[SGW] Verslagen oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koekje_

Re: Verslagen oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:08

Ik ben net weer thuis.

Ik ben zeer tevreden :D Ik heb al het hoge gedaan, alleen bij het water duurde het wat te lang dus 1 weigering. En ik was nog een halve minuut te snel.

Ik had hem net in de trailer staan en het begon me toch te regenen :=

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:16

Zo we waren 3 uur weer thuis broekelo
ik te paard met 3 pony's als groepje gestart.. nou tijdens het lopen had ik besloten om toch gewoon de lage hindernissen te nemen met zoeff (was ong 50 cm).. nouja 1e paar ook gedaan maar toen dacht ik ach laat ik eens proberen zo'n hogere.. en die ging super.. later ging 1 pony voorop want dan was die pony rustiger..zelf met zoeff een heksenoog gesprongen. nog wel een paar hogere hindernissen gesprongen maar een heggetje enz kende ze helemaal niet maar daar zat ook niet heel veel verschil tussen
uiteindelijk zijn we als groep 15e van de 24 geworden..
http://img522.imageshack.us/img522/940/file0003f.jpg

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:29

Ik vond het geen probleem om op tijd bij de start te zijn. Je kunt toch zelf de tijd in de gaten houden?Zo moeilijk is dat niet.Ik heb 10min bij de trailers los gestapt en gedraafd. Toen naar de start.daar moesten er nog 6 voor mij van start.Daar mocht je ook buiten het losrijdveld rijden dus daar gestapt tot ik aan de beurt was.Je werd ruim op tijd omgeroepen.

Sas hoe heb jij gereden? Ik heb jou niet gezien maar ik vodn het heeel spannend in de cross

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:57

Zeph schreef:
Ik heb idd ook absoluut geen spijt dat we wel gegaan zijn. De bodem was helemaal niet ernstig, als je je tempo aanpast was het goed te doen...

Het zal wel aan mij liggen, maar ook in rustig tempo was de bodem prut :o . Tris kan echt heel wat hebben, maar hij hield continu in. Zeker bij al die greppels, en bij veel hoge sprongen was het helemaal aan gort getrapt. Ik heb alle heuveltjes/geultjes in stap gedaan en verder aan een lange teugel gedraafd en vaak niet eens op de hoge sprong aangereden.

Ben super trots op Tris, alleen het bos in (z'n 3e keer pas überhaupt in 't bos :Y) ) , en ondanks dat hij regelmatig even wat keek en ik het ivm de bodem niet fair vond te galopperen of 'm naar voren te schoppen hebben we uiteindelijk toch alles gesprongen (behalve de waterbak, maar dat had ik al voorspeld).

Heksenoog, de driesprong, voederplaats en indianendorp hebben we hoog genomen, daar hield de bodem zich goed!

Ik moet zeggen dat ik het onwijs spannend vond, maar dat het wel kriebelt om zoiets nog een keer te doen :D

Nimber schreef:
Ik vond het geen probleem om op tijd bij de start te zijn. Je kunt toch zelf de tijd in de gaten houden?Zo moeilijk is dat niet.Ik heb 10min bij de trailers los gestapt en gedraafd. Toen naar de start.daar moesten er nog 6 voor mij van start.Daar mocht je ook buiten het losrijdveld rijden dus daar gestapt tot ik aan de beurt was.Je werd ruim op tijd omgeroepen.

Idd, dat was echt niet moeilijk! Op tijd is op tijd, je weet al een week hoe laat je moet?!

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:58

Zo het was geweldig!! :D

Inderdaad gewoon bij de trailers ingereden en 1x het strobaaltje gesprongen en toen begonnen aan de cross;) DAMN, wat was het zwaar zeg, we waren allebei onwijs moe, pfuuh!! :(:) Maar ben ontzettend trots op mijn mannetje, mooi foutloos.. Alleen bijna 2x eraf gevallen haha, bij het water en de brug natuurlijk (die ik heeeel eng vond }:0 ) Dus werden we 1e van de eerste groep paarden :D

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:29

ik ben er ook weer, en ik was zwart. :j

heb heel veel bokkers gemist omdat het zo hard ging regenen :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:04

Remember schreef:
Zeph schreef:
Ik heb idd ook absoluut geen spijt dat we wel gegaan zijn. De bodem was helemaal niet ernstig, als je je tempo aanpast was het goed te doen...

Het zal wel aan mij liggen, maar ook in rustig tempo was de bodem prut :o . Tris kan echt heel wat hebben, maar hij hield continu in. Zeker bij al die greppels, en bij veel hoge sprongen was het helemaal aan gort getrapt. Ik heb alle heuveltjes/geultjes in stap gedaan en verder aan een lange teugel gedraafd en vaak niet eens op de hoge sprong aangereden.

Ja dat heb ik ook gedaan. Toch nog een keer gestruikeld, maar ze had niets. :(:) Voor ons was het de eerste keer crossen, maar Zinedine vond het al heel erg leuk en wilde steeds galopperen (wat van mij maar af en toe mocht, want wil toch niet met een kapot paard over de finish komen. :P ). Alleen uiteindelijk maakte ze sprongen over van die soort heuveltjes/geultjes, lag er daardoor ook nog bijna naast. :+

Ik heb alleen bij de bomenwagen, de zigzag en het indianendorp de hoge genomen. Bij de hogere hindernissen was de grond vaak nog slechter en Zientje vond het nog wel spannend en de lage hindernissen gaat ze sowieso wel over. :)

Uiteindelijk gingen we er perongeluk langs bij 7b en bij de piano stond ze stil en snapte niet wat ze moest doen, maar toen werden we net ingehaald en gingen we achter iemand anders aan.

We waren best wel buiten de tijd, omdat ik door de echt slechte stukken toch even ben gaan stappen. Het is dat het ons puur om de ervaring te doen was, want als echte cross zou ik nooit starten. Ik heb trouwens nog nooit z;on slechte bodem bij een cross gezien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:04

Moderatoropmerking:
Simmie schreef:
Datum en toelichting op wijzigingen

Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 1 april 2006. Topics of reacties die niet aan de regels voldoen zullen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Dit zal ook bij wijzigingen van deze regels gebeuren.

Richtlijnen
1) Respecteer de mening van anderen. Als je het niet met je voorganger in een topic eens bent, onderbouw dat dan goed, en doe dat beleefd.
2) Topics worden niet op verzoek gesloten als de reacties niet aan de verwachtingen voldoen. Realiseer je dat je, als je een topic plaatst, reacties kunt krijgen die niet stroken met je verwachtingen. Als je niet tegen (opbouwende) kritiek kunt, kun je beter geen topics openen.
3) Een paar foto’s ter illustratie van je bericht zijn toegestaan, tot maximaal 2. Het is ook niet toegestaan om meerdere berichten met foto’s te plaatsen. Meer foto’s zullen worden verwijderd. Deze regel geldt ook voor het HK topic.
4) Verzameltopics zijn niet toegestaan en zullen op slot worden gezet.
5) Om te voorkomen dat het aan het begin van het SGW-seizoen volloopt met voorbesprekingstopics, van wedstrijden die pas veel later in het seizoen zijn, mag er maximaal 1 maand vóór de aanvangstdatum van een SGW een voorbesprekingstopic geopend worden. In de titel dient de datum van de wedstrijd vermeld te worden, dus bv, Chaam 29 maart - voorbespreking.
6) De verslagentopics van de gereden wedstrijden blijven maximaal 2 weken ná de wedstrijddatum open om je verslag in neer te zetten. Daarna gaan ze op slot. De starttijden-topics gaan direct, na afloop van de wedstrijd op slot.
7) Het is niet toegestaan om, in welk topic dan ook, verzoeken tot het maken van foto's te doen. Als iemand aangeeft foto's te willen maken dan is melding daarvan in het voorbesprekingstopic toegestaan. Wil je graag dat die persoon foto's van je maakt, stuur de betreffende bokker dan even een pbtje. Dit om de topics overzichtelijk te houden en niet vol te laten stromen met berichten als "wil je van mij ook foto's maken?" Hetzelfde geldt voor vragen in de trant van "heb je toevallig van startnr. .. ook foto's gemaakt?" Stuur een pbtje aan degene die foto's heeft gemaakt! Verzoeken in de topics worden verwijderd!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:06

Verslagje;

Vannochtend rond 800 uit bed. Paard klaar gemaakt en op de trailer. Tegen 915 waren wij er. Even bakje koffie gedronken en aangemeld.
We zaten er ruim optyd op. Inryden was niet optimaal inderdaad, wij hebben even snel een paar x gesprongen en verder wat gestapt.
Toen gestart .. 1e 2 hindernissen was voor beide nog even inkomen, maar wel alle 2 hoog en goed gesprongen! Bij de 2e nog een heel erg mooie foto gemaakt.
De andere hindernissen gingen ook allemaal goed. Elke hindernis hoog genomen. De brug ging ook super! Waterbak pakte mijn paard ook vol in de gallop direct erin! Alles dus foutloos en hoog en volgens mij ook nog redelijk binnen de tijd!

Toen de prijsuitreiking. Team Bert en Erik bleken 1e te zijn geworden :)
We wonnen beide een mooi horloge en nog een geldbedrag.
Dat was verder bijzaak! We hebben enorm genoten en een heerlijke cross gereden! Ook een pluim voor de organisatie. Alles was goed geregeld. De bodem was af en toe slecht maar daar viel niets aan te veranderen.

Zal later nog filmpje en foto plaatsen!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:08

Nimber schreef:

Sas hoe heb jij gereden? Ik heb jou niet gezien maar ik vodn het heeel spannend in de cross

Kim ik heb niet meegereden, Rick zou moeten werken vandaag dus zou geen vervoer hebben. Uiteindelijk hoefde ie niet te werken, beetje jammer dus. Ben dus alleen wezen kijken, kwam net aanlopen op het maisland toen ik jou de 3sprong zag nemen.
Vind het superstoer van je dat je alles op hoog hebt genomen, had ik denk ik niet gedurfd want sommige vond ik behoorlijk eng ;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:16

Ook ik heb héérlijk gereden vandaag, organisatie was top en deed er alles aan de bodem te rijden te houden, wat natuurlijk onbegonnen werk is met zulke regenval!
Hartstikke bedankt weer organisatie en hopelijk tot volgend jaar :D!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:27

Wat een leuke verslagen!

@ Kim... super dat Wup zo goed heeft gesprongen! toppertje!

@ Sas.. ik heb je niet gezien.. jammer dat je niet mee hebt gereden!

Ik heb zelf niet gereden maar mijn bijrijdster wel... voor ons paard was het de eerste keer dat hij een cross heeft gereden na een aantal jaren alleen dressuur te hebben gedaan. Maar wat vond hij het geweldig!

Het lopen vooraf was erg zwaar maar wel erg leuk om al veel combinaties te zien springen.

Op het moment dat we Monty uit de trailer haalde begon het toch te gieten! We waren nat tot op het bot!

Maar toch gaan starten ondanks de verschikkelijke bodem die dus alleen maar slechter werd. Uiteindelijk heb ik nog wat foto's kunnen maken en op een aantal punten kunnen aanmoedigen en was ik dus beretrots op die twee! Ook was er een superleuke foto gemaakt bij het indianendorp...net zoals itsmexx...

Na de cross verwachtte ik eigenlijk dat Monty totaal op was maar hij stond nog te stuiteren bij de trailer... hij was er helemaal vol van....

maar mijn outdoorlaarzen..... och... die zijn goor!! maar ik heb geen natte voeten gekregen!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:56

Wij mochten als 1 van de laatsten (nr 236) en van de bodem was weinig meer over. ;)

Heb rustig nog wat gekletst onderweg met de toeschouwers en bij de hindernissen amper extra been gegeven. Vond het fijn gaan. De piano was wel spannend maar nadat hij goed had gekeken ging hij toch. Werd daar zelfs nog gefilmd door een meneer. haha.
Ondanks de slechte bodem toch wel fijn kunnen rijden. Paard kwam nog goed fit op de finish en was binnen no-time op adem. :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:58

Skygirl schreef:
de zigzag

Die heb ik ook nog hoog gesprongen ja!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:59

nou ik ben er ook weer..
een geslaagde dag, de eerst die ik moest ging niet geheel vlekkeloos, lag vlak na de start al aan de grond :(:) door een boom wortel wat uit stak en paard kwam er achter mijn zijn hoef.. maar even na het paard gekeken en zijn oren gingen gelijk weer na voren en liep goed, dus rustig verder gereden, en de cross verder foutloos uit gereden en 10 sec te laat binnen, en was nog goed voor een 1e prijs *D super tevreden dus!

2e paard moest ik als 1 van de laatsten, nou dat was echt geen doen meer.. bijna alleen in draf gereden, aantal stukken nog wel kunnen galloperen, en ook een foutloze cross!! maar toen met prijs uit rijking zag ik ineens dat ze mij een stop hadden aan gerekend op de eerste hindernis :( hij wou mij niet tussen die spandoeken met reclame door, en stond toen recht op en draaide 2 keer rond en reed verder.. maar dat had nog niks met een hindernis te maken, beetje raar dus, maar goed toen was ik 6e en waren 5 prijzen en toen straks kreeg ik telefoontje dat ik alsnog prijs had, en dus een 6e prijs alsnog! *D maar goed het ging mij om de ervaring van het paard, en dat is goed gegaan!
alleen sprong ze mij met waterbak de afsprong wel ma gelijk de wal op :Y) op dat moment hield ik mijn hart vast i.p.v de teugels :Y) haha..
maaar zeer tevreden!

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:02

Hier nummer 195,ook wij hebben genoten!

Bij het zadelen van mijn paard (rond 13:30) begon er een flinke bui en dat zat niet echt lekker zo'n nat zadel.
Het losrijden gewoon op het losrijterrein gedaan,achteraf gezien had ik dit beter bij de trailer kunnen doen.
Losspringen heb ik niet gedaan maar ach we zouden en hebben toch alleen de lage hindernissen nemen.
Op nummer 2 hadden we een weigering,bij het aanrijden was de lage hindernis niet te zien en mijn paard dacht de hoge hindernis te moeten nemen dus nam ik haar terug om door te draaien naar rechts waardoor ons tempo te laag was en mijn paard stom verbaasd was dat er toch nog een hindernis stond die ze had moeten springen.
Onderweg wel veel gegalopeerd en 2x gestapt (het verplichte stuk en nog een gedeelte) de heuveltjes hebben we wel in draf genomen.
Bij de waterbak dacht ik de moeilijke kant te doen,afsprongen en water heeft Sica geen problemen mee maar helaas beide tegelijk vondt ze toch niet zo'n goed idee dus uiteindelijk toch maar de rechterkant gedaan.
Ik heb geen idee welke tijd we hebben neer gezet maar dat zal op startlijsten nog wel te zien zijn.

Bij het afspuiten van Sica's benen kwam er bloed onder de springschoen vandaan,ze had een snee net boven de kroonrand.
Een dierenarts die op het terrein rondliep heeft er nog even naar gekeken en het bleek wel mee te vallen maar het bloede als een rund.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:03

Oeh het was echt zé leuk vandaag!

Om 6.00 opgestaan dingetjes gedaan.. rond 7 uur weggereden en teamlid 2 opgehaald.. half 8 weg... door naar teamlid 3 .. uiteindelijk echt naar broekland rond 8 uur!
Daar eerst gemeld en de inrijbaan bekeken na alle verhalen op bokt te hebben gelezen. Ook belsoten om maar niet te veel op dat veld uit te voeren en toen terug naar de auto.. even zitten.... en opzadelen maar! :D
Om 10.21 gingen we van start en mijn paard (Buddy) was toen al niet meer te houden! hij was zo ontzettend blij en heet... en dan is een paard van 1,82 toch wel wat moeilijk in de hand te houden...
Wel supergesprongen met afgewisseld hoog en laag en vanaf de helft heeft hij bijna alles voorop gelopen.
Alleen bij hindernis 3 ging mijn voorganger er per ongeluk langs en mijn paard liep er gewon achteraan :o Daardoor enorm hard met mijn knie tegen een boom gereden waardoor ik nu met een gekneusde knie zit die dik en blauw is en zeer pijnlijk.. maar door de adrenaline ben ik gewoon doorgereden.
Ik ben zo trots op mijn superdressuurpaard die alles zo dapper deed! ;)
Zal je net zien dat ie bij de eerstvolgende dressuurwedstrijd zo weer op de hobbel gaat voor een bloembak.... ;) Je blijft tenslotte dressuurpaard...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:17

Hier nummer 114, lekker gereden ook!

Begon wat gestresst, mijn paard wil altijd erg moeilijk op de trailer, dus dat duurde even. Eenmaal op het terrein was ze erg druk maar toen ik erop zat was het weer goed! Niet veel ingereden door slechte bodem, beetje gedraafd en sprongetje gemaakt. Hindernis 1 ging prima, gewoon hoog gedaan. Hindernis 2 stopte ze, dus deze laag gesprongen. Wel jammer, want de foto is niet zo mooi geworden :P. Stro heb ik ook laag gesprongen, want dat had ze nog nooit gedaan. Brug niet gedaan. Nummer 13 vond ik erg moeilijk, ik kwam telkens niet uit bij het lijntje tussen de eerste en de tweede. Wel hoog gesprongen. Erg gelachen bij de waterbak. Ik kwam in een vlotte draf aanrijden, en draafde mooi door. Paardje keek al naar de afsprong en toen.. zag ze het water. Dus ze ging plots op de rem! Nogmaals aangereden, dit keer met een reuze sprong het water in. Eenmaal in de waterbak stond ze stil en liep ze in een heel langzame stap naar de opsprong en sjokte de opsprong op. Erg grappig :P
Indianendorp was ze erg kijkerig op de vuurtonnen. Wel hoog gesprongen, maar ze sprong scheef, waardoor ik er bijna afviel. Is ook te zien op de foto's.
Tussendoor veel gedraafd, lekker rustig aan gedaan en lekker gereden!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:18

@Sandrohit: Ik had jou nog wel gezien! Kwam idd veel bloed vanaf heel de weg zat onder.. :\ Fijn dat het goed is afgelopen. :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:21

Super gereden iedereen!

mensen met prijzen gefeliciteerd! :D

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:49

Zijn de uitslagen al ergens te vinden? :)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:51

Zo wij ook weer terug, (al even hoor). Fijne cross gereden vandaag alleen die bodem.. maar ja, waar zeuren we over, we zijn immers niet op een dressuurgala! Alles mooi foutloos "hoog" rondgesprongen, was trots op mijn oude mannetje! Helaas net buiten de prijzen in mijn groep (2) was 7e, heb rustig aan gedaan, bodem was niet optimaal genoeg om hoog tempo te rijden! Alle prijswinnaars en nullers gefeliciteerd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:09

Hier dan nog even mijn verslagje :) We hebben superfijn gereden. (nr 6 en 7)
Inspringen hebben we niet gedaan, boompje na de start was voldoende. Voor hindernis 1 wat zijwind bij de spandoeken, greppel door en super over 1 hoog. Daarna op het veld lekker ritme gekregen. 2 zou ik laag doen, maar dacht doe toch hoog, maar Zeph voor mij twijfelde ietwat en omdat ik er te dicht op zat kon ik niet lekker meer aanraden. Vanuit draf iets te gek, dus de lage gepakt. 3 de opsprong ook hoog gepakt, dat koste Cheeka wel wat kracht :P. Nowie was zo de omgeving aan het bewonderen dat ze niet door had dat er ineens een hindernis voor der neus stond :)) 4 en 5 hoog gepakt. Nowie ging in de landing bij 5 op der knieen leek wel, maar ze liep zelf al door. Ze heeft daarbij wel op der tong gebeten dus ze had rood schuim := Posters waren verbaasd dat mijn zus er nog op zat. 6 voor Nowie laag gepakt om te kijken of ze niet geschrokken was. 7 (dubbel ging echt super) en 8 weer hoog, 9 was ons dan weer te gek voor onervaren paarden dus daar laag gepakt. Het heksenoog was echt grappig. Cheeka nam een soort duikvlucht maar der nek naar voren, oren helemaal plat heel aerodynamisch :)) De brug overgeslagen, al was die greppel naar beneden voor de zandzakken ook best stijl. In een rustig drafje er naar toe maar ze nam een sprong en ze maakte van de zandzakken daardoor een soort in-uitje. Teugels half los, maar ze liep vrolijk verder :P
12 hoog, 13 hebben we hoog-laag gedaan dat was de mooiste lijn :P 14 laag
Piano wou ik rustig ik stap doen, maar Cheeka ging vol enthousiasme achter Zeph aan :P Ging dus gewoon in galop naar benden :') En ik maar denken achterover achterover :P
Waterbak zou niet lukken dacht ik, maar ze liep gewoon zo achter Zeph aan, ze vond het wel raar maar de opsprong ook weer super. En ooh wat was ik trots, de tranen stonden in mijn ogen. Dit had ik nooit verwacht na ons drama in Laren en gepruts in ons bos thuis :)
Indianendorp, ik dacht echt ooh die rook := Maar gewoon onverstoorbaar verder lopen, dus lekker hoog gepakt. Foto was leuk en die van Nowie ook dus die hebben we allebei gekocht :D De laatste ook hoog gepakt.

Ik ben echt super tevreden, ik heb gewoon foutloos gereden. Maar zonder nickeltje en zeph was dit me nooit gelukt, dus dikke pluimen voor jullie +:)+
Cheeka nog even laten draven op het de weg omdat ze altijd erg gevoelig is, maar ze was helemaal rad :)
De uitslag zie ik wel, we hadden toch teveel tijdfouten omdat we dus 2 minuten te laat gestart waren. Maar dat mag de pret niet drukken, want ik kwam om fijn te rijden en dat hebben we zeker gedaan :D
Laatst bijgewerkt door Goldie op 11-10-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:12

ik zat in de laatste groep, startnr. 226.
De modder kwam ons echt tegemoet en mijn meissie had zo'n moeite zichzelf in de benen te houden. Het hele parcours daarom maar gedraaft en de slechte stukken proberen te stappen (maar daar had deetje niet zo zin in) Uiteindelijk de opsprong-brug en waterbak laag gesprongen en de rest hoog en 2 springschoenen kwijt geraakt terwijl ze nog met ducktape vast waren geplakt.
geen idee welke plek ik behaald heb maar aangezien ik 5 minuten buiten de ideale tijd was, geloof ik niet dat ik daar nog kans op maak. Maar mijn paardje deed het weer stukken beter dan vorig jaar, dus die overwinning hebben we!
wel complimenten voor de organisatie: het was weer prachtig!
ben alleen benieuwd naar de foto's want heb meerdere fotograven en flitsen gezien o.a. bij de waterbak en indianendorp

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:16

Weet iemand waar je eventueel de foto's kan vinden die zijn gemaakt?? Ik kan weinig vinden.