[SGW] SGW Maarsbergen - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 06:08

Jobke schreef:
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke dag. Het was warm, chaos (aan de telefoon tenminste), maar toch zoooo erg leuk weer. Ik heb weer zin in morgen.

Ik heb de uitslagen, op papier, van ring 1-3 hier liggen. Ring 4 en 5 natuurlijk weer ergens laten liggen. Sorry zusjes van der Lei.

Veel bokkers gezien en ik hoop er morgen nog meer te zien. Startlijsten zijn bijgewerkt, dus kiekt u maar.

Ook van mijn kant complimenten voor een prachtige wedstrijd. Terrein lag er prachtig bij, fantastische hindernissen, eerlijk gebouwd. Gewoon top! Fijn dat er goed aan de paarden werd gedacht met veel water en duidelijk advies opgehangen bij secreatriaat en ook de dierenartsen waren proactief met advies.

Het enige wat ik wat minder vond was de late uitslagen en geen mogelijkheid tussentijds protocollen mee te nemen. Dit is pas mijn 3e cross, dus weet niet wat gebruikelijk is, maar vond dat superfijn in VP en VL. Zeker ook met het warme weer (en ik moest vroeg starten) dan wil je als het kan je paard rust en lucht geven. Is dat een keuze Jobke, of heeft het meer met secretariaatsbezetting te maken (doe zelf een secretariaat en weet hoe chaotisch en druk het is)?

pol013

Re: SGW Maarsbergen - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 06:58

Ik had gister van te voren al het voornemen om meteen na de cross te vertrekken ongeacht de prestatie. Was gewoon blij als alles soepel zou verlopen en wilde het lot niet tarten door te lang te blijven met die hitte.

Ik hoop dat het secretariaat/ organisatie daar begrip voor kan opbrengen. Wilde het eerst netjes vertellen bij het aanmelden maar ben het toen vergeten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:16

wat een lieve berichtjes zeg :) echt heel leuk.
slecht geslapen (elke 2uur moest ik wakker gemaakt worden) maar verder gaat het wel. schouder is nog veel dikker en mijn wang ook, die is aan de binnenkant ook stuk.

maar hé, ik mag van geluk spreken.. als ik hoor hoe hard ik gevallen ben, ben ik er goed vanaf gekomen.

die weigering was mijn eigen stomme schuld,ik vond die sjoelbak echt eng en durfde niet te rijden.. maar waarom ze daarna opeens aan de kletter ging is mij een raadsel.. maar goed,lang leven de BP en cap! als je ziet hoe mijn cap eruit ziet, mag ik erg blij zijn dat die een harde klap heeft opgevangen!

Ik weet wel, dat zei mijn vader later, dat ik hele tijd bleef herhalen dat ik in de weg lag en dat ze me moesten opschuiven omdat de cross zo niet verder kon gaan :')

Jobke: heb je mij zien liggen? ik hoorde dat ik erg in de war was.. weet ik zelf niet zo goed.. weet wel dat de ehbo top was, ze gooide water over me en op een gegeven moment hing ik helemaal over iemand heen,zo duizelig was ik. meneer met bruin haar en een vrouw met donkere krullen. Top, super bedankt :)

Iedereen die wel lekker heeft gereden, super :) Gefeliciteerd! En iedereen die vandaag moet: Succes!!

Ik vond maarsbergen super mooi,ben er volgend jaar weer bij :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:23

Lees dat heel veel mensen fijn hebben gereden

@ nessah. Lees dat je er goed van af bent gekomen. Pas maar op met deze warmte dat je niet te veel doet. Je zal wel behoorlijke spierpijn hebben.

Als ik de foto's en verhalen zie baal ik wel dat ik heb afgezegd maar ja hier was het gisteren 37 graden en vandaag wordt het weer bloedjeheet.
Volgend jaar hoop ik van de partij te zijn...als de L in het weekend valt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:30

sterkte Agnes, je zult je nog wel even niet best voelen :(:)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:17

Nessah ik had je ook zien liggen, ging net parcours lopen. Je was inderdaad erg verward en ik zei ook al direct "die heeft een hersenschudding"
Ik zag ook dat je top werd verzorgt, echt petje af!

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:12

@ Nessah, Ik had even in je profiel gespriekt en volgens mij hebben mijn vriendin en ik jou paard opgevangen. We waren opweg naar het terein en ineens hoorde wij een paard er aan komen rennen die richting te trailers ging dus wij snel er voor gesprongen om hem tegen te houden maar hij was er niet zo van onder de indruk en liep zo langs ons op. Hij ging snel door de bocht heen en glee een beetje uit. Toen zagen we iemand die hem te pakken had gekregen. (pakte hem snel bij de teugels) Omdat die mevrouw haar handen vol had, had ik gevraagt of ik hem moest vast houden, Dat vond ze wel fijn. Dus ik met jou paard richting het terein even gekeken of die geen wontjes had en toen kwam er een man aan hij kwam een beetje paniekerig over :(:) en vroeg of die niks had en nam hem over.

@Motje11, Ik zag jou nog bij de waterbak! Ik dacht bog, wat gaat die nou doen? Je had inderdaad geluk dat je paard mee kijkt na de botjes :+
Laatst bijgewerkt door TanteCay op 03-07-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:18

Bedankt, die vriendin van jou had mij ook al een pb gestuurd :) Die man, dat was mijn vriend.. Mijn vader is naar mij gegaan en hij is naar mijn paard gegaan.
Mijn paard is inderdaad tijdens het los rennen onderuit gegaan, maar heeft haast niets en loopt gewoon goed. ( paar kleine wondjes)
Heel erg bedankt voor het opvangen van mijn paard :)

Arm beest moet behoorlijk in paniek zijn geraakt, veel mensen hebben haar proberen tegen te houden maar ze bleef maar rennen. Arme merrie :(:)

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:23

Mooi dat je paard niks heeft! Ze leek idd wel een beetje in paniek. :(:) En rende zo hard door de bocht heen met zijn stiften we zeiden ook nog tegen je vriend dat we links achter (geloof ik) niet helemaal vertouwden. Maar ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden dus op een paar kleine wontjes na. Maar ze wist de weg na de trailer donders goed!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:53

zo even mijn verslag van vandaag.

ondanks dat het voor ons een 20 min rijden moest ik toch vroeg op. Ik moest namelijk om 08.15 dressuur rijden. Hij liep super punten weet ik nog niet ga zo terug naar maarsbergen voor de uitslagen en om nog even naar het M te kijken.
Springen was super . Ondanks dat hij bij het inspringen heel veel spanning opbouwde.
Had toch een balkje op 9B liet hem gewoon net iets te los op de laatste sprong.

Cross ging heel goed. Had een stop op hindernis 4A. Maar hoorde al dat heel veel dat hadden. Ik mag echt niet ontevreden zijn met zo´n onervaren paardje in deze cross. Hij liep super!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:02

Netjes voor de eerste keer TanteCay
Fijn dat je zo lekker gereden hebt Motje!
Lekker dat Corion het zo fijn oppakte Mootje! Hij leert snel zeg!
Fijn dat hij gewoon doorging Rianne! Mooie foto's!!
Lekker dat je zo'n fijne cross hebt gereden Bvw!
Fijn dat Wendel goed ging Evelien, en jammer van Capri. Misschien eerst aan de controle werken tijdens oefencrossjes?
Gefeliciteerd met je winstpunt Astrid
Netjes hoor Polo!
Super Chartje! Netjes gedaan zeg!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:41

Netjes Chartje! H4 was toch de twee boerderijen? De leken niet heel lastig! In prijktijk was het dus iets anders

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:41

@ Snoekiej, het probleem is dat hij het tijdens de trainingen niet doet, dan kan ik hem rustig op een dubbelgebroken trensje rijden. Hij is wel druk maar niet sterk. Hij kent het spelletje iets te goed. _-:( Heb net een enkelgebroken 14cm pelham gehaald, kijken of hij hier wel op terug wil komen. ~~}>

Moet zeggen dat ik de sjoelbak met lopen de enige echt dikke hindernis vond, tijdens de cross deden ze de hindernis juist super!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:06

Ik ben ook weer (tevreden) terug uit Maarsbergen.
Had er helemaal zin in en zag eigenlijk nergens tegenop. Vond het gewoon een mooie L-cross!
Dressuur heb ik niet veel aan gedaan. 20 minuutjes los gereden ivm de warmte (die eigenlijk nog best meeviel vanmorgen vroeg) en daarom een braaf proefje. Terechte 187 punten.
Springen foutloos en in de cross een stop op 4a wegens een ruiterfout :+ . Ik zat te veel te sturen en te mikken waardoor het ritme weg was en Sim zoiets had van "wat wil je nou". Puur aan mij te wijten dus. Rest van de cross ging Sim superfijn en vrat 'm op! Het dambord, punt, V-tjes, trakhener, landhek, water, zandgat, stormbaan etc, het ging allemaal gewoon lekker! 2 maal hartslag van 60 met de complimenten van de DA.
Heb Sim gelijk na de verzorging naar huis gebracht en zelf nog even teruggegaan naar het terrein. Uitslagen waren er nog niet en we zijn na 2 uurtjes maar weer richting huis gegaan. Nog wel even de flinke bui en onweer gehad in MB. Had wel wat...
Hopelijk kunnen de M-mers fijn rijden, want de wedstrijd is (terecht!) even uitgesteld ivm het onweer.

Organisatie van Maarsbergen (en Jobke, leuk je irl te hebben ontmoet) bedankt voor de mooie wedstrijd!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:19

Hey Simmie, gefeliciteerd met je fijne dag! Heerlijk dat je eindelijk weer een L-cross in kon. Foutloos met springen zelfs - je bent er echt weer door! Jammer van je stop op het boerderijtje, maar super dat Sim verder zo goed aantrok.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:27

Dank je Astrid. Was idd lekker! Castenray was de laatste...

Mocht iemand een zwarte, kunstlederen singel met springflap van HH hebben gevonden, ik ben de mijne kwijt. -O-
Heb 'm bij de auto nog schoon staan maken, maar op de een of andere vage manier is hij niet mee thuis gekomen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:45

sim: heerlijk dat je de cross in mocht en hem lekker hebt kunnen uitrijden. Nu alleen nog dit positieve gevoel in je hoofd houden en de rest snel weer vergeten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:46

Ik heb besloten niet te starten. Het is een enorme stortbui geweest hier en ik durfde zonder ijzers niet het gras meer op. Jammer want is een prachtige cross.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:50

Ik ben ook weer thuis!

Heel fijn gedressuurd, 207 punten en een eerste plaats. :)
Springen was ik foutloos, maar was niet zo'n mooi rondje.

Cross begon heel fijn, maar de beruchte huisjes vond ze maar niets. Volgens mij zag ze hem gewoon niet ofzo, op het allerlaatste moment stopte ze. De keer erna ging ze weer in de remmen maar sprong ze nog wel op het allerlaatste moment, toen was ik uit evenwicht en had ik de teugels niet meer goed genoeg vast om naar het tweede huisje te rijden, dus weer een stop. De tweede stop was echt mijn fout.

Daarna heb ik lekker rustig verder gereden, vond het echt warm. De rest van de cross ging fijn, kwam niet altijd even goed bij de hindernis maar dat zal ook met mijn aanrijden te maken hebben, lekker relaxt. :Y)
Het zandgat en de op-afsprong gingen ook heel fijn.

Ben toch wel erg tevreden. :D Die huisjes had ze nog nooit gezien en ze stonden gewoon ook niet fijn. Als het hindernis 10 was geweest was het een makkie geweest denk ik, maar ach. We hebben een hoop geleerd vandaag en heb verder heerlijk gereden. Dan maar eens geen prijs. :D

Vond het echt een supergave cross, en alles was heel goed geregeld. Mijn complimenten!

Simmie: Zag je op het huisje en bij de waterbak, zonde van je stop, voor de rest ook fijn gereden dus. :D Je stond ook vlakbij ons, had al even gemeet met PB en Jitske. :D
Lielle: Kan ik me voorstellen, wij hebben onderweg ook flinke buien gehad, erg zonde inderdaad! Was een gave cross.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:54

Nessah: Veel beterschap!
Chartje: Gefeliciteerd!
Lielle: jammer dat je hebt besloten niet meer te starten, wel erg begrijpelijk.
Hilde Jammer van de huisjes.
Simmie: Top dat het springen foutloos was, en bij die boederijen waren inderdaad echt veel langslopers.
De rest van de verslagjes ga ik dadelijk ven lezen.

Ik ben ook weer terug, dressuur was echt bagger, losrijden ging lekker maar in de proef liep het allemaal niet meer en ben nog 2x verkeerd gereden omdat ik mijn moeder niet verstond :+ . 180 punten vielen me nog reuze mee :o .

In het springen hadden we een lekker ritme, Bam was erg enthousiast en wilde iets te hard, waardoor we hindernis 2 eraf tikten, verder fijn gereden. (alleen dat altijd en eeuwige balkje in de cross komt me echt mijn neus uit :7 )

De cross ging erg lekker, we gingen als een speer van start, voor de huisjes wilde ik hem terugzetten maar had toch net te weinig controle en slingerde wat, we zijn tegen de rechtervlag aangesprongen, maar ik wist niet of hij telde dus stuurde Bam eruit en heb hem opnieuw aangereden, sprong nu met een fijne afstand en ritme erover.
De trakhener sprong Bam lekker ruig overheen, heerlijk gevoel 8-) .
De rest ging lekker en redelijk vloeiend, voor het water heb ik hem even teruggezet in draf om Bam even te verassen, hij was de laatste tijd wat twijfelend op het water maar ging er nu super door. Verder lekker doorgereden, zandgat en de stormbaan was ik erg positief verrast over, die gingen best goed na onze stop op de afsprong in de Vlietlanden. Ik kwam rond de optimale tijd binnen, ik had wat rustiger aangedaan dan in de Vlietlanden.

Ik hoorde later dat mijn aanvaring met de vlag mogelijk nog was goedgekeurd omdat hij hem redelijk aan de binnenkant sprong, de tweede was hij ook wel overheen gegaan als hem niet eruit had gestuurd. Maar ja, de jury had er ook geen goed zicht op, zelf wist ik ook niet goed of het mag als je tegen de vlag springt, maar liever zo fijn rond met 1 weigering, dan uitgesloten te worden omdat mijn sprong wordt afgekeurd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:03

Sim, wat super dat je weer hebt kunnen crossen en zo fijn hebt kunnen rijden en springen! Top

Hilde, jammer van de stops, verder netjes!
Evie, mooi dat het zo fijn ging!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:08

gefeliciteerd bij iedereen waar het goed ging.
Heb er in de B veel bij sprong 2 langs zien komen. Ook paarden zonder ruiter (eentje die vol over sprong 2 sprong van de verkeerde kant.)
voor de rest beterschap :(:)

Net nog even terug geweest. Eerst in de hoos bui gezeten, maar o wat was het daarna lekker zeg. M was een half uurtje uit gelopen.

Mijn dressuur punten vielen erg tegen 185. Eigenlijk helemaal geen comentaar op het papier en punten waar van ik denk mmm. (voorbeeld mijn wijken rechts is echt niet goed had ik dus een 6 voor :z ) Zo was er wel meer.

Ach ja me gevoel is super en daar gaat het om!!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:31

lees verslagen van tevreden ruiters! Fijn :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:42

Ik wil Jobke echt super bedanken voor haar inzet voor mij !! Bedankt !
Heb een super weekend gehad, en ben blij dat ik gegaan ben.

Heb nu geen tijd om te lezen, maar wilde toch even laten weten dat Tootje super fijn door oefencross ging. Maar 2 of 3 niet :D, water ging aan eind ook lekker !

Met Fjordy ben ik door springen gekomen, wel weigering op 1e dubbel, maar aangepakt en daarna was het klaar ! Dus was super blij, helaas langsloper op 4a in cross en daarna nog 1 op 6 en op boom voor water. Hij voelde gewoon niet lekker aan, heel terug houdend en slingerend. Hij had ook zo'n last van de hitte.. Hoorde hem echt flink hijgen. Dus heb bij de boom besloten te stoppen :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:48

Verstandig Amber! Goed dat je naar Fjordy geluisterd hebt.