[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:33

ik ook nog een verslagje van zaterdag...paard was hele dag mega gespannen en daardoor
voor mij was een dramatische dag...2x gevallen (1x met paard en al) nog voordat ik de dressuurring in ging...dressuur ging middelmatig.

geprobeerd rustig in te springen, maar ook dat ging helaas niet zoals het hoorde...en ben de ring ingegaan met een zeer onstuimig paard...door extra volte te draaien (bewust) 4 strafpunten.

naar cross toe werd het alleen maar erger...(hij wist wat er ondertussen ging komen)...kaarsrecht steigeren op een gegeven moment...toen naar het starthokje...en bij hindernis 2 hadden we 3 weigeringen...ik vermoed de felle witte hekjes als fuik waren een beetje te veel voor hem want hij wilde geeneens de straat oversteken..

helaas dus geen goede dag ;( ...was wel een domper na 2 goede wedstrijden gereden te hebben...maar ja...jonkie moet nog veel leren...

verder proficiat voor iedereen die wel lekker heeft gereden...en een :(:) voor degene die niet lekker hebben gereden..

@sfranken...dank je wel, ben wel benieuwd naar het commentaar van verbeek...ik kom geloof ik 2 november jullie kant uit als het goed is...neem ik de coupon dan wel mee..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:33

mamabird: ik zag nog een vrouwtje staan met een hoed, dus ik dacht ik zal vragen of jij het was, maar dat was jij niet. :') _O-
heeft die mevrouw het nog gezegd? :=
wilde nog naar je toe lopen toen je in dat tentje stond bij de inspring bak, maar toen moest ik mijn mede reiziger helpen met opzadelen. :+

eertjuh22

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:35

annika: je zei het idd :))
ik heb 3x dat papier bekeken voordat het kwartje viel hoor :') _O-

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:36

eertjuh22 schreef:
mamabird: ik zag nog een vrouwtje staan met een hoed, dus ik dacht ik zal vragen of jij het was, maar dat was jij niet. :') _O-
heeft die mevrouw het nog gezegd? :=
wilde nog naar je toe lopen toen je in dat tentje stond bij de inspring bak, maar toen moest ik mijn mede reiziger helpen met opzadelen. :+

Was dat ook iemand met zo'n paarse jas van de organisatie? Want dan weet ik wie je bedoelt, ze heeft zelfs bijna dezelfde hoed als ik trouwens, dus mijn beschrijving van mezelf was misschien niet helemaal handig.
Ik had een oranje sjaal aan beide dagen en was zowel in de cross als op het hoofdterrein aan het ronddraven

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:38

was idd ook iemand met paarse jas :j
zij deed ook de prijsuitreiking. zei ze nog zo heel droog tegen mij; zo nu heb je vanavond wat te vertellen op bokt _O-

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:40

Hoi, hoi, ook eindelijk terug!
We hoefden pas om 13.45 te dressuren, dus we konden heerlijk rustig aan doen de ochtend.
na de dressuur wel alles snel omkleden..

Maar hier mijn verslag! :D :D

De dressuur ging dramatisch!! Wat laat ze me toch steeds zitten zodra ze tussen de hekjes loopt!
Ze pakte het bit vast, en liet niet meer los na het afgroeten.. |( |(

Ik was gebrand op een goed springparcours, aangezien de vorige ervaring was dat we waren uitgebeld. ;( ;(
De vorige eigenaresse was er ook, en zij hielp me inspringen, en dat hielp, ze pakte super aan, een echt heerlijk rondje gereden, en zowaar foutloos!
Ik mocht mijn eerste Z-cross starten!
Er zaten veel greppels in, een aantal echt flinke sprongen, maar ik had er zin in!
Okoon pakte niet echt heel gretig aan, achteraf weet ik waarom, na de cross moest ze meteen plassen..

Uiteindelijk 3 weigeringen op verschillende hindernissen, waarvan er 2 waren die achteraf niet hadden gehoeven. Hier reed ik iets te flauw, maar we hebben de finish gehaald!! En daarmee ook meteen de 1e prijs.

De organisatie was echt top! Enthousiaste mensen, fijne hindernisposters, een goede dierenarts die ook b.v. de benen voelde en de huid, enz! En niet te vergeten, Paul de crossbouwer, bedankt.
En als toetje ook nog als extra sponsorprijs een deken. :D

Iedereen die goed gereden heeft, gefeliciteerd, en anders, de volgende keer beter, want niet opgeven hoor!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:41

super zeg!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:42

Vandaag zijn tot twee keer toe de mountainbikes van de ordonances gepikt door niet leden van de organisatie! Wat een rotstreek zeg. Onze ordonances (halen uitslagen bij de hindernissen in de cross op)hebben bijna alles te voet moet doen, dat is echt onvoorstelbaar veel meters!! De eerste keer vannochtend waren ze inneens weer op hun plek na de omroep van onze speaker, maar vanmiddag waren ze gewoon weg!!! Wij dachten al dat ze gewoon gejat waren, maar we hebben ze om 19.00 uur uiteindelijk gevonden (op weg naar het dressuurterrein in het bosje gekwakt). Het is dat spelende kinderen ons erop wezen, anders hadden we die nu nog niet gevonden. Echt een rotstreek! Ik hoop dat als het een deelnemer(s) geweest is dat ie dan wel even beseft dat de uitslag langer op zich laat wachten als de ordonances de papieren niet snel op kunnen halen. En hoe vaak het hele weekend werd gevraagd naar hoelang het nog duurde voor de uitslag kwam........... 'telt tot 1.000.000.000' grrrrrrrrrr
Dat was het enige echt negatieve van heel het weekend. We mogen niet klagen, maar we vinden dit wel echt stijlloos! (was nog mijn mountainbike en die van mijn zus ook, maar heb hem nu gelukkig weer terug)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:44

echt super anneOkona :D
gefeliciteerd :D

lees trouwens dat er toch redelijk wa 'ongelukken' zijn gebeurt dit weekend. :(:) heb er zelf ook 2 of 3 zien vallen :(:)
voor iedereen beterschap.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:47

:oo nou ja zeg..
sorry dat ik het zeg, maar dan heb je toch een flinke dosis lef in je lijf als je zoiets doet.. :?
ik vond dat de uitslagen er snel genoeg waren :j (maar aan mijn mening heb je niet veel denk ik aangezien ik nog nooit eerder een cross heb gereden) :')

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:47

Jeetje, da's wel heel vervelend mamabird! Wat een mafkezen moeten dat geweest zijn!

Komen de uitslagen trouwens nog online te staan? We konden niet tot het eind blijven, maar ben wel benieuwd!

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:51

mamabird schreef:
Vandaag zijn tot twee keer toe de mountainbikes van de ordonances gepikt door niet leden van de organisatie! Wat een rotstreek zeg. Onze ordonances (halen uitslagen bij de hindernissen in de cross op)hebben bijna alles te voet moet doen, dat is echt onvoorstelbaar veel meters!! De eerste keer vannochtend waren ze inneens weer op hun plek na de omroep van onze speaker, maar vanmiddag waren ze gewoon weg!!! Wij dachten al dat ze gewoon gejat waren, maar we hebben ze om 19.00 uur uiteindelijk gevonden (op weg naar het dressuurterrein in het bosje gekwakt). Het is dat spelende kinderen ons erop wezen, anders hadden we die nu nog niet gevonden. Echt een rotstreek! Ik hoop dat als het een deelnemer(s) geweest is dat ie dan wel even beseft dat de uitslag langer op zich laat wachten als de ordonances de papieren niet snel op kunnen halen. En hoe vaak het hele weekend werd gevraagd naar hoelang het nog duurde voor de uitslag kwam........... 'telt tot 1.000.000.000' grrrrrrrrrr
Dat was het enige echt negatieve van heel het weekend. We mogen niet klagen, maar we vinden dit wel echt stijlloos! (was nog mijn mountainbike en die van mijn zus ook, maar heb hem nu gelukkig weer terug)

Gelukkig een goede afloop voor de fietsen, maar wat een brutaliteit om zoiets te doen! Mij is niets opgevallen. We hadden zelf een fiets bij ons, maar achteraf nauwelijks gebruikt, aangezien alles dicht bij elkaar zat!

1 minpuntje wat mij opviel, is dat mijn voorgangster in het springparcours bij de 2e weigering (er viel een balk toen), de organisatie fanatief de hindernissen gingen verhogen (voor mij, aangezien ik een E-pony heb). Ze waren vergeten de hindernis weer op te bouwen, zodat ze het parcours kon vervolgen..
Bij een crosswedstrijd word je er namelijk na 3 weigeringen uitgebeld..
Het duurde dus even voordat de bel weer klonk, zodat ze verder kon (er waren toen al zeker 5 hindernissen verhoogd :o )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:53

Idd je gaat toch geen fiets jaten sorry hoor :+

Nete uitslagen allemaal!! gefeliciteerd :D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:55

Raar zeg?! Wat moet je er dan mee, over het terrein fietsen in elk geval niet, als iemand je herkent :?...

Corien, ik ben met je foto's bezig, zitten geloof ik wel leuke bij :j.

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:56

Weten jullie trouwens wie er foto's hebben gemaakt dit weekend?
Leukopdefoto heb ik gezien, maar zij hadden net geen foto van mij.
Klopt het dat er ook foto's waren gemaakt bij het springen? Of was dat niet door een "prof"??

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:59

er zat denk ik een papier op de zijkant van het secretariaat geplakt?
ik meen gelezen te hebben dat er een site op stond van iemand die daar ook foto had gemaakt, maar kan me niet meer voor de geest halen wat er nu op stond?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:00

AnneOkona schreef:
mamabird schreef:

Gelukkig een goede afloop voor de fietsen, maar wat een brutaliteit om zoiets te doen! Mij is niets opgevallen. We hadden zelf een fiets bij ons, maar achteraf nauwelijks gebruikt, aangezien alles dicht bij elkaar zat!

1 minpuntje wat mij opviel, is dat mijn voorgangster in het springparcours bij de 2e weigering (er viel een balk toen), de organisatie fanatief de hindernissen gingen verhogen (voor mij, aangezien ik een E-pony heb). Ze waren vergeten de hindernis weer op te bouwen, zodat ze het parcours kon vervolgen..
Bij een crosswedstrijd word je er namelijk na 3 weigeringen uitgebeld..
Het duurde dus even voordat de bel weer klonk, zodat ze verder kon (er waren toen al zeker 5 hindernissen verhoogd :o )

mmm ja, dat is idd niet de bedoeling!! Ik zal het aangeven tijdens de organisatie, dankjewel!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:01

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:04

Natalie :) leuk :D ben erg benieuwd :))
(ook van me val :o )

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:05

Natalie1993 schreef:
Raar zeg?! Wat moet je er dan mee, over het terrein fietsen in elk geval niet, als iemand je herkent :?...

Corien, ik ben met je foto's bezig, zitten geloof ik wel leuke bij :j.

Waarschijnlijk hebben diegene die ze in de ochtend mee hebben gepakt lekker cross 'gefietst' en we vermoeden dat de tweede keer er toch mensen zijn geweest die het dressuurterrein net iets te ver vonden, lekker banketstaaf.
Hoorde al wel van andere deelnemers dat dit vaker gebeurt. Als er een fiets staat, dan beschouwen sommige dat als algemeen goed......
De fietsen stonden trouwens uit het zicht achter het secretariaat, dus het lijkt mij toch wel duidelijk dat ze niet voor algemeen gebruik bedoelt waren. En na alle oproepen van onze omroeper durfde ze de fietsen waarschijnlijk niet meer terug te brengen (dan waren ze waarschijnlijk ook door een hele boze ik in de kraag gegrepen }>

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:05

Neeee, die miste ik net!
Kiki en ik hadden een heel strak plan om bij iedereen die we kende (dus ook Jetske en Marloes) van daar te rennen naar de laatste hindernissen, dat redde we net. Maar we liepen dus net weg toen je viel. Wel gezien, je was niet blij :D!

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:08

Ik was er vandaag als toeschouwer. Complimenten voor de organisatie, het zag er keurig uit. En ook petje af voor de verkeersregelaars die vandaag de hele dag aan de weg hebben gestaan. Altijd fijn als je op zo veel vrijwilliggers kunt rekenen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:09

Ben benieuwd naar de foto's van jetske staat er ook nog 1 op :)

Nee(was echt teleurgestelt) heb me ook niet zo netjes tegen me paard gedragen :o _-:( 8)7 }:)

Heb het daarna weet goed gemaakt met hem, en vandaag ook hij mocht mee naar het strand trainen ~~}>

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:14

wij hadden de grootse lol tijdens de cross :)) _O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eertjuh22 op 18-10-09 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:14

Haha, nee, dat was niet helemaal eerlijk, maar aan de andere kant wel begrijpbaar.
Volgende keer naar Jetske luisteren :))!
Stand is gaaf, wil ook nog een keer met jullie mee :D!