[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:43

asbadedas schreef:
Andere laarzen??? Wat voor laarzen heb je dan in godsnaam aan als ze niet mogen? Regenlaarzen?

Dat weet ik niet zo, maar de meiden die met mij mee waren zeiden dat.
Ik was te druk bezig met trots zijn op mijn meissie.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:44

Nee je kan niet langs het water, je kan rechtdoor erinspirngen of rechts erin lopen. Tenminste dat was BB of dat voor B is weet ik niet.

Jetske

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:49

Voor de B (zowel ponys als paarden) moest je het water in. Er was geen altenatief, alleen maar voor de BB.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:02

Natalie1993 schreef:
_O- regenlaarzen _O-!
Ik snap dat een bitje stoort, maar het maakt verder toch niet uit wat iemand voor schoenen aanheeft, als het maar gemaakt is voor paardrijden?

In het vraagprogramma staat dat rijlaarzen of jodphurlaarzen met gladleren chaps verplicht zijn. Dus zou ze dat niet aan hebben gehad.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:08

Dat meisje heb ik ook gezien inderdaad, die heeft uiteindelijk laarzen van de manege geleend ( 3 maten te klein :+ ).
Ik had dus overigens het springparcours wél voorbereid, maar wat ik al zei, ik was zo zenuwachtig, dat ik alles gewoon in een keer ben vergeten.
Maar goed, naar mijn idee kunnen we nu over mijn fout ophouden, ik snap het allemaal, en ik geef me ook niet meer op :)
De rest nog veel succes vandaag!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:37

hetismij schreef:
Dan issie vast daarna afgezet met lint, omdat dat toch niet de bedoeling was. Was wel jammer had ook liever die tweede boom ook erbij genomen (was dezelfde boom als in de indoorcross) want dat was een veel betere lijn als die grote bocht die ik er nu omheen moest maken :P

Dat klopt, hij is later pas afgezet!!
Voor de L is die dubbel makkelijker te rijden dan voor het B := , aangezien je in het L een nette lijn krijgt :P .

Leuke foto Jetske!! Die Lasko :D

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:49

bedankt allemaal :)

@ jetske: jij ook gefeliciteerd!

@ amber: haha ja ik hoorde het van ginny! zag haar nog lopen, ze stond precies bij de hindernis waar Sjors weigerde :P

ik heb bij de mandensprong gewoon de linker hindernis genomen, dan was de lijn optimaal, snap niet waarom je rechtdoor zou gaan? dan moet je een onwijs scherpe bocht maken! zoveel hoger was die linker hindernis nou ook weer niet.

mijn moeder had trouwens dat meisje gezien die over die hoge boom heen sprong, terwijl die helemaal niet in het parcours hoorde. haha, best wel dom :P

en er was zelfs een man die niet wist dat je een bodyprotector nodig had om te starten in de cross, moest ie er nog snel een gaan kopen, maar ze hadden niet zijn maat, dus had ie maar eentje gekocht die eigenlijk te klein was :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:22

Ik ben ook weer terug. Door de omleiding waren we een beetje laat, dus ik had weinig tijd meer voor mijn dressuur. Heb maar zonder stiften gedressuurd, ging prima. Proefje was gewoon netjes, niet spetterend maar safe gereden. Ik had 194 punten en ik stond 3e :)
Losspringen was in een hele zware bak, dus ik heb weinig losgesprongen. Tijdens het parcoursje alleen maar gedacht: Zelfde tempo houden, ritme, ritme!
Ze sprong fijn en ik had aardig wat controle. Helaas 1 balkje op de eerste van de dubbel, maar ik was tevreden. Ze springt beter als het niet zo ingegraven is. Toen de cross. Ik had voor mezelf besloten bij de manden de bocht te nemen, en niet rechtdoor te gaan. Verder wilde ik extra opletten bij de bloemenhaag en bij het water.
Met de start wilde Vorstin wéér het starthok niet uit. Op weg naar 1 wilde ze ook niet, als ik dreef remde ze alleen maar. Heb haar ff een paar flinke tikken en schreeuwen gegeven, en toen ging ze wel. Hindernis 1 ging goed. Na hindernis 1 wilde ze hetzelfde weer flikken, maar dat ging niet door. Toen kwamen we een beetje op gang en kreeg ik meer ritme. Bij de manden trok ze heel erg rechtdoor aan, dus ik dacht: ach dan doe ik dat wel. Anders had ik haar om moeten trekken. Ze knalde over B en schoot rechtdoor het bos in, in plaats van links af over C := Volte gereden, maar toen was Vorstin weer uit haar doen (denk ik). Ze wilde niet over C heen. Op de achtergrond hoorde ik iemand zeggen: "Je moet eruit", maar ik heb gedaan of ik niets hoorde. Ben langs C gegaan, Vorstin een flinke schop gegeven, en toen ging ze weer. Bij het afsprongetje nam ik teveel terug en stond ze snuivend stil. De witte rand was ook erg eng natuurlijk := Ze ging toch, en daarna weer een flinke schop gegeven en ging ze weer. Bloemenhaag was een fluitje van een cent. Toen ik het water in zich zag komen heb ik haar gelijk teruggenomen. Net voor de heuvel (voor je het water ziet) heb ik haar weer aangespoord en met de stem aangemoedigd. Helaas stond ze toch stil voor de waterbak, ze vond hem echt heel erg spannend. Vanaf de inloop wilde ze eerst ook niet, maar daar heb ik haar door kunnen drukken. De rest van de cross ging weer prima :D

Jammer dat ze er weer mee kapte, maar ik ben blij dat ik de cross uit heb kunnen rijden. En ik heb haar gelukkig weer aan de praat kunnen krijgen. De hindernissen gingen allemaal heel netjes, geen gekke afstanden. Voor Princenhage wil ik ergens nog een training meepakken, en dan hoop ik daar weer fijn te kunnen rijden :)

Heeft iemand trouwens een idee welke fotograven er waren? Ik heb er onderweg best een aantal gezien volgens mij, maar ik weet niet wie het waren.

Fijn dat je tevreden bent Whitje!
Netjes hoor WhiteWoman!
Jammer van je val Asdebas! Maar verder goed hoor!
Nogmaals, helemaal super Talitha :D Je mag wel trots zijn op je jonkie :D
Goed gedaan Hetismij! Jammer van je stijl, maar verder goed zo!
Gefeliciteerd Savan
Fijn dat het zo lekker ging Wesbest!
Jammer van je stops, maar verder super Corien :D Het gaat goed met jullie!
Gefeliciteerd met je prijs Jetske :D En verder helemaal super!
Jammer van het water, maar verder netjes hoor Natalie!
Fijn dat het zo goed ging Sas!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:27

Wat balen dat ze weer niet wilde Shanouk ..
Miss helpt het als je ervoor zorgt dat Vostin het paard voor je ziet vertrekken. Werkt meestal heel goed.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:29

Dat doe ik normaal ook wel, maar had er nu geen tijd voor :o
Ik had nog even een galopje gemaakt op het lange pad, en toen ik terug kwam rijden had ik nog 30 seconden!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:31

Ooh dat is zonde!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:35

Ik ga straks eens lezen hoe het bij iedereen is gegaan!

Nuut heeft super haar best gedaan, over mezelf minder tevreden. Voor ons doen een nette dressuur proef gereden (177 punten). Stress uiteindeijk nog voor het springen, maar met een balkje rond gekomen. En de cross tsja. Het voelde niet heel fijn en ze werd overbluft door de mensen en de open plek bij het water. Uiteindelijk toch er doorheen en nog steeds veel te snel binnen. :x
Ben blij met mijn paard en toch wel een positieve dag gehad +:)+ Alles was in elk geval super geregeld.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:38

Wij zijn ook weer terug.
Dressuur ging eigenlijk heel goed, helaas kregen we maar 165 punten. Springen ging ook goed, één weigering door een fout van mij. Toen de cross... Cannie startte heel goed, eerste paar sprongen gingen ook goed, maar toen opeens 3 weigeringen bij de stro-hindernis :\. Ik weet nog steeds niet waardoor het nou kwam, helaas.

Voor Princenhage wil ik in ieder geval nog ergens gaan trainen, hopen dat het daar beter gaat!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:49

Ben helemaal gaar na een dagje V'veld. Heb alles gelezen, maar weinig onthouden.
@ Corien, ik was de jury van de 3 vijven

Hebben het nog even gehad over beschermers af na het springen met de keuring. Gert Naber had er nog nooit van gehoord en was het er ook niet mee eens.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:52

Vandaag was er een andere dierenarts en mochten de beschermers gelukkig blijven zitten :). Ik vond het ook nogal vreemd dat ze op zaterdag af moesten...

Van de fotograven weet ik eigenlijk alleen www.boelomeijerfotografie.nl

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:57

Gefeliciteerd met je fijne cross SplashisLief
Ik heb je nog zien losspringen voor het parcoursje Lisa! Zag er netjes uit! Onwijs balen van je stops op het stro :(:)
Ik kan me helemaal voorstellen dat je zo gaar bent Roos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:01

Gister de hele middag in Lisse gejureerd en het viel me soms echt niet mee.

Snoekiej, als ik je 1 tip mag geven, probeer je beugels wat korter te doen, dan wordt je verlichte zit wat makkelijker. Nu lijkt het of je alleen je bovenlichaam naar voor doet en je met je kruis op het zadel zit te butsen. Je moet eigenlijk een stukje lucht zien als je van achter de ruiter naar voor kijkt. Als het ware tussen ruiter en zadel doorkijken. (viel me al op in W'werf)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:09

Bedankt voor je tip :) Ik heb van Michiel of Rom nooit iets gehoord over mijn beugels, maar ik ga het de volgende training eens uitproberen! Heb je me zien rijden in W'werf?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:11

He Roos 3x raden met welke ehbe-ers ik zat :+

De Da van vandaag is mijn DA, die was er voorgaande jaren ook en toen deed hij nooit zoiets, dus vond het al zo vaag.

Zat bij uiterst saaie hindernis, iedereen goed! 1 iemand die niet helemaal lekker uitkwam, dat was wel het meest schokkend.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:13

Bij welke hindernis zat je Talida?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:13

Ja en daar viel het me op, op de foto van je avatar (heb hem in het groot gezien) was dat ook het eerste wat me opviel. Ik kreeg van Pleun te horen dat als de beugels te lang waren dat ik dan meteen een 4 mag geven. Daar ben ik iets soepeler in, maar een 7 zal je van mij dan nooit op dat onderdeel krijgen.

Had je beter met mij mee gekunt, heb er 1 bijna van af zien stuiteren in het water en wel een paar hartverzakkingsmomenten gezien. Ben niet nieuwsgierig, maar hadden ze het er nog over :o

Ga nu gauw voeren, moet ook nog gebeuren.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:17

Fijn dat je het zegt hoor! Misschien dat daar de onvoldoendes voor stijl dan vandaan komen. Ik oefen nooit op verlicht zitten, tijdens een training blijf ik in mijn zadel, maar ik ga Michiel zeggen dat hij erop mag hameren! En op het strand lekker oefenen :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:19

Hoorde je me niet :+ zat bij de spoorwegovergang. Ik denk nou je bent vast goed gegaan want je bent al tot zover gekomen.

Naja we hadden het over mensen die in gevaarlijke hoeken gingen staan, toen begon hij over gister, ik denk daar zul je het hebben. Dus ik nog zeggen 'ja ik had het gehoord al, en volgens mij kon die mevrouwt het wel aardig in schatten waar ze niet in de weg zou zitten 8-) . Ik stond met degene waar je niet die woorden mee had, hij had me wel goedgeholpen want stond op een kruispunt waar ik onmogelijk iedereen op het pad kon zien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:24

Haha, ik heb je niet gehoord nee :P Ik was echt helemaal met mijn hoofd bij Vorstin. Hoe zag het eruit? Een beetje netjes of ongecontroleerd?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:27

Mijn sprong ging goed hoor :D