[SGW] Oefencross Nijeberkoop 9 Oktober en Marathon 10 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Oefencross Nijeberkoop 9 Oktober en Marathon 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:02

Ben er dit weekend ook te foto's maken! :) M'n zus woont er vlakbij en een vriendin gaat mee. Zoeken een leuk plekje op. :j

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:14

kimdepim schreef:
Geen oefencross voor mij :(
Bobo heeft zich zelf aangetikt op z'n hoefbal. Zit een sneetje in. Niet heel ernstig ofzo, maar het lijkt me beter om niet te starten.

Balen Kim, hopelijk valt het idd mee.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:32

Muzefee schreef:
Ben er dit weekend ook te foto's maken! :) M'n zus woont er vlakbij en een vriendin gaat mee. Zoeken een leuk plekje op. :j

Leuk dat jij ook foto's maakt, wil je mij ook doen? :)

@Kim: Balen! Maar wel goed dat je voor het paard gaat :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:34

Wat balen Kim! :(:)

Vanavond bosritje gemaakt, paarden op de loop voor een hond die achter hun de bosjes uit stoof. Kom ik thuis, blijkt ie een ijzer te missen :\

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:39

@ marije1987, ik wil iedereen erop, dus moet goed komen. ;) Zie dat jij vrij aan het begin moet, dus dat kan zéker niet missen! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:47

Zo, kaartjes leeg. Vertrekken morgen om kwart over 10, m'n zus even oppikken en dan die kant op. :)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:18

wie o wie weet tot hoelaat het morgen ongeveer duurt en hoelaat het begint kom niet op de site ;)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:28

de laatste start om 14:14

ik start om 11:48!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:39

Begint om 11u.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:42

okeej dankjewel :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:58

Ik heb de cross net gelopen. Ziet er echt mooi uit vonden wij. :) Staat wel redelijk hoog/breed, en zijn af en toe wat smalle paadjes, maar echt leuke hindernissen en leuk aangekleed. :D

Ik wens iedereen heel veel succes vandaag! :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:21

Wij zitten bij hindernis 11. Mooie natuurlijke hindernis. Één combinatie staat er niet op, camera zei ff doe het zelf maar. :P

Al een aantal bokkers voorbij gehad. ;) Wachten nu op de start van de 60 centimeter.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:18

Ik heb je nog zien staan Muzefee, ben heel benieuwd naar de foto. :)

Ik ben dus weer terug. Ik zal even verslag doen:
We gingen opzich redelijk van start, ze wou in ieder geval in een drafje en vlak voor de eerste hindernis waren we in galop. Hindernis 1 ging prima, dus lekker doorgegalopeerd. Hindernis 2 viel ze wat terug, maar sprong ze ook nog super. De bodemwisseling die daarna kwam vond ze reuze spannend :') je ging van bos ineens over een stuk zwarte modder en vervolgens over zand, erg spannend is dat. :') Hindernis 3 vergat ik gewoon te rijden, dus een stopje, opnieuw aangereden en gewoon gesprongen. Hindernis 4 (vlak daarachter) stonden we ook stil, maar die was ook wel erg aan de maat. (vooral erg breed) Dus daar zijn we maar omheen gegaan. Hindernis 5 dacht ze dat ze wel even een hapje kon nemen van het hooi wat erop lag. :') Dus daar stonden we stil, maar na die ene weigering gingen we er gewoon overheen :) (heb overigens maar gewoon de 60 cm hindernis daar genomen, leek me verstandiger := ). Nou en toen hindernis 6, de stobalen. Ik weet niet wat daar gebeurde, maar ik weet wel dat het niet aan mij lag. Ik keek netjes vooruit, gaf been voor de sprong en ging mee in de sprong. Norge vond het echter niet nodig om erover heen te springen, dus die denderde er gewoon doorheen. _O- Gelukkig vielen de balen om en herstelde ze zich snel waardoor we niet gevallen zijn, maar het ging bijna mis. :') Echt, wat een domme pony heb ik. _O-
Hindernis 7 vond ik ook echt wat te breed/hoog, dus daar ben ik ook maar gewoon langs gereden. Hindernis 8 wel in een keer gesprongen, ondanks het tempo weer erg laag was. Voor hindernis 9 moest ze poepen en springen en poepen kan niet tegelijk volgens haar, dus voor 9 stonden we ook stil. Nog een keer aangereden en wel gewoon gesprongen. Hindernis 10 en 11, ook in 1 keer gesprongen. -wel veel aanmoediging nodig, maar ze deed het :) Tussen 11 & 12 even een tijdje stil gestaan omdat ik degene na mij niet in de weg wou rijden. -die hoorde ik aankomen- Hindernis 12 en 13, beide 1 stop op. Ze vond ze beide erg spannend, dus na even geroken te hebben sprong ze ze wel gewoon. :) Nou daarna de waterbak, afsprong ervoor nog geprobeerd, maar die was toch wel erg hoog en we waren beide wat moe, dus toen maar gewoon er langs gereden en door het water gestapt. Uiteindelijk in een sukkeldrafje over de finish gekomen in een tijd van 9 minuten. _O-
Maargoed, ik was toch eigenlijk wel tevreden. -is dat raar? :') - Het stond zeker hoger dan een B cross voor de pony's, ging denk ik meer richting B paard, dus vond het knap dat mijn gele luierd toch wel alles (op 3 hindernissen na) heeft gesprongen. :) We weten in ieder geval waar we aan moeten werken (Conditie & aan mijn been) en haar wintervacht moet er sowieso weer af, want ze had het nu toch behoorlijk warm.

Maar ik vond het echt wel een leuke cross! Goed georganiseerd en alles ging vlot achter elkaar. :D Dus volgend jaar gewoon weer! -en dan natuurlijk hopen dat het weer officieel is.

Edit: Ik heb wel een pony die zorgt voor verhalen zeg. :')
En ik geloof dat ik smiley verslaafd ben ofzo. :+

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:09

Ik zag je nog voorbij komen Nette, bij hindernis 10 en 11 dus geloof dat k net het goede stuk zag :P Ik hoorde je wel al luid en duidelijk aankomen _O-

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:09

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:11

Zo best verslag Nette haha! Prima toch dat je tevreden bent? Je hebt in ieder geval weer wat geleerd en kunt nu lekker doortrainen :) Ik kan me voorstellen dat je sommige hindernissen wat breed vond, ik vond ze voor paard prima te doen maar pony is toch net wat anders..

Ik ben heel tevreden. Hindernis 1 moest ze even op gang komen (was ook niet ideale start natuurlijk met bocht en al die enge apparaten aan de zijkant), maar daarn kreeg ze het door en wilde ze lekker door. Moest haar paar keer even inhouden ivm wisseling bodem of omdat het wat omhoog of wat naar beneden ging, maar op de mooie stukken lekker door gegaloppeerd :D Ze sprong alles, dus ik ben heel benieuwd hoe het bij m'n volgende officiele SGW gaat :D

Werd de tijd bijgehouden door de organisatie? Want ik zag niemand bij de finish, maar ben wel heel benieuwd :)

@XspiritX: gaaf dat de foto's al snel komen, ben benieuwd!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:27

Ook ik ben thuis...

Was al tijdje klaar met de C pony 80 cm gedaan!

1e keer in zijn hele leven dat ie een crosshindernis ziet :=

Foutloos! :D

Topper!

Mooi dat jullie allebei tevreden waren!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:42

X_spirit_X schreef:
Ik zag je nog voorbij komen Nette, bij hindernis 10 en 11 dus geloof dat k net het goede stuk zag :P Ik hoorde je wel al luid en duidelijk aankomen _O-

Hahahaha, ja ik schreeuw altijd een klein beetje veel. _O-

@ Marije: Aah lekker is dat! Komt vast goed met de volgende SGW westrijd. :D
@ Marit: Super zeg! :j Echt een geweldig leuke pony trouwens. :~

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:54

Nette!! Ik heb een foto van jou dat je over de strobalen ging. :') You made my day!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:16

Poeltje schreef:
Nette!! Ik heb een foto van jou dat je over de strobalen ging. :') You made my day!

Hahahaha, duidelijk een blooperfoto denk ik zo. _O-
Was jij de hindernisjury daar of gewoon een toeschouwer? :P

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:24

Nette: whaha slim van je pony!
Marije: heb je nog gezien met los springen :D

Ik ben ook alweer een poosje terug.
Mijn paard sprong de 1ste hindernis in 1 keer, wel huizen hoog :+ Hindernis 2 wou ze niet, 2 keer omdraaien en dom doen, toen goed laten kijken en daarna was het klaar. Toen sprong ze alles tot aan het bankje met die 2 poppen, daar 1 keer stil gestaan en de rest zo foutloos rond gereden :D Heb alles uit draf gedaan, ze heeft na Arpil eigenlijk niks meer gezien alleen thuis, en aangezien ik mij paard aardig goed ken en die vanuit het niets boven op de rem kan en 180 graden draaien leek me dit verstandiger. Heb bij de waterbak nog een extra rondje gereden en de afsprong daarna genomen :D Dacht ben er toch :+

Voor de mensen die foto;s hebben gemaakt, ik heb een donkerbruin paard en was in het geel :D
Laatst bijgewerkt door Ils_K op 09-10-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:25

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:32

Klinkt als een leuke rit Nette! :P

@ Marije ... super! Ging jij nou de volgende cross L starten, of in Bathmen oid. Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen en opgeslagen? :o
@ Ilse ... hij was wel lekker relax met inrijden zeg :) Mooi dat ze het spelletje halverweg toch weer begon te snappen!

Heb wel fijn gereden. H1 ging leuk, H2 t/m 3+4 gingen moeizaam. Hij vond dat 1e stuk naast de motorcrossbaan ook heel heeeeeel erg spannend, liep er erg knijperig. Na H4 kwam die op dreef en liep wel leuk door. Hij begint eindelijk wat te snappen dat ie niet bij elke hindernis zo gigantisch terug moet komen. Kon dus ook eindelijk wat netter zitten daardoor :D Hij mist alleen net nog dat laatste stukje lef om de hele route vol overtuiging zelf door te galopperen. Vond het erug leuk dat we die afsprong voor het water mochten nemen! Met de officiële cross is het maar saai inlopen :P Hij deed hem ook erg leuk :D De hindernis met de 2 poppen op het bankje keek die niet eens naar trouwens, maf beest :+ Had ook wel nette stijlpunten (6,7 en 7 gemiddeld). M'n tijdswaarneming is alleen helemaal in de soep gelopen, stomme horloge is tijdens de rit op een andere modus gesprongen -O-

Dit was moi, probeerde een nieuw frisser setje uit dan m'n standaard degelijke donkerblauw :P
Afbeelding

Jonkie van m'n zusje ging ook foutloos, heeft 't bankje met de poppetjes ook gesprongen zelfs ... keek die niet naar :+
Ze heeft eigenlijk veel in draf gereden, zie je terug in de stijlpunten :P

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:36

@ladyzwien: dan heb ik jou vast ook wel gezien haha, welk startnr had je?

@Lappie_lap: Ik ga idd volgende keer L starten in Hattem :)
Netjes gereden en leuk setje heb je! Ik had ook gedacht dat die van wel kijkergi zou zijn op de poppen, maar ze sjeesde er zo over :D
Wie had er stijlpunten gegeven haha, ik ben snel nadat ik gereden had weg gegaan, aangezien ik nog onderlinge wedstrijd had vanmiddag.. Heb dus geen uitslagen oid gezien..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:41

Ik ook weer thuis, nog wat ander fotowerk er achteraan gedaan. ;)

De foto's zullen binnen enkele uren online staan, ik doe uiteraard nog een berichtje. :)

Een paar combi's dus gemist door camera die het bleef volhouden dat ik het zelf maar moest uitzoeken. :+