[SGW] SGW Heino-Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:52

mistid schreef:
Hey Marloes, stond jij vanochtend naast mensen met een valkje? Heb daar bij staan praten (draaide uit op een best wel hilarisch gesprek volgens mij) en dacht je te herkennen. :)

Jammer van je weigering!

Ja dat klopt ja! Moeders was volgens mij nog niet zo heel enthousiast over dat crossen maar was wel een erg vriendelijke vrouw. :)
Wat die weigering, volgende keer beter. ;)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:54

Vitalis_ schreef:
Oke, nou dan zat ik er waarschijnlijk wel dicht tegen aan. :)

Ik was dus helemaal niet binnen de tijd :'). Ik was zelfs 33 seconden te langzaam. Mijn instructrice zei dat het er net op of onder zei, dat had ze gezien, dacht ze... :')

TheHorseInn

Re: SGW Heino-Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 21:01

Top iedereen en jammer voor sommigen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:09

Ik start toch liever wat vroeger op de dag met wat meer tijd tussen de onderdelen :+

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de bodem in de cross was nog het beste van de dag ... dressuur was echt bedroevend (baan 5). Er was geen hoefslag meer, geen 2e hoefslag meer, 3e eigenlijk ook niet meer, buitenom kon eigenlijk ook niet meer. En mijn paard wilde echt zo fijn lopen, wilde het hem niet aandoen dat gevoel te verpesten door verplicht door de blub-bouw te rijden. En ik wilde hem sparen voor het springen en de cross (en ik ben z'n blessure begin v/h jaar nog niet vergeten). Dus kortezijde bij A eigenlijk elke keer buiten de baan genomen, de 3e hoefslag bij de slechte lange zijden en bij de korte zijde van C ook een 1,5m van de hoefslag :o Maar ging nog vrij netjes verder, 213 punten :D En dat ook nog met 15min. inrijden en helemaal moederziel alleen achterop het dressuurveld achter te blijven :(:)

Springen knapte die duidelijk op de bodem af, was niet zo mooi rap als we net een dik half jaartje wat kunnen rijden. En ik was ook te voorzichtig aan het rijden. Weigering op 2, mijn fout .. reed te krap de bocht door in een overkruiste galop. Balk op H3a ... volgens mij had iedereen daar bijna een balk of raakte hem iig aan :+ .. en nog eentje op H5, te dicht. Maar eigenlijk sprong die nog wel vrij fijn, hij voelde wel wat moe aan het eind.
Verbaast ben ik dan bij de DA met een hartslag van 48 :o
Inrijden cross wat geklept en in de rondte gestapt, 1x de dubbel genomen. Verder werd ie wel lekker vrolijk als er een andere deelnemer langs kwam crossen ... daar werd ik dan wel weer wat happy van :)
Bij de start goed naar Marieke laten kijken, van 'kijk, daar moet je achteraan' ... haha, hij wilde er als reactie al bijna in draf achteraan :P
Cross ging wel aardig. Hij begint wat meer door te springen, maar heeft net dat laatst beetje overtuiging nog niet. Paar stukken wat gedraafd, omdat ik het ook wat zwaar voor hem vond met de vele oxerachtige hindernissen bovenaan de heuvels. het greppeltje ging die als een speer naar beneden en toen zag die hem pas in z'n galopsprong eroverheen :') Laurier vanuit draf, wilde in dat watergat buitenom gaan maar hij landde er middenin .. en ik was half vergeten dat het een sprong naar beneden was, dus de teugels overal en nergens ... tjaaaa, dan maar aan de lange teugel de opsprong en het stijltje erna, braaf peerd :Y)
De westernhindernis was die niet zo van gecharmeerd, de fotograaf zal d'r wel een al te vage foto gemaakt hebben O:)
En gefinisht, foutloos bleek achteraf (hij was wat wijvelend op de 1e afsprong en het water, dus twas de vraag hoe dat gerekend werd) ... wel ca. 2 min. te langzaam. Kan volgens mij wel eens wat harder, hartslag na de cross was alweer 60.
Ben alleen wat teleurgesteld van m'n stijlpunten op de hooiruif. Ik kan me echt niet bedenken wat daar zo raar is gegaan dan, stond ook niets bij. Begon al aan mezelf te twijfelen, totdat jij Margriet uit je zelf zei dat je mij gezien had bij de hooiruif en dat het wel lekker ging. Naja ... dan maar geen wp-jes, maar jammer is het wel :7

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:14

Zo slecht als het de laatste keer in Wieringerwerf ging, zo goed ging het vandaag in Heino!
Eerst al 204 punten voor de dressuur, en ik was de één-na-laatste in de achterste ring met de grootste blubberbende. Het was echt geen doen maar Otto deed dapper zijn best en ik heb me er met een grote smile vol enthousiasme ingestort. (letterlijk, haha)
Toen even wat beschermers e.d. erop bij de auto en meteen door naar het springen, ons grote struikelblok. Weinig losgesprongen vanwege de slechte bodem en ook in het parcours zag het er niet zo best uit, met nog een paar scherpe wendingen, ik had er een hard hoofd in.
Maar hij sprong super, en foutloos!!!
En toen de cross, die ging ook heel lekker en foutloos. Hij ging zo hard dat ik hem zelfs iets heb teruggenomen omdat ik vreesde voor mijn knieën.
Wij hebben een leuke dag gehad!

- ik zag net pas dat Lappie_Lap achter mij startte, dat laten kijken naar m’n voorganger heb ik ook gedaan, zodat ie al zin krijgt het bos in te rennen!
- de uitslagen staan online!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:16

EvelienH schreef:
Pff.. heb geen fut meer om alle verslagen te lezen, zal ik morgen even doen. :P

Ik ben erg tevreden! Dressuur ging niet geweldig maar toch 208 punten, sinterklaas was vroeg dit jaar. ;)
Springen foutloos maar wel 3 tijdfouten, tijd stond heel krap. Cross een weigering op 13, had eigenlijk het alternatief willen nemen maar hij ging zo fijn dus ik dacht ik ga rechtdoor. Het leek alsof hij het greppeltje pas op het laatste moment zag want hij ging vol in de ankers vlak voor het greppeltje, dat doet hij normaal nooit.

Ben dus echt tevreden over mijn puppy die net 4 crosstrainingen heeft gehad, twee parcoursjes heeft gesprongen en pas een half jaar onder het zadel is. :P Wordt echt een toppertje! Hij pakt het allemaal zo makkelijk en fijn aan.

Edit: Oja, ben nog wel gelanceerd met het inspringen, meneer werd een beetje te vrolijk. :P

Volgens mij stond ik vlakbij jou geparkeerd, jij had zeker een donkerbruin vrachtwagentje mee? Dressuur in bruine set en springen in bruin/paars?
Super resultaat voor zo kort onder het zadel!
@Vitalis: Uitslagen staan al online, dus ik zou zeggen, bekijk je tijd ff ;)
@Lappielap: Super punten ook, ondanks de bodem. Ik geloof wel dat ie zo bagger was, ik moest om 12.10 en toen vond ik het al zeer matig. Ik had ook balk op 3A haha.
Super dat je foutloos was in de cross!
Ik ga ook nog niet hard genoeg, was 55 sec. buiten de tijd..
@Motje: Super gedaan! Had je nog prijs?

Wanneer heb je eigenlijk winstpunt(en)? Ik had dus 215, 1 balk bij springen en foutloos in cross, met gemm. stijl boven 6 en 55 tijdstrafpunten. Is er dan nog een wp over?

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:17

Weet iemand trouwens misschien nog hoeveel het prijzengeld was? :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:19

Nieeenkeee schreef:
Weet iemand trouwens misschien nog hoeveel het prijzengeld was? :)

1e prijs was 35, vervolgprijzen weet ik niet precies, maar ik had met m'n 6e nog 15 euro. (staat het vraagprogramma niet meer op KNHS.nl?)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:20

@Marije: volgens mij heb je er gewoon 2 hoor! :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:21

Volgens mij heb je 2 wp Marije :)
edit: Nijeberkoop oefencross 9 oktober?
Ik ga nog naar Bathmen in november, eindje tuffen ... maar ok.

Ik heb echt weinig van jullie allemaal gezien. Marieke dan omdat ze voor me startte ... en Frits van Bianca gezien .. oh ja, en Margriet natuurlijk :D

Uitslagen nu al online, das snel :oo
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 19-09-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:22

marije1987 schreef:
@Motje: Super gedaan! Had je nog prijs?

Ik reed HC dus geen prijzen, hoop weer M te gaan starten zodra het springen weer wat constanter gaat.
Zag wel in de uitslagen dat ik 3e zou zijn geweest. Maar voor mij is een fijne wedstrijd veel belangrijker. :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Jep Marije dat was ik! Gefeliciteerd met je 2 winstpunten. :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:25

Ah ok, jij zorgde er denk ik voor dat ik van 7e naar 6e plek ging ;)

Gaaf dat ik 2 wp heb, mag al L geloof ik omdat ik L springen ben.. :)
@Lappielap: Nijeberkoop is helaas geen officiele en ik ga die zondags al naar Sneek te springen..
@Evelien: Dacht ik al :) Ik vond het erg mooie outfits! Dankje :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:28

Haha, graag gedaan hoor! ;)

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:29

Vandaag ook B cross gereden met Bartje. Dressuur ging beetje slordig, 180 pntn. Springen was wel errrug slordig, 16 strafpunten :o nog noooit overkomen, maargoed. Cross foutloos en maar liefst een 8,3 voor de stijl! *\o/* als 7e geeindigd dus niet ontevreden

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:37

Veel wisselende verhalen vanuit Heino.
Voor degene die lekker gereden hebben: Toppie en op naar de volgende keer!
Voor degene waarbij het wat minder ging: Kop op en volgende keer weer beter!
Ik heb een dubbel dagje gehad:

Vandaag met Anoes haar crossdebuut gemaakt. Eenmaal in Heino aangekomen waren we te laat om de hele cross alvast te lopen en dus alleen het einde gelopen. Toen snel opgezadeld voor de dressuur. Terrein was echt zwaar prut en na 5 min losrijden hield ik het voor gezien. De ring was 1 grote modderpoel en na 1 rondje de hoefslag te hebben geprobeerd heb ik de conclusie getrokken dat het beter was om binnenhoefslag te gaan rijden en dat dus gedaan Uiteindelijk toch nog 202 punten. Daarna de rest van de cross gelopen en daar was de bodem erg goed en de cross zag er goed uit. Springparcours was nog slechter als het dressuurterrein helaas, uiteindelijk wel rondgekomen met de nodige balken, maar net genoeg strafpunten om toch nog te mogen starten in de cross Merrie was te braaf en ging dus wel elke keer braaf af, maar kwam gewoon niet zo gauw los uit de modder... Cross pakte ze geweldig aan, al heb ik flink wat moeite moeten doen om boven mijn paard te blijven met haar megasprongen Uiteindelijk 1 keer omgedraaid bij het water, omdat ik wat te ruig toereedt, daarna sprong ze er zo in. Verder foutloos verder gereden en mijn merrie onderweg compleet doodgeknuffeld Was zo trots op de pup. Bij de DA alles netjes en dus goedgekeurd. Eenmaal aan het afzadelen zag Lonnie bloed aan de voet en bleek ze haar hoefbal flink te hebben beschadigd, dus snel helemaal afgezadeld en weer terug naar de DA. Die wist niet goed wat ermee te doen, dus besloten haar snel in te laden en naar mijn eigen DA te rijden. Daar bleek het toch wel flink serieus te zijn helaas Aantal hechtingen in het pootje, flink stevig verband erom heen, flinke pijnstillers en antibiotica erin en verplichte boxrust bij de DA op stal en als ze pech heeft wordt morgen haar pootje ingegipst Diertje heeft zo goed haar best gedaan en is geen pas kreupel/gevoelig geweest en dan heeft ze dit.... Voel me zo l*llig nu....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:46

Hè gatverdarrie Benthe!

Ik heb al je coupons, zal zorgen dat ze bij je terecht komen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:46

Hè wat vervelend Jipje :(:) . Hopelijk valt het allemaal mee morgen!! Beterschap.

Wat een modderverhalen bij iedereen. Jammer hoor dat het zo nat was.
Wij hadden vandaag een CH, maar vrijdag is besloten de dressuur af te gelasten. Als ik jullie verhalen zo hoor, is dat een verstandige keuze geweest.
Wel fijn dat de bodem voor het crossen goed was.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:48

Jeetje Benthe, wat sneu voor Anous .. en ook voor jou :(:)
Dat ze zich zo bezeerd heeft, zonder onregelmatig te lopen -O- Hopelijk knapt ze snel op.
Waarom doen ze eigenlijk gips om een vleeswond heen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:59

Marieke: Dank je in ieder geval! En toppie dat Otje weer zo fijn aanpakte!
LL: De wond is nu gehecht, maar wanneer ze er steeds mee gaat lopen/op steunen 'beweegt' de wond steeds en kan deze niet mooi genezen. Ze moet dus eigenlijk absolute rust en het liefst moet ze alleen de voorkant van haar hoef belasten om zo de wond zo mooi en goed mogelijk te laten genezen. Nu staat ze in het gewone verband, maar als ze hiermee toch nog te veel doet wordt ze morgen dus in het gips gezet voor een paar dagen om de wond zoveel mogelijk rust te geven en zo goed mogelijk te kunnen genezen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:18

Wat ontzettend kl*te! :(:)

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 06:15

Wat balen Benthe. Ik moest bij de dierenarts alle beschermers sf en ze ging de benen helemaal afspeuren op mogelijk wondjes. En had ze nog bingo ook want er zat ergens een druppel bloed. Had je vast niet dezelfde dierenarts als ik had want dan hadden ze dat direct wel gezien.

Evelien: Nu weet ik wie je bent. Zal volgende keer hopelijk je naam goed hebben haha ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:45

Nou, ik zal mijn verslagje er ook maar even opzetten dan.
Dressuur ging best aardig ondanks de slechte baan, 200 punten. Met springen was hij erg onzeker, ik had 12 strafpunten (alleen balkjes). Crossen begon heel lekker en t/m de waterbak ging alles foutloos, hij ging ook goed door de waterbak. Maar die hindernis die in de bak stond vond hij maar raar en dat werd dus een langsloper. Die hindernis die in die bocht stond net uit de bak werd een mega sprong waardoor ik er daarna bijna naast lag. Ik had het even helemaal gehad (was ook ontzettend moe) maar moest nog één hindernis. Die ging dan wel weer goed maar het vertrouwen was wel een beetje weg op dat laatste stukje (logisch ook). Ik weet wel dat ik zelf niet meer start als ik niet fit genoeg ben. Ben eigenlijk nog hartstikke verkouden en bij de finish ik bijna geen lucht meer. Nouja we hebben het weer overleefd :)

Wat balen voor de mensen die niet fijn gereden hebben. Benthe ook balen van je paardje!
En de rest gefeliciteerd met de goede resultaten!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:19

Marije1987 gefeliciteerd! Super debuut! Heb jou dan nog wel gezien met de prijsuitreiking, zaten bij elkaar in de ring.
Mistid jammer van je stops op de greppel, maar verder wel netjes.
EvelienH haha de volgende keer zeg ik hoi. Was aan het twijfelen of je wel op bokt zat of niet, maar wel dus! Mooi setje en netjes gereden!
Vitalis gefeliciteerd met je prijs.
Marloesjuh jammer van de weigering .
LL jammer dat je nu geen wp hebt! Maar wel foutloos gecrosst! Netjes! En nette dressuurpunten ondanks de baan. Ik was al blij dat ik daar als 1e mocht rijden!
Motje nette prestatie dus! En door jou had ik dus nu een 8e prijs! ;)
Marsafuba gefeliciteerd.
JN jeetje dat is wel een dikke domper zeg! :(:)
Kylyco ik had dezelfde DA als jou denk ik dan! Maar bij ons was gelukkig niks te vinden! En ik weet ook wie je bent! :D
Rosalie123 jammer van de langsloper maar verder wel netjes!

Uitslagen zijn al online idd! Wel mooi.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:21

Moderatoropmerking:
Fotografen die van deze wedstrijd foto's gemaakt hebben kunnen zich melden in het centrale topic hier op SGW of een topic op SGW-ITP maken.
Vragen om foto's van allerlei individuele startnummers worden hier verwijderd.