[SGW] SGW Lisse 2010 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:59

Evie, Top van jou en Bandido :D
Martinev, Mooie foto's! Ik beloon ook na elke hindernis met mijn stem, maar ook omdat dat mij dwingt adem te halen _O-
Astrid, Had je 179 :oo Ik heb jou en een paar andere lage punters gezien, maar had jouw punten toch hoger ingeschat! Haha, Gekke Senwood op het water.
Zo groot is ie toch niet O:) Hij is 'maar' 1.75!

Bij mij stond er een vriendin foto's te maken bij het water, welke mijn paard toch iets te diep vond :+ Hij schrok halverwege van het opspattende water!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:02

The Edge had dat ook op het waterg.
Hij ging er in volle vaart in en stopte midden in het water, keek heel verward om zich heen om vervolgens in volle vaart er weer uit te schieten, de grapjas. :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:03

Mootje schreef:
Ik beloon ook na elke hindernis met mijn stem, maar ook omdat dat mij dwingt adem te halen _O-

Dat is dezelfde strategie als die ik heb, gewoon veel belonen met je stem en dan moet je wel ademhalen := .

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:06

Mootje schreef:
Evie, Top van jou en Bandido :D
Martinev, Mooie foto's! Ik beloon ook na elke hindernis met mijn stem, maar ook omdat dat mij dwingt adem te halen _O-
Astrid, Had je 179 :oo Ik heb jou en een paar andere lage punters gezien, maar had jouw punten toch hoger ingeschat! Haha, Gekke Senwood op het water.
Zo groot is ie toch niet O:) Hij is 'maar' 1.75!

Bij mij stond er een vriendin foto's te maken bij het water, welke mijn paard toch iets te diep vond :+ Hij schrok halverwege van het opspattende water!

Jij mag ook tevreden zijn over vandaag, Mootje, klinkt als een prima debuut!

Dat met m'n stem belonen doe ik idd ook om precies dezelfde reden als jij. Ik vergat door de concentratie ook adem te halen en kwam altijd helemaal total loss over de finish. Simmie heeft me toen ooit eens de tip gegeven om bij elke hindernis even te belonen en het werkt echt! Nu kan ik tijdens het rijden al een stuk beter op m'n ademhaling letten, maar het met m'n stem belonen is gebleven. Ik ben ook altijd super enthousiast als het lekker gaat en wil m'n paard dan ook het gevoel geven dat hij het goed doet!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:07

@Martinev - wat een leuke foto's! Die van jou gaat lekker stoer door het water hoor. Ik hoorde jou gisteren over de finish komen - wat was je blij! Ik stond net aan het einde van het pad...

@Mootje: ja die dressuurpunten is bij ons nooit een pijl op te trekken. Kan alle kanten op. Ik verbaas me er maar niet meer over. Ik weet wat onze beperkingen zijn, en het blijft een springpaard! :) Ik probeer er heel hard een eventingpaard van te maken, met wisselend succes, maar we hebben veel lol!

Nadua

Re: SGW Lisse 2010 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:28

Goedenavond.
Ik ben ook weer terug uit Lisse. Helaas duurde de terugreis erg lang. 1 uur extra in de file door wegwerkzaameden bij Diemen.
Maar kan terugkijken op een top dag!
Dressuur was ik tevreden over. Misschien had het wat spetterender gemogen. Had 181 punten.
Losrijden met springen was drama. Jack was erg sterk. Maar in het parcour gelukkig wel weer fijn te rijden en was foutloos.
In de cross wilde hij ook maar al te graag. Hij trok super aan en ook in de cross was ik foutloos. Helaas wel tijdfouten, maar met zo'n groot paard valt het niet mee om tempo te maken op de smalle paden.

Ik kan iig terugkijken op een heerlijk dag! Vond dat het weer allemaal goed geregeld was en ondanks de rug, was de cross prima te doen!

@ Mootje.. Wij hebben mekaar nog gesproken vandaag :D

Ik ben trouwens onderweg wel een aantal (3) fotografen tegengekomen. Heeft iemand enig idee wie of waarvan dat was?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:17

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:27

Zamero schreef:
Even mijn samenvatting van vandaag ;)

Bij mij ging vandaag dressuur voor fijn zijn doen beter dan normaal :D
Springen ging ook super helaas door slordigheid omdat het niet al te hoog stond en hij dan laks word 1 balkje.
Cross ging ook goed, tot de waterbak.
Ik een paar keer geprobeerd en toen wou ik wegrijden en kwam hij op het randje van de waterbak recht omhoog, en hij verloor zijn evenwicht, waardoor we samen achter over ging en ja hoor de waterbak in.
Kwam wel samen met hem beroerd in het water terecht, maar kon me van hem weg duwen voordat hij terecht kwam.
Daarna hebben omstanders heb gepakt en heb ik hem gecontroleerd, en ben naar de finish gelopen.
Dus helaas was voor ons daar het einde.
Maar gelukkig hebben we allebei niets.

Wat wel erg raar was, en waardoor fin waarschijnlijk voor de waterbak een beetje geirriteerd is geweest.
Was omdat ik al na hindernis nummer 5 bij mijn voorganger was die in een normaal handgalopje reed, die niet aan de kant ging.
(en niet alleen dat deze was ook uitgesloten in het springparcour, en had dus niet haar cross mogen starten dus allemaal erg raar, want deze was wel gaan starten en reed onwijs in de weg).
Waardoor ik fin elke keer uit zijn grondtempo van de cross moest halen en hij erg onrustig werd.

Hier jou voorgangster.
Ik zou het erg op prijs stellen als je niet iemand gelijk tot de grond toe gelijk zou willen maken.
Jou waterbak ellende lag absoluut niet aan mijn of mijn paard.
Ja ik stond in de weg daar maar hoorde ook geen fluitje en niemand zei dat er iemand aan kwam, voor mijn gevoel was je daar ineens aan mijn linkerzijde.
Anders was ik allang uit de weg geweest, dus beetje meer respect tegenover mij mag best wel
En heb IK en mjin PAARD daar een goede trauma aan jou achteroverslaan over gehouden, mijn paard stond helemaal te trillen van haar neus tot aan haar staart, en ik was in total shock.

En achteruit een waterbak in lopen, is niet mijn keus van een goede oplossing maar dat is mijn MENING.
Omdat ik al aan het feit dacht, dat wanneer je er eentje heb die steigerd je de kans van achterover slaan met 70% verhoogd ,dit omdat je op een soort afdaling staat.

Ik was erg opgelucht te weten dat JIJ en je paard niets hadden.

Mijn paard en een handgalopje??? sorry hoor ze was niet te remmen en ging overal VOL gas overheen net zoals in het springparcours.
En aangezien jij dit gezien moet hebben, wil ik graag wel van jou weten of jij DAT een handgalopje vind namelijk.
Want ik heb alleen aan de zijkant iedereen OOHHH die gaat echt TE hard horen zeggen.
En nummer 61 en 62 hebben mij hierover ook aangesproken.
En inderdaad miste ik door die snelheid en zenuwen hindernis 8, maar mocht van de FED. vertegenwoordiger HC de cross starten.
Omdat mijn parcours verder super verliep.
Sorry als jij het hier niet mee eens bent.

Ik heb in de cross steeds achter me gekeken en ik heb jou niet gezien of iemand in het parcours horen roepen aan de kant, of een fluitje daarentegen.
Dus als jij dan al last van mij had vanaf hindernis 5 vind ik dat bijzonder en jammer.

Aangezien dit mijn ALLER eerste wedstrijd was vind dit soort berichten dan ook erg jammer en zo zie je maar weer dat je in de paardsport sneller vijanden heb dan vrienden.

Sorry van jou cross, maar dat lag niet aan mij als combinatie.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:52

Netjes hoor Annika
Ben benieuwd naar de foto's Zissely
Netjes hoor Beli
Fijn dat je het vertrouwen weer hebt Starlover
Jeetje wat schrikken Zamero! Hoe is het met Kell en haffie gegaan?
Wat lekker dat het zo goed ging Martinev! Fijn dat je er weer wat vertrouwen in hebt!
Gefeliciteerd met je prijs Hetismij!
Netjes Kim
Vervelend dat je voorganger niet weg ging Go_elegant! Daar zijn die hindernisjury's juist voor!
Netjes hoor Majicsanne
Super debuut Mootje :D Knap hoor met je jonkie!
Gefeliciteerd met je prijs Daandriaan
Hoe ging je debuut Broertje :D
Fijn dat je gevoel goed is Heleen, en netjes toch!
Mooie debuten Evelien
Gefeliciteerd met je eerste plaats Evie!
Haha, dat je paard er niet meer uitwilde Astrid! Waterrat :D
Fijn gereden dus Nadua

Kimenventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:54

Elegant, dan had ik jou nog gezien haha
Ik was na jou, ik had startnummer 26.
Wat een mooi paard heb jij zeg, ik bleef maar kijken hahaa <3

En ik geloof dat ik in de gauwigheid ook een M boomstam sprong... Zag net te laat dat de vlaggetjes in een kruisje stonden 8)7 Gelukkig redde die het net maar het was niet echt slim van mij!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:11

Trek het je niet aan Noureyev, ik snap jouw en ik snap Zamero, maar dit heb je nou eenmaal in de cross. Als je echt zo in de weg had gereden had Zamero maar moeten schreeuwen naar je net zo lang tot je het zou horen. Kan goed begrijpen dat jij zo bezig bent met je paard dat je zo'n fluitje niet zo snel doorhebt. Bij mij liepen er 2 jonge meisjes op het pad voor me die niet aan de kant gingen. Dan maar een schreeuw en als ze niet opzij gaan nog maar een schreeuw erachter aan. tja kan gebeuren hoor.

Evie ik was nummer 64, heb je bij de prijsuitreiking eens even bekeken zo wist ik ook wie je was hihi. Gefeliciteerd overigens!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:34

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:02

Ik heb een dubbel gevoel over gehouden na zaterdag.Ik heb heerlijk gereden! Stond 1ste in de dressuur met mijn kleine haffie met 195 punten. Erg leuk, ze liep lekker maar zulke punten!

Het springen ging goed, ik bleef foutloos. Al had ik wel een balk gehoord, die bleef gelukig liggen!
De cross was geweldig alles in 1 x goed lekker tempo. Ik vond de bodem niet goed genoeg om ook flink gas te geven! Dus de tijd wist ik.... Dus wachten op de uitslag! Nog wat gepraat met andere ruiters en zag het verhaaltje van de nr 1 ook al staan!

Maar tot mijn vreugde 5de (de langzaamste van alles 0 rijders) maar een 5,8 voor stijl! Terwijl ik bij de stijl jury les!!!! En dan is alles netjes! Dus ik baalde flink! Want ik heb de film terug gezien (die naast de stijljurij stond!) en voor de sprong ga ik zitten en daarna de verlichte zit! Geen raar hard tempo of te zacht, maar netjes controle.... En zo voelde het ook! Het enige was dat ik bijna op de M hindernis toe reed....

Dus ik ga binnenkort nog eens lessen en dan alleen rijden "parcours rijden" hopelijk gebeurd het me dan niet weer...
Maar ik hoor met de lessen dat het netjes is..... Dus ik heb niet het gevoel dat ik zo anders rijd in de cross....

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:14

KarinL, kan het niet zo zijn dat je van je instructeur wel een voldoende hebt gekregen, maar van de ander niet (staan er toch meestal 2, weet niet of dat hier ook zo was). Zo komt het gemiddelde dan op een onvoldoende... Zou een verklaring kunnen zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:30

Ik ken beide jury's van de zaterdag, en zij zitten normaal gesproken aardig op 1 lijn :j Beiden hebben hun sporen in de eventing dubbel en dwars verdient!
Karin, Natuurlijk balen voor jou :(:) Had je je stijlformulieren wel opgehaald?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:09

Karin: Jammer van je stijlpunten, de jury's waren als ik het goed heb gezien op de lijst beiden ook bekenden van mij, ze hebben behoorlijk veel verstand van crossen en zitten inderdaad op dezelfde lijn, ik weet niet wat voor commentaar er op je stijlcoupons stond?
broertje: ik geloof dat ik jou niet gezien heb dan, ik heb behoorlijk wat mensen gesproken omdat mijn paard niet rustig wil stappen alleen en ik telkens bij iemand moest blijven plakken :+ .
Nadua: ik geloof dat jou ook nog even heb gesproken voor de cross? Mooi resultaat :D , het viel inderdaad niet mee om tempo te maken op die lange paden, zeker met een groot paard.
Noureyev en Zamero: Ik vind het ook meer een fout van de hindernisjury's die niet een van de twee lieten stoppen dan van een van jullie, dat het voor beiden erg vervelend was kan ik goed begrijpen.

ik kwam ook nog een leuke foto tegen, door het licht is de kwaliteit niet zo heel mooi helaas maar Bam basculeert fijn boven de sprong :) :
Afbeelding

Ik hoop dat er nog meer fotografen zich gaan melden in het fotografentopic, ik heb er namelijk ookbehoorlijk wat zien zitten in de cross.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:18

Bij het L stonden er 6 fotograven te fotograveren bij het springen. Ik ben ook benieuwd naar de fotograven in de cross, want ik heb heel wat flitsen gezien :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:26

Ik heb wel wat foto's gemaakt op zondag.. maar echt niet veel hoor! Ik zal ze binnenkort even in een topic hier zetten :) Ook foto's van het ringsteken in Lisse.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:16

Noureyev Ik heb je ook een pb gestuurd om het uit te praten.

Ook met dat ik wel degelijk een paar maal heb geroepen, maar dat jij het niet hoorde.
Wat ook niet zo raar is onder de cross, en ik niet kan verwachten dat jij op de smalle paden het bos meteen in duikt (wat ook onmogelijk is).

Maar ik kan toch wel zeggen, dat mijn paard daar waarschijnlijk erg onrustig van werd.
Ik heb jou niet per definitie de schuld gegeven.
En dat is zeker ook niet mijn bedoeling :n
Laatst bijgewerkt door Zamero op 27-09-10 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:19

@Noureyev, ik was op zaterdag hindernisjury bij hindernis 10 de stormschade (heb astrid55 inderdaad zien 'weigeren'. Erg zonde want de 2de keer sprong hij het zonder enige twijfel, leuk paard trouwens) en bij die hindernis zat nummer 59 echt heel dicht op jou (ze moest haar paard echt actief terugrijden om voldoende afstand te bewaren), kan me haast niet voorstellen dat je niet doorhad dat je hinderde. Maar aan de andere kant adrenaline geeft soms tunnelvisie, bovendien hoor en zie je in zo'n bos niet heel veel! Anne heeft namelijk wel geroepen dat ze eraan kwam...
Voor mij, als hindernisjury was het onmogelijk 1 van de 2 instructies te geven, wij zaten na een bocht (slecht overzicht) en zagen dus eerst nr 58 aankomen en op het moment dat die sprong kwam nummer 59 de bocht door, en verdween nummer 58 alweer uit het zicht. Ik heb het door gegeven via de walkie maar dat is niet doorgekomen hoorde ik later.
Ik snap de reactie van Anne wel, het is heel storend als je niet in je eigen tempo kan rijden. Juist een regelmatig tempo is zo essentieel om ritme te krijgen. Daarom ook de 2 minuten tussen de starts..
Gaat het weer goed met Fin, Anne? En met jou natuurlijk?!

Vond de cross weer leuk opgezet en baalde dat ik zelf niet mee kon doen, had me opgegeven voor B paarden, 2de keer officieele cross maar helaas heeft Nero een hardnekkige blessure opgelopen enkele maanden terug die steeds terugkomt. Dus helaas! Alsnog een leuke dag gehad met kijken en fluiten hoor.
Gister ook nog wezen kijken bij M paarden, nog een lelijke val gezien op de tonnen na het water. Paard liep over zijn ruiter heen, gelukkig leek het goed te zijn afgelopen...
Publiek was zeker bemoeizuchtig bij de waterbak, kan me voorstellen dat dat storend is als je daar probeerd met alle rust je paard erin te krijgen dat mensen gaat klikken en roepen "geef em een schop!!"

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:24

Ja hoor met fin gaat het helemaal goed, en ik heb alleen een beetje spierpijn ;)
Maar dat is zo weer weg.

Bedankt voor je reactie :)

Snoekiej met kel en heidi is het goed gegaan.
Springen foutloos, cross ging alleen langs de waterbak gegaan en de rest ging ook goed :j

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:43

Wat leuk om al die verslagjes te lezen. Voor degene waarbij het goed ging, *\o/* ! Voor degene waarbij het minder ging :(:).

Ik heb zaterdag meegereden in de klasse BB pony 's. Springen ging foutloos. Keuring was goed met een hartslag van 60. Het pad naar het starthok toe werd die beetje heet. Hij had er zin! De cross ging super. Heb echt genoten. Hij trok super aan naar de hindernissen en liep zo het water in. Dus ook foutloos gecrosst. Wat heb ik genoten onderweg! Paardjes naar huis gebracht en toen even terug gegaan voor de uitslag. Helaas was mij een weigering aangerekend. Ben even bij de organisatie gaan vragen op welke hindernis. Volgens de hindernisjury had ik een volte gedraaid voor de bezembak. Dit heb ik alleen echt niet gedaan. Dit was wel jammer, want dit kosten mij een eerste plaats. Maar ik heb heerlijk gereden en daar gaat het om!!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:47

Ik trek de styljury's zeker in twijfel... Maar meer me zelf...
Maar ik baal ervan als je al de regiotraining met hun hebt gedaan, dat je dan nog gemiddeld een 5,8 hebt... Wat is dat ook voor een cijfer... Rond het af op halven en niet 0,1 te kort...

Ik weet dat beide gewardeerde instructeurs zijn en ik heb later nog een hele tijd met hun zitten praten... Maar dan had ik wel gehoopt dat ze er iets over zouden zeggen.... Want dat vind ik ook zo eerlijk. Ik heb de coupon opgehaald en er stond op dat ik meer moest onder steunen... Maar die begrijp niet zo, want dat doe ik eerder te veel dan te weinig naar mijn eigen mening...

Waarschijnlijk beugels nog korter maar ik ben gewoon redelijk groot op een "kleine"haflinger....
Maar ik ga eens bellen of ik deze week of volgende week kan lessen bij Rom en dan op naar Princenhage.... Dan weer beter en alleeeeeeeen maar verlichte zit!!!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:00

Ik bedoel: Zeker niet!
Ik lees het nu net na.... Dat staat verkeerd in mijn haastige getyp...

Sorrie!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:15