[SGW] Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:58

Ik ben ook weer terug.
Dressuur ging redelijk 183 en springen foutloos..
Het terrein lag er echt niet best bij..en misschien ben ik maar blij dat ik niet verder dan hindernis 5 ben gekomen..
Ze nam hindernis 4 goed en zette mooi aan, maar een meter voor hindernis 5 stond ze stil en daar is ze volgens mij onwijs van geschrokken want ze wou ook niet meer over de picknick bank. Bij de trailer bleek dat zichzelf nog had verwond..ze had een snee in haar elleboog aan het voorbeen wat waarschijnlijk door de kalkoen is gekomen...

Ik heb inderdaad ook nog een aantal combinaties zien vallen/dwars door hindernissen gaan.Het was vandaag verre van idiaal..

Quinn

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:16

Iemand van het secretariaat vertelde mijn moeder zelfs dat wanneer hij zelf mee had gedaan ook zwaar had getwijfeld of hij van start was gegaan en vond de reden meer dan terecht!
otgraphy volgens mij heb ik jou wel gezien. Jij rijdt een haflinger toch= Stoer dier. Hopelijk houdt zij er niks ernstigs aan over.
" ph

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:44

Om precies dezelfde reden als Caro ben ik ook niet in de cross gestart. Wel gedressuurd en gesprongen (191 en 8 strafpunten plus 14 voor tijd met springen). Ik vond de bodem ook echt te slecht om van start te gaan. Met name de afzet- en landingsplekken bij sommige hindernissen. Ik vond het onverantwoord voor mezelf en paard. Als ik smorgens had gemoeten had ik misschien nog wel van start gegaan omdat je de hindernissen toen nog aan de linker- of rechterkant kon pakken. Dat deden er veel. Maar tegen de tijd dat ik zou moeten zou de grond daar ook kapot en te zwaar zijn. Jammer, want het was weer een prachtige dag met een lekker zonnetje!
Er waren er idd heel veel die niet startte of ernstige twijfels hadden. Ik ben blij met mijn beslissing, hoe jammer het ook is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:54

En hier nog een niet-starter (vriend dus, ik was groom). Cross vanmorgen gelopen en toen vond ik hem al erg zwaar. Als je dan bedenkt dat er voor jou nog 100 overheen zijn geweest...
Dus besloten om na dressuur nog even te gaan kijken en dan te beslissen.

Dressuur ging wel aardig. Daarna de cross nog even bekeken. Het is jammer dat er niet meer aan de bodem gedaan is. In Chaam reden ze de hele dag met zand en walsen rond. Hier werd er niks aan gedaan. Veel combi's die vielen, door de hindernis gleden, ambulances. Mensen die met een slecht gevoel de cross uit kwamen.
De blub was inmiddels zo diep dat wij het onverantwoord vonden. Nog wel even lekker gesprongen. Heerlijk foutloos. En daarna met een goed gevoel naar huis. Volgend jaar beter :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:56

Wat ontzettend jammer voor jullie als deelnemers, maar ook voor de organisatie!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:07

Wat zonde dat het de cross er zo slecht bijlag, dit verwacht en hoop je natuurlijk niet.. Wel respect voor de mensen die deze beslissing hebben gemaakt!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:17

Ik ben vanochtend ook gestart, op enkele plekken was de bodem dubieus/slecht (bij 3 en 7), verder heb ik geen slechte plekken kunnen ontdekken. Bij de trakhener waar erg veel fouten werden gemaakt was de bodem ook niet slecht, maar waren vooral ruiterfouten. Gelukkig had ik daar bij voorbaat al van besloten dat ik het alternatief zou pakken.

Dressuur ging fijn en had ik 197, springen was het paard uberfit, foutloos. De cross was voor mij een trainingsrondje gezien de voorbereiding (die ik niet heb gehad). Ik had een langsloper bij 8b en bij het water helaas 3 stops dus eruit. Vooraf wist ik dat het water een behoorlijke uitdaging zou zijn en tja dat bleek ook wel. Desondanks een heerlijk gevoel overgehouden na vandaag :j

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:20

Wij zijn vandaag wezen kijken. Kan mij heel goed voorstellen waarom sommigen niet hebben gestart. De bodem was zeker in het begin, op sommige plekken verre van ideaal.
Zwaar vond ik de cross niet. Ik heb de L, M paarden gelopen en vond 'm persoonlijk zelf niet erg zwaar. Zelfs goed te doen.
Wat mij enorm opviel was de zeer slechte bodem bij hindernis 3. Wat een zuiggrond.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:28

Nog even een ITP-tje spammen ;-)

Bevat 2 filmpjes, 1 van mij en 1 van een aantal andere ruiters die vlak voor mij zijn gestart in de cross.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:31

Ik ben vandaag met Malloesje meegeweest en idd op enkele plekken was de bodem echt slecht, maar zeer zeker niet overal. Er werd ook zeker wel wat door de hinderniscontroleurs gedaan om het goed te krijgen, maar 100% kregen ze het gewoon niet. Daar komt bij dat de organisatie niet veel kan daar (bijv. gebroken puin storten) omdat het een natuurgebied is.
In mijn ogen kon je best starten, maar als je maar verantwoord reed en dat deden sommigen echt niet.

Het meisje wat achter de zwaan lag ging al helemaal niet lekker van start en had al 2 stops tot daar. Het paard ging er bij de zwaan langs aan de kant van de kop en het meisje bleef achter de zwaan haken met der been. Ze werd gelanceerd. Wat ik hoorde had ze een gebroken been.
Ook lag er nog een paard onderin de trackener die er niet meer uit kon. Hele trackener moest dus uit elkaar. Meisje heb ik persoonlijk gesproken (ik kwam aanfietsen) en ook zij gaf toe dat het een ruiterfout was en niets met de bodem te maken had.

Toch wel jammer dat er zoveel niet gestart zijn. Vooral als je er een takke eind voor gereden hebt. Heb Simmie en Bitwise nog wel zien springen :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:40

'k Heb je heel niet gezien Rowo! Volgende keer even roepen.
Bodem was zeker niet overal slecht maar imo wel te slecht om te starten. Kijk, iedereen heeft zijn/haar eigen maatstaven over wat hij/zij wel/niet verantwoord vindt om van start te gaan. Ik veroordeel ook niemand die wel gewoon van start is gegaan, maar hoop ook dat de organisatie de beslissing van de ruiters die niet gestart zijn wel respecteren. Jammer is het zeker, maar mijn paard is me te lief.
Trakhener was voor het L (door het ontbreken van een goede grondlijn) wel iets TE eigenlijk. Er was ook niet voor niets een alternatief. Maar goed, nogmaals, ieder handelt naar eigen inzicht. Dat moeten we gewoon respecteren.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:41

Netjes Valyra!
Super van je foutloze cross Sann!
Goed van je zusje Tientje!
Fijn Ruud!
Top Mirthe :D !
Mooizo Anke! Ik heb nog wat foto's van je, ik zal zo even kijken of ze een beetje gelukt zijn :+
netjes askazita
Mooi resultaat RedFlame!
Gefeliciteerd Henrike :D ! We zagen je nog lang komen gister opweg naar 2 gister
Mooi dat je toch nog foutloos was Dyon!
Gefeliciteerd met je 2 winstpunten, Marijke
Gefeliciteerd Marsafuba!
Netjes tierania_!
Wat fijn Carmen!
Jammer zeg photography.
Fijn Scum!
Mooi dat je toch tevreden was Marloes!

Jammer Caro en Simmie, maar ik begrijp jullie goed ...

Vanochtend erg getwijfeld of ik wel zou gaan starten. Na flink wat twijfel besloten de cross niet te starten, maar om iig wel te dressuren en te springen.
Na mijn dressuur nog even rondgekeken bij de cross en toch besloten het te gaan proberen en als ik merkte dat hij last had van de bodem meteen ermee te stoppen.

Het springen wilde al niet. Veel twijfel van ons beide, wat resulteerde stop op 4a, 8 en 9 en dus uitgesloten ...
Maar opzich niet erg. Met zoveel twijfel in het springen (op normale bodem) al, zou ik sowieso al niet gestart zijn in de cross (met slechte bodem), ookal zouden we het wel gehaald hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:44

Simmie schreef:
'k Heb je heel niet gezien Rowo! Volgende keer even roepen.
Bodem was zeker niet overal slecht maar imo wel te slecht om te starten. Kijk, iedereen heeft zijn/haar eigen maatstaven over wat hij/zij wel/niet verantwoord vindt om van start te gaan. Ik veroordeel ook niemand die wel gewoon van start is gegaan, maar hoop ook dat de organisatie de beslissing van de ruiters die niet gestart zijn wel respecteren. Jammer is het zeker, maar mijn paard is me te lief.
Trakhener was voor het L (door het ontbreken van een goede grondlijn) wel iets TE eigenlijk. Er was ook niet voor niets een alternatief. Maar goed, nogmaals, ieder handelt naar eigen inzicht. Dat moeten we gewoon respecteren.

Ja, beetje bang om wat te zeggen denk ik. Je keek zo geconcentreerd :o Je springen leek nog niet heel bevestigd, vond je soms wat te weinig met overtuiging rijden.

Maar ik snap je keus ook heel goed hoor! Ieder zijn eigen keus en de organisatie zal niemand wat verwijten. Denk dat het bij hun ook onmacht was, want volgens mij heb ik daar nog nooit een slechte bodem gezien.

En de L trackener ga ik helemaal in mee. Iemand die over wil naar de L kan um nemen, maar voor de L had ie eigenlijk meer opgevuld moeten worden bijvoorbeeld met een heel dikke boomstam als grondlijn zodat het gat minder open was.

edit: overigens vond ik dat er erg veel ongelukken zijn gebeurd. Toen wij weggingen ging nummer 80 ong. de cross in en waren er al 3 grote vallen (van ruiter of paard geweest). De EHBO en DA had het iig mega druk.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:49

Ik heb als controleur gestaan bij de kaashindernis (11 en 13) en vind het heel verstandig dat sommigen niet starten. Ik kan zoiets alleen maar respecteren. Ze hebben wel rekening gehouden met de bodem, alleen aan de bodem zelf mogen we niks doen (natuurgebied) De zwaan is bijv niet verhoogd juist door de slechte bodem. Ik vond ook dat sommigen beter de eer aan zichzelf konden houden ipv door te rijden. Jammer dat er voor die tijd zoveel water is gevallen, want ondanks de voorspellingen kregen we een super dag. Het was ontzettend lekker weer en dan is het jammer dat de bodem je in de steek laat. Volgend jaar beter op een nieuwe plek!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:50

Dan zijn er 2 in de trakhener beland. Hindernis was wel gesloopt maar bij deze hoefde de hindernis niet uit elkaar gehaald te worden.
Ik ben blij met mijn keuze want ik wil graag vertrouwen houden in de cross en paard moet dat ook zo houden. Ben nog nooit niet gestart ivm de bodem maar ik moet ook met mijn lichaam rekening houden. Een glijpartij is zo gebeurt ook met een paard die stevig op de benen staat.

@ simmie Degene die op het secretariaat zat had zeker begrip ervoor.
@ jetske en marldat jullie uitgesloten zijn.oes jammer

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:53

Geef je groot gelijk hoor Caro, helemaal met jou medische verleden van dit jaar.

Bij dat meisje moest de trackener dus wel uit mekaar. Paard ging wat ik begreep nog over de boom heen, maar kon niet meer loskomen. Hij bleef overigens heel rustig liggen tot ie eruit kon. Alles was goed gegaan, hij had niks en het meisje ook niet.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:57

Die ik heb gezien lag op zijn rug naast de sprong en meisje eronder. Erg naar gezicht. Ik vond dat zeker geen L sprong. ik was zowiezo niet van plan om daar overheen te gaan.

Gelukkig is het met dat paard en meisje goed afgelopen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:02

Een trackener zal nooit mijn favo hindernis worden en na vandaag al helemaal niet.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:17

Jetske_ schreef:
Netjes Valyra!
Super van je foutloze cross Sann!
Goed van je zusje Tientje!
Fijn Ruud!
Top Mirthe :D !
Mooizo Anke! Ik heb nog wat foto's van je, ik zal zo even kijken of ze een beetje gelukt zijn :+
netjes askazita
Mooi resultaat RedFlame!
Gefeliciteerd Henrike :D ! We zagen je nog lang komen gister opweg naar 2 gister
Mooi dat je toch nog foutloos was Dyon!
Gefeliciteerd met je 2 winstpunten, Marijke
Gefeliciteerd Marsafuba!
Netjes tierania_!
Wat fijn Carmen!
Jammer zeg photography.
Fijn Scum!
Mooi dat je toch tevreden was Marloes!

Jammer Caro en Simmie, maar ik begrijp jullie goed ...

Vanochtend erg getwijfeld of ik wel zou gaan starten. Na flink wat twijfel besloten de cross niet te starten, maar om iig wel te dressuren en te springen.
Na mijn dressuur nog even rondgekeken bij de cross en toch besloten het te gaan proberen en als ik merkte dat hij last had van de bodem meteen ermee te stoppen.

Het springen wilde al niet. Veel twijfel van ons beide, wat resulteerde stop op 4a, 8 en 9 en dus uitgesloten ...
Maar opzich niet erg. Met zoveel twijfel in het springen (op normale bodem) al, zou ik sowieso al niet gestart zijn in de cross (met slechte bodem), ookal zouden we het wel gehaald hebben.

Wat jammer Jetske (en natuurlijk alle andere ruiters die niet hebben gestart)! Ik dacht dat het de laatste keer zo lekker ging met jullie (vooral in het springen?)! Ik vond de cross op zaterdag op sommige stukken ook al zo zwaar.. Mijn pony had gewoon moeite om over de hindernissen te komen i.v.m. de zware grond..

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:33

Aan het eind van de dag was de bodem echt opgeknapt! Je zag het echt opdrogen, was dus blij dat ik aan het eind van de L reed. :)

Mijn dressuur ging wel aardig, 191 en gedeeld vierde geloof ik. Springen ging ook fijn, maar helaas een pechbalkje op de laatste.

Erg getwijfeld om wel te gaan starten maar toch gedaan, en het viel me echt onwijs mee, het ging zoooo fijn. :+: Nergens echt last van de bodem gehad, heb ook rustig gereden. Had op 21 een stop, de dubbel die je schuin kon aanrijden. Reed gewoon niet goed genoeg aan. Had er alleen niet aan gedacht dat het voor de L geen dubbel was maar twee losse sprongen, en sprong ze de tweede keer dus allebei... Helaas, dat mag niet. :Y) Was erg teleurgesteld, maar aan de andere kant, heb het nu nog een keertje over gedaan, en dat deed ze fijn. :D

Ook al had ik die actie niet had ik wss toch geen prijs gehad, nu wel een heel goed gevoel en gewoon superfijn gereden, ze pakte echt super aan! Top pownie :+:

Heb ik trouwens verliespunten nu?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:38

Denk het wel Hilde. Ik weet nu ook hoe jij eruit ziet trouwens :)

Uitslagen staan erop. Is wel een foutje gemaakt. Degenen die niet gestart zijn staan als gediskwalificeerd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:38

Go hilde! We zeiden toch dat het goed kwam :D Jammer van die fout maar ja... je hebt een top gevoel!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:40

Echt jammer Hilde! Maar wel fijn dat je er zo goed gevoel aan over hebt gehouden!

Dyon:
We zijn nog nooit uitgesloten/uitgebeld en hebben tot nu toe alleen nog maar foutloos gecrosst. Het is eigenlijk altijd goed gegaan.
Maar ik denk dat nu alle twijfel over wel of niet starten en de slechte bodem toch wel mee heeft gespeelt. Hij stopt nl (bijna) nooit, als hij dat doet is het niet goed.
Ik was ook niet boos op hem of wat dan ook. Het was niet zijn schuld. Met zoveel twijfel had ik de cross toch niet meer gestart (ookal was ik niet uitgesloten geweest) door die slechte bodem. Dat brengt alleen maar onnodig risico met zich mee en vind ik dan niet eerlijk tegenover mijn pony.

Edit: ik zie nu op de uitslagen dat ik wéér gedeeld op een na laatste stond na de dressuur (175), hoe ik dat nou steeds voor elkaar krijg. Normaal gesproken zat ik altijd mooi in het midden en af en toe er wat boven. En nu al 2x op rij gedeeld op één na laatste ... misschien toch maar extra hard eraan gaan werken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:49

jeetje zeg dat het nog zo slecht was, wat jammer,..

kan jullie beslissingen goed begrijpen, ik dacht dat zaterdag al,.. van als ik zondag had gemoeten dat ik dan wrs niet gestart zou zijn.

Zoveel ongelukken is wel heel vervelend, voor de ruiters maar ook voor de organisatie inderdaad,..
Trakehners zijn mijn favoriet ook heeeeeeeeeeeeelemaal niet.
Brr,... nare verhalen daarover weer,..

Ik vond m voor de L echt TE dik. De M trakehner zag er minder eng uit dan die van de L met dat grote gat met water,..

Verstandige beslissingen van jullie! En iedereen bepaalt inderdaad zelf of ie start of niet,.. als jij de bodem wel goed genoeg vond begrijp ik heel goed dat sommigen ook wel gestart zijn.

Was het bij het springen ook zo slecht?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:50

Springen was echt verbazingwekkend goed Natas. Viel me echt 300% mee! Losspringring daarentegen was al wat muller.