[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:33

Heb afgelopen zonder zo'n door Lielle georganiseerde training van Rob Jansen meegemaakt. Vond hem inderdaad een heel fijne trainer en heb zéér veel opgestoken. Hij is ook zo fijn positief, maar wel heel duidelijk in zijn aanwijzingen :D . Vond het jammer dat ik te laat achter die serie trainingen gekomen was, want had een van de laatste trainingen bezocht. Die in Renswoude. Maar was wel tof hoor! Heb met Zoncorde gezwommen toen 8-) .

hetismij

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:11

Ik heb de les via kring west van Utrecht geregeld, maar ik wil graag volgend jaar de trainingen in Renswoude gaan volgen (het is maar een kwartiertje hiervandaan ;)) Ik zal wel even navragen hoe het is als je met een groepje wil starten, lijkt me wel leuk om met zn allen een beetje vooruitgang te boeken :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:29

volgend jaar zijn er weer trainingen Mireille, we beginnen wsl in februari.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:04

Jippie! Houd SGW-forum op Bokt al in de gaten. Ga ik nog strakker doen. :D
Wil mij in december ook aanmelden voor KNHS zomerinstructieweek, lessen bij Boonzaaijer gaan volgen en dan nog paar trainingen bij Rob Jansen. En tussendoor ook wat groepslessen bij Alice Naber :9

*D 2011 moet hét SGW-jaar van Zoncorde en mij worden!

In november paar oefenparcoursen springen, omdat we vrijdag bij indoor Houten op onze plaats gezet zijn. Pff had beetje te weinig controle in zo'n nauwe ruimte. In december vooral concentratie op dressuur :z Niet echt mijn favoriete ding, jurysport..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:22

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:56

ik wil sowiezo westerbork & markelo starten in 2011.
Chaam is meer als 2uur rijden, ik wil wel, maar ik denk dat mijn moeder dat niet goed vind haha! westerbork en markelo zijn maar halfuurtje :D!

ik wil 2011 ook echt mijn sgw-jaar maken !
lekker volop crossen en misschien wel L starten, maar ik snap nog steeds niet wanneer je een winstpunt hebt in het sgw hahaha !

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:59

Als je dat niet eens weet, hoe kun je dan zeggen dat je misschien L wilt gaan starten ;) ?

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:05

ja daar moet ik nog maar achter komen :+
en dan L starten als het goed gaat :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:49

Je krijgt in de B 2 WP-en als je foutloos de cross door komt en een 6.0 of hoger voor stijl hebt.
1 wp als je 1 weigering hebt maar wel voldoende voor stijl (6.0 )
Ook al ben je foutloos en geen voldoende op stijl (6.0 of hoger) dan heb je geen WP-en. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:52

en bovendien > 164 punten met dressuur en maximaal 12 strafpunten (excl tijdfouten) in het springen hebt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:25

@ Kim wat heb jij een topvader dat je heel Nederland door mag. Bij mij is dat helaas niet zo.

Volgend jaar start ik in Nederland in elk geval Westerbork en Vasse maar voor de rest ga ik voornamelijk de grens over (Duitsland). In Mei ga ik naar Uelsen en in juli doe ik mee in Neu-Versen. Trainen doe ik op momenteel op 2 plaatsen in duitsland. Ga van april tot begin oktober in elk geval crossen.
Ik moet nog even wachten welke wedstrijden ik kan starten met mijn licentie. De wedstrijden die ik in gedachten heb zijn op max 1 uur en 3 kwartier rijden..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:44

Lielle schreef:
je kunt het beste de site van de trainingen in de gaten houden, dat is de bron :-) https://sites.google.com/site/sgwtrainingrobjanssen

oeh die hou ik ook even in de gaten.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk ook meedoen aan de regiotraingen en tussendoor nog een paar lesjes in ursem.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:27

kimdepim schreef:
Je krijgt in de B 2 WP-en als je foutloos de cross door komt en een 6.0 of hoger voor stijl hebt.
1 wp als je 1 weigering hebt maar wel voldoende voor stijl (6.0 )
Ook al ben je foutloos en geen voldoende op stijl (6.0 of hoger) dan heb je geen WP-en. ;)

oke bedankt :D dat word nog geen L haha...
voor de cross een 6 of hoger? heb nog nooit papiertje gehad met mijn stijlpunten!?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:47

Die zijn er dus wel ;). Heel handig want er worden ook 'tips' opgeschreven. Dus daar kun je veel van leren. In de B krijg je stijl punten. 2 jury's zitten ergens in de cross en geven je punten. Je houding en zit, het aanrijden van de hindernis, tussen de hindernissen etc.
Het verschilt per SGW wanneer de stijlcoupons opgehaald kunnen worden. Meestal rond de prijs uitrijking.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:07

mireilledons schreef:
Hey Mootje! Wie is Henrieke en waar geeft zij les?
Rob Jansen is toch weer wat verder rijden en aangezien ik dit seizoen nog waterpolocompetitie speel, houd ik het in de winter liever wat dichter bij huis.

Je hebt ook kans dat je van Henrieke of Femke les krijgt als je de trainingen gaat volgen in Renswoude dit jaar. Maar beiden geven ze heel fijn les hoor!
Ik heb er dit jaar namelijk de trainingen gevolgd. ;)

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:51

kimdepim schreef:
Die zijn er dus wel ;). Heel handig want er worden ook 'tips' opgeschreven. Dus daar kun je veel van leren. In de B krijg je stijl punten. 2 jury's zitten ergens in de cross en geven je punten. Je houding en zit, het aanrijden van de hindernis, tussen de hindernissen etc.
Het verschilt per SGW wanneer de stijlcoupons opgehaald kunnen worden. Meestal rond de prijs uitrijking.

mijn eerste cross was in Vasse, toen had ik 3weigeringen dus was ik 'uitgebeld'
na de cross, kreeg je een papiertje met zoals jij al zei met je houding en zit hoe je de hindernis aanrijd enzo,
daar krijg je dan cijfers voor (1t/m10) en dat tellen ze dan bij elkaar op, en dat zijn je punten.
ik had voor alles een 6, dat was best slecht en had ik geloof ik 18 punten want op 3 onderdelen beoordeelden ze je.
alleen moet je voor die 3 min. een 6 hebben of voor wat ze bij mekaar op tellen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:52

Je gemiddelde cijfer telt en er zitten 2 stijljury's in de cross die allebei onafhankelijk van elkaar jureren.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:53

Was dat in het B of BB? Want volgens mij zit daar verschil in.
Je moet gemiddeld een 6 hebben. Dus als je op 1 punt een 5 hebt en op de ander een 7 dan heb je gemiddeld een 6. Het gaat om het gemiddelde van beide coupons.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:02

dat was B-pony's 3oktober in Vasse'10.
ik had maar 1 blaadje !?
had iedereen,

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:08

Oke, het gaat in ieder geval om het gemiddelde cijfer :). Dat moet een 6.0 zijn.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:32

oke bedankt kimdepim ! :D
heb ik nog geen winstpunt...:P
mag je bij 10wp'en over? :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:36

ik ga volgend jaar BB starten en dan hoop ik gedurende het seizoen naar de B te kunnen. Op broekelo was mijn paard duidelijk nog niet klaar voor de B.

Kan je eigenlijk de hele winter (als het weer zich dit jaar gedraagt) bij Rob Janssen lessen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:46

dewixx schreef:

Misschien is het een idee om een keer het reglement door te lezen of de Wiki op bokt? Das echt heel handig als je wilt gaan starten of vragen hebt :)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:08

Ik heb vorig jaar bij Gert Boonzaaijer en Femke gelesd, en dit jaar bij regio West! Het voordeel bij Gert vond ik de afstand en tijden door de weeks, maar na een aantal trainingen heb ik het terrein wel gezien. Hoe afwisselend de lijntjes allemaal kunnen zijn!
Ik vond daarom Regio West ook wel leuk, veel nieuwe terreinen en twee instructeurs die elk andere dingen zien en zeggen!
Bij Rob ben als kleine meisje begonnen en heb ik tussen tijds wel eens een les meegenomen. Hij blijft rustig maar zeer overtuigend.. Dusss :o ;)

Voor volgend jaar weet ik nog niet waar ik ga trainen..
Ik wil wel echt goed trainen, want anders gaat het niet !

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:31

TeeGee schreef:
dewixx schreef:

Misschien is het een idee om een keer het reglement door te lezen of de Wiki op bokt? Das echt heel handig als je wilt gaan starten of vragen hebt :)

haha,ik heb het hele knhs reglement al doorgekeken, maar dat snap ik ook niet :)

maar nu wel :D!