[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:22

In het Z waren er trouwens geen fouten gemaakt op 3A en 3B.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:25

Ik vind het ook niet echt hindernissen voor een stop, langslopers had ik me beter voor kunnen stellen.

Heb je ons trouwens nog langs zien komen daar Mo?
(Groot bruin paard met dikke witte neusriem, nr. 93 :+ )
Ben wel benieuwd hoe dat eruit zag, Bam trok echt even een sprintje naar die hindernis toe, tot mijn volledige verbazing omdat we zo fijn rustig van start gingen .

Mootje

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:28

Jij reed met knevel toch? Ik kreeg meteen een flashback naar mijn vorige paard :D Voor het mooie was het grondtempo te laag, maar begrijpelijk als hij zo drammerig is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:30

Prijswinnaars gefeliciteerd.
Voor de mensen die wat minder hebben gereden :(:)
Ik zag op de uitslagen dat er heel veel mensen uit achter hun namen hadden staan. Denk dat de warmte ook wel mee heeft gespeeld. Ik merk aan mij zelf dat ik dan net iets minder geconcentreerd ben.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:31

Ik reed niet met knevel, dus ik denk dat je de verkeerde voor je hebt :+ .

Hij was eigenlijk niet echt drammerig, in tegenstelling tot Oudkarspel kon ik nu gas geven en toch controle houden, terwijl het gas toch flink open stond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:33

Hmm, ga even in je profiel kijken of ik het mij herinner! Evie, sorry... Ik kan het niet voor mij halen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:37

Nou ja, als je je het niet herrinert kan het er in ieder geval niet heel raar uit gezien hebben, dan was het je waarschijnlijk wel bijgebleven :Y)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:43

Ik vond het wel 1 van de moeilijkste crossen in nederland in het Z (en ik heb er al heel veel gereden ;))
Niet zozeer doordat de hindernissen zo dik waren, maar wel het technische gedeelte. Dit was echt op het randje of het niet te technisch was vind ik.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:51

Mootje schreef:
Jij reed met knevel toch? Ik kreeg meteen een flashback naar mijn vorige paard :D Voor het mooie was het grondtempo te laag, maar begrijpelijk als hij zo drammerig is.

Denk dat je mij bedoelde ;) Ik reed wel met knevel en lage grondtempo klinkt me ook wel bekend omdat ze zo drammerig was idd..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:56

_Jitske_ schreef:
Mootje schreef:

Denk dat je mij bedoelde ;) Ik reed wel met knevel en lage grondtempo klinkt me ook wel bekend omdat ze zo drammerig was idd..
Aan het paard te zien en dat er maar 1 met knevel reed, moet dat dan wel :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:01

Lielle schreef:
Hij is wel gaaf! Thanks :j

Hee Lielle, dan stond jij met de auto naast ons. Ik kwam net diepteleurgesteld uit de cross en hebben we even gebabbeld!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:03

Dressuur ging redelijk, begon heel goed, maar toen begonnen ze de Z ring om te bouwen en was hij afgeleid en liep niet meer fijn aan de teugel.
Springen idd onlogische lijnen, maar het ging supergoed, mooie afstanden...
Cross super, helaas sprong hij net voor de pallisade links weg van de hindernis, maar de 2e keer super, trok lekker goed door naar water...
Kwamen heel tevreden de cross uit. Zelfs met langslopertje toch ruim binnen de tijd.
helaas had mijn partner UIT staan achter zijn naam...navraag leert dat in klasse L de punt na de afsprong een keuzesprong was. 's morgens met cross verkennen stoorden wij er ons wel aan, dat er nergens omschrijvingen bij de hindernissen stonden (stond Z). Hoeveel omlaag en hoeveel smaller etc.... je wist niet hoe de hindernis er in L zou staan. Afsprong, 8a en punt 8b was kennelijk een keuzesprong (geen alternatief, want er stonden geen strepen door de rood-witte bordjes), echter 's morgens stond er nog geen tekening bij, en toen we om 18.00 uur even gingen kijken hoe het wel gereden had moeten worden stond er idd wel een omschrijving bij de M en Z punt, dus niet bij L punt!!! En deze was bijna niet leesbaar (handgeschreven kladje...)
Volgens mij stond de hindernis niet goed afgevlagd en omdat het een keuzesprong is had er een duidelijke omschrijving bij de L punt had moeten staan, wat niet gebeurd is.
Als je de punt niet sprong, had je 2x de hekjes moeten springen. De meesten die UIT achter de naam hebben staan hebben alleen het 1e hekje gesprongen...
Nadat de uitslagen bekend waren hebben wij de TA nog gesproken en hij gaf toen wel aan dat er omschrijvingen bij de hindernissen hadden moeten staan vooral bij die keuzesprong-hindernis.
De cross was idd wel zwaar maar toch fair gebouwd. Jammer dat er bij zo'n verder super goede aangeklede wedstrijdterrein, vergeten wordt dat de deelnemers willen weten hoe, wat en waar....dus omschrijvingen bij hindernissen...kleine moeite, groot plezier...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:06

IPhone ;-)

ik ben supertevreden. Foutloos gesprongen en gecrosst, en ik stond eerste na de dressuur. Alleen mijn crosstijd weet ik niet, mss wel echt te snel gereden. Maar dat vind ik niet zo belangrijk, het goede gevoel is helemaal
top.

Reageer later o de cross ik vond het iigzeker niet unfair.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:18

Goed gedaan Lielle!!
Je kunt dus wachten op de prijsuitreiking.
Gisteren zag ik je springen, en dat liep niet helemaal lekker.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:28

Ik heb gisteren een heerlijke wedstrijd gehad en baal enorm dat ik de cross niet uit heb kunnen rijden.
Dressuur ging redelijk goed, had 197 maar volgens mij waren er veel met meer punten.
Springen ging heerlijk foutloss.
Cross vond ik prachtig, wel pittig maar zeker wel fair.
Voor mijn onervaren paardje was het moeilijk zat. Hij ging helemaal niet verkeerd maar had zo nu en dan net genoeg te zien. Op hindernis 3 had ik 2 weigeringen. Hij ziet dan zoveel om de hindernis heen dat hij er de open vlakte in rent. De tweede keer baal ik wel van, had het eigenlijk geen tweede keer moeten laten gebeuren.
Daarna ging hij fijn. Een weifeling (die terecht als weigering moet zijn aangerekend) op de afsprong waarna hij zich heel mooi liet zakken en een stop op de eerste voor het water.
Toen het water nog wel gesprongen en nog gauw (heel slecht maar ik kon de vereleiding niet weerstaan) de 2 heggen nog gesprongen en toen gestopt.
In dit soort situaties baal ik echt van de regel dat je moet stoppen na 4 weigeringen. Ik ben meestal wel voorstander van de regel maar ik weet zeker dat ik verantwoord naar de finish had kunnen rijden...

Ik heb helaas maar weinig mensen gesproken doordat we ruim 1,5 uur in de file hebben gestaan moest ik snel de cross lopen terwijl mijn vader mijn paard klaar maakte. Meteen dressuur gaan rijden en vrij snel daarna springen en crossen. Ik ben alleen voor het lopen even op het hofdterrein geweest voor de toilet en mijn vader is niet eens op het hoofdterrein geweest. Wel jammer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:46

Ben idd eerste geworden, ben zo trots op Ukkie!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:46

Lielle gefeliciteerd!! Knap hoor

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:49

Gefeliciteerd! :)
In welke klasse?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:50

Lielle gefeliciteerd!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:27

super lielle....!!! mega gefeliciteerd...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:41

Nogmaals gefeliciteerd Lielle! 3 x is echt scheepsrecht! Een droomdebuut met je knappe schimpie.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:09

Zijn er bokkers die vandaag tussen half 12 en half 1 ongeveer langs het water hebben gereden?
Mijn vriend en ik hebben daar wat foto's gemaakt en er zitten wel een paar leuke foto's tussen :))
Ik zal er zo wel een paar plaatsen, maar mocht je tussen deze tijd gereden hebben, pb me dan even, dan kijk ik of je er ook op staat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:12

quibusjes schreef:
Zijn er bokkers die vandaag tussen half 12 en half 1 ongeveer langs het water hebben gereden?
Mijn vriend en ik hebben daar wat foto's gemaakt en er zitten wel een paar leuke foto's tussen :))
Ik zal er zo wel een paar plaatsen, maar mocht je tussen deze tijd gereden hebben, pb me dan even, dan kijk ik of je er ook op staat.

Wat leuk Quibusje, er is een speciaal topic voor:
[SGW] Fotografentopic 2010 - meldt hier als je foto's hebt gemaakt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:13

Lielle gefeliciteerd! *\o/*

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:24

Top lielle :) gefeliciteerd!!!