[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sirwelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:43

Hey Mark,
Aan't rollen geslagen?? Dat moet je niet te vaak doen! :(:)

Niks aan over gehouden toch? Hopen dattie de volgende keer de waterbak nog in wil.

Groetjes Wendy

jakomienlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:18

heee mark, ik hoorde idd dat je hard viel, das niet al te best zeg. maar gelukkig geen schade. maar weetje de afstanden kloppen ook nietgoed tussen die blokken. ze moeten gewoon ff heel de waterbak vernieuwen en een beter bodum er in doen.

mark.. vigo won het l eh.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:13

schoentje schreef:
Marloeske schreef:
bianca, wie is er regio kampioen in het M geowrden dan, als jij het niet was. Wel goed gereden.
En de vele val partijen in het water. Ik heb er in het L een aantal zien rijden, maar die reden ook veels te hard en ongecontroleerd, waardoor paard helemaal uit balans viel. Dus niet iedereen is gevallen door de bodem, er werd ook soms echt slecht gereden. vaak de onervarenheid van de ruiter

Simonne Tuytelaars.
Ik gunde het haar wel van harte hoor, ze was zo blij! Kwam mij nog vertellen dat dit haar 1e gewonnen deken was! vond ik wel heel leuk voor haar.

Ik heb alleen `t Z gezien bij de waterbak, daar was de snelheid niet echt het probleem. Een aantal paarden ging gewoon op de knieën liggen toen ze het water in liepen.

OOh dat vind k echt super voor Simonne. Heeft ze echt verdiend.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:18

jakomienlove schreef:
heee mark, ik hoorde idd dat je hard viel, das niet al te best zeg. maar gelukkig geen schade. maar weetje de afstanden kloppen ook nietgoed tussen die blokken. ze moeten gewoon ff heel de waterbak vernieuwen en een beter bodum er in doen.

mark.. vigo won het l eh.

Haha FF heel de waterbak opnieuw :P Beetje erg veel werk! van mij hoeven ze alleen wat aan die slechte bodum te doen!
Super dat vigo won! Echt een tof beest! Straks de jouwe!!! :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:40

Even snel alles doorgelezen en lees wat goede en helaas wat mindere resultaten!

Allereerst een hele dikke knuffel/opsteker voor Simone :(:)

En een :D voor Lielle en Benthe, super dames!!

Yolien

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:19

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:23

leuk voor Jan :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 06:59

Zo ik heb echt zin in zondag :):)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:00

Overwacht van beide paarden goed (de paarden van de ruiter voorwie ik groom)! Ze waren namelijk echt niet dressuurmatig getraind (nja beetje door mij, maar train die paarden nu ook wel niet voor Z ofzo). Op het ene paard had de ruiter zelfs al 5 weken niet meer gereden. het andere paard had een week gelongeerd, gewandeld en conditie training door mij. De ruiter was met andere paarden nr Saumur. Maar dus allemaal goed in dressuur en cross! Jumping 1 balkje en de andere 5, dat was beetje minder dus, maar twas de eerste keer jumping sinds 2 maanden en bovendien ook de eerste keer 120. tevreden terug nr huis!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:10

Waar blijven de verslagen joh :D Ben benieuwd hoe het bij iedereen gegaan is vandaag!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:38

Heel snel onderweg: ik ben dik tevreden. Dressuur was bagger slecht, springen was echt op zijn Raimaer's, hyperenthousiast, maar wel foutloos en de cross was een eitje. Na twee jaar geen cross te hebben gezien, was ze dus weer helmaal
terug. Aangezien ik HC heb gestart, niet gewacht op de uitslag, die zie ik nog wel online.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:41

Ik stond 2de na de dressuur met 209 punten. Foutloos gesprongen en helaas was de brug heel eng. Was een verplichte doorgang en geen hindernis, maakt het nog extra jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:54

Dressuur ging bij mij wel goed, jury was alleen over de zeik omdat die ene voor mij niet wou starten, die was rustig aan het losrijden en reageerde niet toen de ringmeester hem riep, en de jury zei dat ik hem moest starten. dus begon al goed :\ desondanks 6e of 7e met 189 punten, met een paar punten verschil met 1. Ging wel fijn, gezien ze eigenlijk veel te heftig was :)
Springen foutloos, ging heel fijn! Kon der overal mooi plaatsen, alleen hindernis 6 ging niet zoals het moest, ze kwam niet uit dus liet ik der groot afgaan. maargoed foutloos, en ik mag crossen :D
Crossen ging heel fijn, bij hindernis 3 werd ze sterk waardoor ik een volte draaide. dus een stop, maar vinet dacht er niet aan om te stoppen, ik heb geen zin om zonder rem de cross door te gaan! 4 ging ook goed, die had ik scheef gepakt zodat ze niet omdraaide na de sprong en ik ernaast lag :+ Maar dat ging dus goed, mocht de waterbak al in :+ Die vrouw die erbij stond wou me helpen, vinet vond dat niet leuk en stond toen opeens op der achterbenen, daarna liep ze er bijna direct in *\o/* verder foutloos, zat alleen even voor het zadel bij het bruggetje, ze sprong die echt heel groot :+ Maar ben dus dik tevreden. Fijne start van het seizoen :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:31

Dressuur ging wel aardig, had 194 punten. Springen foutloos, ze was alleen heel heftig, was blij met mijn pelham. :D
Cross ging tot hindernis 8 goed, 8 wilde ze echt niet springen. Moet zeggen dat ik ook nog nooit zo'n hindernis had gesprongen.
Ben wel tevreden, het was pas de 3e keer dat ze een crosshindernis van dichtbij zag.
Zaterdag weer lekker trainen in Baarle-Nassau. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:41

Evelien welke hindernis was nr 8 dan bij jullie? :) Wel balen zeg, zeker gezien de rest goed ging :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:46

Voederplaats, die 'dichte' hindernissen zijn nog niet zo'n succes.
Ze is niet bang maar het lijkt wel alsof ze het gewoon niet snapt. Komt vast goed, zijn pas net begonnen.
Weet iemand welke fotograaf er stond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:52

Ooh die, nouja ik weet wel ongeveer wat je bedoelt. daar zit toch een dakje boven? Cross moeten ze ook leren, dichte hindernissen heb je nooit met springen he. Maar als ze de rest zo fijn deed is het toch wel een goed debuut!

Ik heb geen idee, maar heb er in de cross 3 gezien.. zowiezo bij 3, waterbak en bij de laatste. wie dat waren weet ik niet, maar er is een centraal topic voor! Edit: [SGW] Fotografentopic 2010 - meldt hier als je foto's hebt gemaakt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:00

Dat was inderdaad die hindernis. Ze is ook nog eens extreem voorzichtig en dan ziet zo'n dichte hindernis er imposanter uit dan eentje waar je doorheen kan kijken.
We trainen gewoon lekker verder en dan 1 mei Castenray.

Zal het fotografentopic in de gaten houden, ben benieuwd of er nog een leuke foto tussen zit.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:09

Het was duidelijk onze dag niet vandaag... Dressuur was een drama, heb bijna de hele proef in galop afgelegd, als ik probeerde terug te nemen bleef hij op zijn plaats galopperen. Het was blijkbaar allemaal te spannend op zo'n groot veld met heel veel wind.

Het springen ging wel fantastisch, heb nog nooit zo'n fijn parcours met Try Me gereden. Alles klopte, heb achteraf ook heel wat complimentjes van vreemden gekregen, erg leuk!

En dan de cross, nou ja, we kwamen niet verder dan de veekraal, hindernis 6. Daar werd ik er volledig afgekatapulteerd. Heb het filmpje wel 100 keer in m'n hoofd opnieuw afgedraaid, maar waar het nou door kwam? M'n afstand was goed, het tempo was goed, maar op het moment dat ie af zou zetten draaide hij super snel om en vloog ik in de hindernis. Had met m'n lichaam de halve hindernis gesloopt, maar gek genoeg zelf gelukkig nergens last van, en Try Me gelukkig ook niet. Nou ja, misschien vond hij het dakje op de hindernis daarachter wat spannend, ik weet het echt niet.

Maargoed, eens moet de eerste keer zijn om zo een cross te eindigen, maar ik vond (en vind) het zo jammer dat ik hem niet uit heb kunnen rijden, vond het zo'n leuke cross!

Voor iedereen die fijn heeft gereden: Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:14

Martine wat balen zeg... Gelukkig zijn jullie er allebei goed vanaf gekomen, maar dit is toch wel een deuk voor het vertrouwen zoiets.. :\

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:15

Wat ontzettend jammer om zo je seizoen te moeten beginnen Martine. Ik zag Try Me met losrijden voor de dressuur al weer keihard achteruit gaan. Wel fijn dat het springen lekker ging!

Goed gedaan Marloes, jammer dat 8 niet lukte Evelien.

Ik heb iig kunnen crossen.
Dressuur vond ik zelf wat braafjes, maar wel een foutloze nette proef, goed voor 204 punten.

Inspringen ging zoals bijna altijd goed. In het parcours stopte Sim weer 2 keer. Op dezelfde hindernissen als vorige week. "Gelukkig" bleef het bij deze 2 keer en mocht ik dus de cross in. Die ging heel makkelijk en foutloos. Kan echt merken dat de B te makkelijk is voor haar. Maar ik klaag niet hoor! Ben veel te blij dat ik alle drie de onderdelen heb kunnen rijden.

Veel bokkers gezien en gesproken overigens, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:18

Balen van de 2 stops zeg, maar fijn dat je de cross weer kon rijden, en zo goed. las al in het verslagen topic van chaam dat springen niet zo fijn ging, maar je bent iig rond gekomen!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:21

Jeeh! Het ging echt super bij mij :D !

Dressuurproef was erg tam .. maar geen fouten en niks raars, dus dat was fijn :) 190 punten
Met springen was hij erg druk. Hij trok wel lekker aan op de hindernissen en we waren foutloos in het springen.
De cross ging ook super :+: ! Foutloos, 15 seconden buiten de ideale tijd.
Dit alles resulteerde in de 3e prijs :):) !

Dit was onze laatste B cross, dus een mooie afsluiter.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jetske op 11-04-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:23

Fijn dat je hebt kunnen crossen Simone, maar toch weer balen van die stops!

Ik heb gelukkig over twee weken weer een training van Rob, hoop dat het vertrouwen van Try Me niet te veel is gedaald, maar denk dat het wel mee zal vallen. Misschien had ik moeten vragen of ik de hindernis alsnog even mocht springen, maar was er van overtuigd dat ik er gelijk uit moest en dat dat niet mocht.

Vond trouwens dat er wel heel veel balken vielen in het springparcours, ik heb er weining foutloos rond zien komen en heb er toch wel een tijdje staan kijken!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:24

Jammer Evelien, maar als je nog nooit zoiets gesprongen hebt is het wel begrijpelijk.

:(:) Martine .. balen zeg

Mooi dat je nu iig de cross in mocht Simmie!