[SGW] Tripalon Laren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:23

Oh de uitslag is er al, dat is snel..
ik baal nu wel van dat foute parcours, anders was ik 2e van mn ring! En nu dus net buiten de prijzen.. :+
Maar de cross was iig helemaal foutloos, dat is al een hele prestatie voor ons *D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:24

Henkjan schreef:
Goldie schreef:
Haha dan heb je ons wel gezien met die paarden die al 20m van te voren stil gingen staan. Wel super dat jullie vroegen of je moest helpen +:)+

Haha, jij was niet de eerste en ook zeker niet de laatste die dat deed!

Haha gelukkig, ik begon me al te schamen met die barrels van ons :))

Hier is mijn filmpje :)
http://www.youtube.com/watch?v=w3NrCAXJ ... re=channel

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:39

leuk filmpje!, ik heb helaas nog geen foto's van mijzelf gevonden.

Ik denk dat als je met de juiste persoon(en) rijdt je prima met een groepje kan rijden, wij zijn gestart met z'n 2e wat prima ging en heel gezellig was. en zijn gefinisd met z'n 4e wat ook prima ging en ook heel gezellig!

De afsprong was inderdaad niet zo fijn, we zijn optijd begonnen met schreeuwen na het publiek :+ en ik werd vervolgens inderdaad bijna van m'n paard af gelanceerd door een tak omdat mijn paard woest de bocht omvloog met die 'enge loslopende mensen'

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:52

Leuk filmpje! Dat parcours ziet er idd iets logischer uit.

Voor de afsprong liet ik mn paard los, die was de hele tijd al zo aan het stuiteren. Dus hij vliegt er zo vanaf, en die mensen vlogen toen ook vanzelf aan de kant, met bange gezichten nog wel, nou mijn paard doet niets :(:)

Ik rijd nu liever alleen de cross, het is zeker zo dat achter een ander paard die van mij veel minder snel zal weigeren, maar zodra hij weet dat hij bij een paard 'hoort' (en hij is slim :P ), houd ook niets hem meer tegen om zo snel mogelijk in die staart te zitten, en dat is niet helemaal veilig :')
Wel jammer, want het is wel zo gezellig natuurlijk!

daffodil

Re: Tripalon Laren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:17

Ik startte vandaag alleen maar was heeeeel erg blij met twee supermeiden waar ik vanaf sprong 4 of 5 bij aan mocht sluiten. Of eigenlijk reed ik er ineens bij en "hoorde" er ook gelijk bij. Dat was echt heel prettig.

Ben een maand of drie snoeihard de grond in geslagen tijdens crosstraining en om heel eerlijk te zijn, was ik even goed genezen van de drang om een (oefen)cross te rijden. Vandaag kreeg ik ook vreselijke stress in het begin maar het werd steeds leuker!

Supervriendelijke mensen bij de sprong, een ogenschijnlijk simpele oxer in het begin werd razendsnel tot iets belachelijk laags (maar voor ineens aanvaardbaars!) omgetoverd zodat ik er alsnog overheen kon, zo leuk!

Bij de inuitjes had mijn paard dus echt niet in de gaten dat het een sprong was, ik ging ervan uit dat ie alle balken er al af had gesmeten dus stuurde m na de tweede ertussenuit, bleek dat alles nog lag....... opnieuw aangereden en toen hopte hij er supergoed overheen!

De waterbak was echt geweldig, we hebben m twee keer gedaan!

De afsprong was niet echt heel duidelijk en die tak had ik uiteraard vol in mijn gezicht, maar ik heb geen mensen gezien dus geen last gehad daarvan.

Ik ga zeker volgend jaar weer, het is best een eind rijden (vooral terug met alle wegwerkzaamheden toch 2 uur onderweg geweest) maar ik heb het er graag voor over!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:22

Waar oh waar kan ik die link vinden in het fotograven topic??
Zit al te zoeken maar kan het niet vinden helaas..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:24

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:43

Wij hebben een geslaagde dag gehad, zie uitgebreide verslag van goldie. Wel heel vervelend dat klit en kleef continu van alles zagen onderweg, waardoor we iedere keer in de ho-ijzers stonden en niet meer vooruit kwamen :+

Nowie sprong echt onwijs ruig van die afsprong, alleen ze vloog in de landing wel keihard linksaf achter de rest aan :o Lag echt bijna rechts naast het paard zeg, gelukkig had ik mijn hakken laag en was ik mijn beugels niet kwijtgeraakt :=

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 05:57

Ik was gisteren 3e in Laren, wel met pijn en moeite.
1 ging super, maar we waren de bocht nog niet om en het had niet veel gescheeld of ik was eraf gesmeten! Paar keer geprobeerd richting 2 te komen, maar meneer was niet lief. Gewacht op Martine die achter me zat en samen verder gegaan. Onderweg zaten de paarden elkaar op te fokken. Wilden beide niet naar hindernis 4, waardoor ik er achterwaarts!!! heen ben gegaan, omdraaien en toen springen :Y) Vreselijk, wat een rare paarden! Mgoed, wel de finisch gehaald en alles zonder twijfel gesprongen. Maar het was niet echt een ontspannen rit. Erg jammer!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:47

Gisteren heb ik gereden. We zater perongeluk bij de B paarden, i.p.v. Paarden groen.
Best pittig voor mijn E-pony en mijzelf, wij zijn pas net begonnen met crossen (kan de hoogte wel makkelijk aan).
Ik reed met een vriendin die pas 3 crosslessen heeft gehad met haar paard, erg gezellig :D.

Ging helaas onder verwachtingen (vooral door mijzelf), maar alsnog erg netjes :j.
170 punten in de dressuur, maar dat was niet echt terecht vond ik. Natuurlijk wel lekker :).
Cross alweer (zoals vaker) een slechte start, een weigering op 2, balkje op 3, 2 weigeringen op 4 en nog een stom balkje op 7 of 8 :\... En een weigering op het water natuurlijk, al ging ze er wel deels in maar rende er weer uit _O-.
Uieindelijk wel alles gesprongen, dus opzich wel netjes :j!
Ik hield mijn been er niet goed aan en ze was ook een beetje door de war van het stappen/draven tussendoor :=...
Springen wel weer foutloos, alleen was ik zo moe dat we mega slowmotion gingen :))!

Al met al wel een hele leuke dag, veel geleerd en volgende keer (17 oktober) wil ik niet meer dan 1 weigering :P!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:02

Ik heb net de starttijden voor Broekelo gezien, we hadden gevraagd of we niet zo vroeg moesten ivm de reistijd.. Staan we als 3e. Lekker weer, wordt om kwart over 5 vertrekken :=

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:14

Mooi dat de meeste fijn gereden hebben, en het leuk hebben gehad! Jullie hadden prachtig weer he?! :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:15

@Goldie, jeetje kwart over 5. Ik hoop voor je dat het kan worden verplaatst!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:20

Achja, zijn we wel weer vroeg thuis :P
Het was prachtig weer, echt lekker warm :j

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:10

Nu mijn verslag van de Tripalon.
's Morgens rond 6 uur opgestaan en Dröpke gevlochten en alle paarden eten gegeven. Tegen half 8 op weg na Laren. We hebben de auto bij vriendinnen neer gezet. Dröpke op stal gezet daar en ff een kop koffie gedronken. Daarna met z'n allen de paarden opgezadeld en met z'n 7-en lopends na de manege. Dröpke was echt über braaf.
Losrijden ging wel aardig. Deed niks op de andere paarden uit. Af en toe toch weer proberen om NIET links om te gaan. Ff flink boos worden en gewoon weer verder. Dressuurproefje was gewoon te leuk. Vond de baan ineens behoorlijk klein . Draf en stap gedeelte ging best goed. Linksom galop ook, maar rechts ??? . Ik kon de bocht niet halen.. Heb maar een stuk van de baan naast mij gebruikt. Wat lachwekkend. Al met al 186 punten (nr 1 had 219). Heb daarna de jury naast mij maar even bedankt voor het lenen van zijn baan !
Ff gewacht op de rest en toen weer met z'n allen terug na huis. Ff de paarden afgezadelt en ze een bak met brokken gegeven. Wij hebben gezellig met z'n allen een kop koffie met appeltaart gegeten.
Tegen half 11 weer opgezadelt voor de Tripalon zelf. Aangekomen bij de manegen even los gesprongen. Wat een lachen. Dröpke vond het super leuk, trok gewoon na sprong alleen daarna had ik compleet geen stuur meer (Hij wou weer NIET linksom). Soms een paard gebruikt als rem..
Tegen 11.15 mochten we van start. We reden met z'n 3-en. Hindernis 1 en 2 ben ik bewust langsheen gegaan. Hindernis stond mijn pa en ma te wachten. We moesten door een boog van strobalen met daarachter een steiltje. Pa even geholpen en huppa zo eroverheen, hetzij met een noodsprong en ik er half naast.. Maar alles is goed gegaan. Flink belonen en weer op weg. Tussendoor wel een paar steiltjes gesprongen. Had 1 geluk, hij trok enorm aan na degene voor mij. 1 van de laatste hindernissen was een V-sprong. Ging hij ook zo overheen !! Ik helemaal blij. De waterbak had ie nog nooit gezien. Het was dat de 2 dames ineens voluit in galop door de waterbak ging en ik niet mee kon komen. 1 van de dames is terug gereden en is weer voor mij uit gereden en hij ging er gewoon in 1 keer in!!! In volle draf. Dik applaus. Daarna een afsprong, keek er niet naar, ging er zo vanaf. Tussen de hindernissen heerlijk gegallopeerd in verlichte zit (Kan het nu nog voelen )
Aangekomen bij de manege moesten we nog een klein springparcoursje rijden.. Hindernis 1 ging nog aardig, 2 en 3 ook nog wel, 4 hadden we iets meer moeite mee, 5 ging ook in 1 keer, daarna sloeg hij alleen ineens na rechts. Kwam een beetje uit balans, bleef gelukkig zitten. Daarna hindernis 6 nog gesprongen en hindernis 7 heb ik niet gedaan.. Was zo trots op mijn paardje!!!! Heb echt genoten!
Het weer was super, het was ontzettend gezellig en heb gewoon een schat van een dier..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:58

Leuk verslagje en waarom heb je hindernis 7 niet meer gedaan dan :P
En die verlichte zit, tsja ik voel het ook. Heb toch wel wat spierpijn in mijn kuiten :=
Volgens mij zijn mijn zus en ik ook bijna de enige die niet door de waterbak zijn gekomen :=

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:00

Toch nog netjes gereden Dienke :D!
Ik heb enorme spierpijn in mij schouders :=...

Ik (en groompie) hebben ook nog enkele foto's gemaakt, wellicht van bokkers, ik zet hier wel een linkje wanneer ze online staan :).

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:01

Kort verslagje van mijn kant.

Cross foutlous en heerlijk gereden. Fever had er weer enorm veel zin in!
Springen ook foutloos.

Wij hadden er alleen voor gekozen om geen dressuur te rijden.

Wachten op een evt prijs uitreiking was dan ook niet nodig :D

Nu zondag broekland, nu alweer enorm zin aan!

Zij er trouwens niet meer fotos gemaakt? Ik zag onderweg aardig wat lensen :)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:04

Bij ons op het pad stond een klein meisje (4/5 jaar) met een wegwerpcameraatje een aantal foto's te maken van mijn pony, zo schattig :+:.
Verder heb ik ook een paar lenzen gezien :j.

Water ben ik wel doorgeweest, achter onze voorgangers aan (super bedankt daarvoor :D).

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:05

Natalie1993 schreef:
Bij ons op het pad stond een klein meisje (4/5 jaar) met een wegwerpcameraatje een aantal foto's te maken van mijn pony, zo schattig :+:.
Verder heb ik ook een paar lenzen gezien :j.

Water ben ik wel doorgeweest, achter onze voorgangers aan (super bedankt daarvoor :D).

Haha dat meisje zijn wij ook voorbij gekomen.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:06

Ohh wat grappig :D.
Welk nummer had jij :)?

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:09

Ik was nummer 154

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:12

Oké, dan was jij net na mij :).
Ik was 137 :j.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:29

Ik 107 :P Gelukkig gaat je paardje dan achter iemand anders aan, die van ons doen het echt niet. En dan kan ik wel heel hard gaan slaan en schoppen, maar dan gaat ze compleet over de rooie := Ze vindt het echt eng, maar ik vind toch dat ze het op z'n minst kan proberen :j

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:30

Die van mij heeft er inderdaad ook erg veel moeite mee, die gaat in haar eentje pas na 10 minuten ofzo.
Gelukkig gingen onze hulpen er in galop door, zo in een keer ( :oo respect!) dus dat ging wel lekker :D!