[SGW] oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:39

Ik doe op zondag mee met mijn hafje bij de paarden, voor de eerste keer. Hebben al wel wat cross trainingen gehad.
Ze heeft nu nog wel ijzers voor, maar als het erg nat is rijden we met kalkoenen.

Maar je mag toch per hindernis kiezen of je 50 of 80 springt?

Wij gaan zaterdag ook al er heen om te kijken.

Joki

Re: oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:02

ja je mag per hindernis kiezen.

Weet een van jullie eigenlijk of je na een val van de ruiter nog mag doorrijden of niet.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:54

Joki schreef:

Weet een van jullie eigenlijk of je na een val van de ruiter nog mag doorrijden of niet.

Als het welzijn van paard of ruiter daarmee niet in gevaar komt word daar niet te moeilijk over gedaan maar het moet wel verantwoord blijven. Je bent toch niet van plan om er naast te gaan liggen Joki? :D

De mooiste val (voor zover je daarvan kunt spreken) was twee jaar geleden bij de finish: het paard struikelde net voor de finishlijn een beetje, de amazone verloor haar evenwicht, viel er af en rolde zo over de finishlijn. Ze lag echt helemaal dubbel van het lachen, was ook een komisch gezicht om te zien :D :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:59

Ik ben het niet van plan en tegenwoordig kan ik die idotie-sprongen van mijn paard steeds iets beter uitzitten, maar er is best een kans dat als ze heel normaal alles springt ik er van verbazing afval ;) . Het was uit nieuwsgierigheid en dan weet ik dat ik mocht ik toch het zand willen bestuderen dat ik weer op kan stappen (dan nog bedenken hoe ik er ooit weer op kom; paard is 1.80, ik rijd met superkorte springbeugels en stap altijd op met een krukje; ik zie mezelf al helemaal daar staan ergens midden in de cross :+ )

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:33

Wanneer komen de foto's van de hindernissen op de site? Weet iemand dat?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:44

kan je eigenlijk zaterdag ook gewoon verkennen bij de hindernissen als je op tijd aan de kant springt?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:12

Vorig jaar wel, dus ik denk dat dat nu ook wel zo is..
Toen hadden wij op vrijdag rustig gelopen en op zaterdag zijn we op de fiets nog een aantal hindernissen gaan bekijken en welke hindernissen m'n vader+zus allemaal kon zien..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:29

op zich vind ik op vrijdag ook niet erg, maar er is een klein meisje op stal die helemaal gek is van crossen nu ze een keer met me mee is geweest naar les. Ik dacht als ik op zaterdag ga verkennen, kan ze mee om naar de wedstrijd te kijken, zal ze leuk vinden

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:30

Bij een normale SGW, mag je verkennen tijdens de cross. Er word gefloten als er een paard aan komt, en dan moet je gewoon goed aan de kant gaan. Zal hier ook wel zijn :D ? (*Anders ga ik een probleem hebben met verkennen haha)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:27

Klopt, wij hebben vorig jaar ook een stukje gelopen terwijl de cross al bezig was. Wordt duidelijk aangegeven dat er iemand aankomt :j

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:33

En er lopen ook van die wandel- of fietspaden door het bos heen..
Hadden ze bij elk pad aan beide kanten een pas op bord staan en volgens mij bij de meesten stond er ook nog iemand bij :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:35

ik doe ook mee met mijn schimmel

birte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 13:45

je mag gewoon weer tijdens de cross verkennen, het publiek word in de tegenovergestelde richting geleid maar de mensen die het parcours willen verkennen mogen dit in de gewonde richting doen (daar word ook vanuit gegaan dat ze zelf weten dat het niet fijn is als je midden op het pad loopt als er iemand aan komt)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:18

ik heb me toch maar op de wachtlijst laten zetten :)
Komen er nog foto's op de site te staan van de hindernissen, of gaat toevallig een van jullie foto's maken? Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten namelijk.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:28

er komen nog foto's op de site maar ik weet nog niet wanneer, bij de foto's van 2009 kun je al enkele hindernissen zien die weer in het parcours zitten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:23

Ik ben vooral benieuwd naar de coffin. Zoiets hebben we nog nooit gesprongen en zie ik wel op de hindernislijst staan.
Je mag hindernissen gewoon overslaan als je ze niet wil springen toch?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:25

er was geen parcourtje na de cross of wel ?

coffin ken ik niet eens bij naam,
ga het even opzoeken ;)

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:26

Annetje schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar de coffin. Zoiets hebben we nog nooit gesprongen en zie ik wel op de hindernislijst staan.
Je mag hindernissen gewoon overslaan als je ze niet wil springen toch?

Je hoeft geen enkele hindernis te springen, je mag ook alleen de lage hindernissen nemen, het is maar net waar jullie zelf aan toe zijn, je mag de cross in ieder geval altijd uitrijden, er mag veel en er moet niets zolang je een ander maar niet hindert.

De coffin is een soort ingegraven houten bak van ongeveer 50 cm breed en 50 cm diep waar een boomstam boven op ligt, hij ligt hier mooi opgesloten in een houtwal en zal naar verwachting weinig problemen opleveren.
In een "echte" cross is zo'n hindernis een stuk groter. Juist omdat het een oefencross is leek ons het juist een mooie hindernis om er in te bouwen en ook hiervoor geld dat niemand er overheen moet springen.

Er is hier geen parcourtje na de cross, aan de cross zelf heb je al genoeg inspanning :D

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:34

aadburg schreef:
Joki schreef:

Als het welzijn van paard of ruiter daarmee niet in gevaar komt word daar niet te moeilijk over gedaan maar het moet wel verantwoord blijven. Je bent toch niet van plan om er naast te gaan liggen Joki? :D

De mooiste val (voor zover je daarvan kunt spreken) was twee jaar geleden bij de finish: het paard struikelde net voor de finishlijn een beetje, de amazone verloor haar evenwicht, viel er af en rolde zo over de finishlijn. Ze lag echt helemaal dubbel van het lachen, was ook een komisch gezicht om te zien :D :D

Uhm.. dat was ik geloof ik .... :D Heb de modder nu nog niet uit mn broek...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:31

als je bij google coffin intypt krijg je allemaal doodskisten.
bij ons noemen ze dat een trakehner hindernis volgens mij,
maar ik weet al wel wat het is heb het al vaak gesprongen :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:34

Coffin, is vaak een combinatie ook. Boom - Greppel - Coffin :).
Trakehner is idd ook een 'gat' met een boom erover.

Ik ga het trouwens heel ZWAAR krijgen dit weekend haha.
Want zaterdag heb ik Endurance, en snachts van 07.00 tot 03.00 nachtdienst en dan zondag Broekelo haha.

Hopelijk mag ik laaaaaat starten zondag.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:37

Maar een coffin is toch altijd boom-gat-boom en het gat is dan toch het coffin gedeelte?
Een gat met een boom erop noem je toch een trakhener? :o?
Maakt op zich weinig uit hoe het heet, ik heb een trakhener ook nog nooit gedaan. De cross klinkt wel als een hele fijne manier om ervaring op te doen! En fijn ook dat je alles over zou mogen slaan :) Nu maar hopen dat ik er nog bij kan en ook mag starten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:39

Je hebt ook wel is een halve coffin, zoals in Castenray (in B oa). Was er een Greppel en Steil erachter :). En idd gat met Boom is Trakhener ! Die van Neede is gelijk goed voorbeeld haha.

Ik kom gelukkig met mijn ervaren Fjordje, dus word geen probleem. Maar als ik mijn jongste mee had, had ik er lang gereden. Ik ga voor je duimen ! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:44

Als het eruit ziet zoals de foto bij de wiki, dan durf ik daar ook niet in de buurt te komen :=
http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Coffin2.jpg Dit is volgens de wiki een coffin/trakhener combinatie.

Maar uhm... ik dacht altijd dat dit soort dingen niet in de B zaten... Dat heb ik dus fout? Gaten, greppels, trakheners en coffins kom ik volgend jaar (hopelijk!) ook in de officiele B tegen? *slik*

Bedankt voor het duimen! Ik duim zelf ook heel hard! Lijkt me leuk en des te groter is de kans dat ik de week erop Princenhage goed uit kan rijden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:56

Dat is wel een flinke, dat is wel in hoge klasses :))! Die vind ik ook aardig haha!

Dit is de Coffin in het B, (Castenray). Het is niet onze meest voordelige foto O:)
Bij het L was het een greppel. Was de boom ervoor weggehaald.
Afbeelding

En dan steiltje op 1 galopsprong
Afbeelding

Nou idd, dan is Broekelo leuke inkomer voor Princehage :)) !!