[SGW] 12 september Tripalon, de Treekhoeve in Leusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: 12 september Tripalon, de Treekhoeve in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 20:28

Hier zit er nog 1 hoor....

Even misschien een dom vraagje hoor, kan je ook al parcour lopen en daarna aanmelden bij het secretariaat? Of moet je dat eerst doen? En is het parcour lopen ook in wedstrijd tenue?

Laten we duimen dat het wel beter weer word dan de afgelopen 2 dagen, bah wat een regen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:02

Ze verwachten zaterdag zon, en zondag zon en regen....

Volgens mij mag je ook parcourslopen voor het aanmelden, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij is het in wedstrijdtenue, heb ik dat ergens gelezen, maar ik ga nog even zoeken voor je!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:48

Ja, in wedstrijdtenue.. Maar ja mag toch eerst dressuur doen? En dan parcourslopen voor het springen. Vraag me alleen af of het handig is om het hele crossparcours te lopen. Dat kost nog al wat tijd! En zo heel veel tijd heb je nu ook weer niet, tussen springen en de cross... Ik ben ook al zenuwachtig! haha.. terwijl het allemaal heel 'informeel' is...

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:40

Ik begrijp uit de lijst dat we om 10.15 uur het parcours moeten gaan lopen voor zowel springen als de cross..
Ik heb ook maar een half uur tussen springen en cross zitten, in die tussentijd wil ik en mijn paard ook 'omkleden', ik ga niet met mijn witte spul de cross springen :=

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:27

@Josewoos, ik denk dat het een 'vanaf' tijd is, want ik kan dan bijvoorbeeld niet parcourslopen, want ik moet om 10:18 dressuur starten....
Ach, komt wel goed. Er stond bij de cross zelfs een max. tijd van 45 minuten!! Of het is een heeeeeeeele lange cross, of het is erg ingewikkeld.. haha.. Ik ben benieuwd!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:59

Gaan jullie trouwens invlechten enzo?

Ohja, westrijdspullen moet ik ook nog ergens vandaan toveren :+

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:14

Ja, ik ga invlechten... Voor de dressuur in ieder geval. Maar ik denk dat ik de vlechtjes laat zitten...
Volgens mij willen ze het toch een beetje officieel maken, dus dan hoort dat er wel bij!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:08

Daar was ik al bang voor, hihi. Ik wil het ook wel, maar moet nog manen trekken, Tivara is nu net een Fries :') En ga morgen naar Horse Event, en zondag moet ik al vroeg vertrekken. Dus dat wordt even naar een oplossing zoeken. (We hebben (nog) geen licht, dus erg vroeg/laat gaat niet werken)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:39

josewoos schreef:
Ik begrijp uit de lijst dat we om 10.15 uur het parcours moeten gaan lopen voor zowel springen als de cross..
Ik heb ook maar een half uur tussen springen en cross zitten, in die tussentijd wil ik en mijn paard ook 'omkleden', ik ga niet met mijn witte spul de cross springen :=

Mag je dan niet in je crosstenue springen? Dat mag op officiele wedstrijden nl wel omdat je gewoonweg te weinig tijd hebt (bij officiele SGW's heb je 20 tot 30 min. tussen springen en cross) om je om te kleden.
Enne crossen in je witte broek kan makkelijk hoor. Doe ik ook altijd. :D

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:52

Er moet in wedstrijd tenue worden gesprongen stond er op de site volgens mij...cross moet in nauwsluitende kleding en cap en laarzen of chaps....staat er geloof ik. Ben ook al beetje zenuwachtig, als alles maar goed gaat ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:54

Ik ben nu helemaal 'ohjee, ik weet helemaal niet hoe het eraan toe gaat, en wat ik moet verwachten, en, en, en, en.....'

Is er iemand die mij om 11 uur voor kan lezen?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 22:26

Invlechten hoef ik niet (fjord), maar morgen was ik hem nog wel, hij zit onder de mestvlekken :(

En Kiki, ik kan je helaas niet voorlezen, moet 10 minuten voor jou mijn proef rijden :P
Maar als je dus een fjord in de ring (ring 2, buitenbak) ziet rijden (zoveel zullen er toch niet zijn denk ik) dan kan je die meid die mij voorleest wel aanspreken hoor, doet ze vast wel ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 06:40

Is goed, dat doe ik als ik nog niemand heb gevonden, bedankt! En als er wel meer met een Fjord zijn dan gok ik gewoon op eentje en vraag ik het aan die, haha. De wereld vergaat er gelukkig niet van.

Vriendlief gaat wel mee, maar die heeft al een keer aangegeven mij nooit te willen voorlezen :+ Ach, dat is ook het enige zo ongeveer wat hij niet doet op wedstrijd.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 09:25

Hihi ik zie dat ik een uur later moet, dus om 11.50 uur :+
Het was gisteren al laat toen ik nog achter de pc kroop :P

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:26

Ik ben er wel om fotos te maken!:)

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:29

Leuk :D !

Ik moet al lekker vroeg dressuur rijden 09.14!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:00

Haha, ik moet ietsje eerder starten dan eerst.

Net in het donker nog even Tivara's staart gewassen. Morgen vroeg nog vlechten. Tot morgen allemaal!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 07:14

Pffff zenuwen hier!

Iedereen veel succes vandaag!

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:45

Ik ben weer thuis!
Dressuur ging wel fijn, punten vielen een beetje tegen maar stond bovenaan met 181 pnt.
Toen springen, maar dat ging slecht.
Toen crossen, was mijn paard ook weer lekker dwars en in het bos wou ze op een gegeven moment echt niet meer verder ze durfde echt niet alleen. Dus toen heb ik braaf staan wachten op nummer 4 :') En ben ik heel de weg achter hem aan gereden en toen ging het goed :)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:16

Ik ben ook weer thuis....
Ik ben heel erg stom geweest... heb opgegeven met de dressuur.. Ik snapte niks meer van 't proefje en we gingen ook als Hepi & Hepi door de baan... MEER OEFENEN - EN NOOIT MEER OPGEVEN..... Vervolgens foutloos gesprongen en 2 weigeringen in de cross.

Ik vond het super leuk!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:22

Haha mijn dressuur was ook een lachertje, maar ondanks dat het hartstikke slecht ging, stond ik 1ste... wauw haha.
En dat heeft ook de doorslag voor het eindresultaat gegeven :D
Springen 1 weigering en de cross bij de eerste 3 sprongen weigering := Maar daarna hadden we het door en gingen we ervoor. Dat bos ken ik ook op mijn duimpje, daar rijd ik regelmatig. Ik wist dus ook al hoe lang de route zou zijn. Mijn fjord was duidelijk erg moe, echt op. Hij wou alleen nog maar stappen met lange teugel, nou normaal in het bos zou hij dat niet doen hoor!
Ook in het bos alles probleemloos gesprongen en ik ben 1ste geworden!!
Helemaal blij dus, een geslaagde dag was het :D

Wel vond ik de binnenbak waar je moest losrijden voor dressuur echt bar slecht, eigenlijk de andere binnenbak ook, maar die was nog beter dan de andere. Ook bij de cross waar je moest stappen was het ontzetten mul en zwaar zand, vond ik ook niet zo prettig voor m'n paard. En die prijsuitreiking, waarom moest dit zo lang duren?
Ik was er ook helemaal klaar mee, heb mijn protocol niet eens opgehaald.
Maar verder vond ik het echt goed georganiseerd :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:28

Nou, als je met 3 weigeringen in de cross bent rondgekomen en je nog 1e bent geworden, is er wel dramatisch gereden zeg! Ondanks dat gefeliciteerd met je prijs.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:33

Nou ja zeg, het was ook gewoon A catagorie he? Niemand van ons had ervaring hierin, je moet toch ergens beginnen?
Ook al is het dramatisch in jouw ogen, zo zie ik het zeker niet. We zijn allemaal rondgekomen zonder kleerscheuren en een hele ervaring rijker en we waren allemaal hartstikke tevreden ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:36

Dat is ook het belangrijkste, dat je zelf tevreden bent. En voor een eerste keer zijn weigeringen ook helemaal niet erg! Zo bedoelde ik het niet.
Als je met 3 weigeringen al eerste wordt, moeten de anderen wel heel veel meer weigeringen hebben gehad (en ja, in mijn ogen dus dramatisch gereden). Bij een officiele (BB)cross ben je met 3 weigeringen echt nergens meer.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:40

Hihi nou dan blijf ik voorlopig wel hier in oefenen haha. Nee volgend jaar wil ik waarschijnlijk een oefencross mee gaan pakken, maar echt officieel starten ga ik denk ik niet doen, ik moet met die kleine ukkie fjord van mij dan bij de paarden mee rijden, dat gaat 'm niet echt worden. De B zal nog wel lukken, de L niet :P
Ach, we zien het wel, zolang het plezier er maar is :D
Maar bedankt voor je reactie ;)