een virus is op beukers.

Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk dat ze daar over liegen aan de telefoon!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:42

Laten we alsjeblieft niet de raarste geruchten de wereld inbrengen mensen!! Ronald zal ongetwijfeld een goede rede hebben om het af te gelasten. Hoe jammer het ook is.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:44

_Noor schreef:
Laten we alsjeblieft niet de raarste geruchten de wereld inbrengen mensen!! Ronald zal ongetwijfeld een goede rede hebben om het af te gelasten. Hoe jammer het ook is.

Inderdaad.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:07

Er is vanavond een vergadering geweest op stal. Er is inderdaad een virus..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:11

Vervelend. Maar ik hoop dat het gauw weer over is.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:35

NikkiiiS schreef:

Ahh dat is best wel k l o t e :o
Dat word mijn kleren goed wassen en alleen de borstels bij mijn paard gebruiken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:36

NikkiiiS schreef:

En wat voor virus?

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:38

ik weet niet of ik zoiets bekend mag maken. Ik denk dat alle stallen in de omgeving nog wel worden ingelicht hierover. Ik ben er zelf niet bij geweest, hoorde het van een vriendin van me die er wel was.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:40

Mag ik het wel weten? :o
Mijn leasepaard staat daar en als ik weet of het hetzelfde virus is als bij een vriendin op stal weet ik genoeg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:40

M.a.w. je hebt het zelf ook uit tweede hand. Nogmaals: laten we er dan niet verder over speculeren...

Doom, zag inderdaad de nieuwe data al op de site van V&M staan :#

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:41

Dat doet er toch niet toe?!

We kunnen niet starten en als je daar bent geweest dan moet je je paard in de gaten houden.

T is besmettelijk (want het is een virus) en of het nou EVA Rhino of snotteritus is.....

moet het beestje perse een naam hebben?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:42

Beli schreef:

We kunnen niet starten en als je daar bent geweest dan moet je je paard in de gaten houden.

T is besmettelijk (want het is een virus) en of het nou EVA Rhino of snotteritus is.....

Ik zou het evegoed nog wel willen weten hoor :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:44

Nikkiiii, heel verstandig antwoord. Als ze meer willen weten bellen ze maar naar de manege ;)

Amira, als ze bij de manege vinden dat je het moet weten dan hoor je het vanzelf. Dat hoort niet in een voorbesprekinstopic geplaatst te worden.

Het is al vervelend genoeg dat er een virus is en net wat Beli zegt, wat maakt het dan uit wat voor virus het is.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:45

Beli schreef:

Beestje / virus kan per ding verschillen.. Het is dus wel fijn ( vind ik) als je weet wat het is omdat je dan de evt verschijnselen bij bijv eigen paars wat scherper in de gaten kan houden.
Wat ik ook al eerder zei afgelopen vrijdag is er bij ons nog een ruiter daar op wedstrijd geweest.
Maar het zal vast nog wel door komen ;)
Oppassen geblazen gewoon ;)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:45

gr_roos schreef:
Nikkiiii, heel verstandig antwoord. Als ze meer willen weten bellen ze maar naar de manege ;)

Amira, als ze bij de manege vinden dat je het moet weten dan hoor je het vanzelf. Dat hoort niet in een voorbesprekinstopic geplaatst te worden.

Het is al vervelend genoeg dat er een virus is en net wat Beli zegt, wat maakt het dan uit wat voor virus het is.

Ze denken heus niet aan mij hoor ;)
Het is alleen maar een vraag...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:51

Ik snap niet dat volwassen mensen zo lopen te drammen om het virus te achterhalen. Van zo'n meiske als Amira snap ik het wel, maar Doom, sorry dat ik het zeg, jij zou beter moeten weten. Op internet wordt alles heel snel opgeblazen, of wil je persé een verhaal uit 2de of derde hand de wereld in helpen en de manege een slechte naam bezorgen? Er is in ieder geval 1 persoon in jou omgeving die je daar een heel groot plezier mee doet, maar of dat eerlijk is?

Ik heb jaren geleden op een manege gestart en daags daarna waren er 4 paarden zeer ziek, binnen een week 3 overleden en mijn pony heeft nooit ergens last van gehad. Gewoon 2 x daags temperaturen en dan kan je daar al een heleboel aan zien.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:54

gr_roos schreef:
Ik snap niet dat volwassen mensen zo lopen te drammen om het virus te achterhalen. Van zo'n meiske als Amira snap ik het wel, maar Doom, sorry dat ik het zeg, jij zou beter moeten weten. Op internet wordt alles heel snel opgeblazen, of wil je persé een verhaal uit 2de of derde hand de wereld in helpen en de manege een slechte naam bezorgen? Er is in ieder geval 1 persoon in jou omgeving die je daar een heel groot plezier mee doet, maar of dat eerlijk is?

Ik heb jaren geleden op een manege gestart en daags daarna waren er 4 paarden zeer ziek, binnen een week 3 overleden en mijn pony heeft nooit ergens last van gehad. Gewoon 2 x daags temperaturen en dan kan je daar al een heleboel aan zien.

Ik vind het daarom ook niet netjes om nu de manege te gaan bellen... Ze zullen nu op dit moment al genoeg gebeld worden.. Als je het op deze manier kan weten is dat toch prima.
Drammen is het vanuit mij niet. Maar mijn mening op iets geven kan lijkt mij gewoon.
Zoals ik al bij elk bericht schrijf, Will see en even oppassen geblazen.

Aukefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:01

Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat er rhino zou zijn,
dus is het heel verstandig om de wedstrijd af te lassen.
En houd er zelf ook goed rekening mee met naar andere stallen gaan.
Als iedereen er goed om denkt word de verspreiding voorkomen.
Dus goed douchen handen wassen, schone kleren aan als je ergens heen gaat...
bak met halamid is ook niet verkeerd.
groetjes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:04

Klinkt misschien heel bot, maar je kan er niks maar aan veranderen. Als dit eerder bekend was, was de wedstrijd van vrijdag ook afgelast geweest. Als ze het via internet bekend willen maken dan is dat aan de fam. Beukers en niet aan iemand die via via wat gehoord heeft. Zelfs niet aan mensen die het persoonlijk van hun gehoord hebben, maar dat is mijn mening :D

Aukefan, misschien handig om je bericht te verwijderen. De enige betrouwbare bron is in dit geval een dierenarts en de fam. beukers.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:11

vind ik ook. Je hoort alles via via, maar of het nou waar is.. ik hoor het ook uit betrouwbare bron, maar het is alsnog aan de fam. beukers om te zeggen wat er nou aan de hand is. Ik hou me er vanaf nu buiten, hoor morgen wel wat het nou precies is.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:14

gr_roos schreef:
Klinkt misschien heel bot, maar je kan er niks maar aan veranderen. Als dit eerder bekend was, was de wedstrijd van vrijdag ook afgelast geweest. Als ze het via internet bekend willen maken dan is dat aan de fam. Beukers en niet aan iemand die via via wat gehoord heeft. Zelfs niet aan mensen die het persoonlijk van hun gehoord hebben, maar dat is mijn mening :D

Aukefan, misschien handig om je bericht te verwijderen. De enige betrouwbare bron is in dit geval een dierenarts en de fam. beukers.

Daar heb je helemaal gelijk in!! Ze zullen er alles aan doen om
Het zo min mogelijk te laten verspreiden vind het echt vreselijk rot en hoop dat alle paardjes voldoende weerstand hebben om het " over te laten waaien "

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:20

Rhino is toch vooral met verkoudheid?
Mijn leasepaard die daar staat hoest de afgelopen tijd heel erg tijdens het rijden vooral.
Zou dat bij Rhino horen?