[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:05

Netjes hoor Jarno-lover :D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:08

Gisteren heb ik als fan een middag meegelopen, erg leuk om het zo eens mee te maken.
Een aantal van jullie heb ik wel gezien maar weet niet meer welke naam nu bij welke combinatie hoorde.
Heeft me wel over de streep getrokken om volgend jaar de oefencross mee te rijden met onze tinker, Z zal hij niet halen maar voor de lol mag alles wat binnen bereik ligt toch ;)
Laatst bijgewerkt door coydog op 24-05-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:18

Je moet het idd echt doen hoor Cora!! :))

Ik heb ook foto's gemaakt van het weekend, ben ermee bezig. :)
Komt 1 topic op SGW-ITP en de rest staat op mijn Dropshots en zal ik de link van geven in het andere topic.

Maar ik had ook nog nooit een cross 'van dichtbij' gezien dus ik vond het echt heel gaaf!! Nu kriebelt het bij mij ook. :=

Even 1 foto:

Afbeelding

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:03

Snoekiej schreef:
@ iedereen die mij heeft zien springen/crossen, zouden jullie willen vertellen hoe het er van de zijlijn uitzag? Ik ben erg beniewd naar de visie van een derde persoon.

Ik zat op afstandje als hindernisjury van een andere sprong, en ik was alles behalve te spreken over wat ik zag. Moet ik er wel even bijzeggen dat ik net de federatievertegenwoordiger langs had gehad omdat ik een aantekening heb gemaakt van iemand die zijn zweep bovenhands vasthield en op die manier een paar rake meppen verkocht.

Maar zoals het er voor deze buitenstaander uitzag;
Paard wil niet verder, krijgt een paar lellen. Wat gedram over en weer en een flinke stijgerpartij. We keken elkaar aan en zeiden ook "zow, 't is te hopen dat zij ook een aantekening maakt want dit gaat nergens meer over; dat is al klap 3,4,5,6,7... Andere ruiters reden voorbij, jij langs die hindernis (dus gewoonweg fout gepasseerd) Hoe vaak je toen al aangereden was weet ik niet, maar over de porto's klonk al wel dat je al zat weigeringen had en eruit moest. En vervolgens nog een weigering ergens, die hindernis na overleg met de controleur toch nog gesprongen, en vervolgens ga je toch nog verder?

Het spijt me erg hoor, en dit is idd vanaf de zijlijn bekeken, maar dit zijn wel de dingen die de SGW een slechte naam bezorgen. Volgens mij kan een paard niet praten en is het nooit uit te sluiten dat er iets aan de hand is. Maar een paard dusdanig er doorheen meppen: je noemt al dat het er wellicht voor anderen niet fraai uit zou zien en dat was inderdaad zo. Was het bij mijn hindernis geweest dan had je een bezoekje van de federatie kunnen verwachten.

Ik realiseer me overigens wel dat het misschien wat zuur klinkt allemaal. Maar je vraagt naar visies en dit is de mijne... Ik heb dit jaar helaas meer ruiters dan gemiddeld gezien die hun paard over de hindernissen jaagden terwijl ik meestal juist blij verrast ben door hoe blij de paarden allemaal de cross lopen en hoe trots en lief die bijbehorende ruiters allemaal zijn. Oké, dit jaar waren de omstandigheden niet bepaald ideaal. Harde bodem die her en der ook flink glad was, doet niemand goed. Maar ook in mindere omstandigheden denk ik dat je nog steeds een eenheid moet vormen, JUIST dan....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:51

Simmie @wat enorm balen weer zag van je parcours ... :(:)

verder zie ik een aantal diverse verslagen en leuke foto's voorbij komen.. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:52

Ik kan me niet herinneren dat Vorstin heeft gesteigerd. Verder lijk je wel de goede persoon voor je te hebben, dus misschien dat ik dat heb gemist.

Mijn beleving: Na 1 ging ze zonder reden op de rem. Op mijn stem- en beenhulpen reageerde ze niet. Ik geef haar een tik. Ze reageert nog niet. De andere kant op wilde ze wel, maar zodra ik dan de goede kant op wilde stopte ze weer. Dit gedrag had niets te maken met de hindernis, maar met puur vervelend gedrag. Toen ik in de buurt van de hindernis gekomen was, heb ik gelijk tegen de hindernisjury's gezegd dat ik niet aan het aanrijden was. Voor mijn mede-crossers ben ik gewoon netjes aan de kant gegaan, dus daar valt niets over te zeggen. Ik heb haar een paar keer alsnog proberen aan te rijden, maar toen ben ik er langs gegaan. Ik heb de hele route niets van een speaker gehoord, dus ik wist niet dat ik moest stoppen. Dat is gewoon niet in me opgekomen, omdat ik gefocust was op Vorstin's gedrag. Ik probeer het niet goed te praten, want achteraf schaam ik me natuurlijk voor mijn doorrijden, en weet ik dat ik had moeten stoppen. Bij hindernis 3 kwam ik geen kant meer op, Vorstin wilde helemaal niets meer. Toen de volgende ruiter eraan kwam, ben ik daar dus achteraan gegaan. Ze ging gelijk als een dolle, en ik kon haar echt niet houden. Ik stuurde haar de bosjes in, maar stoppen deed ze niet. Bij de scherpe bocht voor de kering moest ze natuurlijk wel stoppen. Daar heb ik toen even op de volte gedraafd, gevraagd of ik die hindernis 1 keer mocht springen, en daarna wilde ik stoppen. Helaas schoot Vorstin weer gelijk weg, en ging ze ook nog over de paddestoel heen. Daarna ben ik gestopt en naar de finish gereden.

Ik praat niet goed dat ik haar heb geslagen, maar wat zou je zelf doen als je paard geen kant meer op wilt? Ik vind dat het ook een andere indruk geeft, omdat je door de korte zweep altijd een hand van de teugel moet halen om een tik te geven. Anders raak je je paard niet. Op de hals/schouder geef ik geen tikken, want dat is niet logisch. Als je iemand met 1 hand ziet slaan, dan ziet het er al gauw erg uit (dat kan ik me ook voorstellen, zou ik zelf ook vinden). Maar Vorstin was er niet bepaald van onder de indruk.

Dit gedrag van Vorstin is niet de eerste keer. Wel is het een lange tijd geleden. Daardoor had ik het ook echt niet verwacht. Ik weet dat het niets met pijn of angst of een harde bodem te maken heeft. Omstanders denken misschien dat Vorstin iets eng vind, maar ik weet dat het niet zo is. Crossen is ook iets wat ze normaal gesproken ontzettend leuk vind, en het is ook echt niet zo dat ik iedere cross zo doorga. Ik ben blij dat jij ook je verhaal doet, want dan kan ik beter uitleggen wat er gebeurd is. Ik had alleen liever gehoopt op mensen die het gezien hadden, en mij een duidelijke oorzaak konden geven van Vorstin's gedrag. Iets wat ik misschien toch gemist had. Ik vind het wel erg dat je vind dat ik de sport een slechte naam bezorg. Ik zet me voor 100% in, probeer iedereen enthousiast te maken. Ik kan er niets aan doen dat mijn paard out of nowhere begint te staken. Ik weet dat ik fout ben geweest met doorrijden, en daar mogen ze me gerust een brief over sturen. Daar schaam ik me ook echt voor. Maar dat slaan, dat is iets waarvan ik weet dat mijn paard er niet onder geleden heeft. Hooguit de omstanders.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:10

Is de bodem vaak zo hard in vrouwenpolder? Is dit redelijk gebruikelijk daar? Ik vond het namelijk echt vervelend. Heb bijna niet losgereden voor de dressuur en ook bijna niet gesprongen tussen het springen en crossen omdat ik vooral niet te veel wilde doen. Ik snap dat niemand hier iets aan kan doen maar het is voor mij wel iets om mee te nemen voor de volgende keer.

En andere kalkoenen aan te schaffen. Zijn spitsere hier beter? Mijn paard struikelde echt regelmatig over zijn ienieminie stompe kalkoenen en stap en draf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:12

Als er bokkers zaterdag gecrosst hebben even je startnummer PB'en. Misschien heb ik je op de foto. :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:12

Toen wij er met de training waren (25 april) was het ook al zo hard.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:14

Met de harde bodem moet je inderdaad altijd met punten rijden! Van die stompe platte gaan deze bodem echt niet in en heb je dus niks aan.

Vraagje aan de stijljury, er stond helaas niets op mijn protocol. Als volledig groene combinatie is elk commentaar nuttig en zinvol. Wat is gebruikelijk hierbij??

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:22

Ik heb die van taxc gebruikte de kleintjes als je grote hebt gaat het niet echt goed, die gaan de grond niet in..

Yvetjes bij mij stond er ook niks, vond ik ook wel jammer :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:57

@ yvetjes ik heb vorig jaar 6 crossen gereden en er stond maar 2x wat op een protocol.
Ik heb op 1 wedstrijd bij de ene jury een 6 gehad met de mededeling beugels korter en tijdens dezelfde wedstrijd een paar hindernissen verder op een 8 met daarbij. Super gereden en keurige houding!

Ik gebruik altijd maar 1 soort stiften/punten en dat zijn degene met de punten eraan. Op elke grasbodem.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:01

Snoekiej: jij bent niet degene die het steigeren gemist heeft; ik had hierin een verkeerde voor me. Mijn excuses. ik heb er maar 1 de lucht in zien gaan en dat bleek jij niet te zijn. Sorry.

Je uitleg is helder, ik probeer je ook niet te veroordelen he! Wbt het de sport een slechte naam geven: ik ben er zondermeer van overtuigd dat je dat niet wilt. Het enige dat ik wil zeggen is dat er veel mensen waren die niet eerder een SGW gezien hebben en dat wat er indrukwekkend uitziet blijft hangen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:09

Ik heb besloten niet meer in VP te starten vanwege de bodem.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:20

Dit is voor mij al jaren een reden om daar niet te willen rijden. Naast het feit dat ik het om andere reden ook geen fijne cross vindt.

Overigens snap ik niet dat iemand een waarschuwing krijgt voor het het bovenhands vasthouden van de zweep. Of ben ik nu dom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:20

Van wat ik heb begrepen mag dat gewoon niet.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:33

bovenhands/onderhands, ik haal ze altijd door elkaar. Maar het mag idd gewoon niet. Overigens ging het om een ponyruiter die geen officiele gevolgen gaat krijgen maar wel een gesprekje met haar in het bijzijn van de ouders.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:03

pol013 schreef:
Is de bodem vaak zo hard in vrouwenpolder? Is dit redelijk gebruikelijk daar? Ik vond het namelijk echt vervelend. Ik snap dat niemand hier iets aan kan doen maar het is voor mij wel iets om mee te nemen voor de volgende keer.

De bodem is idd altijd hard in VP, maar dit jaar vond ik het wel erg extreem!

Citaat:
En andere kalkoenen aan te schaffen. Zijn spitsere hier beter? Mijn paard struikelde echt regelmatig over zijn ienieminie stompe kalkoenen en stap en draf.

Bij een harde bodem is het zeer aan te raden stiften met punten te gebruiken. Vierkante zijn gewoon te glad doordat ze de grond niet in gaan.
Je moet echt flinke punten hebben hoor, die tackx-dingen (kleinere variant) vind ik zelfs niet spits genoeg. De punt vind ik te stomp.
Ik heb echt wel 6 soorten kalkoenen bij me; kleine vierkante, kleine vierkanten met een punt, grote vierkanten, grote met punt, zeskantige met puntje etc.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:47

Snoekiej schreef:
@ Mark, klopt! Jij was niet die in de gestippelde outfit toch, ofwel?

Nee ik was in het donkergroen met een vos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:48

Is die zwart/witte stippel ook een Bokker?

Mark, wat is je startnummer?

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:51

Bellatrix schreef:
Is die zwart/witte stippel ook een Bokker?

Mark, wat is je startnummer?

mijn startnummer was 99 op zaterdag!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:57

Ik lees net dat er een ongeluk is gebeurt in de BB paarden?! Wat is er dan gebeurt? Niks ernstigs hoop ik?!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:59

Jawel....
Paard wat daar op stal staat (op die manege zelf) was gefinished en racete naar stal...ruiter/amazone kon hem niet houden gok ik en ze zijn samen onderuit gegaan...noodslachting. :\

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:03

oei :\

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 16:11

Wow, das is even heftig... Wat een akelige domper op de dag zeg. Mocht de eigenaar van het paard hier lezen, heel veel sterkte!