[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:53

Van Amber wist ik idd al, maar die zei voor het springen dat ze ook de oefencross ging rijden als het springen niet ging. Heb haar met de oefencross niet meer gezien.

Ik ben wel een stuk minder teleurgesteld als de vorige keer trouwens. Weet nog niet hoe ik het moet veranderen, maar ik was er dit keer iig op voorbereid.
Pleun had ook nog een troostend woordje voor me trouwens. Hij had het gezien, en ik moest het maar met Michiel overleggen en niet opgeven!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:55

Balen zeg Snoekiej, fijn dat je wel de oefencross hebt kunnen rijden om het vertrouwen terug te krijgen.

Amber startte voor mij, ze is het nichtje van een stalgenootje van mij, dus ik kijk altijd even als ik haar langs zie crossen.
Het was inderdaad heel vervelend dat hij zo in de stop ging, het was ook wel een heel flink parcours voor zo'n pony, balen voor Amber :(:) .

Sim

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:59

Stond het zo hoog dan Evie?
Weet wel dat Fjordy idd moeite heeft met de afstanden in dubbels. Maar ik begreep dat Amber tegenwoordig regelmatig springles heeft, dus ik had goede hoop voor haar dat het beter zou gaan.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:02

Ik vond het prima te doen. Het leek niet hoog, volgens mij was het nog lager dan een gewoon B springparcours. Maar dat maakt het er niet minder vervelend om :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 21:05

Een L-SGW springparcours moet/mag op 95 cm staan. Dat is idd lager dan een Bparcours. Maar het blijft idd zuur! Hoe hoog/laag het ook staat.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:06

Zo hoog stond het helemaal niet, maar die Fjord is niet zo groot.. ;) .

Is voor c/d-pony toch een stuk lastiger dan voor een warmbloed van 1.73

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:07

Snoek je hebt nu wel goed door gezet en "gewonnen" wel jammer op naar de vlietlanden!
Merel gefeliciteerd gaaf je eerste puntje!
Balen voor amber :+:
evie balen van je stop!

Krijg er ook weer helemaal zin in!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 21:09

Evie_Bandido schreef:
Zo hoog stond het helemaal niet, maar die Fjord is niet zo groot.. ;) .

Dat weet ik, maar ze springen ook B bij de paarden bij individuele wedstrijden. De hoogte is het ook niet voor Fjordy. Het zit 'm meer in de afstanden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:13

Meestal is dat het probleem he als je met een pony tussen de paarden springt!
Vaak reden ze de hoogte met gemak. Maar zeker in een dubbel (en er waren er 2) is het heel moeilijk. Omdat die afstanden dan echt voor geen meter kloppen. Dat is heel moeilijk te berijden!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:17

Evie, Super gereden!
Snoekiej, Wat ontiegelijk balen zeg! Begrijpelijk dat je niet weer -2 wilde en zelf gestopt bent.
Damelza, De 'oefencrossen' zijn altijd wat rommelig in Oudkarspel. Eigelijk zouden ze idd een gewone BB cross moeten uitschrijven. I.m.o. is dat een stuk leuker! Zeker als ze geen echte crossinstructeurs hebben lopen. De oefendag van WW vind ik wel altijd goed geregeld!
*Naam vergeten*, Schrikken dat je baas met één van zijn paarden over de kop was geslagen, maar gelukkig zijn ze er allebei goed vanaf gekomen!
:(:) voor Amber!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:32

De dubbels zijn voor pony's tussen de paarden zeker lastig, maar ik moet helaas meedelen dat ze helaas niet tot de dubbels gekomen is :(:)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:35

Gefeliciteerd Noor en Claire! Goed gedaan hoor! Ik hoorde van je val, Noor, sterkte met de spierpijn morgen. Ook voor je paard.
Shanoek had ik nog gesproken bij de oefencross vanmiddag, daar had ik al een en ander van gehoord. Jammer voor Amber, Fjordy gaat altijd zo goed!
Jammer ook voor Damelza.

Sorry als ik mensen vergeten ben.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:46

Evie_Bandido schreef:
Dat hoorde ik, een verbaasde vrouw achter de computer vroeg, echt 100% serieus en ook begrijpelijk als je die foto hebt gezien, of het paard nog leefde, was wel echt een heftige foto. Ik weet niet of je hem gezien heb?
Iemand vertelde dat ze helemaal in orde waren en volgens mij heb ik dat paard ook nog gezien, terwijl het vrolijk naar de grote heuvel zien rennen waar ik stond te kijken.

Foto hebben we gekocht idd...wordt ingelijst en opgehangen, met een tekst erbij; zo moet het dus niet! ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:52

Ik wou nog typen dat het echt een foto was voor in het pplakboek, maar was bang dat het verkeerd opgevat zou worden :+ .

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:54

Nee hoor, wij kunnen er om lachen gelukkig! Moet zeggen dat ik op dat moment nog nooit zo hard gerend heb vanaf de waterpartij....Ze hebben daarna trouwens de tafel vastgezet, want die klapte dus mee om en daarom sloeg hij over de kop.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 21:55

saskiaojan schreef:
Ze hebben daarna trouwens de tafel vastgezet, want die klapte dus mee om en daarom sloeg hij over de kop.

Ai! Dat is niet best dat de tafel los stond!
Echt geluk dat het zo goed is afgelopen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:57

Simmie schreef:
saskiaojan schreef:
Ze hebben daarna trouwens de tafel vastgezet, want die klapte dus mee om en daarom sloeg hij over de kop.

Ai! Dat is niet best dat de tafel los stond!
Echt geluk dat het zo goed is afgelopen!

Je haalt de woorden uit mijn mond!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:58

Jep idd......gelukkig is het goed gegaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:10

Simmie haalt mij ook de woorden uit mijn mond!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:33

Mootje schreef:
Damelza, De 'oefencrossen' zijn altijd wat rommelig in Oudkarspel. Eigelijk zouden ze idd een gewone BB cross moeten uitschrijven. I.m.o. is dat een stuk leuker! Zeker als ze geen echte crossinstructeurs hebben lopen. De oefendag van WW vind ik wel altijd goed geregeld!

Een BB cross in Oudkarspel zou zeker veel leuker zijn.

Maar Wieringerwerf is zeker veel leuker, ook leuk dat je dan in je 1tje het hele rondje nog mag doen. Met de oefencross in Wieringerwerf zijn er volgens mij altijd wel goede crossinstructeurs. (degene die ik vorig jaar had was in iedergeval goed)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 01:10

zitnu wel erg te twijfelen of ik zal gaan naar WW :)

heeft hij idd veel geluk gehad zeg!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 04:34

Cross van WW ligt dan ook al jaren in handen van zeer ervaren mensen. En ik denk dat je voor verbetering van de oefen cross in Oudkarspel gewoon de organisatie moet mailen. Als meer mensen dat doen begrijpen ze wel dat er wat moet veranderen!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 04:58

Leuke verslagen.. Wel wat weigeringen op de keuken dus. Is ook wel een heel stuk rechtuit voor die keuken.

Ik ben erg benieuwd, eerst maar het springparcours doorkomen, hopelijk tikt ze geen balkjes.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 08:37

@ Snoek: fijn dat je toch nog redelijk tevreden naar huis ging. Jullie moeten hier echter even doorheen!
Sorry dat jullie zo schrokken van mijn dreun.. :o Had niet gemerkt dat het smalletje mee was gerold trouwens (ik had het te druk met andere zaken) :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 08:39

_Noor schreef:
Had niet gemerkt dat het smalletje mee was gerold trouwens (ik had het te druk met andere zaken) :Y)

Toch vreemd dat de hindernissen niet vast zaten. Niet bevorderlijk voor de veiligheid, zo bleek maar liefst 2 maal!