[SGW] SGW Bathmen 6 en 7 november. ZATERDAG AFGELAST!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:38

Ja of anders net als benthe gezellig komen helpen als vrijwilliger :P

malloesje

Re: SGW Bathmen 6 en 7 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:39

Dan ben ik er wel als vrijwilliger, maar dan op Mandy's verzoek :P Om haar te helpen en aan te moedigen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:42

Marielle was ook net iets te laat met opgeven. Heb geen idee als hoeveelste ze op de wachtlijst staat, maar haar coupon is binnen als het goed is. ( had je moeder om gevraagd, dus heb ik gelijk Marielle doorgegeven).

Overigens is het ook haast geen doen overal op te reageren, daar kom ik nu wel achter, als secretariaat van de tripalon bij ons. Ik probeer wel iedereen een mailtje terug te doen met alleen maar met akkoord, maar dat valt echt niet mee! Kan me voorstellen dat ze er niet aan toe komt.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:46

Nee en omdat iedereen zo vreslijk vroeg gaat opgeven krijgen we dus ook heel erg veel afmeldingen en wijzigingen... Echt iets om over te hebben bij de KNHS eventing vergadering! Het systeem zoals ze dat in Belie gebruiken werkt veel beter! Gewoon twee weken van tevoren opgeven! Dan zijn er ook veel minder afmeldingen en veranderingen, dit is niet echt leuk meer....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:49

ik denk idd dat daar iets aan moet gaan gebeuren. Maar of het Belgische systeem werkt? Wat doe je dan als je meer aanmeldingen hebt dan je kwijt kunt? Wie mogen er dan wel starten, en wie vallen er af? Ik heb ook geen antwoorden, en ik maak me er net zo hard schuldig aan, maar aan de andere kant zit het B na 10 dagen al vol, dus je moet als ruiter ook wel..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:51

Ja dat er iets aan gedaan moet worden is duidelijk, maar hoe dat is nog wel de vraag. Meer B en L wedstrijden zou imo al een heeeeel goed begin zijn!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:52

Hee een topic :)), zie hem nu pas. Ik kom fotograferen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:52

zonder meer, want daar zit echt het knelpunt. Ik zou een groot voorstander zijn van flexibel starten in de sgw (net als met springen), maar dan zal dit eerst opgelost moeten worden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:53

Gezellig Esmee!! Beetje Off topic, maar heb je mijn foto's al klaar en heb je al een instructeur gevonden? Ik heb trouwens net een nieuwe camera, zou je het leuk vinden mij daar een beetje wegwijs mee te maken en mij te leren hoe ik mooie foto's kan maken?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:38

Denk dat ik zoon als een van de eersten aangemeld heb want ik heb de coupon op 1 augustus persoonlijk in de brievenbus gedaan. :D

Bathmen staat al jaren op zijn verlanglijstje om mee te doen (logisch als de cross bijna in je voortuin gereden wordt) maar iedere keer was zijn pony uit de running. ;(

Dit jaar is hij iig al aangemeld en zoals het nu lijkt moet het lukken om te starten.
In Heino voor het eerst officieel met de pony gestart en daar helaas uitgebeld omdat de opsprongen nog niet bevestigd zijn.
Helaas dit weekend niet kunnen oefenen met deze pony in Broekland omdat de pony door de osteopaat is behandeld maar met zijn andere pony ging het super.

Volgende week de tripalon en over 2 weken nog een crossles en dan hopen dat het lukt in Bathmen.

Billy, zit er een lastige opsprong in de B pony's?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:10

Jullie waren idd de eerst Bar! Uit mijn hoofd zitten er geen opsprongen in voor de B paarden en pony's

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:18

Er zijn wedstrijden waar een datum gesteld wordt vanaf wanneer ingeschreven kan worden. Dat is bijvoorbeeld 2 mnd, of 6 weken van te voren. Opgaven die eerder binnen komen worden op de wachtlijst geplaatst. Misschien is dit een optie. Het is echt lastig dat er zo heeeel vroeg opgegeven wordt, want er wijzigt nog zo veel. Maar het is ook wel logisch, omdat men graag verzekerd wil zijn van een startplek. Maar misschien is het te proberen om een datum te stellen waarbij de inschrijving geopend wordt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:20

Dat hebben ze ook gedaan, Texelse. De datum voor inschrijven voor Bathmen was 1 augustus.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:20

billy1 schreef:
Jullie waren idd de eerst Bar! Uit mijn hoofd zitten er geen opsprongen in voor de B paarden en pony's

Kijk, dat maakt de kans op rondkomen alweer wat groter! :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:28

okee Sim, dat wist ik niet, maar dan is het misschien beter om die datum nog een maand op te schuiven ofzo. Hoewel je dan natuurlijk op de eerste dag een nog grotere stapel op de mat hebt liggen. Misschien wel zo groot dat het meteen al vol is, en wie plaats je dan wel, en wie niet?? Tjeetje, zijn er te weinig sgw's, of willen we allemaal naar dezelfde?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:32

Voor de organisatie alleen maar een goed teken dat er zoveel veel interesse is in de wedstrijd, dan doen jullie het toch wel goed :D

Ik hoop stiekem dat zich er veel af gaan melden (net zoals met Diepenheim bijv.). Maar het nadeel van dat vroege opgeven is wel dat er zich zoooveel afmelden in de week voor de tijd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:53

klopt ook weer rowo. Iedereen wacht het zo lang mogelijk af in de hoop toch nog te kunnen starten.
Zelfs nog als een paard een paar dagen voor de cross nog kreupel is, alsof het verstandig is om een paard dat net weer een paar dagen goed loopt in een sgw uit te brengen...... en toch gebeurt het..... maar dat is weer een ander verhaal.

De laatste dagen voor de sgw heb je heel veel wijzigingen. Afzeggingen, bijschrijvingen, toch HC starten, toch maar niet HC stasrten, liever een hogere klasse starten, etc.etc.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:55

Dat geeft hoop voor mij (ook al is nu nog nr. 20 op de wachtlijst zijn, wel behoorlijk kansloos :+ ) maar mega veel werk voor de organisatie.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:00

ach, bij 500 starts, en nu nog 3,5 week van te voren, dan hoef je nog niet te wanhopen hoor! Wel afhankelijk van hoeveel starts er in de B zijn natuurlijk, hoe meer banen, hoe groter de kans. En er moeten niet teveel L-ruiters toch liever een B-HC rondje doen, dan gaat het ook niet goed.
Rustig afwachten maar.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:23

Volgens Billy waren er 5 B ringen? Dus moeten er 4 per ring uitvallen? Of was het nou 4 ringen, waardoor er 5 per ring uit moesten vallen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:32

texelse schreef:
En er moeten niet teveel L-ruiters toch liever een B-HC rondje doen, dan gaat het ook niet goed.
Rustig afwachten maar.....

Zetten jullie die niet om naar de wachtlijst? Dat is wel heel tof.
Je komt ook vaak tegen dat als je iets wil veranderen (hogere of lagere klasse) dat je dan gewoon op de wachtlijst wordt geplaatst omdat die andere klasse gewoon vol zit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:01

wij doen alles wat maar enigzins mogelijk is om iedereen aan de start te laten krijgen in de klasse, en op de plaats die hij/zij het liefste wil. Maar wel binnen de grenzen van het redelijke, en hoe later een wijziging doorgegeven wordt, hoe moeilijker het wordt natuurlijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:02

Die worden hier ook gewoon op de wachtlijst gezet. Zou wel erg oneerlijk zijn als hun dan gewoon geplaatst worden en mensen die wel op tijd waren met B opgeven wel op de wachtlijst komen.
Malloesje staat ook 25e op de wachtlijst en had eerst L opgegeven en nu gevraagd voor B hc.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:29

is inderdaad wel zo eerlijk!

Maarsbergen zat ook al na een paar dagen voel (150 b combies) en had een wachtlijst van meer dan 30. Uiteindelijk is de hele wachtlijst weggewerkt...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:08

ik doe ook mee in het L-PA..vorig jaar vond ik het nog te vroeg en te veel voor mijn jonkie toen hij 4 was (ik had toen 3 wedstrijden gereden...meeeer dan genoeg)
Maar dit jaar mag hij lekker aan de bak in het L..alle kilometers zijn meegenomen in de verdere opleiding. :D
(en dan 3 dagen daarna gaan we heerlijk op vakantie, dus mijn vakantie begint eigenlijk al in bathmen!!..yeihaaa)