Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mamabird schreef:Erg leuk om te lezen, al deze meningen. Ik zit in de organisatie van SGW Princenhage en ben 'belast' met het werven van juryleden. Hierdoor ben ik er dus ook achtergekomen dat in principe iedereen stijljury mag zijn, er zijn geen regels voor. Daar laat de KNHS toch echt wat steken vallen. Zelfs toen ik de KNHS belde voor suggesties kreeg ik geen bevredigende respons (lees: Ik vroeg naar een recente lijst met stijljury's (had een oude lijst, dus hij heeft bestaan) maar niemand wist er wat van??? Toen maar mensen van die oude lijst gebeld, maar die wisten ook nergens van..... Gelukkig heb ik een paar hele fijne (maar kritische) stijljury's weten te strikken (bedankt nog he Margo!!, 17 oktober weer in Princenhage??? haha)
Maar het is als organisatie niet prettig om zo te werken. Je wil graag een prettige wedstrijd, met duidelijke regels en mensen en officials om je heen die weten waar ze het over hebben. En dan mag ik zelf bepalen wie ik (lees: dressuurmiep met 0 springtalent, inmiddels wel wat inzicht vanwege de SGW, maar zeker onvoldoende om te beoordelen) goed genoeg vind om te komen beoordelen. Erg jammer, omdat het toch erg belangrijk is.
Ik neem jullie reacties mee in mijn opzet voor 17 en 18 oktober, nu nog stijljury's zoeken.......
ps; Leuk en zinvol topic Paul!
. Simmie schreef:Apple, ik denk dat degenen die door hun medecrossers worden aangesproken daar niets mee zullen doen/zich er iets van aantrekken.
Ik zie zo vaak dingen waarop ik (of een willekeurige andere medecrosser) commentaar zou kunnen geven, maar ik denk niet dat de mensen daarop zitten te wachten, laat staan pikken.
Apple schreef:Dit is weer wel de typische Nederlandse manier van benaderen. Er zijn wat rotte appels dus wordt dat dmv nog meer regels opgelost.
Er zou een mentaliteits verandering noodzakelijk zijn. Niet oplossen dmv meer regels (want dan hou je altijd mensen die er 'doorheen glippen'), maar veel meer eigen verantwoordelijkheid. Mensen zouden zelf moeten beseffen of ze iets kunnen of niet en niet het 'volgens de regels mag het dus doe ik het'. Wellicht ook elkaar er meer op aanspreken, ipv het 'er is vast wel een official die er iets van zegt'.
Maar goed, ik vrees dat dit niet zo in onze cultuur zit
). Ik heb er nooit een onvoldoende voor gekregen, maar wel met het commentaar: De beugels kunnen nog 1 gaatje korter. 

Simmie schreef:Jij misschien niet als een bekende het tegen je zou zeggen. Ik ook niet als het iemand is waaraan ik waarde kan hechten aan hetgeen die persoon zegt. Waarvan ik weet dat het logisch is wat diegene zegt omdat ik diegene ken en weet dat diegene verstand van zaken heeft.
Maar als een wildvreemde dat tegen je zegt? Zou er bij mij heel snel een oor in 1 oor uit gaan. Zeker als ik me aan het concentreren ben tijdens de wedstrijd.
. texelse schreef:Het is ook heel fijn dat je als organisatie weet dat er bij vragen iemand is die direct een antwoord of oplossing heeft, zoals van der Marel. Zeker omdat er bij de knhs op het gebied van eventing weinig kennis is op het kantoor.
Paul_H schreef:Het hangt er natuurlijk van af wát voor brief je stuurt maar ik heb er twijfels over of alleen maar een ingezonden brief in de P&S effect heeft op de manier waarop de KNHS je kan en wil helpen. Dan moet je - schat ik -toch meer en andere dingen doen.
mo_van_dijk schreef:Ik heb het idee dat de SGW een beetje een ondergeschoven kindje is binnen de KNHS.