[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:01

Volgens mij heb ik de meeste bokkers wel gefeliciteerd/gesproken.

Miriam, zag je nog voorbij komen bij de put-punt, vroeg me later af waarom je opgegeven had. Balen van het water en het komt vast weer goed. Wel jammer dat ik je niet even gesproken heb.

Sorry Snoekie, was niet mijn bedoeling om je af te schrikken.

Nickeltje

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:16

Miriam, balen joh! Mn vader was erg onder de indruk dat Ollie je in de steek gelaten had...
Nelis, balen van je val joh!

Prijs winnaars, van harte gefeliciteerd!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:20

Ehm, een weigering levert 20 strafpunten op toch?
En voor zover ik er zelf bij was, had ik 2 weigeringen op het water, maar ik heb 60 sptrafpunten bij het water staan...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:22

de eerste is 20 de tweede op dezelfde hindernis is 40 dat komt op een totaal van 60

Dat paard dat ging zwemmen, die moest dus eerst het water uit worden gehaald. Het was van Pien Ullings, hij had wel een wondje op zijn pees maar weet niet hoe dat verder afgelopen is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:23

Ow, aha op die manier, heb nog nooit 2 weigeringen gehad op 1 hindernis, dus vandaar dat het mij neit bekend was.

Hoop dat dat paard verder niks heeft dan...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:04

Nickeltje, balen van het water :(:)
Florence, gefeliciteerd!
IndianSummer, ook pech op het water
Marloeske, lekker gereden!
tientjeh, super!
TeeGee, ook super!!
Bento1988, ook tevreden!
Renske, gefeliciteerd, wat super!!!
Nelis, balen :(:)
AnneOkona, gemengd gevoel :(:)
Miriam, balen!

Ik ben alweer thuis. En ben onwijs trots. Samen met Nuut heb ik onwijs genoten!
Dressuur voelde totaal niet fijn, maar toch 182. Springen was ook niet super fijn, maar wel foutloos. En in de cross ging ze gewoon. (En dat zonder voorbereiding, en nauwelijks ervaring)
Bij de afsprong twijfelde ze wat maar ze ging! Alternatief op het water genomen en bij de opsprong (17) een volte gereden, maar verder ging ze als een trein. Ben super trots op haar!
Nog een aantal bokkers gezien en gesproken, ook leuk!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:38

Bij deze wil ik Renske dan ook maar even feliciteren! Echt een super knappe prestatie :D!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:47

Renske gefeliciteerd!
Ochtendje gegroomd en bij gekletst, was weer leuk :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:49

ik ben ook net een uurtje thuis :)

vond het wederom een super gebouwde cross :)

Mijn dinnetje had een weigering op 4 en een weigering op de waterbak....... maar super rond gekomen zowel in de dressuur, als het springen als de cross :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:05

Renske gefeliciteerd, Super!!! *\o/*

Voor de rest heb ik nog even niiet heel goed bijgelezen.
Ik was alweer te vroeg thuis gekomen vandaag. Ik kan me haast geen weigering herinneren van mijn paard in een springparcours, sinds de 9 jaar dat ik al met hem spring.
Maar vandaag stond hij voor de allerlaatste sprong van het springparcours 3x stil. Geen idee waarom, hij keek echt heel bang naar de grond en niet naar de hindernis. Ik hoorde van meerdere mensen die dit hadden. Wat zouden ze daar gezien / gevoeld hebben??? Geen idee, maar het kostte me 3 weigeringen en ik mocht dus niet crossen.
Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Een weigerende Olivier komt al nooit voor, laat staan 3x...
De rest van het springparcours trok hij juist weer heel enthousiast op aan, daar was ik juist blij mee, het voelde goed.
Helaas. we konden dus zonder cross naar huis.

Verder heb ik Snoekiej goed zien crossen, Corienn ook, Simmie heb ik helaas een heel akelige val zien maken, ik ben er best flink van geschrokken. Paard en ruiter leken gelukkig wel weer goed daarna, maar het zag er heftig uit..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:07

Wat balen :(:)

Die van mij keek ook wat op 1 vd dubbel. Misschien toch de ongelijke grond met het zonlicht wat langs de bomen viel.
En als je Corien hebt gezien, heb je mij vast ook gezien (Startte achter haar)
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 21-06-09 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:16

Dan moet ik je wel gezien hebben. Hindernis 1 was geen enkel probleem, mijn paard was dus juist weer zo enthousiast aan het springen. De hindernissen waren ook het probleem niet, er was kennelijk iets engs op de grond -O- Mijn paard is ook nooit kijkerig dit ken ik niet van hem.
Fijn dat jij goed hebt gereden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:28

Balen Heleen.
Mijn paard die eigenlijk met max. 8 strafpunten, het springparcours doorkomt is in Vlietland ook altijd slecht aan het springen. Weet ook niet waar het aan ligt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:42

Een vriend van me en ik hadden beide een stond op, voor ons, 10A. Geen idee wat er was. Filmpje komt nog wel :)

Maar echt jammer Heleen.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:01

Onze Renoir had ook een slecht parcours gesprongen en onze trainer had het idee dat de bodem teveel veerde, waardoor de paarden onzeker werden.Hij stopte ook 1 keer op hindernis 10 en had 6 en 7 af.
Verder werden de paarden ook afgeleid door de langs komende cross combinatie's.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:31

Wat erg Mir :(:) Enig idee waarom Ollie niet wilde? Hij is altijd zo safe ;(

Wat balen Heleen!!! Ik had een foutloos parcours tot aan 9a....ging Koek ook ineens in de ankers, tweede keer met een enorme wapper en op in-uit er doorheen.

Ik ben blij :D Sinds enkele weken een nieuwe instructeur, ben nu 2 keer geweest en heb werkelijk een ander paard onder me...een dressuurpaard :D 196 punten en tweede plek.
Springen dus 1 stop, maar van Rob hoorde ik dat er zelfs in het M en Z stops op waren, dus waar dat nou aan lag?
Crossen ging heel lekker!! Nog wel achterlijke wappers, maar ik kon hem mooi doordrukken op de enge dingen. Ik wilde de haag gewoon nemen want hij kijkt op alles behalve op greppels, maar 10 meter van te voren sprong hij opzij voor iemand met een geel hesje en was ik mijn ritme en lijn kwijt dus toen toch maar alternatief. Hoorde later pas van de val van Simone....alles oke Simoon?

Hij stopte 1 x op een houtstapel, vindt ie altijd eng en ik kon hem net niet doordrukken. Maar hoefde ook niet om te draaien, kon hem er nog wel overheen wurmen. Water deed ie keurig. Dus Koekie komt in de uitslag voor *\o/* hoe bedoel je haalbare delen stellen :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:34

gr_roos schreef:
Balen Heleen.
Mijn paard die eigenlijk met max. 8 strafpunten, het springparcours doorkomt is in Vlietland ook altijd slecht aan het springen. Weet ook niet waar het aan ligt

Vreemd he! Olivier was verder ook helemaal niet onzeker, juist niet. Hij voelde weer ouderwets enthousiast aan, behalve bij deze hindernis. Dat ken ik echt niet van hem, hij weigert nooit.
Ik heb vervolgens een andere hindernis gesprongen en daar was ook geen enkel probleem meer mee. Gek.

Gefeliciteerd Wuppie! Dus jij had ook al een stop op 9a? Fijn dat het verder goed ging.

Ik weet trouwens niet eens wat ik voor mijn dressuur had, ook niet meer zo belangrijk nu :+

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:35

Ja een stop en een bijna-val, kon nog net blijven zitten gelukkig!

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:43

Vandaag zo voor m'n neus, iemand die bij de cross zo met paard en al over de kop sloeg! :oo
Paard kwam niet helemaal goed uit, en sprong gewoon zo tegen die hindernis aan.. Vervolgens zag je zo twee achterbenen van een paard door de lucht gaan, en een ruiter. Ze had geloof ik een tand los en een beetje last van haar nek. Paard kon nog wel gewoon opstaan en liep normaal, maar het kan natuurlijk dat hij iets aan zijn rug heeft nu .. (Volgens mij was het hindernis 5)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:54

Miriam wat balen zeg :(:)
SplashIsLief; nou super dan toch :) Netjes hoor!
Heleen wat balen joh :(:) Ik kan het echt snappen dat dat helemaal niet leuk is! Ik had je nog wel zien rijden!
SGWuppie; netjes hoor!
Meerreell; reed dat meisje in de B of was het een jongen? Met een vosje?

Ik heb ook een super fijne dag gehad! :D Dressuur ging niet geweldig, 183. Springen ging echt super! :D Tot de 1 na laatste, daar kwam ze niet uit en sprong ze te vroeg waardoor ik op 9a/b niet uit kwam en er bijna naast lag. Vinet redde me goed! Ik had op 2 een balkje. Ook was ik mijn ijzer kwijt. Die had Ginny dus terug gebracht (dankjewel nog!) en meteen erop gezet. Dat was ook even stressen :Y) Cross ging echt super! Maar tot de opsprong. Ik zei nog "zou ik hem in draf of in galop rijden" maar ik had hem in draf gereden. niet slim dus! 3x een stop omdat Vinet dacht dat er wat engs aan kwam ofzo.
Maar ik heb zelf super veel vorderingen met de cross in VP gemerkt, dus ik ga super tevreden naar huis! :D Ik kon der mooi terug nemen voor een sprong, nog nooit gehad in een cross :=

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:02

nou hier mijn verslagje!!

dressuur ging super lekker niet te veel tijd om in te rijden maar voelde heel goed aan en me proef ging voor mijn gevoel super en had ook 196 en stond toen 2e...
met inspringen ging eerst heel goed tot dat er een vrouw wat begon te zeuren en er voor langs ging lopen etc. toem was ze een beetje der vertrouwen kwijt maar ik het parcour ging dat al weer helemaal goed!! en was FOUTLOOS
en toen de cross voelde meteen heel goed aan en ging ook heel super en was ook foutloos en had een een tijd van 4.34 super vond ik zelf dus.. en toen de prijsuitrijking en ik was

1e GEWORDEN VAN DE B PAARDEN RING 3 ben echt super trots

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:03

Vjenna; super zeg! Gefeliciteerd! :D

SplashIsLief

Gefeliciteerd +:)+ Top!

Marloes, tevreden!

Meerreell

Citaat:
@__Marloes:
Meerreell; reed dat meisje in de B of was het een jongen? Met een vosje?

Het was een mevrouw/meisje (volgens mij een mevrouw) met een soort van grijs richting zwart paard :P
Weet niet of het B of L was.

Gister ook twee mensen zien zwemmen in de waterbak, waarvan eentje de pony wegzwom.. := (Wel een beetje zielig voor dat meisje)
Laatst bijgewerkt door Meerreell op 21-06-09 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:05

Nou.. Hier nog een geweldig verslag :+

Dressuur ging voor mijn doen erg goed! Ze vond de bosjes ontzettend eng! (1e keer dat ik er kwam liepen er net mensen, jammer maar helaas, gewoon doorrijden en er het beste van maken) 174 punten! Dus ik was echt super tevreden. Galop was goed, gebroken lijnen ook, wijken 1kant op ook, en de middenstap. Dat zijn voor mij een heleboel positieve punten :D

Springen weet ik niet precies wat er gebeurde, maar ze weigerde op nr 6 (L paarden) toen lag ik er bijna af en duurde het nogal lang voordat ik mn paard weer rustig had en goed in mn zadel zat, en ik had een balkje op 1, dus 8 in t parcours + 21 :o voor tijd :P Maar wel tevreden hoor!

Toen de cross, ze had 64 hartslag, voor haar doen heel rustig, normaal is ze voor de cross rond de 74.. Maja.. Ging allemaal heel goed, ze maakte echt lekkere sprongen, toen ze neerkwam int water ffkes een misstapje maar ze corrigeerde snel, liep lekker door en sprong lekker door dus niet bezeerd, tot we bij hindernis 18 ( de coffin) kwamen... Ze ging iets te hard en kwam niet terug, maar ze komt ALTIJD terug op de hindernis, dus nam die gok maar, en gewoon goed been eraan gehouden en verwachtte dat ze zou springen, dat dacht ze zelf ook, tot het laatste moment, ik voelde dat ze haar achterhand eronder zette om af te gaan zetten, maar helaas. Ze stopte en ik vloog met een enorme vaart en een mooie salto van mn paard af. Ik had op t 1e gezicht heel erg last van mn rug en kreeg geen lucht, maar toen ik weer lucht had was de pijn in mn rug weg. Hele rechterarm is geschaafd (en dat doet helaas heel erg zeer, had liever echt wonden, die doen veel minder zeer :P) Cross is denk ik zeker 5 minuten voor me stilgelegd, want ik mocht niet opstaan van de EHBO.. Ze wilden ook nog eens dat de arts kwam dus duurde extra lang, terwijl ik gewoon voelde dat ik niets had.. Maja, toen ik opstond en op een stoel moest gaan zitten kwam de grootste schok pas, al mn spieren begonnen te trillen enzo, heel bizar gevoel :P dus die arts me controleren als ie drukte of t pijn deed, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee :P Ff bijgekomen en nog aan aantal mensen langs zien komen, toen ging het weer redelijk met me en kreeg ik het koud, dus toen ben ik samen met mn moeder (die stond toevallig bij de coffin te kijken) terug gelopen naar de wagen.

Jeetje wat baal ik ervan. Had ik zulke goede dressuur (voor mijn doen :P) Mja beestje kan er ook niets aan doen, ze vond het gewoon echt eng, ze springt alles waar ik dr op af stuur, ookal heeft ze zelf niet het vertouwen in zichzelf. Maar dit was blijkbaar mentaal toch net ff teveel.

Nouja lekker verder trainen, en hopelijk gaat het in MB as weekend beter!