[SGW] SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:49

Raket, Ik zie het al helemaal voor me _O- Dit jaar automatische ruitenwissers?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:09

Yep, ondanks de erg goed bedoelde hokjes, bleken ze van binnen bevroren te zijn en je werd er dus ook niet meer warm in. Nu gelukkig vanuit de auto.
Eerder genoemde vrijwilliger was niet weg te krijgen..... (ik riep nog dat hij voor mijn beeld stond :+ :+ :+ ), maar hij zeemde stug door.... Gelukkig kon de ruiter er om lachen....(en was de zemer nog best snel)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:30

Raket: meesterlijk verhaal.

Ik rij na 2 jaar BB eindelijk mee in de B. Ben me nu aan het afvragen welke hindernissen er anders waren dan de BB. Ik meen dat er een trakehner in de B zat? Dat wordt de eerste die ik dan spring in een echte cross.

Mammabird: ik vind het ieder jaar weer opvallen hoe positief en open jij je opstelt in de topics over jullie cross. Top dat jullie iets proberen te doen met de opmerkingen.
Ik vond het in de BB tot nu toe altijd leuk rijden en prima te doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:33

mamabird schreef:
Daarbij wil ik meteen de dames die komen stijljureren hartelijk danken voor hun snelle en enthousiaste reacties op mijn vraag naar stijljury's. Is toch heel wat leuker dan te moeten smeken bij iemand die notabene op de lijst van stijljuryleden staat... (op 1 na dan, ook een bokker, komt ook van ver en was gelukkig ook enthousiast!).Vandaag begonnen met maaien rondom de hindernissen!! Kunnen jullie straks allemaal over goflbaanachtige grasmatjes....

:D mag er inderdaad ruim 1,5 uur over rijden enkele reis.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:35

pol013 schreef:
Ik meen dat er een trakehner in de B zat? Dat wordt de eerste die ik dan spring in een echte cross.

Die trakhener kan ik me van een aantal jaren terug nog herinneren; van dat gat zie je echt nagenoeg niks en je paard ook niet. Boom lig heel mooi naar voren toe.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:41

Simmie schreef:
pol013 schreef:
Ik meen dat er een trakehner in de B zat? Dat wordt de eerste die ik dan spring in een echte cross.

Die trakhener kan ik me van een aantal jaren terug nog herinneren; van dat gat zie je echt nagenoeg niks en je paard ook niet. Boom lig heel mooi naar voren toe.

Die van vorig jaar niet hoor die lag op het open veld (die jij bedoelde was die sprong naar het veld erachter en terug over de wal?) en daar zat best een aardig zichtbaar gat onder :( dat vond Max tenminste ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:44

Ik vind simmies uitleg leuker dus negeer die van jou lekker corbst :P

nee alle gekheid op een stokje. Als owen eenmaal in crossmodus staat moet het geen enkel probleem zijn. Ik moet alleen dan niet aan allerlei knopjes gaan zitten waar ik me niet mee moet bemoeien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:45

cobrst55 schreef:
Die van vorig jaar niet hoor die lag op het open veld

Was die ook voor de B dan?

Citaat:
(die jij bedoelde was die sprong naar het veld erachter en terug over de wal?) en daar zat best een aardig zichtbaar gat onder :( dat vond Max tenminste ;)

Die bedoel ik inderdaad.
Ha ha! Max had zeker zijn vergrootglas meegenomen!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:49

Die naar dat veld erachter daar zag hij het gat pas boven de sprong, tja das moeilijk stoppen maar vorig jaar lag het er zo open en bloot ..........zijn ogen zijn dus nog best als het hem uitkomt :D en die ouwe heeft het niet zo op gaten/trakheners helaas.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:50

Dankje pol013! We bouwen tenslotte voor de ruiters en als die wegblijven is al het werk voor niets (en het is een bak werk!!!)

Ik word nu toch ook wel nieuwschierig naar die beruchte trakhener hoor. Misschien een troost: alle hindernissen MOETEN aan bepaalde afmetingen, dieptes enz. voldoen al lijkt het optisch soms ernstiger dan het in de praktijk is

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:58

dit is hem van 2008 van het gat van 2009 heb ik dus niet op de foto (en de film was ook al niet gelukt)

Afbeelding

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:02

Deze zit er zowiezo niet meer in, want de cross gaat niet meer over die achterste akker. Wel komt er een nieuwe ter hoogte van het bos net hiervoor waar vorig jaar de berkensprong stond

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:03

Die in mijn herinnering is van verder terug; Toen lag er nl nog een dikke boomstam op het gat en niet die iele breekboom op jouw foto Corbst.
Sorry P0l Y;( , maar deze trakhener is toch meer open dan de oude (zat overigens wel op dezelfde plek!) in mijn herinnering.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:05

wahahaha dat gat zie je inderdaad niet over het hoofd. Zoiets had ik ook in mijn geheugen.

Dus de nieuwe komt op overgang van bos naar open veld?
Ach, vind het prima. het hoort er gewoon bij. En daarbij P;Hagen is dicht bij dus de terugtocht duurt niet zo lang. ;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:10

pol013 schreef:
wahahaha dat gat zie je inderdaad niet over het hoofd. Zoiets had ik ook in mijn geheugen.

Dus de nieuwe komt op overgang van bos naar open veld?
Ach, vind het prima. het hoort er gewoon bij. En daarbij P;Hagen is dicht bij dus de terugtocht duurt niet zo lang. ;)

Idd maar dan net iets meer terug in het bos zodat je nog net in het bos land en dan de maïsakker opgalloppeerd. Nieuw dit jaar is, na deze nieuwe trakhener linksaf, een wal (2 wallen, ligt eraan welke klasse) maar die heeft zich verstopt in de maïs, dus daar kan ik (nog) geen foto's van plaatsen

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:12

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:15

Wij zijn er dit jaar ook weer bij! Alleen dit jaar met een andere ruiter op Vivre. Mijn pa gaat het dit keer proberen ipv mijn zusje. Wordt zijn (hernieuwde) crossdebuut. Ik ga mee om te groomen. Ben benieuwd naar de cross dit jaar!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:51

Roos: Ben er zaterdag. Moet zondag zelf rijden.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:06

cobrst55 schreef:
zoekt en gij zult vinden,( ik sta er dan zelf niet op maar het zijn wel mijn foto's) en als je iets verder bladert zie je hem ook van een afstandje, dus hier het "gat" van vorig jaar

http://cid-a51123167fa2b804.photos.live ... 172230.jpg

Ai ai ik heb wel eens charmantere foto's gehad.....Maar ja Zodiack was ook wel errug stout toen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:12

Ow, die! Dat is toch een beschaaft gat?! (Zegt zij die nog geen molshoop kan springen :D ). En dan te bedenken dat er eerst nog zwart plastic in dat gat moest, anders zag je het gat niet... Gelukkig dat het merendeel dat geen goed plan vond anders had het gat nog enger geweest!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:56

peanutbutter schreef:
Roos: Ben er zaterdag. Moet zondag zelf rijden.

Heb ik nu al medelijden met de ruiters op zaterdag }> Hebben ze niet alleen met mij te maken, maar mogen ze ook nog even langs jou. Gezellig hoor, zie ik je de 16de.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:00

Roos, Als je gewoon rijdt zoals het hoort, is er toch niets aan de hand ~~}>

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:02

Daar heb je helemaal gelijk in............. Alleen zijn er zoveel ruiters die denken dat ze rijden zoals het hoort en dan zwaar teleurgesteld raken bij het zien van de cijfers ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:06

Tja, Het filmpje van Ruud in WW vond ik niet stroken met de cijfers (te positief), maar Gorssel waren er toch een paar stevige onvoldoendes gevallen.
Niet iedereen heeft een (goede) instructeur die op de crosshouding let, waardoor jullie dan het slechte nieuws moeten overbrengen! Nu maar hopen dat het ogen opent en de mensen er wel iets mee doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:13

Ik was poster en heb me ook verbaasd over de cijfers.

Corien is iemand die mijn commentaar heeft aangenomen en er wat mee heeft gedaan. Ze haalde daarna veel betere cijfers voor der rijstijl.
Dit geldt trouwens ook voor Heleen, maar er blijven altijd mensen die vinden dat je te streng bent en soms ziet het er vanaf de grond gewoon anders uit dan wat je voelt.

Daarnaast is het voor een hoop ruiters lang zat zo'n B cross en zie je grote verschillen tussen de eerste hindernis of de laatste. Vooral bij Beukers kon ik het dit jaar goed zien. Ik beoordeelde 1 van de laatste hindernissen, maar had ook mooi zicht op hindernis 3 en dan zie je duidelijk verschil. Soms positief, paard is er op het einde beter doorheen en soms negatief, ruiter zit er op het einde compleet doorheen :D