[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:07

Ja, that was me :D

Zepjuh: Dat zou vast wel goed gegaan zijn, niemand had moeilijkheden bij deze sprong. Maar wel jammer inderdaad voor je :(:)

Zepjuh

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:11

Nee ddat heb ik ook gezien, had ik eigenlijk niet zo verwacht. maar goed heb er verder ook niet zo veel verstand van. :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:25

Ik weet niet wie het zei, maar over het doorrijden na een val mag je dus ECHT NIET doorrijden. Ook niet op eigen risico. Je mag gewoon niet meer vallen in de cross. Zelfs niet meer midden op de hei. Een van is een val. Of het nou bij een hindernis is of niet. En inderdaad je moet zelf stoppen.

Ilse: waarscheinlijk krijg je een brief, want deze federatie vertegenwoordiger is daar heel fel op. Vorig jaar in markelo reed ik ook door, en toen was deze federatie vertegenwoordiger te kijken. Paar weken later reed ik in Westerbork met Loempia, waar dezelfde federatie vertegenwoordiger als die te kijken was in Markelo, maar nu was hij in dienst (in Westerbork dus). Die kwam naar ons toe. Hij wist nog precies wie ik was, en waarschuwde me dat ik nu echt niet door moest rijden want dan was ik het bokje zeg maar ;).

Ik zag nog een leuke foto van mij ergens voorbij komen :D. Leuk! Ze leert het mega sprongen maken nog wel af ;).

Lees hele goeie, maar ook mindere verslagen.

@ Margriet: Sterkte :(:). Maar fijn dat W het zo fijn aanpakte!
@ Ilse: Jammer van je 2 bodemonderzoeken. Maar je paard leek er ook wel veel plezier in te hebben dus dat komt wel goed ;).

Lielle

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:29

helemaal met Kim eens, en het is altijd al je eigen verantwoordelijkheid geweest om te stoppen als je bent uitgesloten.

Verder las ik heel wat pijnlijke verslagen, au! En wat fijne ritten +:)+

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:30

Ja weet dat het idd uitsluiting is. Maar eerder werd je rugnummer in beslag genomen enz. Dat blijkt dus niet meer te mogen. En weet idd dat ik een brief krijg. Dit was ook 1 keer en niet weer... anders wordt je geschorst.

Bij mij in de ring waren er wel 10 uitgesloten ofzo, en bijna alles was doorgereden hoorde ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:32

dat mag niet meer - zo heb ik het gehoord - omdat je dan nooit meer kunt aantonen als iemand zich niet aan de regels houdt. Maar dat maakt niets uit voor het feit dat je bent uitgesloten.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:34

Lees ook ff mee!

Mooie verslagen! En ook mindere jammer genoeg!
Jammer dat ik zelf niet mee deed!

Wat is het gevolg van zo'n brief eigenlijk? Of heeft het verder geen gevolg!?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:35

Lielle schreef:
dat mag niet meer - zo heb ik het gehoord - omdat je dan nooit meer kunt aantonen als iemand zich niet aan de regels houdt. Maar dat maakt niets uit voor het feit dat je bent uitgesloten.

Wat niet? Rugnummer inleveren? Heb ik vorig jaar nog in Barchem gedaan. Werd niets van gezegd en ik wist ook niet dat dat niet meer mocht. Dat heb ik echt nergens gelezen in de reglementen of zo.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:35

Ik dacht dat je dan ook een boete kreeg?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:36

Je krijgt een brief. Als je het binnen één jaar (geloof ik) nog een keer doet, dan krijg je een beste boete ;).

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:36

Ilse, bij de B paarden waren inderdaad heel veel mensen gediskwalificeerd! En iedereen reed geloof ik door. Alleen bij de B pony's sprongen de meeste kinderen niet verder wanneer ze uitgesloten waren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:37

idd rugnummer inleveren. Ik weet niet meer van wie ik het heb gehoord, en het kan ook zijn dat het (toen?) alleen voor internationale wedstrijden was, maar ik snap de logica erachter wel. IK geloof trouwens niet dat ik mijn rugnummer heb ingeleverd in Barchem, weet trouwens wel zeker van niet, want er zaten in Chaam nog nummers in mijn rugnummerhouder.

ladyisabelle

Ze lieten ook mensen starten die eigenlijk niet mochten crossen, dus zo streng waren ze niet :=

Zepjuh

Ik ben uiteindelijk wel door de waterbak gegaan omdat hij bij de 4e keer dat ik been gaf wel door ging. Toen had ze net gezegd dat ik neit verder mocht. Ook heb ik dat boomstammetje nog gesprongen. Daarna ben ik gestopt. Hopelijk krijg ik dan geen brief.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:38

ladyisabelle schreef:
Ze lieten ook mensen starten die eigenlijk niet mochten crossen, dus zo streng waren ze niet :=

Omdat ze uit. waren in springen?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:39

Er werd iig tegen de hindernisjury's gezegd dat je de rugnummers niet meer hoefde in te nemen.

ladyisabelle

Zepjuh schreef:
ladyisabelle schreef:

Omdat ze uit. waren in springen?

:j

kimdepim

Klopt. Het is niet meer de taak van de hindernis jury's. Jij als ruiter moet zelf stoppen.

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:40

Goed gedaan iedereen!

ik heb vandaag ook heeerlijk genoten :+
Eerst dressuur, ging echt lekker voor mijn gevoel, heel ontspannen fijn in de aanleuning enzo. maar de jury dacht er wat anders over. ik had 177 maargoed. daarmee stond ik eerst nog steeds 4e.
Ik zal ook nog even iets grappigs vertellen :')
want met dressuur dus, had ik bij verzorging een 5 en stond er als commentaar bij; amazone moet schoenen poetsen.
nou ik had het niet meer toen ik het las :')
ik had de cross er mee gelopen en in die stoffige bak binnen in de manege werden ze ook niet schoner van. en ik bedoel het is maar een cross :') maargoed, daardoor gingen mn punten ook wel wat omlaag. en een middendraf ging shadow in galop, maar dat had ook niet gehoeven dus dat was wel heel jammer.
maargoed ik had dressuur gewoon lekker gedaan dus daar was ik tevreden mee!
toen het springparcours, ging ook super, en waren foutloos rond.
ze sprong wat slordig,omdat we nu gewoon parcoursen M springen en dan gaat ze dit wat afraffelen :')
maar ik was heel tevreden over parcours.
& toen de crosss :D
het was geweldig, ik genoot echt. hele cross ging super en we kwamen foutloos rond, geen enkele echt twijfeling alleen voor waterbak moest ze even goed kijken. maar ik vond het geweldig!
en voor de tweede keer heeft shad het weer super super super gedaan! <3
en uiteindelijk stond er op de uitslagen ook nog eens dat ik tweede geworden was. :D super dagje! +:)+
ook heel goed georganisseerd enzo! echt een hele leuke cross *D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:41

ladyisabelle schreef:

dat vind ik ook raar. Die regel is er toch niet voor niets lijkt me.

Kim, dat is altijd al de verantwoordelijkheid van de ruiter geweest, alleen wezen hindrnisrechters er wel op dat je moest stoppen na 3 weigeringen op dezelfde sprong, of na een val. Een hindernisrchter kan bv ook niet beoordelen of iemand al vier weigeringen heeft.

en dan zal ik nu verder niet meer off topic gaan.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:41

kimdepim schreef:
Je krijgt een brief. Als je het binnen één jaar (geloof ik) nog een keer doet, dan krijg je een beste boete ;).

Ik ben een keer in een SGW gestart zonder dat ik met dat paard een wp had in het springen, en binnen een jaar een cross doorgereden na uitsluiting. Toen had ik € 20,- boete, valt mee dus, maar ik verwacht dat als ik nog een keer een boete zou krijgen dat die wel wat hoger is dus dat den we maar niet nog een keer :P

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:43

Gefeliciteerd!! Ik hoorde idd ook nog mensen die het maar raar vonden dat een jury zo iets op je coupon schreef :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:44

Lielle: Okee, ik dacht dat het eerst wel de hindernis jury hun taak was om de ruiters uit de cross te halen.
Maar ik weet nu iig hoe het zit haha :).

Nienke: super van je cross :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:44

Gefeliciteerd Nienke! Wat een rare opmerking van die jury. Ook wel vreemd om je dan meteen en 5 te geven. Maargoed, je hebt wel lekker gecrossd en dat is het belangrijkste :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:45

'het is maar een cross' vind ik echt geen argument. En je kunt er toch even een doekje over halen voor je gaat los rijden? Ik vind het dus niet zo'n rare opmerking. Maar fijn dat je lekker hebt gecrosst, en proficiat met je tweede plek!