[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:44

Goede resultaten hier zeg!

Bij mij ging het ook erg goed :D
Dressuur had ik weer de jury van vorig jaar, zuinige man haha. Had 178 punten. Springen en cross foutloos, ging gewoon lekker! Was nog 2e, maar dat kwam ook doordat ik vrij weinig concurrentie had eigenlijk. Er waren maar 4 combinaties van ring 5 die de cross uitgereden hadden...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:46

Saden: jammer dat je uitgesloten was!
Rosalie: Gefeliciteerd met je prijs. Maar, jeetje er hebben er ook niet veel de cross uitgereden dan :(:)

Mel: in Gorssel :) !

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:55

Prijswinnaars gefeliciteerd! En voor de genen waar het wat minder ging: :(:)

Bij mij ging het ook niet goed. Dressuur ging niet heel fijn, maar wel netjes. Had 205 punten en daarmee 4e of 5e. Losspringen ging heel goed, superfanatiek en ze trok mooi op de hindernisjes aan. En toen kwam ik in het parcours en ze wou niks meer. Dus daar was ik dus gestrand.
Ben wel een beetje teleurgesteld nu, ze laat me zo zitten in het parcours. De laatste springwedstrijd ging ook zo dus ik zat er zelf misschien een beetje te gespannen op. Maar dat geeft haar geen reden om zo stout te zijn vind ik, het staat zo laag daar kan ze met haar ogen dicht nog overheen. Maar blijkbaar is ze zo gevoelig voor spanning, ze klapt dan ook helemaal dicht in het parcours en reageert totaal niet meer op mij.

Rosalie123

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:57

Ik had je nog gezien in het parcours Anthea. Vond het erg sneu voor je!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:00

Rosalie123 schreef:
Goede resultaten hier zeg!

Bij mij ging het ook erg goed :D
Dressuur had ik weer de jury van vorig jaar, zuinige man haha. Had 178 punten. Springen en cross foutloos, ging gewoon lekker! Was nog 2e, maar dat kwam ook doordat ik vrij weinig concurrentie had eigenlijk. Er waren maar 4 combinaties van ring 5 die de cross uitgereden hadden...

Je zat bij mij in de ring :P Ja ik vond hem ook een beetje zuinig, ging bij mij ook erg goed.
We waren indd met 11 man, en er zijn inderdaad maar 4 uiteindelijk over de finish gekomen, ik was uiteindelijk dus 4e (eerst 3e haha).
Nog gefeliciteerd!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:01

Ik hoorde het Anthea.
Heel jammer.
Hopelijk gaat het volgende keer beter. In de trainingen doet ze het nu zo leuk!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:03

Saden: Ja klopt, dan pakt ze het zo fijn aan. Ik had na Ede ook echt een heel goed gevoel over het crossen. Springen in de training gaat ook goed, maar op concours dus niet meer.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:07

Jeetje Anthea....... Dat is echt balen zeg! Het stond inderdaad erg laag dus ook al was jij zenuwachtig, ik vind inderdaad ook dat je paard het gewoon had moeten springen!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:10

Wat een goede verhalen zeg! Bij mij ging het helaas een stuk minder, ik was er een van de vele van ring 5 die de finish niet wisten te halen, ben er niet eens in de buurt gekomen.

Het was echt een beetje een jammer dagje, had me onze rentree wat anders voorgesteld...

Met de dressuur was ik wel heel erg tevreden, heel relaxt en mooi constant rond, heeft ze nog niet beter gedaan. Helaas laatste van mijn ring met 166 punten, kan het echt absoluut niet plaatsen, maargoed mijn gevoel was goed en dat is belangrijk!
Losspringen ging prima, maar in de ring vond ze het nodig om overal idioot hoog overheen te springen, heeft ze nog nooit gedaan! Een stop op 5, dat was mijn eigen schuld, wilde haar te vroeg af drukken, later nog ergens een balkje. Het was echt geen fijn parcours, maargoed, wel rond.

Hindernis 1 in de cross ging goed, hindernis 2 niet. Ze kwam iets terug op de heg, maar sprong toch, zo ver mogelijk aan de rechterkant. Ze kent het vegen nog niet en sprong zo giganisch hoog dat ik volledig gelanceerd werd. Na de hindernis ging ze keurig het pad op naar links, maarja, ik hing nog ergens in de lucht en lag er dus naast. Ging erg hard, maar we hebben er behalve een volledig gescheurde broek (bij mijn knie, dus had erger kunnen zijn :-)) en wat spierpijn bij mij niks aan over gehouden. Ik was wel enorm teleurgesteld, had zo graag nog wat meer hindernissen willen proberen...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:14

Ponyparadijs gefeliciteerd!!! Heb jullie dan nog wel gezien bij de prijsuitreiking!
Saden jammer zeg!
Rosalie123 ik heb jou nog over de laatst zien gaan! :) Gefeliciteerd met je prijs!
Anthea wat balen zeg!! Ik ken je gevoel een beetje, want W durf ik in het springen ook nog niet 100% te vertrouwen. Erg jammer dat je nu weer teleurgesteld word! :(:)
Martinev ook erg jammer zeg!
Assiejlover super hoor! Gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:18

Anthea, wat balen joh! Ik ken het gevoel. Had jij een startnummer ergens begin 40? Dan heb ik je ook gezien.
Kop op. Veel oefenparcoursen gaan springen!

Martine, jammer zeg! Dat had je idd niet voor ogen. Misschien niet helemaal foutloos uitrijden, oke, maar tot hindernis 2 komen is idd wel heel zuur. Ik schud je de hand.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:18

Zo weer lekker thuis en paardje verzorgd. Ik heb wel een lekker dagje gehad. Met dressuur was ze braaf en rustig. Wat voor haar al een groot pluspunt is. Met 206 punten waren we 6e.
Het springen ging heel fijn. Zolang ik niet prutste deed mijn paard dat ook niet. Conclusie niet prutsen ;) . We waren foutloos.
Toen de cross. Ik was er in Westerbork achter gekomen dat ze heel snel ineens stil kan staan en draaien als ze water ziet. Daardoor vond ik het laatste stukje van de cross best spannend met die dubbelsprongen, korte bocht, dubbelsprong en water. Het eerste gedeelte van de cross verliep best fijn. Ze was wat kijkerig en moest even inkomen. We zijn nog niet helemaal op elkaar ingespeeld. Soms neem ik wat te vroeg het tempo al terug(ik ben niet gewend dat een paard snel luisterd :+ ) of past het niet vloeiend. Maar het meeste ging wel fijn. En gelukkig ging ook het laatste gedeelte goed. Ze pakte het gedeelte bij de waterbak zo aan dus was helemaal blij :D . En ik geloof dat iedereen die daar stond dat wel mee gekregen heeft :o . Foutloos en binnen de tijd :D
Uiteindelijk 2e!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:22

Wow, veel leuke en zelfs hele goede resultaten gezien, gefeliciteerd! Ook tevreden debutanten (ook al zijn ze niet gefinished, toch keurig voor een eerste keer).

Mmm, helaas ook veel mensen die niet eens gestart zijn of de finish niet gehaald hebben. Balen! Hoop dat het jullie de volgende keer beter vergaat!

Ik heb wel een fijne dag gehad. Mocht gelukkig redelijk laat weg en had een fijne dressuurproef, 206 en 4e of zo. Mijn voorganger wilde gelukkig even lezen, tnx nog! Springen foutloos (wel extreem laag maar enkele hele gekke lijntjes). Cross fijn van start maar had mezelf iets bang gemaakt voor 4 met die kuil/sloot erachter. Daar stopte ik dus met rijden en met al die bloemen keek Juul ook nog iets dus stonden we stil. Eigen doimme mutsenschuld, opnieuw aangereden en verder cross prima kunnen rijden en wel (weer) met flinke tijdfouten gefinished (5.06). Uiteindelijk veel mensen uitgevallen of fouten, dus 11e plekje.

Vond de dazen erg meevallen (net als het weer) maar vond de bodem van de cross bijzonder mul en zwaar. Baalde ook enorm van de late uitslagen. Heb maar niet meer gewacht op mijn coupon want die kon ik pas na 5-en ophalen (de laatste starts waren om 14.30 binnen). Respect voor de vele vrijwilligers die de hele dag in touw zijn overigens!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:23

Super Kylyco!

Martine! :(:) Wat naar zeg! succes met je spierpijn :(:)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:25

Simmie schreef:
Ruud_O schreef:
We hebben genoten, waren verbaasd en schrokken af en toe.

Wat dan? Heb je enge dingen gezien?

Een aantal paarden ging goed hard onderuit richting de waterbak komende vanaf de picknick bank.
1 meisje kwam daarbij tussen de bomen terecht.

Verder viel me op dat veel mensen nauwelijks tussen de hindernissen uit het zadel blijven, doordat ze te lang zitten.

Oh Yvet hebben we gezien, maar helaas was de batterij van de camera leeg |(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:27

Dat zijn wel enge dingen idd. In Helvoirt is ook een ernstig ongeluk gebeurd. |(

Jammer van je weigering Yvet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:28

Wat is er in Helvoirt gebeurd dan?? :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:35

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:38

Simmie pbde me al, maar thanks voor topic!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:38

Jeetje zeg! Vreselijk heftig in Helvoirt zeg :oo

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:41

Jeetje .. ;(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:44

Dat is de andere kant van de medaille! Wat zuur zeg!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:44

Elke, gefeliciteerd! hij gaat lekker he, kampioen met springen, kampioen met sgw :))

Fellow, jammer zeg dat je een hindernis te veel hebt gesprongen :(:)

Heleen, jammer van je weigering, voorderest dus wel super gereden

daandriaan, gefeliciteerd met je prijs!

Margriet, gefeliciteerd met je wp!

Simmie, jammer dat hij zo onder de indruk was, maar hij heeft idd weer wat geleerd.

Tom heeft dus goed gereden Shanouk, ik had hem zien vertrekken bij de cross

Ponyparadijs, gefeliciteerd!

assiejlover, gefeliciteerd!

Rosalie123, gefeliciteerd!

Anthea, wat balen zeg

Martine, balen:(:)

Kylyco, gefeliciteerd!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:47

Nu mijn eigen verslagje van ons B debuut :D

Dressuur ging wel, proefje kende ik niet uit mijn hoofd en mijn pa las 2x verkeerd. Voortaan dus wel mijn proefje uit mijn hoofd leren. Alsnog 197 punten. Springen ging ook lekker, 1 pechbalkje. Cross ging super, foutloos. Wel veel tijdfouten terwijl ik voor mijn gevoel toch best een goed tempo had, volgende keer nog sneller rijden. En een 6.7 en een 7 voor stijl. Ik weet dat er bij de spoorbomen een jury stond, maar waar stond die andere?

uiteindelijk 10e geworden

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:54

had mijn kleine hondje Loena ook mee, die ligt nu lekker te slapen. Die was echt kapot. Had ondertussen ook nog even geslapen in de auto.