[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:39

Ik heb alleen filmpjes. :))
Zal zo erop zetten.

Ik had ook nog ff 2 rolletjes tape bij canter gekocht, ideaal, vond het erg fijne tape ook. :j
En die bodyprotector vind ik toch zo gaaf, die rood wit blauwe haha!

@vibabu, mn moeder zei al, iemand ging 3x op de rem op 7b... balen zeg :(:)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:40

Ik lees goede verslagen, maar ook helaas wat mindere.

Ook maar even mijn verslag.

Dressuur kon veel beter. Ik wist dat dit minder zou gaan, omdat Merel vandaag sinds 2 weken voor het eerst een bit inhad. Ze heeft problemen gehad met haar mond ivm allergische reactie op aurigan bit.
Verder op zich een goede proef, maar kreeg 174 (beetje ondergewaardeerd vond ik).

Springen ging lekker. Daar was ik erg blij mee, omdat ze de laatste tijd niet zo heel fijn sprong. Helaas een pechbalkje op 5, maar verder fijn.

Cross was in 1 woord geweldig! Ik moet alleen oppassen dat ze niet overmoedig gaat worden. Merel wordt namelijk erg brutaal de laatste tijd. Ze maakt flinke wappers en trekt na de sprong zelf nog even extra aan. Misschien toch maar richting L gaan denken :o ?

Ik heb bij Canter nog een mooie stopwatch gekocht. Moest er ook maar es van komen.
Super leuk daggie gehad dus.

MelanieB

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:41

Toppie Merel!
Welke ring zat je dan?

Vind ook dat er erg laag gejureerd is (iig ring 3 en ring 2 zo te lezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:43

CoriienRN schreef:
Jeetje sas balen man!!! hoopte vandaag nog dat het voor je ging lukken!!! zag er gister goed uit!

Gisteren was ze beter dan ooit, voor het eerst dat ze mij eens redde en gewoon lekker bleef gaan en dat in een dik B parcours, juist daarom is het zo balen kon ook voor het eerst van mijn leven wel janken van frustratie, normaal boeit het me niet zo wedstrijdresutaten en 3 jaar geleden met Té Amo werd ik ook uitgebeld in het parcours in Lisse maar dat lag toen ook een beetje in de lijn der verwachtingen was toen echt ach we proberen het maar zal wel heel moeilijk worden, maar nu was het echt even slikken.

@snoekiej; ik heb je zien springen, zag er netjes en gecontroleerd uit hoor, jammer van je cross maar ach geen man over boord toch, je bent in ieder geval rond gekomen. Blijft overigens lastig hé dat plakken aan andere paarden, ik was ook weer met regelmaat aan het vechten om bij de andere weg te komen, halverwege naar de trailer keerde ze ook weer om omdat er geen paarden meer voor haar waren.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:43

Ik zat in ring 1.
Verder was daar volgens mij wel redelijk gejureerd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:45

Super dus Claire!
Bedankt Sas :) Het ziet er dus vanaf de zijlijn niet heel hard uit (het springen)? Dat plakken is inderdaad echt heel vervelend, ik hoef maar even naast iemand te stappen en ze wil er eigenlijk al niet meer weg!

@ Melanie, ik heb ook weer ff inkopen gedaan bij Canter:
Nog een set coolboots, hoofdstelnummers, tape, velchro cleaner en Horse Liniment :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:47

Sas Dat geloof ik best het is ook frustrerend! ze ging idd erg goed gister :j maar ja dat maakt het na vandaag ook niet meer leuk, ga je nog wel lisse rijden?

Merel leuk dat het goed ging :D netjes toch van je spring parcour ;) weet nog wel wat je zij tijdens het los springen op vlietlanden ;)

Snoekiej das wel vervelen idd, die van mij heeft het ook, allen gelukkig niet mer de cross.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:50

vibabu schreef:
Ik lees hier dat ik (gelukkig) niet de enige was die niet mocht crossen :o Stomme paard ging in het begin van het springen best redelijk... deed wel even stom op H2 maar ging er wel overheen. Kwam ik bij H6 deed ie weer moeilijk maar wel er over heen, H7a er over en bij 7b vol in de ankers tot 3x aan toe :( En dat terwijl er helemaal geen gekke hindernissen of lijnen waren :( Lichtelijk de neiging om een bordje om z'n nek te hangen "t.e.a.b" had trouwens wel 182 pnt met dressuur (zat in baan 1)

Ha dat bordje had ik ook even in gedachten, mijn vriend verzon allerlei excuses voor mijn paard en ach hij heeft gelijk, bij de gewone springwedstrijden doet ze het super en de crosstrainingen eigenlijk ook wel, ooit komt het hopelijk goed. Maar ook ik vondt dat er geen gekke hindernissen en lijnen waren, had ik een stop moeten verzinnen dan was het op h3 geweest maar daar kwam ze alleen wat terug. Sterkte en hopelijk ook voor jouw volgende keer beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:51

CoriienRN schreef:
Sas Dat geloof ik best het is ook frustrerend! ze ging idd erg goed gister :j maar ja dat maakt het na vandaag ook niet meer leuk, ga je nog wel lisse rijden?

.

Die pak ik nog wel even mee te dichtbij om te laten liggen en daarom was ik gisteren in Lisse en hebben we de blauw/zwarte hindernis nu thuis staan!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:55

sas1965 schreef:
vibabu schreef:
Ik lees hier dat ik (gelukkig) niet de enige was die niet mocht crossen :o Stomme paard ging in het begin van het springen best redelijk... deed wel even stom op H2 maar ging er wel overheen. Kwam ik bij H6 deed ie weer moeilijk maar wel er over heen, H7a er over en bij 7b vol in de ankers tot 3x aan toe :( En dat terwijl er helemaal geen gekke hindernissen of lijnen waren :( Lichtelijk de neiging om een bordje om z'n nek te hangen "t.e.a.b" had trouwens wel 182 pnt met dressuur (zat in baan 1)

Ha dat bordje had ik ook even in gedachten, mijn vriend verzon allerlei excuses voor mijn paard en ach hij heeft gelijk, bij de gewone springwedstrijden doet ze het super en de crosstrainingen eigenlijk ook wel, ooit komt het hopelijk goed. Maar ook ik vondt dat er geen gekke hindernissen en lijnen waren, had ik een stop moeten verzinnen dan was het op h3 geweest maar daar kwam ze alleen wat terug. Sterkte en hopelijk ook voor jouw volgende keer beter!

Voor mij waren het bekende hindernissen (behalve dan die 7a/b) kom uit de buurt vandaan en had moeilijkheden verwacht op h6 en h8 maar bij h8 ben ik helaas nooit gekomen :(. Voor mij is het nog niet zo erg hoor! zei nog tegen m'n ouders: het is een stuk erger als je er zoveel km voor gereden heb :o

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:57

Haha, heb je hem even geleend? :D
Mag ik ook even komen oefenen dan :P

Jammer Vibabu en Snoekiej. Snoekiej, ik was wel verbaasd om te zien dat je 80 crossfouten had, had ik niet verwacht.

Claire super gedaan, wel jammer van je dressuur. Iedereen zat in onze ring echt dicht bij elkaar, je was nog onder mij geëindigd zag ik. Ieder puntje telde mee vandaag.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:59

Zooo Snoekiej. Ook lekker inkopen gedaan!

Corien: inderdaad! We zijn weer op de goede weg wat het springen betreft en moet mezelf echt een schop onder mijn h*ol verkopen om meer te gaan springen en springlessen te volgen.

Heleen: Ja zonde. Ze kan zoveel beter, maar ik weet wat de beperkingen waren vandaag. Ik had het na haar mondproblemen ook niet kunnen verwachten. Maar ik ben super blij dat alles dichtgebleven is na vandaag. Het hoooooooooooooooooooo tijdens de cross heeft ook wel redelijk geholpen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:00

Trouwens Heleen. Super knap van je man hoor! Ik vond hem "the man of the match" vandaag.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:02

Ik had het zelf ook niet helemaal verwacht Heleen. Ze ging de laatste 3 crossen foutloos, dus ik hoopte eigenlijk een beetje dat ze het begon te snappen. Helaas..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:07

Merel_Claire schreef:
Trouwens Heleen. Super knap van je man hoor! Ik vond hem "the man of the match" vandaag.

Ha, ik zal deze tekst uitknippen en boven zijn bed hangen. Zal hij erg blij mee zijn :D

Jammer Shanoek, lastig is dat als je er niet van op aan kan. Ik heb dat ook met Olivier sinds onze crosstraining in Lunteren. Daarvoor sprong hij alles, sindsdien weet ik het nooit zeker, dat geeft best extra stress.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:07

Ik houd het even kort: Iedereen die fijn gereden heeft *\o/* voor degenen waar het minder bij ging :(:)
Heel veel bokkers gezien en gesproken vandaag. Leuk!
Heb een leuk weekend gehad met lekker eten, mooi weer en fijne paardensport.
Dressuur was wat minder bij ons (ik kon me wel vinden in mijn 180 punten), springen was Sim kijkerig maar liep wel door, 1 balkje.
Cross heel fijn kunnen rijden in een constant ritme en bij elke hindernis een goede afstand, foutloos met een paar tijdfouten gefinished.

snoekiej wat jammer zeg! Hopelijk was dit gewoon een incident en loopt ze de volgende cross gewoon weer lekker door!

Amber, jij ook nog van harte gefeliciteerd met je L-debuut! Super gedaan joh en vooral je dressuur. :D

Oja, de Z-debutant(en) ook super gedaan hoor!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:09

Oooh volgens mij heb ik nog een blunder gemaakt met het horloge kom ik net achter. Het was vandaag de eerste keer dat ik ermee reed. Volgens mij heb ik per ongeluk een verkeerde tijd erin gezet. Ach, maakt ook niet uit. Voor de volgende keer weet ik hoe het werkt, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:23

[quote="heleenxx"]Haha, heb je hem even geleend? :D
Mag ik ook even komen oefenen dan :P
quote]

Niet geleend, mijn vriend kan goed met verf en hout overweg dus hij heeft de onderkant in elkaar geknutseld en in de goede kleuren gespoten.
We hadden sowieso al behoefte aan wat meer springmateriaal dus dit was aan goede aanleiding, de andere kant is als een muur gespoten dus zo hebben we weer wat variatie. Overigens hebben we thuis helemaal geen springmateriaal dus we nemen alles mee naar de clubles anders had je best mogen komen oefenen, kan alsnog maar meer als die ene hindernis hebben we (nog) niet.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:24

@ Sas; Ideaal zon vriend haha :))

Jammer Shanoek, apart dat ze zo op water keek.
Ach, komt wel weer :D

Simmie schreef:
Amber, jij ook nog van harte gefeliciteerd met je L-debuut! Super gedaan joh en vooral je dressuur. :D

Dank je wel :D !
De tips hebben aardig geholpen ! Vooral naar Links ging hij zowaar echt flink stuk, werd zelfs beloond met 6je :))

Jij ook ideal rondje zo te lezen, zeker L klaar !! Goed hoor ! Geen prijs ?
Ik was zaterdag pas rond half 6 weg, maar heb je toch niet gezien.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:29

Fijn Simmie. Hoeveelste was je nou geworden?
Ideaal inderdaad Sas! *D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:30

Iedereen met prijzen en winstpunten gefeliciteerd!!
Voor de mensen die niet zo tevreden waren, volgende x weer beter!

Voor mij ook een geslaagde dag:
Dressuur 207, springen 0 en cross ook 0.
Ik was altijd te laat, dus ik aardig doorrijden, zie ik de tijd: 4.15 8)7
Terwijl (ik hoorde dat van iemand) de ideale tijd 4.50 was, t is ook nooit goed :+
Maar uiteindelijk 2e geworden en L startgerechtigd :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:31

Komen de uitslagen op internet?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:32

Mag hopen haha,
Heb zonder horloge gereden.. Dus super benieuwd naar mijn geschatte tijd haha.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:33

Haha das wel handig amber ;)

Hoe heeft ginny gereden?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:34

Ja goed ! 8ste,
Dressuur 194 dacht ik, springen helaas 4 balkjes.. Maar cross foutloos ! :D